- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
24.05.2017
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 135/6
(До
Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво
Глава 5 . Статистика)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 2017/881
від 23 травня 2017 року про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 763/2008 про переписи населення та житлового фонду щодо умов і структури звітів про якість та технічного формату передачі даних і про внесення змін до Регламенту (ЄС) № 1151/2010
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 763/2008 від 9 липня 2008 року про переписи населення та житлового фонду (- 1), зокрема його
статті 5(5) і
6(3),
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС)
№ 763/2008 встановлює спільні правила надання повних даних про населення та житловий фонд кожні десять років.
(2) Згідно з Регламентом Комісії (ЄС)
№ 2017/712 (- 2), наступний перепис населення та житлового фонду повинен стосуватися 2021 референтного року.
(3) Регламент Комісії (ЄС)
№ 1151/2010 (- 3) встановив умови та структуру звітів про якість і технічний формат передачі даних про переписи населення та житлового фонду за 2011 референтний рік.
(4) Для цілей наступного перепису населення та житлового фонду у 2021 році та для оцінювання якості даних, переданих до Комісії (Євростату), необхідно встановити нові умови та структуру звітів про якість і технічний формат передачі даних.
(5) Згідно зі
статтею 5(5) Регламенту (ЄС) № 763/2008, держави-члени повинні передавати свої валідовані дані та метадані в електронній формі в належному технічному форматі, який повинен бути ухвалений Комісією. Ініціатива "Statistical Data and Metadata eXchange" (SDMX) щодо статистичних та технічних стандартів обміну даними та метаданими та спільного доступу до них, на якій ґрунтується Census Hub, була започаткована Банком міжнародних розрахунків, Європейським Центральним Банком, Комісією (Євростатом), Міжнародним валютним фондом, Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), Організацією Об’єднаних Націй та Світовим банком. Для обміну офіційною статистикою SDMX та Census Hub надають статистичні, технічні стандарти та стандарти передачі даних. Таким чином, необхідно впровадити технічний формат відповідно до цих стандартів.
(6) Регламент (ЄС)
№ 1151/2010 вимагає, щоб держави-члени зберігали дані перепису населення та житлового фонду за 2011 референтний рік до 1 січня 2025 року. Щоб дати змогу користувачам проводити порівняння між двома переписами, дані перепису за 2011 рік повинні бути доступні до 1 січня 2035 року паралельно з даними за 2021 рік.
(7) У зв’язку з цим у Регламент (ЄС)
№ 1151/2010 необхідно внести відповідні зміни.
(8) Інструменти, передбачені в цьому Регламенті, відповідають висновку Комітету європейської статистичної системи,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Предмет
Цей Регламент встановлює умови та структуру звітів держав-членів про якість даних, які вони передають до Комісії (Євростату) на основі їхніх переписів населення та житлового фонду за 2021 референтний рік, а також технічний формат передачі даних.
Стаття 2
Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовуються терміни та означення і технічні специфікації, визначені в Регламенті (ЄС)
№ 763/2008, Імплементаційному регламенті Комісії (ЄС)
№ 2017/543 (- 4) і Регламенті (ЄС)
№ 2017/712.
Також застосовують такі терміни та означення:
1. "статистична одиниця" означає базову одиницю спостереження, зокрема, фізичну особу, домогосподарство, сім’ю, житлове приміщення або традиційне житлове приміщення;
2. "індивідуальний облік" означає, що інформацію про кожну статистичну одиницю збирають таким чином, щоб її характеристики могли бути зафіксовані окремо та перехресно класифіковані з іншими характеристиками;
3. "одночасність" означає, що інформація, отримана під час перепису, стосується одного моменту часу (референтної дати);
4. "універсальність у межах визначеної території" означає, що дані надаються для всіх статистичних одиниць у межах точно визначеної території. Якщо статистичними одиницями є особи, "універсальність у межах визначеної території" означає, що дані надаються на основі інформації щодо всіх осіб, місцем звичайного проживання яких є визначена територія (загальна чисельність населення);
5. "наявність даних про малі райони" означає наявність даних про малі географічні райони та малі групи статистичних одиниць;
6. "визначена періодичність" означає регулярне проведення переписів на початку кожного десятиліття, включно з безперервним веденням реєстрів;
7. "джерело даних" означає набір записів даних для статистичних одиниць та/або подій, пов’язаних зі статистичними одиницями, що утворює безпосередню основу для вироблення даних перепису щодо однієї або більше визначених ознак визначеної цільової сукупності;
8. "цільова сукупність" означає сукупність усіх статистичних одиниць у визначеному географічному районі станом на референтну дату, що відповідають вимогам для повідомлення даних за однією або більше визначених ознак. Вона включає кожну валідну статистичну одиницю лише один раз;
9. "оціночна цільова сукупність" означає найкращу наявну оцінку цільової сукупності. Вона складається із сукупності перепису плюс коригування на неповне охоплення мінус коригування на надмірне охоплення;
10. "сукупність перепису" означає сукупність статистичних одиниць, фактично представлену результатами перепису за одним або більше визначених ознак визначеного цільового населення. Записи даних для сукупності перепису - це записи даних у джерелі даних для визначеної цільової сукупності з урахуванням усіх імпутованих записів і без урахування усіх видалених записів. Якщо джерело даних містить, за методологічним принципом, записи даних лише для вибірки статистичних одиниць у складі оціночної цільової сукупності, сукупність перепису включає додатковий набір статистичних одиниць на додачу до статистичних одиниць у складі вибірки;
11. "додатковий набір статистичних одиниць" означає набір статистичних одиниць, які належать до оціночної цільової сукупності, але про які джерело даних не містить записів даних в результаті застосування методології вибірки;
12. "оцінювання охоплення" означає вивчення різниці між визначеною цільовою сукупністю та сукупністю перепису;
13. "післяпереписне обстеження" означає обстеження, проведене незабаром після перепису для цілей оцінювання охоплення та змісту;
14. "неповне охоплення" означає сукупність усіх статистичних одиниць, що належать до визначеної цільової сукупності, але не включені до відповідної сукупності перепису;
15. "надмірне охоплення" означає сукупність усіх статистичних одиниць, включених до сукупності перепису та використаних для повідомлення про визначену цільову сукупність, які не належать до такої цільової сукупності;
16. "імпутація запису" означає присвоєння штучного, але правдоподібного запису даних рівно одному географічному району на найдетальнішому географічному рівні, для якого виробляються дані перепису, а також внесення такого запису даних до джерела даних;
17. "видалення запису" означає видалення або ігнорування/неврахування запису даних, включеного до джерела даних, що використовується для повідомлення про визначену цільову сукупність, але не несе жодної достовірної інформації про будь-яку статистичну одиницю у складі такої цільової сукупності;
18. "імпутація елементу" означає присвоєння штучного, але правдоподібного значення певній ознаці в записі даних, що вже існує в джерелі даних, але не містить цього значення або містить значення, яке вважається неправдоподібним;
19. "дані на основі опитувальника" означає дані, які із самого початку були отримані від респондентів за допомогою опитувальника в контексті збору статистичних даних, що стосуються визначеного моменту часу;
20. "зв’язування записів" означає процес об’єднання інформації з різних джерел даних шляхом порівняння записів для окремих статистичних одиниць та об’єднання інформації, що стосується однієї статистичної одиниці;
21. "унікальний ідентифікатор" означає змінну або набір змінних в записах даних у джерелі даних або в будь-якому списку статистичних одиниць, що використовується для
- перевірки того, чи містить джерело даних (або список статистичних одиниць) не більше одного запису даних для кожної статистичної одиниці, та/або
- зв’язування записів;
22. "реєстр" означає архів інформації про статистичні одиниці, що безпосередньо оновлюється в ході подій, які впливають на статистичні одиниці;
23. "реєстрові дані" означають дані, що містяться в реєстрі або походять з нього;
24. "узгодження регістрів" означає зв’язування записів, якщо всі узгоджені джерела даних містяться в реєстрах;
25. "видобування даних" означає процес отримання інформації про перепис з інформації, яка міститься в реєстрі та стосується окремих статистичних одиниць;
26. "кодування" означає процес перетворення інформації на коди, що представляють класи в рамках схеми класифікації;
27. "фіксація" означає процес, у рамках якого зібрані дані імпортують у форму, придатну для подальшого опрацювання;
28. "редагування записів" означає процес перевірки та змінення записів даних, щоб зробити їх правдоподібними, одночасно зберігаючи їх основні частини;
29. "визначення домогосподарства" означає визначення приватного домогосподарства відповідно до концепції спільного проживання, як визначено у додатку до Імплементаційного регламенту (ЄС) № 2017/543 для
ознаки "Статус домогосподарства";
30. "визначення сім’ї" означає визначення сім’ї на основі інформації про те, чи проживають особи в одному домогосподарстві, але за відсутності інформації або наявності неповної інформації про сімейні відносини між ними. Термін "сім’я" зазначений у "сімейному осередку", як визначено у додатку до Імплементаційного регламенту (ЄС) № 2017/543 для
ознаки "Сімейний стан";
31. "відсутність інформації про одиницю" означає неспроможність отримати будь-які дані від статистичної одиниці, яка входить до сукупності перепису;
32. "контроль розкриття статистичних даних" означає методи та процеси, які застосовуються для мінімізації ризику розкриття інформації про окремі статистичні одиниці при розповсюдженні статистичної інформації;
33. "оцінювання" означає розрахування статистичних оцінок за допомогою математичної формули та/або алгоритму, що застосовується до наявних даних;
34. "визначення структури даних" означає набір структурних метаданих, пов’язаних із набором даних, який включає інформацію про те, як ознаки пов’язані з мірами, розмірами та атрибутами гіперкуба, разом з розподілами, а також інформацією про представлення даних і пов’язаних описових метаданих.
Стаття 3
Метадані та звітування про якість
Держави-члени повідомляють Комісії (Євростату) до 31 березня 2024 року про загальну інформацію, а також пов’язані з якістю дані та метадані, визначені в додатку до цього Регламенту, з покликанням на свої переписи населення та житлового фонду за 2021 референтний рік, а також на дані та метадані, передані до Комісії (Євростату) відповідно до Регламенту (ЄС)
№ 2017/712.
Стаття 4
Джерела даних
Держави-члени повинні повідомляти про будь-які джерела даних, використовувані для збору інформації, необхідної для виконання вимог Регламенту (ЄС)
№ 763/2008, зокрема, щоб:
(a) відповідати основним характеристикам, перерахованим у пункті (i)
статті 2 Регламенту (ЄС) № 763/2008;
(b) репрезентувати цільову сукупність;
(c) відповідати релевантним технічним специфікаціям, визначеним в Імплементаційному регламенті (ЄС)
№ 2017/543; та
(d) сприяти наданню даних для програми статистичних даних, визначеної в Регламенті (ЄС)
№ 2017/712.
Стаття 5
Доступ до релевантної інформації
1. На вимогу Комісії (Євростату) держави-члени повинні надати доступ до будь-якої інформації, що стосується оцінювання якості даних та метаданих, переданих відповідно до Регламенту (ЄС)
№ 2017/712.
2. Виконуючи вимоги параграфа 1, держави-члени не зобов’язані надавати Комісії (Євростату) будь-які мікродані або конфіденційні дані.
Стаття 6
Технічний формат передачі даних
Технічним форматом, що його використовуватимуть для передачі даних і метаданих за 2021 референтний рік, є формат "Statistical Data and Metadata eXchange" (SDMX), що впроваджується через Census Hub. Держави-члени повинні передавати необхідні дані, що відповідають означенням структури даних і пов’язаним технічним специфікаціям, наданим Комісією (Євростатом). Держави-члени повинні зберігати необхідні дані та метадані до 1 січня 2035 року для будь-якої подальшої передачі на вимогу Комісії (Євростату).
................Перейти до повного тексту