- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
02010R1151 - UA - 13.06.2017 - 001.001
Цей текст слугує суто засобом документування та не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR-Lex.
(До
Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво
Глава 5 . Статистика)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 1151/2010
від 8 грудня 2010 року про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 763/2008 про переписи населення та житлового фонду щодо умов і структури звітів про якість та технічного формату передачі даних
(Текст стосується ЄЕП)
(ОВ L 324, 09.12.2010, с. 1)
Зі змінами, внесеними:
|
Офіційний вісник |
|
№ |
сторінка |
дата |
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2017/881 від 23 травня 2017 року |
L 135 |
6 |
24.05.2017 |
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 1151/2010
від 8 грудня 2010 року
про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 763/2008 про переписи населення та житлового фонду щодо умов і структури звітів про якість та технічного формату передачі даних
(Текст стосується ЄЕП)
Стаття 1
Предмет
Цей Регламент встановлює умови та структуру звітів про якість, які держави-члени повинні передавати до Комісії (Євростату) щодо якості даних їхніх переписів населення та житлового фонду за 2011 референтний рік, а також технічний формат передачі даних на виконання вимог Регламенту (ЄС)
№ 763/2008.
Стаття 2
Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовуються терміни та означення і технічні специфікації, визначені в Регламенті (ЄС)
№ 763/2008 і регламентах Комісії (ЄС) № 1201/2009 (- 1) та (ЄС)
№ 519/2010 (- 2). Також застосовуються такі терміни та означення:
1. "статистична одиниця" означає базову одиницю спостереження, зокрема, фізичну особу, домогосподарство, сім’ю, житлове приміщення або традиційне житлове приміщення;
2. "індивідуальний облік" означає, що інформацію про кожну статистичну одиницю отримують таким чином, щоб її характеристики могли бути зафіксовані окремо та перехресно класифіковані з іншими характеристиками;
3. "одночасність" означає, що інформація, отримана під час перепису, стосується одного моменту часу (референтної дати);
4. "універсальність у межах визначеної території" означає, що дані надаються для всіх статистичних одиниць у межах точно визначеної території. Якщо статистичними одиницями є особи, "універсальність у межах визначеної території" означає, що дані надаються на основі інформації щодо всіх осіб, місцем звичайного проживання яких є визначена територія (загальна чисельність населення);
5. "наявність даних про малі райони" означає наявність даних про малі географічні райони та малі групи статистичних одиниць;
6. "визначена періодичність" означає здатність регулярно проводити переписи на початку кожного десятиліття, включно з безперервним веденням реєстрів;
7. "цільова сукупність" означає сукупність усіх статистичних одиниць у визначеному географічному районі станом на референтну дату, що відповідають вимогам для повідомлення даних за однією або більше визначених ознак. Цільова сукупність включає кожну валідну статистичну одиницю лише один раз;
8. "оціночна цільова сукупність" означає найкращу наявну оцінку цільової сукупності. Оціночна цільова сукупність складається із сукупності перепису плюс коригування на неповне охоплення мінус коригування на надмірне охоплення;
9. "сукупність перепису" означає сукупність статистичних одиниць, фактично представлену результатами перепису за одним або більше визначених ознак визначеної цільової сукупності. Записи даних для сукупності перепису - це записи даних у джерелі даних для визначеної цільової сукупності з урахуванням усіх імпутованих записів і без урахування усіх видалених записів. Якщо джерело даних містить, за методологічним принципом, записи даних лише для вибірки статистичних одиниць у складі оціночної цільової сукупності, сукупність перепису включає, на додачу до статистичних одиниць у складі вибірки, додатковий набір статистичних одиниць;
10. "додатковий набір статистичних одиниць" означає набір статистичних одиниць, які належать до оціночної цільової сукупності, але про які джерело даних не містить записів даних в результаті застосування методології вибірки;
11. "оцінювання охоплення" означає вивчення різниці між визначеною цільовою сукупністю та сукупністю перепису;
12. "післяпереписне обстеження" означає обстеження, проведене незабаром після перепису для цілей оцінювання охоплення та змісту;
13. "неповне охоплення" означає сукупність усіх статистичних одиниць, що належать до визначеної цільової сукупності, але не включені до відповідної сукупності перепису;
14. "надмірне охоплення" означає сукупність усіх статистичних одиниць, включених до сукупності перепису та використаних для повідомлення про визначену цільову сукупність, які не належать до такої цільової сукупності;
15. "імпутація запису" означає присвоєння штучного, але правдоподібного запису даних рівно одному географічному району на найдетальнішому географічному рівні, для якого виробляються дані перепису, а також внесення такого запису даних до джерела даних;
16. "видалення запису" означає видалення запису даних, включеного до джерела даних, що використовується для повідомлення про визначену цільову сукупність, але не несе жодної достовірної інформації про будь-яку статистичну одиницю у складі такої цільової сукупності;
17. "імпутація елементу" означає включення штучної, але правдоподібної інформації до певного запису даних, що вже існує в джерелі даних, але не містить таку інформацію;
18. "джерело даних" означає набір записів даних для статистичних одиниць та/або подій, пов’язаних зі статистичними одиницями, що утворює основу для вироблення даних перепису щодо однієї або більше визначених ознак визначеної цільової сукупності;
19. "реєстрові дані" означають дані, що містяться в реєстрі або походять з нього;
20. "дані на основі опитувальника" означає дані, які із самого початку були отримані від респондентів за допомогою опитувальника в контексті збору статистичних даних, що стосуються визначеного моменту часу;
21. "реєстр" означає архів, у якому зберігається інформація про статистичні одиниці, що безпосередньо оновлюється в ході подій, які впливають на статистичні одиниці;
22. "зв’язування записів" означає процес об’єднання інформації з різних джерел даних шляхом порівняння записів для окремих статистичних одиниць та об’єднання інформації щодо кожної статистичної одиниці, якщо записи стосуються однієї статистичної одиниці;
23. "узгодження реєстрів" означає зв’язування записів, якщо всі узгоджені джерела даних містяться в реєстрах;
24. "видобування даних" означає процес отримання інформації про перепис з інформації, яка міститься в реєстрі та стосується окремих статистичних одиниць;
25. "кодування" означає процес перетворення інформації на коди, що представляють класи в рамках схеми класифікації;
26. "визначальна змінна" означає змінну в записах даних у джерелі даних або в будь-якому списку статистичних одиниць, що використовується для
- оцінювання того, чи містить джерело даних (або список статистичних одиниць) не більше одного запису даних для кожної статистичної одиниці, та/або
- зв’язування записів;
27. "фіксація" означає процес, у рамках якого зібрані дані імпортують у форму, придатну для подальшого опрацювання;
28. "редагування записів" означає процес перевірки та змінення записів даних, щоб зробити їх правдоподібними, одночасно зберігаючи основні частини таких записів;
29. "визначення домогосподарства" означає визначення приватного домогосподарства відповідно до концепції спільного проживання, як визначено в додатку до Регламенту (ЄС) № 1201/2009 для ознаки "Статус домогосподарства";
30. "визначення сім’ї" означає визначення сім’ї на основі інформації про те, чи проживають особи в одному домогосподарстві, але за відсутності інформації або наявності неповної інформації про сімейні відносини між особами. Термін "сім’я" зазначений як "сімейний осередок" в додатку до Регламенту (ЄС) № 1201/2009 для ознаки "Сімейний стан";
31. "відсутність інформації про одиницю" означає неспроможність отримати будь-які дані від статистичної одиниці, яка входить до сукупності перепису;
32. "відсутність інформації про елемент" означає неспроможність отримати будь-які дані щодо однієї або більше визначених ознак від статистичної одиниці, яка входить до сукупності перепису, тоді як для такої статистичної дипломниці можна зібрати дані щодо принаймні однієї ознаки;
33. "контроль розкриття статистичних даних" означає методи та процеси, які застосовуються для мінімізації ризику розкриття інформації про окремі статистичні одиниці з одночасним розповсюдженням якомога більшого обсягу статистичної інформації;
34. "оцінювання" означає розрахування статистики або оцінок за допомогою математичної формули та/або алгоритму, що застосовується до наявних даних;
35. "коефіцієнт варіації" означає стандартну похибку (квадратний корінь дисперсії оцінки), поділену на очікуване значення оцінки;
36. "помилка у припущеннях моделі" означає помилку, обумовлену припущеннями, що лежать в основі оцінювання і містять невизначеність або не містять детальних даних;
37. "визначення структури даних" означає набір структурних метаданих, пов’язаних із набором даних, який включає інформацію про те, як поняття пов’язані з мірами, розмірами та атрибутами гіперкуба, разом з інформацією про представлення даних і пов’язаних описових метаданих.
Стаття 3
Метадані та звітування про якість
1. Держави-члени повідомляють Комісії (Євро
стату) до 31 березня 2014 року про загальну інформацію, визначену в додатку I до цього Регламенту, а також пов’язані з якістю дані та метадані, визначені в додатках II і III до цього Регламенту, з покликанням на свої переписи населення та житлового фонду за 2011 референтний рік, а також на дані та метадані, передані до Комісії (Євростату), як вимагається в Регламенті (ЄС)
№ 519/2010.
2. Щоб відповідати вимогам параграфа 1, держави-члени повинні провести оцінювання охоплення длясвоїх переписів населення та житлового фонду за 2011 референтний рік, а також оцінювання імпутацій та видалення записів даних.
3. Регламент (ЄC) № 223/2009 (- 3) та стандарти Euro SDMX Metadata Structure, як визначено в Рекомендації Комісії 2009/498/ЄС (- 4) застосовуються в контексті цього Регламенту для вироблення та обміну референтними метаданими (у тому числі щодо якості).
Стаття 4
Джерела даних
Будь-яке джерело даних повинно бути здатним надавати інформацію, необхідну для виконання вимог Регламенту (ЄС)
№ 763/2008, зокрема:
- репрезентувати цільову сукупність;
- відповідати належним технічним специфікаціям, встановленим у Регламенті (ЄС) № 1201/2009, та
- сприяти наданню даних для програми статистичних даних, визначеної в Регламенті (ЄС)
№ 519/2010.
Стаття 5
Доступ до релевантної інформації
На запит Комісії (Євростату) держави-члени повинні надати Комісії (Євростату) доступ до будь-якої інформації, що стосується оцінювання якості переданих даних та метаданих, як це вимагає Регламент (ЄС)
№ 519/2010, за винятком передачі Комісії та зберігання нею будь-яких мікроданих та конфіденційних даних.
![](css/skrepka.png)
Стаття 6
Технічний формат передачі даних
Технічним форматом, що його використовуватимуть для передачі даних і метаданих за 2011 референтний рік, є формат "Statistical Data and Metadata eXchange" (SDMX). Держави-члени повинні передавати необхідні дані, що відповідають означенням структури даних і пов’язаним технічним специфікаціям, наданим Комісією (Євростатом). Держави-члени повинні зберігати дані та метадані за 2011 референтний рік до 1 січня 2035 року. Держави-члени не зобов’язані вносити зміни або виправлення до цих даних після 1 січня 2025 року. Держави-члени, які вирішили це зробити, повинні повідомити Комісію (Євростат) про зміни або виправлення перед їх внесенням.
Стаття 7
Набуття чинності
Цей Регламент набуває чинності на двадцятий день після його публікації в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Цей Регламент обов’язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню в усіх державах-членах.
ДОДАТОК I
Базова інформація
Структура базової інформації для переписів населення та житлового фонду, що проводиться в державах-членах за референтний 2011 рік, включає в себе такі секції:
1. ОГЛЯД
1.1. Правова основа
1.2. Відповідальні органи
1.3. Покликання на іншу відповідну документацію (напр., національні звіти про якість) (необов’язково)
2. ДЖЕРЕЛА ДАНИХ (- 5)
2.2. Список джерел даних, використаних для перепису 2011 року (- 6)
2.3. Матриця "Джерела даних x ознаки"
2.4.1. Індивідуальний облік
2.4.2. Одночасність
2.4.3. Універсальність у межах визначеної території;
2.4.4. Наявність даних про малі райони
2.4.5. Визначена періодичність
3. ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ПЕРЕПИСУ
3.1. Референтна дата відповідно до статті 5(1) Регламенту (ЄС)
№ 763/2008 3.2. Підготовка та здійснення збору даних
3.2.1. Дані на основі опитувальника
3.2.1.1. Розроблення та тестування опитувальників (включно з екземплярами всіх остаточних опитувальників)
3.2.1.2. Підготовка будь-яких переліків адрес, підготовка до роботи на місцях, картування, інформаційна підтримка,
3.2.1.3. Збір даних (у тому числі робота на місцях)
3.2.2. Реєстрові дані
3.2.2.1. Створення нових реєстрів починаючи з 2001 року (якщо застосовно)
3.2.2.2. Перероблення наявних реєстрів починаючи з 2001 року (у тому числі внесення змін до змісту реєстрів, адаптація сукупності перепису, адаптація термінів та означень та/або технічних специфікацій) (якщо застосовно)
3.2.2.3. Ведення реєстрів (для кожного реєстру, що використовується для перепису 2011 року), у тому числі:
- Зміст реєстру (зареєстровані статистичні одиниці та інформація про статистичні одиниці, будь-яке редагування записів та/або імпутація елементів у реєстрі)
- адміністративні обов'язки
- правовий обов’язок реєструвати інформацію, стимулювання до надання правдивої інформації або можливі причини надання неправдивої інформації
- затримки звітування, зокрема правові/офіційні затримки, затримки реєстрації даних, несвоєчасне звітування
- оцінювання та врегулювання відсутності реєстрації, відсутності зняття з реєстрації, багаторазової реєстрації
- будь-які значні перегляди реєстрів, що впливають на дані перепису 2011 року, періодичність переглядів реєстрів
- стабільність (порівнянність інформації про зареєстровану сукупність у часі) (необов’язково)
- використання, у тому числі "статистичне використання реєстру, окрім як для перепису" та "використання реєстру, окрім як для статистичних цілей (напр., для адміністративних цілей)"
3.2.2.4. Узгодження реєстрів (включно з визначальною змінною (змінними), використовуваними для зв’язування записів)
3.2.2.5. Видобування даних
3.3. Опрацьовування та оцінювання
3.3.1. Опрацювання даних (у тому числі фіксація, кодування, визначальні змінні, редагування записів, імпутація записів, видалення записів, оцінювання, зв’язування записів, включно з визначальними змінними, що використовуються для зв’язування записів, визначення домогосподарств та сімей)
3.3.2. Оцінювання якості та охоплення, післяпереписне обстеження (якщо застосовно), остаточна валідація даних
3.4. Розповсюдження даних (канали розповсюдження, забезпечення статистичної конфіденційності, включно з контролем розкриття статистичної інформації)
3.5. Заходи щодо забезпечення результативності витрат
ДОДАТОК II
Дані та метадані, пов’язані з якістю
Пов’язані з якістю дані та метадані щодо джерел даних та ознак містять наведені нижче елементи.
1. АКТУАЛЬНІСТЬ (РЕЛЕВАНТНІСТЬ)
1.1. Відповідність джерел даних
Держави-члени повинні звітувати про відповідність джерел даних, зокрема про вплив будь-яких значних відхилень від основних характеристик переписів населення та житлового фонду та/або від необхідних термінів і означень та концепцій, якщо це має серйозний негативний вплив на належне використання переданих даних.
1.2. Повнота
Указані нижче дані необхідно надавати для
- усіх географічних районів на таких рівнях: національний рівень, NUTS 1, NUTS 2,
- усіх гіперкубів (- 7) і всіх первинних маргінальних розподілів (7):
(1) кількість усіх спеціальних значень комірки "немає даних"
(2) кількість спеціальних значень комірки "немає даних", позначених як "ненадійно"
(3) кількість спеціальних значень комірки "немає даних", позначених як "конфіденційно"
(4) кількість числових значень комірки, позначених як "ненадійно"
2. ТОЧНІСТЬ
Указана нижче інформація:
- повинна бути надана для кожного джерела даних (секція 2.1) та кожної ознаки (секція 2.2), що стосується підрахунків осіб (- 8) та
- може бути надана для джерел даних (секція 2.1) та ознак (секція 2.2), що стосується підрахунків статистичних одиниць, окрім осіб (необов’язково)
2.1. Джерела даних (- 9)
Дані, необхідні відповідно до пункту 2.1.1., повинні бути надані для всіх географічних районів на таких рівнях: національний рівень, NUTS 1, NUTS 2. Пояснювальні метадані, як вимагається відповідно до пункту 2.1.2., повинні бути надані на національному рівні.
................Перейти до повного тексту