1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


2009R0223 - UA - 08.06.2015 - 001.001
Цей документ слугує суто засобом документування, і установи не несуть жодної відповідальності за його зміст
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 5. Статистика)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 223/2009
від 11 березня 2009 року
про європейську статистику та про скасування Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС, Євратом) № 1101/2008 про передачу даних, що підлягають статистичній конфіденційності, Статистичному офісу Європейських Співтовариств, Регламенту Ради (ЄС) № 322/97 про статистику Співтовариства та Рішення Ради 89/382/ЄЕС, Євратом про створення Комітету зі статистичних програм Європейських Співтовариств
(Текст стосується ЄЕП і Швейцарії)
(OB L 087, 31.03.2009, с. 164)
Зі змінами, внесеними:
Офіційний вісник
сторінка дата
РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ I РАДИ (ЄС) 2015/759 від 29 квітня 2015 року L 123 90 19.05.2015
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 223/2009
від 11 березня 2009 року
про європейську статистику та про скасування Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС, Євратом) № 1101/2008 про передачу даних, що підлягають статистичній конфіденційності, Статистичному офісу Європейських Співтовариств, Регламенту Ради (ЄС) № 322/97 про статистику Співтовариства та Рішення Ради 89/382/ЄЕС, Євратом про створення Комітету зі статистичних програм Європейських Співтовариств
(Текст стосується ЄЕП і Швейцарії)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства, зокрема його статтю 285(1),
Беручи до уваги пропозицію Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського Центрального Банку ( - 1 ),
Беручи до уваги висновок Європейського інспектора із захисту даних ( - 2 ),
Діючи згідно з процедурою, встановленою у статті 251 Договору ( - 3 ),
Оскільки:
(1) Для забезпечення узгодженості та порівнянності європейської статистики, виробленої відповідно до принципів, встановлених у статті 285(2) Договору, потрібно посилити співпрацю та координацію між органами влади, які сприяють розробленню, виробленню та розповсюдженню європейської статистики.
(2) Для цього співпраця та координація таких органів повинна відбуватися у більш систематичний та організований спосіб, за повної поваги до національних повноважень, повноважень Співтовариства та інституційних домовленостей, і з урахуванням необхідності переглянути чинні базові правові рамки, щоб адаптувати їх до поточних умов, краще реагувати на майбутні виклики та забезпечувати кращу гармонізацію європейської статистики.
(3) Тому необхідно консолідувати діяльність Європейської статистичної системи (ЄСС) та вдосконалити управління нею, зокрема задля подальшого уточнення відповідних ролей національних статистичних інститутів (НСІ) та інших національних органів, а також статистичного органу Співтовариства.
(4) 3 огляду на специфічний характер НСІ та інших національних органів, відповідальних у кожній державі-члені за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, вони повинні мати можливість отримувати гранти без конкурсу пропозицій відповідно до статті 168(1) (d) Регламенту Комісії (ЄС, Євратом) № 2342/2002 від 23 грудня 2002 року про детальні правила імплементації Регламенту Ради (ЄС, Євратом) № 1605/2002 про Фінансовий регламент, застосовний до загального бюджету Європейських Співтовариств ( - 4 ).
(5) Беручи до уваги розподіл фінансового тягаря між бюджетами Європейського Союзу та держав-членів, пов’язаного з імплементацією статистичної програми, Співтовариство також повинне, відповідно до Регламенту Ради (ЄС, Євратом) № 1605/2002 від 25 червня 2002 року про Фінансовий регламент, застосовний до загального бюджету Європейських співтовариств ( - 5 ), здійснювати фінансові внески до НСІ та інших національних органів для повного покриття додаткових витрат, які НСІ та інші національні органи можуть понести у процесі виконання тимчасових прямих статистичних дій, рішення про які ухвалені Комісією.
(6) Статистичні органи держав-членів Європейської асоціації вільної торгівлі, які є сторонами Угоди про Європейський економічний простір ( - 6 ), та Швейцарії повинні бути тісно пов'язані в контексті посилення співпраці та координації, як це передбачено в Угоді про Європейський економічний простір, зокрема її статті 76 і Протоколі 30 до зазначеної Угоди, і в Угоді між Європейським Співтовариством і Швейцарською Конфедерацією про співробітництво у сфері статистики ( - 7 ), зокрема її статті 2, відповідно.
(7) Крім того, важливо забезпечувати тісну співпрацю та належну координацію між ЄСС і Європейською системою центральних банків (ЄСЦБ), зокрема для сприяння обміну конфіденційними даними між двома системами для статистичних цілей, у контексті статті 285 Договору та статті 5 Протоколу (№ 18) про Статут Європейської системи центральних банків і Європейського Центрального Банку, що міститься в додатку до Договору .
(8) Таким чином, європейська статистика розроблятиметься, вироблятиметься та розповсюджуватиметься як ЄСС, так і ЄСЦБ, але в окремих правових рамках, що відображають їхні відповідні структури управління. Тому цей Регламент повинен застосовуватися без обмеження Регламенту Ради (ЄС) № 2533/98 від 23 листопада 1998 року щодо збирання статистичної інформації Європейським Центральним Банком ( - 8 ).
(9) Як наслідок, хоча члени ЄСЦБ не беруть участі у виробленні європейської статистики відповідно до цього Регламенту, за угодою між національним центральним банком і статистичним органом Співтовариства, у межах відповідних сфер їх компетенції та без обмеження національних механізмів між національним центральним банком і НСІ або іншими національними органами, дані, вироблені національним центральним банком, можуть прямо чи опосередковано використовуватися НСІ, іншими національними органами та органом статистики Співтовариства для вироблення європейської статистики. Подібним чином, члени ЄСЦБ можуть, у межах відповідних сфер їх компетенції, прямо чи опосередковано використовувати дані, вироблені ЄСС, у разі, якщо така необхідність була належно обґрунтована.
(10) У загальному контексті відносин між ЄСС і ЄСЦБ Комітет з грошово-кредитної та фінансової статистики і статистики платіжного балансу, заснований Рішенням Ради 2006/856/ЄС ( - 9 ), відіграє важливу роль, зокрема шляхом надання допомоги Комісії у складанні та реалізації робочих програм щодо грошово-кредитної та фінансової статистики і статистики платіжного балансу.
(11) При розробленні, виробленні та розповсюдженні європейської статистики повинні враховуватися міжнародні рекомендації та найкращі практики.
(12) Важливо забезпечувати тісну співпрацю та належну координацію між ЄСС та іншими учасниками міжнародної статистичної системи, щоб сприяти використанню міжнародних концепцій, класифікацій та методів, зокрема, задля забезпечення більшої узгодженості та кращої порівнянності статистики на глобальному рівні.
(13) Щоб узгодити концепції та методології у статистиці, потрібно налагодити належну міждисциплінарну співпрацю з академічними установами.
(14) Функціонування ЄСС також потребує перегляду, оскільки для зменшення навантаження на респондентів і членів ЄСС та покращення доступності та своєчасності європейської статистики необхідні гнучкіші методи розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики та чіткіше визначення пріоритетів. Для цього повинен бути розроблений європейський підхід до статистики.
(15) Хоча європейська статистика зазвичай ґрунтується на національних даних, які виробляються та розповсюджуються національними статистичними органами всіх держав-членів, вона також може вироблятися на основі неопублікованих національних внесків, підмножин національних внесків, спеціально розроблених європейських статистичних опитувань або гармонізованих концепцій чи методів.
(16) У таких конкретних випадках і якщо це належним чином обґрунтовано, повинна бути можливість реалізувати європейський підхід до статистики, який полягає у прагматичній стратегії для полегшення складання європейських статистичних агрегованих показників, що представляють Європейський Союз або простір євро в цілому, що має особливе значення для політик Співтовариства.
(17) Також можуть бути створені або вдосконалені спільні структури, інструменти та процеси через мережі співпраці, до яких входять НСІ або інші національні органи та статистичний орган Співтовариства та які сприяють спеціалізації окремих держав-членів у конкретній статистичній діяльності на користь ЄСС в цілому. Такі мережі співпраці між партнерами ЄСС повинні бути спрямовані на уникнення дублювання роботи і, таким чином, на підвищення ефективності та зменшення навантаження на суб'єктів господарювання.
(18) У той же час, необхідно звертати особливу увагу на узгоджене поводження з даними, зібраними у результаті різноманітних опитувань. Для цього потрібно створювати міждисциплінарні робочі групи.
(19) Вдосконалене регуляторне середовище у сфері європейської статистики повинне реагувати, зокрема, на потребу в мінімізації навантаження на респондентів опитувань та сприяти досягненню більш загальної мети зниження адміністративного тягаря, що проявляється на європейському рівні, відповідно до Висновків Головуючої держави-члена в Європейській Раді від 08 і 09 березня 2007 року. При цьому, проте, необхідно звернути особливу увагу на важливу роль, яку виконують НСІ та інші національні органи в мінімізації навантаження на європейські суб'єкти підприємницької діяльності на національному рівні.
(20) Задля підвищення довіри до європейської статистики, національні статистичні органи в кожній державі-члені, як і статистичний орган Співтовариства у складі Комісії, повинні мати професійну незалежність і забезпечувати неупередженість та високу якість при виробленні європейської статистики відповідно до принципів, встановлених у статті 285(2) Договору, а також принципів, детальніше викладених у Кодексі норм європейської статистики, затвердженому Комісією в її Рекомендації від 25 травня 2005 року про незалежність, доброчесність і підзвітність національних органів статистики та органів статистики Співтовариства (що включає Кодекс практики європейської статистики). Також повинні бути враховані Основні принципи офіційної статистики, ухвалені Європейською економічною комісією ООН 15 квітня 1992 року та Статистичною комісією ООН 14 квітня 1994 року.
(21) Цей Регламент гарантує право на повагу до приватного і сімейного життя та право на захист персональних даних, як визначено у статті 7 і 8 Хартії фундаментальних прав Європейського Союзу ( - 10 ).
(22) Цей Регламент також гарантує захист фізичних осіб у зв’язку з опрацюванням персональних даних і визначає, тією мірою, якою це стосується європейської статистики, правила, встановлені у Директиві Європейського Парламенту і Ради 95/46/ЄС від 24 жовтня 1995 року про захист фізичних осіб у зв'язку з опрацюванням персональних даних і про вільний рух таких даних ( - 11 ) і Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 45/2001 від 18 грудня 2000 року про захист фізичних осіб у зв’язку з опрацювання персональних даних установами та органами Співтовариства і про вільний рух таких даних ( - 12 ).
(23) Необхідно захистити конфіденційну інформацію, яку національні статистичні органи та статистичні органи Співтовариства збирають для вироблення офіційної європейської статистики, щоб здобути та зберегти довіру сторін, відповідальних за надання такої інформації. Забезпечення конфіденційності даних повинне відбуватися згідно з однаковими принципами в усіх державах-членах.
(24) Для цього необхідно визначити спільні принципи та настанови, які забезпечать конфіденційність даних, що використовуються для вироблення європейської статистики, і доступ до таких конфіденційних даних з належним урахуванням технічних змін і вимог користувачів у демократичному суспільстві.
(25) Доступ до конфіденційних даних для потреб ЄСС має особливе значення для того, щоб максимізувати переваги даних задля підвищення якості європейської статистики та забезпечення гнучкої реакції у разі виникнення нових статистичних потреб Співтовариства.
(26) Дослідницька спільнота повинна мати ширший доступ до конфіденційних даних, які використовуються для розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, для здійснення аналізу в інтересах наукового прогресу в Європі. Тому потрібно вдосконалити доступ дослідників до конфіденційних даних для наукових цілей, не завдаючи шкоди для високого рівня захисту, який необхідний для конфіденційних статистичних даних.
(27) Використання конфіденційних даних для цілей, які не є виключно статистичними, таких як адміністративні, юридичні чи податкові цілі, або для перевірки щодо статистичних одиниць, повинне бути суворо заборонене.
(28) Цей Регламент необхідно застосовувати без обмеження Директиви Європейського Парламенту і Ради 2003/4/ЄС від 28 січня 2003 року про доступ громадськості до екологічної інформації ( - 13 ) і Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1367/2006 від 6 вересня 2006 року про застосування положень Орхуської Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості у виробленні й ухваленні рішень і доступ до правосуддя з питань охорони довкілля до установ та органів Співтовариства ( - 14 ).
(29) Оскільки мета цього Регламенту, а саме встановлення правових рамок для розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, не може бути достатньою мірою досягнута державами-членами, але може бути краще досягнута на рівні Співтовариства. Співтовариство може ухвалювати інструменти відповідно до принципу субсидіарності, як визначено у статті 5 Договору. Згідно з принципом пропорційності, як визначено у згаданій статті, цей Регламент не виходить за межі необхідного для досягнення такої мети, і тому не обмежує національні порядки, ролі та умови, властиві національній статистиці.
(30) Інструменти, необхідні для імплементації цього Регламенту, повинні бути ухвалені відповідно до Рішення Ради 1999/468/ЄС від 28 червня 1999 року про встановлення процедур для здійснення виконавчих повноважень, наданих Комісії ( - 15 ).
(31) Зокрема, Комісія повинна мати повноваження ухвалювати інструменти щодо критеріїв якості для європейської статистики та встановлювати порядок, правила та умови, за яких на рівні Співтовариства може надаватися доступ до конфіденційних даних для наукових цілей. Оскільки такі інструменти мають загальний характер та призначені для внесення змін до несуттєвих елементів цього Регламенту шляхом його доповнення новими несуттєвими елементами, вони повинні ухвалюватися відповідно до регуляторної процедури з ретельним вивченням, передбаченої у статті 5a Рішення 1999/468/ЄС.
(32) Інструменти, визначені в цьому Регламенті повинні замінити інструменти, визначені в Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС, Євратом) № 1101/2008 ( - 16 ), Регламенті Ради (ЄС) № 322/97 ( - 17 ) і Рішенні Ради 89/382/ЄЕС, Євратом ( - 18 ). Тому зазначені акти необхідно скасувати. Імплементаційні інструменти, визначені в Регламенті Комісії (ЄС) № 831/2002 від 17 травня 2002 року про імплементацію Регламенту Ради (ЄС) № 322/97 про статистику Співтовариства, щодо доступу до конфіденційних даних для наукових цілей ( - 19 ), і Рішення Комісії 2004/452/ЄС від 29 квітня 2004 року про встановлення списку органів, дослідники з яких можуть отримати доступ до конфіденційних даних для наукових цілей ( - 20 ), повинні продовжувати застосовуватися.
(33) Були проведені консультації з Комітетом статистичної програми,
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
ГЛАВА I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Предмет та сфера застосування
Цей Регламент встановлює правові рамки для розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики.
Із дотриманням принципу субсидіарності та відповідно до незалежності, доброчесності та підзвітності національних органів і органів Співтовариства, європейська статистика є актуальною статистикою, яка є необхідною для забезпечення діяльності Співтовариства. Європейська статистика визначається Європейською статистичною програмою. Європейську статистику розробляють, виробляють і розповсюджують згідно зі статистичними принципами, визначеними у статті 285(2) Договору та детальніше викладеними у Кодексі практики європейської статистики відповідно до статті 11. Європейську статистику імплементують відповідно до цього Регламенту.
Стаття 2. Статистичні принципи
1. Розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики керується такими статистичними принципами:
(a) "професійна незалежність", який означає, що статистику повинні розробляти, виробляти та розповсюджувати у незалежний спосіб, зокрема щодо вибору методів, означень, методологій і джерел, які використовують, а також часу та змісту всіх форм розповсюдження, і що виконання таких завдань не піддається будь-якому тиску з боку політичних або заінтересованих груп, а також з боку Союзу чи національних органів;
(b) "неупередженість", який означає, що статистику повинні розробляти, виробляти та розповсюджувати у нейтральний спосіб, та що усі користувачі отримують однакове ставлення;
(c) "об'єктивність", який означає, що статистику повинні розробляти, виробляти та розповсюджувати у систематичний, надійний і неупереджений спосіб; це передбачає використання професійних і етичних стандартів, а також те, що політики та практики, яких дотримуються, є прозорими для користувачів і респондентів опитувань;
(d) "надійність", який означає, що статистика повинна якомога достовірніше, точніше і послідовніше вимірювати реальність, яку вона призначена представляти, і передбачає використання наукових критеріїв для вибору джерел, методів і процедур;
(e) "статистична конфіденційність", який означає захист конфіденційних даних, що стосуються окремих статистичних одиниць, які одержуються безпосередньо для статистичних цілей або опосередковано з адміністративних або інших джерел, і передбачає заборону використання отриманих даних для нестатистичних цілей та їх незаконного розкриття;
(f) "результативність витрат", який означає, що витрати на вироблення статистики повинні бути пропорційними важливості результатів і бажаних вигід, що ресурси повинні використовуватися оптимально, а навантаження на респондентів - мінімізоване. Запитувана інформація, якщо це можливо, повинна легко отримуватися з наявних записів або джерел.
Статистичні принципи, визначені у цьому параграфі, детальніше викладені у Кодексі практики відповідно до статті 11.
2. При розробленні, виробленні та розповсюдженні європейської статистики повинні бути враховані міжнародні рекомендації та найкраща практика.
Стаття 3. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують такі терміни та означення:
1. "статистика" означає кількісну та якісну, агреговану та репрезентативну інформацію, що характеризує колективне явище у відповідній популяції;
2. "розроблення" означає діяльність, спрямовану на встановлення, посилення та вдосконалення статистичних методів, стандартів і процедур, що використовуються для вироблення та розповсюдження статистичних даних, а також на розроблення нової статистики та показників;
3. "вироблення" означає всі види діяльності, пов'язані зі збиранням, зберіганням, опрацюванням і аналізом, необхідні для складання статистики;
4. "розповсюдження" означає діяльність із забезпечення доступності статистики та статистичного аналізу для користувачів;
5. "збирання даних" означає опитування та всі інші методи отримання інформації з різних джерел, у тому числі адміністративних джерел;
6. "статистична одиниця" означає базову одиницю спостереження, зокрема, фізичну особу, домогосподарство, суб’єкта господарювання чи інше підприємство, якої стосуються дані;
7. "конфіденційні дані" означає дані, які дають змогу прямо чи опосередковано ідентифікувати статистичні одиниці, таким чином розкриваючи індивідуальну інформацію. Щоб визначити, чи можна ідентифікувати статистичну одиницю, повинні бути враховані всі відповідні засоби, які об'єктивно можуть бути використані третьою стороною для ідентифікації статистичної одиниці;
8. "використання для статистичних цілей" означає виключне використання для розроблення та вироблення статистичних результатів і аналізів;
9. "пряма ідентифікація" означає ідентифікацію статистичної одиниці за її назвою чи адресою, або за загальнодоступним ідентифікаційним номером;
10. "опосередкована ідентифікація" означає ідентифікацію статистичної одиниці будь-якими іншими засобами, окрім як шляхом прямої ідентифікації;
11. "посадові особи Комісії (Євростату)" означає посадових осіб Співтовариств, у розумінні статті 1 Положення про персонал Європейських Співтовариств, що працюють у статистичному органі Співтовариства;
12. "інший персонал Комісії (Євростату)" означає службовців Співтовариств, у розумінні статей 2-5 Умов працевлаштування інших службовців Європейських Співтовариств, що працюють у статистичному органі Співтовариства.
ГЛАВА II
УПРАВЛІННЯ СТАТИСТИЧНОЮ СИСТЕМОЮ
Стаття 4. Європейська статистична система
Європейська статистична система (ЄСС) - це партнерство між статистичним органом Співтовариства, яким є Комісія (Євростат), та національними статистичними інститутами (НСІ) та іншими національними органами, відповідальними в кожній державі-члені за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики.
Стаття 5. Національні статистичні інститути та інші національні органи
1. У цьому аспекті національний статистичний орган (НСІ), призначений кожною державою-членом як орган, відповідальний за координацію всієї діяльності на національному рівні щодо розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, визначені в Європейській статистичній програмі відповідно до статті 1, діє як єдиний контактний пункт для Комісії (Євростату) зі статистичних питань.
Координаційні повноваження НСІ поширюються на всі інші національні органи, відповідальні за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, визначені в Європейській статистичній програмі відповідно до статті 1. Зокрема, НСІ відповідальний на національному рівні за координацію статистичного програмування та звітування, моніторинг якості, методологію, передавання даних та комунікацію щодо статистичних дій ЄСС. Тією мірою, якою частина європейської статистики може бути зібрана національними центральними банками (НЦБ) як членами Європейської системи центральних банків (ЕСЦБ), НСІ та НЦБ повинні тісно співпрацювати відповідно до національних механізмів задля забезпечення вироблення повної та узгодженої європейської статистики, забезпечуючи при цьому необхідну співпрацю між ЄСС і ЄСЦБ, як визначено у статті 9.
2. Комісія (Євростат) повинна вести та публікувати на своєму вебсайті список НСІ та інших національних органів, призначених державами-членами та відповідальних за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики.
3. НСІ та інші національні органи, включені до списку, зазначеного у параграфі 2 цієї статті, можуть отримувати гранти без конкурсу пропозицій відповідно до статті 168(1)(d) Регламенту (ЄС, Євратом) № 2342/2002.
Стаття 5a. Керівники НСІ та керівники статистичних служб інших національних органів
1. У межах своїх національних статистичних систем держави-члени повинні забезпечувати професійну незалежність посадових осіб, відповідальних за завдання, визначені у цьому Регламенті.
2. Для цього керівники НСІ повинні:
(a) одноосібно відповідати за ухвалення рішень щодо процесів, статистичних методів, стандартів і процедур, а також щодо змісту та часу випусків та публікацій статистичних даних для європейської статистики, розроблених, вироблених і розповсюджених НСІ;
(b) мати повноваження вирішувати всі питання, що стосуються внутрішнього управління НСІ;
(c) діяти незалежно при виконанні своїх статистичних завдань; не звертатися за інструкціями та не отримувати інструкції від будь-якого уряду чи іншої установи, органу, офісу чи суб'єкта;
(d) бути відповідальними за статистичну діяльність і виконання бюджету НСІ;
(e) публікувати щорічний звіт і мати можливість висловлювати коментарі щодо питань розподілу бюджету, пов'язаних зі статистичною діяльністю НСІ;
(f) координувати статистичну діяльність усіх національних органів, відповідальних за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, як визначено у статті 5(1);
(g) виробляти національні настанови, якщо це необхідно для забезпечення якості розроблення, вироблення та розповсюдження всієї європейської статистики в межах їхніх національних статистичних систем, та здійснювати моніторинг і перегляд їх імплементації; при цьому, бути відповідальними за дотримання зазначених настанов виключно в межах НСІ; та
(h) представляти свої національні статистичні системи в рамках ЄСС.
3. Кожна держава-член повинна гарантувати, що інші національні органи, відповідальні за розроблення, вироблення та розповсюдження європейської статистики, виконують такі завдання відповідно до національних настанов, вироблених керівником НСІ.
4. Держави-члени повинні гарантувати, що процедури добору та призначення керівників НСІ та, у відповідних випадках, керівників статистичних служб інших національних органів, що виробляють європейську статистику, є прозорими та ґрунтуються виключно на професійних критеріях. Такі процедури повинні забезпечувати дотримання принципу рівних можливостей, зокрема у частині тендерних питань. Причини звільнення керівників НСІ або їх переведення на інші посади не повинні підривати професійної незалежності. Кожна держава-член може створити національний орган для забезпечення професійної незалежності осіб, які виробляють європейську статистику. Керівники НСІ та, у відповідних випадках, керівники статистичних служб інших національних органів, що виробляють європейську статистику, можуть отримувати рекомендації від таких органів. Процедури добору, переведення та звільнення членів таких органів повинні бути прозорими та ґрунтуватися виключно на професійних критеріях. Такі процедури повинні забезпечувати дотримання принципу рівних можливостей, зокрема у частині тендерних питань.
Стаття 6. Комісія (Євростат)
1. У цьому Регламенті статистичний орган Співтовариства, призначений Комісією розробляти, виробляти та розповсюджувати європейську статистику, іменується "Комісія (Євростат)".
2. На рівні Союзу Комісія (Євростат) діє незалежно, забезпечуючи вироблення європейської статистики відповідно до встановлених правил і статистичних принципів.
3. Без обмеження статті 5 Протоколу № 4 про Статут Європейської системи центральних банків і Європейського Центрального Банку, Комісія (Євростат) координує статистичну діяльність установ і органів Союзу, зокрема задля забезпечення узгодженості та якості даних і мінімізації тягаря звітування. Для цього Комісія (Євростат) може запросити будь-яку установу чи орган Союзу для консультацій або співпраці з нею, задля розроблення методів і систем для статистичних цілей у відповідній сфері їх компетенції. Будь-які з таких установ чи органів, які вносять пропозицію щодо розроблення статистики, повинні проконсультуватися з Комісією (Євростатом) і врахувати будь-які рекомендації, які вона може надати щодо цього.
Стаття 6a. Генеральний директор Комісії (Євростату)

................
Перейти до повного тексту