1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Резолюція


Резолюція (90) 6
щодо Часткової Угоди про Європейську Комісію "За демократію через право" (прийнята Комітетом Міністрів
10 травня 1990 року на 86 Сесії)
( Про приєднання до Часткової Угоди див. Закон N 547/96-ВР від 22.11.96 )
Представники у Комітеті Міністрів від Австрії, Бельгії, Кіпру, Данії, Фінляндії, Франції, Греції, Ірландії, Італії, Люксембургу, Мальти, Норвегії, Португалії, Сан-Марино, Іспанії, Швеції, Швейцарії та Туреччини,
беручи до уваги Резолюцію, прийняту на Конференції із заснування Комісії "За демократію через право" (Венеція, 19-20 січня 1990 року), на якій було утворено Європейську Комісію "За демократію через право" на два роки перехідного періоду;
зважаючи на те, що учасники Конференції запросили уповноважені органи Ради Європи, які, проконсультувавшись із Комісією, мають розглянути пропозиції щодо визначення та розвитку інституційних зв'язків між останньою та Радою Європи;
вітаючи той факт, що багато Держав-членів заявило про свій намір взяти участь у роботі Комісії;
вважаючи, що Європейська Комісія слугуватиме основним інструментом розвитку демократії в Європі;
беручи до уваги рішення, прийняте 23 квітня 1990 року, яким Комітет Міністрів одностайно уповноважив Держави-члени, які бажають виконувати ці завдання через Часткову Угоду у складі Ради Європи,
вирішили утворити Європейську Комісію "За демократію через право", яка у своїй діяльності керується Статутом, що додається у цьому документі;
погодилися переглянути до 31 грудня 1992 року інституційні зв'язки між Комісією та Радою Європи у світі набутого досвіду і, зокрема, з метою їх зміцнення, залучивши, якщо необхідно, членів Комісії до виконання міжурядової програми Ради Європи.
Додаток до Резолюції (90) 6
Статут
Європейської комісії "За демократію через право"
Стаття 1
1. Європейська Комісія "За демократію через право" є консультативним органом, який співпрацює з Державами - членами Ради Європи та державами, зокрема, Центральної та Східної Європи, які не є членами Ради. Її особливою сферою діяльності є гарантії, що пропонуються правом на службу демократії. Вона здійснює такі завдання:
- вивчення їхніх правових систем, особливо з метою їх зближення;
- роз'яснення їхньої правової культури:
- розгляд проблем, які виникають у роботі демократичних інституцій, та зміцнення і розвиток цих інституцій.
2. У своїй діяльності Комісія віддає перевагу:
a) конституційним, законодавчим та адміністративним принципам і методам, що сприяють підвищенню ефективності і зміцненню демократичних інституцій, та принципові верховенства права;
b) громадянським правам і свободам, особливо тим, що стосуються участі громадян у діяльності цих інституцій;
с) внескові органів місцевого та регіонального самоврядування в розвиток демократії.
Стаття 2
1. Без ущемлення компетенції органів Ради Європи Комісія може з власної ініціативи проводити дослідження і, якщо необхідно, розробляти проекти законів, рекомендацій та міжнародних договорів. Усі пропозиції Комісії можуть обговорюватися та прийматися статутними органами Ради Європи.
2. Комісія дає висновки на запит Парламентської Асамблеї, Генерального Секретаря або будь-якої Держави - члена Ради Європи, зроблений через Комітет Міністрів у тому його складі, який становить тільки Держави - сторони цієї Часткової Угоди (далі - Комітет Міністрів).
3. Будь-яка держава, що не є членом Ради, а також будь-яка міжурядова організація можуть використовувати діяльність Комісії, зробивши запит до Комітету Міністрів з метою отримати його згоду.
4. У своїй діяльності Комісія співпрацює з Міжнародним інститутом за демократію, який було створено під егідою Страсбурзької конференції з питань парламентської демократії.
5. Крім того, Комісія може встановити зв'язки з інституціями та центрами документації, навчання і досліджень.
Стаття 3
1. Комісія складається з незалежних експертів, які завдяки своєму досвіду роботи в демократичних інституціях або внеску в розвиток правничої та політичної науки здобули міжнародне визначення.

................
Перейти до повного тексту