1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


02012R1079 - UA - 11.12.2017 - 003.001
Цей текст слугує суто засобом документування та не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR- Lex.
(До Розділу IV: Торгівля і питання, пов'язані з торгівлею
Глава 6. Заснування підприємницької діяльності, торгівля послугами та електронна торгівля)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 1079/2012
від 16 листопада 2012 року
про встановлення вимог до частотного рознесення голосових каналів для Єдиного європейського неба
( Щодо скасування Імплементаційного регламенту див. Імплементаційний регламент 2023/1770 від 12 вересня 2023 року на офіційному вебсайті Європейського Союзу https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32023R1770 )
(Текст стосується ЄЕП)
(ОВ L 320 17.11.2012, с. 14)
Зі змінами, внесеними: Офіційний вісник
сторінка дата
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 657/2013 від 10 липня 2013 року L 190 37 11.07.2013
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2016/2345 від 14 грудня 2016 року L 348 11 21.12.2016
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) 2017/2160 від 20 листопада 2017 року L 304 47 21.11.2017
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 1079/2012
від 16 листопада 2012 року
про встановлення вимог до частотного рознесення голосових каналів для Єдиного європейського неба
(Текст стосується ЄЕП)
Стаття 1. Предмет
Цей Регламент встановлює вимоги до скоординованого впровадження голосового зв’язку "повітря- земля" на основі каналу з частотним рознесенням 8,33 кГц.
Стаття 2. Сфера застосування
1. Цей Регламент застосовують до всіх радіостанцій, які працюють у діапазоні 117,975-137 МГц ("діапазон УКХ"), виділеному для аеронавігаційної рухомої маршрутної служби, включно з системами, їхніми компонентами та пов’язаними процедурами.
2. Цей Регламент застосовують до систем опрацювання польотних даних, які обслуговують органи диспетчерського обслуговування повітряного руху, що надають послуги з обслуговування загального повітряного руху, їхніх компонентів та пов’язаних процедур.
3. Цей Регламент застосовують до всіх польотів, що виконуються у рамках загального повітряного руху, в межах повітряного простору регіону EUR Міжнародної організації цивільної авіації ("ІКАО"), в якому держави-члени несуть відповідальність за надання послуг обслуговування повітряного руху відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 550/2004 (-1).
4. Ці вимоги до конверсії не застосовують до присвоєння частот:
(a) у яких залишиться частотне рознесення 25 кГц між каналами на таких частотах:
(i) аварійна частота (121,5 МГц);
(ii) допоміжна частота для пошуково-рятувальних операцій (123,1 МГц);
(iii) частоти цифрової лінії УКХ (VDL) (136,725 МГц, 136,775 МГц, 136,825 МГц, 136,875 МГц, 136,925 МГц і 136,975 МГц);
(iv) частоти бортової системи зв’язку адресації і передачі даних (ACARS) (131,525 МГц, 131,725 МГц і 131,825 МГц);
(b) де використовується зміщення несучої в межах частотного рознесення 25 кГц між каналами.
5. Від радіостанцій, призначених для роботи виключно в одному або декількох частотних присвоєннях, у яких залишається канал з частотним рознесенням 25 кГц, не повинно вимагатися мати функціональну можливість каналу з частотним рознесенням 8,33 кГц.
Стаття 3. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують терміни та означення, визначені в статті 2 Регламенту (ЄС) № 549/2004. Також застосовують такі терміни та означення:
(1) "канал" означає числовий покажчик, який використовують в налаштуваннях радіотехнічного обладнання для голосового зв’язку, який дає змогу однозначно розпізнавати застосовну радіочастоту та канал з відповідним частотним рознесенням;
(2) "канал з частотним рознесенням 8,33 кГц" означає канал з частотним рознесенням, де номінальні центральні частоти каналів розділені з кроком 8,33 кГц;
(3) "радіостанція" означає будь-який вбудований, портативний або переносний пристрій, призначений для радіопередачі та/або радіоприйому в УКХ-діапазоні;
(4) "центральний реєстр" означає реєстр, в який національний орган управління радіочастотами вносить необхідні оперативні, технічні та адміністративні дані для кожного присвоєння радіочастоти відповідно до Регламенту (ЄС) № 677/2011;
(5) "конверсія 8,33 кГц" означає заміну радіочастотного присвоєння, внесеного до центрального реєстру, для якого використовується канал з частотним рознесенням 25 кГц, із присвоєнням радіочастоти, для якої використовується канал з частотним рознесенням 8,33 кГц;
(6) "присвоєння частоти" означає дозвіл, наданий державою-членом на використання радіочастоти або радіочастотного каналу за вказаних умов для роботи радіообладнання;
(7) "експлуатант" означає особу, організацію чи підприємство, що надає або пропонує послуги з експлуатації повітряних суден;
(8) "польоти, що виконуються за візуальними правилами польотів" означають будь-які польоти, які виконують за правилами візуальних польотів, як визначено в додатку 2 до Чиказької конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 року ("Чиказька конвенція");
(9) "державне повітряне судно" означає будь-яке повітряне судно, яке використовують для військових, митних і поліцейських цілей;
(10) "функціонування зі зміщенням несучої частоти" означає ситуацію, коли призначене робоче покриття не може бути забезпечене одним наземним передавачем, та для мінімізації проблем із радіозавадами, сигнали двох або більше наземних передавачів зміщуються від центральної частоти номінального каналу;
(11) "радіообладнання повітряного судна" означає одну або кілька радіостанцій, які розташовані на борту повітряного судна та використовуються уповноваженим членом екіпажу під час польоту;
(12) "оновлення радіостанції" означає заміну радіостанції на радіостанцію іншої моделі або з іншим номенклатурним кодом;
(13) "призначене робоче покриття" означає об’єм повітряного простору, в якому надається певна послуга, і для якої забезпечується захист частоти;
(14) "орган диспетчерського обслуговування повітряного руху" ("орган диспетчерського ОПР") означає: районний диспетчерський центр, диспетчерський орган підходу або аеродромну диспетчерську вишку;
(15) "робоче місце" означає меблі та технічне обладнання, на якому член персоналу служби обслуговування повітряного руху ("ОПР") виконує завдання, пов’язані зі своїми оперативними обов’язками;
(16) "радіотелефонія" означає форму радіозв’язку, призначену головним чином для обміну інформацією у мовній формі;
(17) "лист-угода" означає угоду між двома сусідніми органами ОПР, в якій зазначено, яким чином вони координують свої відповідні обов’язки щодо ОПР;
(18) "Інтегрована система первинного опрацювання планів польотів" (далі - "IFPS") означає систему централізованого обслуговування з опрацювання і розповсюдження планів польотів Європейської мережі організації повітряного руху з функціями приймання, перевірки і розповсюдження планів польотів в повітряному просторі, на який поширюється дія цього Регламенту;
(19) "державне повітряне судно транспортного типу" означає державне повітряне судно з фіксованим крилом, яке призначене для перевезення людей та/або вантажів;
(20) "оператор аеропорту" означає орган управління аеропорту, визначений у Регламенті Ради (ЄЕС) № 95/93; (-2);
(21) "зв’язок експлуатаційного контролю" означає зв’язок, здійснюваний експлуатантами повітряних суден, який також впливає на безпеку повітряних перевезень, регулярність та ефективність польотів.
Стаття 4. Вимоги до взаємодійності та робочих характеристик радіообладнання
1. Виробники радіостанцій, призначених для використання в УКХ-діапазоні, або їх уповноважені представники, що мають осідок у Союзі, повинні забезпечити, щоб з 17 листопада 2013 року всі радіостанції, введені в обіг, були адаптовані до роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
2. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, експлуатанти та інші користувачі або власники радіостанцій повинні забезпечити, щоб все радіотехнічне обладнання, введене в експлуатацію з 17 листопада 2013 року, включало функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
3. Держави-члени зобов’язані забезпечити, щоб повітряні судна, на які з 17 листопада 2013 року в Союзі вперше видаються індивідуальні сертифікати льотної придатності або індивідуальні дозволи на польоти та щодо яких встановлено вимоги до радіообладнання, були оснащені радіостанціями, здатними працювати з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
4. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, експлуатанти та інші користувачі або власники радіостанцій повинні забезпечити, щоб з 17 листопада 2013 року у разі оновлення їхні радіостанції мали функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
5. Держави-члени повинні забезпечити, щоб щонайпізніше 31 грудня 2017 року всі радіостанції мали функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, за винятком наземних радіостанцій, що експлуатуються провайдерами аеронавігаційного обслуговування.
6. На додаток до функціональної можливості роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, обладнання, зазначене в параграфах 1-5, повинно бути здатним налаштовуватися на з канали з частотним рознесенням 25 кГц.
7. Користувачі або власники наземних радіостанцій із функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц повинні забезпечити, щоб робочі характеристики таких радіостанцій і наземної складової передавача/приймача відповідали стандартам ІКАО, вказаним у пункті 1 додатка II.
8. Користувачі або власники радіообладнання на борту повітряного судна з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц повинні забезпечити, щоб робочі характеристики таких радіостанцій відповідали стандартам ІКАО, вказаним у пункті 2 додатка II.
Стаття 5. Обов’язки експлуатантів
1. Експлуатант не повинен експлуатувати повітряні судна вище ешелону 195, якщо радіообладнання повітряних суден не має функціональної можливості роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
2. З 1 січня 2014 року експлуатант не повинен експлуатувати повітряні судна, які здійснюють польоти відповідно до правил польотів за приладами у повітряному просторі класу А, В або С держав-членів, зазначених у додатку I, якщо радіообладнання повітряних суден не має функціональної можливості роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
3. Що стосується вимог до наявності на борту радіообладнання, що має функціональну можливість до роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, як визначено у параграфі 2, експлуатант не повинен експлуатувати повітряні судна, які здійснюють польоти відповідно до візуальних правил польотів у районах використання каналів з частотним рознесенням 8,33 кГц, якщо радіообладнання повітряних суден не має функціональної можливості роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
4. Без обмеження для статті 2(5), з 1 січня 2018 року експлуатант не повинен експлуатувати повітряні судна в повітряному просторі, в якому вимагається наявність на борту радіостанції, за винятком випадків, коли радіообладнання повітряних суден має функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
Стаття 6. Вимоги до конверсії 8,33 кГц
1. Держави-члени повинні забезпечити, щоб у секторах із більш низьким рівнем на або вище ешелону 195, всі частотні присвоєння голосових каналів конвертувалися на канали з частотним рознесенням 8,33 кГц.
2. Якщо за виняткових обставин неможливо виконати параграф 1, держави-члени повинні повідомити про причини цього Комісію.
3. Держави-члени, зазначені у додатку I, повинні впровадити не пізніше 31 грудня 2014 року ряд нових конверсій частотних рознесень 8,33 кГц, еквівалентних, щонайменше, 25 % від загального числа присвоєнь частоти 25 кГц в центральному реєстрі та виділених районним диспетчерським центрам ("РДЦ") у такій державі-члені. Ці конверсії не повинні обмежуватися присвоєнням частот для РДЦ і не повинні включати присвоєння частот зв’язку для експлуатаційного контролю.
4. Загальна кількість державних присвоєнь частоти 25 кГц для РДЦ, визначених у параграфі 3, не повинна враховувати:
(a) присвоєння частот, якщо використовується несуча зі зміщенням 25 кГц;
(b) присвоєння частот, що залишаються у 25 кГц в результаті виконання вимог безпеки;
(c) присвоєння частот 25 кГц, що їх використовують для розміщення державних повітряних суден.
5. Держави-члени, зазначені у додатку I, повинні повідомити Комісію не пізніше 31 грудня 2013 року про кількість конверсій, які можуть бути здійснені відповідно до параграфа 3.
6. Якщо мета у 25%, визначена в параграфах 3 і 4, не може бути досягнута, держава-член представляє в своєму повідомленні Комісії обґрунтування того, чому мету у 25% не досягнуто, і пропонує альтернативну дату, до якої такі конверсії повинні бути здійснені.
7. У повідомленні, що направляють Комісії, також вказують присвоєння частот, конверсія яких була неможлива, а також причини, чому така конверсія є нездійсненною.
8. Держави-члени, зазначені у додатку I, повинні забезпечити, щоб з 1 січня 2015 року в центральному реєстрі всі присвоєння частот зв’язку для експлуатаційного контролю польотів становили присвоєння частот із частотним рознесенням 8,33 кГц.
9. У випадках, коли з технічних причин відповідність параграфу 8 не може бути забезпечена, держави-члени повинні повідомити Комісію не пізніше 31 грудня 2014 року про присвоєння частот зв’язку для експлуатаційного контролю, які не зазнають конверсії, та надати обґрунтування того, чому таку конверсію не будуть робити.
10. Держави-члени повинні забезпечити, щоб щонайпізніше 31 грудня 2018 року всі присвоєння частот зазнали конверсії канал з частотним рознесенням 8,33 кГц, за винятком:
(a) присвоєння частот, що залишаються у 25 кГц в результаті виконання вимог безпеки;
(b) присвоєння частот 25 кГц, що їх використовують для обслуговування державних повітряних суден.
Стаття 7. Обов’язки провайдерів аеронавігаційного обслуговування
1. Провайдери аеронавігаційного обслуговування повинні забезпечити, щоб їхні системи голосового зв’язку з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц давали змогу забезпечити операційно прийнятний голосовий зв’язок між диспетчерами і пілотами в межах призначеного експлуатаційного покриття.
2. Провайдери аеронавігаційного обслуговування повинні впровадити процеси сповіщення і початкової координації в своїх системах опрацювання польотних даних відповідно до Регламенту Комісії (ЄС) № 1032/2006 (-3) у такий спосіб:
(a) інформація про функціональну можливість польоту використовувати канал з частотним рознесенням 8,33 кГц повинна передаватися між органами диспетчерського ОПР;
(b) інформація про функціональну можливість польоту використовувати канал з частотним рознесенням 8,33 кГц повинна бути доступна на належному робочому місці;
(c) диспетчер повинен мати засоби для коригування інформації про функціональну можливість польоту використовувати канал з частотним рознесенням 8,33 кГц.
Стаття 8. Супутні процедури
1. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, експлуатанти та інші користувачі радіостанцій повинні забезпечити, щоб всі шість цифр числового покажчика використовувалися для ідентифікації передавального каналу радіотелефонного зв’язку, за винятком випадків, коли і п’ята, і шоста цифри є нулями, і в такому разі використовуються тільки перші чотири цифри.
2. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, експлуатанти та інші користувачі радіостанцій повинні забезпечити, щоб їхні процедури голосового зв’язку "повітря-земля" відповідали положенням ІКАО, вказаним у пункті 3 додатка II.
3. Провайдери аеронавігаційного обслуговування повинні забезпечити, щоб процедури, які застосовують до повітряних суден, обладнаних радіостанціями з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, і до повітряних суден не обладнаних таким обладнанням, були вказані в листах-угодах між органами ОПР.
4. Усі експлуатанти й агенти, що діють від їх імені, повинні забезпечити включення літери Y в пункт 10 плану польоту для повітряних суден, обладнаних радіостанціями з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
5. Експлуатанти й агенти, що діють від їх імені, повинні забезпечити, щоб при плануванні польотів в повітряному просторі, де є вимоги до наявності на борту радіообладнання з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, у план польоту включали відповідні покажчики для повітряних суден, які не обладнані, але яким було надано звільнення від обов’язкової наявності на борту такого обладнання.
6. У разі зміни для польоту статусу функціональної можливості роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, експлуатанти або агенти, які діють від їх імені, надсилають повідомлення про зміну в IFPS з відповідним покажчиком, вставленим в відповідний пункт.
7. Менеджер мережі повинен забезпечити, щоб IFPS опрацьовувала та розповсюджувала інформацію про функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, отриману в планах польоту.
Стаття 9. Домовленості щодо державних повітряних суден
1. Держави-члени повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна транспортного типу, які здійснюють польоти над ешелоном 195, були оснащені радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
2. У разі існування обмежень, пов’язаних із закупівлями, що перешкоджають забезпеченню відповідності параграфу 1, держави-члени повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна транспортного типу, які здійснюють польоти над ешелоном 195, були оснащені радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, щонайпізніше до 31 грудня 2012 року.
3. Держави-члени повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна не транспортного типу, які здійснюють польоти над ешелоном 195, були оснащені радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
4. Держави-члени можуть дозволити недотримання положень параграфа 3 через:
(a) жорсткі технічні або бюджетні обмеження;
(b) закупівельні обмеження.
5. У разі існування обмежень, пов’язаних із закупівлями, що перешкоджають забезпеченню відповідності параграфу 3, держави-члени повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна не транспортного типу, які здійснюють польоти над ешелоном 195, були оснащені радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, щонайпізніше до 31 грудня 2015 року.
6. Держави-члени повинні забезпечити, щоб нові державні повітряні судні, які вводять в експлуатацію з 1 січня 2014 року, були оснащені радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
7. Держави-члени повинні забезпечити, щоб з 1 січня 2014 року у випадках, коли радіостанції, встановлені на борту державних повітряних суден, підлягають оновленню, нові радіостанції мали функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц.
8. Держави-члени повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна були оснащені радіостанціями, які мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, щонайпізніше до 31 грудня 2018 року.
9. Без обмеження національних процедур передачі інформації про державні повітряні судна, держави-члени повинні не пізніше 30 червня 2018 року подати Комісії список державних повітряних суден, які не можуть бути обладнані радіостанціями з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц відповідно до параграфа 8, через:
(a) жорсткі технічні або бюджетні обмеження;
(b) закупівельні обмеження.
10. У разі існування обмежень, пов’язаних із закупівлями, що перешкоджають забезпеченню відповідності параграфу 8, держави-члени повинні також не пізніше 30 червня 2018 року надати Комісії дату, до якої відповідні повітряні судна будуть обладнані радіостанціями, що мають функціональну можливість роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц. Така дата повинна бути не пізніше 31 грудня 2020 року.
11. Параграф 8 не застосовують до державних повітряних суден, які будуть виведені з експлуатації до 31 грудня 2025 року.
12. Провайдери обслуговування повітряного руху повинні забезпечити, щоб державні повітряні судна, не обладнані радіостанціями з функціональною можливістю роботи з каналами з частотним рознесенням 8,33 кГц, могли бути прийняті за умови, що вони можуть бути безпечно обслужені в межах лімітів пропускної спроможності системи організації повітряного руху на частотному присвоєнні УВЧ або 25 кГц.

................
Перейти до повного тексту