1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


L 131/132
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
28.05.2009
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво"
Глава 7. Транспорт)
ДИРЕКТИВА ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ 2009/21/ЄС
від 23 квітня 2009 року
про відповідність вимогам держави прапора
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства, зокрема його статтю 80(2),
Беручи до уваги пропозицію Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (-1),
Беручи до уваги висновок Комітету регіонів (-2),
Діючи згідно з процедурою, викладеною у статті 251 Договору (-3),
__________
(-1) OB C 318, 23.12.2006, с. 195.
(-2) OB C 229, 22.09.2006, с. 38.
(-3) Висновок Європейського Парламенту від 29 березня 2007 року (OB C 27 Е, 31.01.2008, с. 140), Спільна позиція Ради від 9 грудня 2008 року (OB C 330 Е, 30.12.2008, с. 13) та Позиція Європейського Парламенту від 11 березня 2009 року (ще не опубліковано в Офіційному віснику).
Оскільки:
(1) Безпеку судноплавства Співтовариства і громадян, які користуються його послугами, а також охорону довкілля необхідно забезпечувати постійно.
(2) Стосовно міжнародного судноплавства було встановлено всеохоплюючі рамки для посилення морської безпеки та охорони довкілля з огляду на забруднення із суден шляхом ухвалення низки конвенцій, депозитарієм яких є Міжнародна морська організація (далі - "ММО").
(3) Згідно з положеннями Конвенції Організації Об’єднаних Націй з морського права від 1982 року (ЮНКЛОС) та конвенцій, депозитарієм яких є ММО (далі - "Конвенції ММО"), держави, що є сторонами цих інструментів, несуть відповідальність за оприлюднення законів і підзаконних нормативно-правових актів та вжиття всіх інших заходів, що можуть бути необхідними для введення зазначених інструментів у дію в повному обсязі з метою забезпечення придатності, з точки зору безпеки життя на морі та охорони морського середовища, судна для використання за призначенням і укомплектування компетентного екіпажу морського судна.
(4) Необхідно належним чином врахувати Конвенцію про працю в морському судноплавстві, ухвалену Міжнародною організацією праці (МОП) в 2006 році, яка також передбачає зобов’язання, що стосуються держави прапора.
(5) 9 жовтня 2008 року держави-члени ухвалили заяву, якою одноголосно визнали важливість застосування міжнародних конвенцій, пов’язаних із зобов’язаннями держави прапора, з метою підвищення рівня морської безпеки та сприяння запобіганню забрудненню суднами.
(6) Імплементація процедур, рекомендованих ММО в MSC/Circ.1140/MEPC/Circ.424 від 20 грудня 2004 року про передачу суден між державами, повинна підсилити дію положень Конвенцій ММО та законодавства Співтовариства стосовно морської безпеки, пов’язаного зі зміною прапора, а також підвищити рівень прозорості у відносинах між державами прапора для цілей морської безпеки.
(7) Доступність інформації про судна, що плавають під прапором однієї з держав-членів, а також про судна, які було виключено з реєстру однієї з держав-членів, повинна підвищити рівень прозорості роботи висококласного флоту та сприяти покращенню контролю за виконанням зобов’язань держави прапора і забезпеченню єдиних правил роботи для адміністрацій.
(8) Щоб допомогти державам-членам надалі вдосконалювати свою діяльність як держав прапора, необхідно регулярно здійснювати аудит їхніх адміністрацій.
(9) Сертифікація якості адміністративних процедур відповідно до стандартів Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) або аналогічних стандартів повинна надалі забезпечити рівні умови для адміністрацій.
(10) Потрібно ухвалити інструменти, необхідні для імплементації цієї Директиви, відповідно до Рішення Ради 1999/468/ЄС від 28 червня 1999 року про встановлення процедур здійснення виконавчих повноважень, наданих Комісії.
(11) З огляду на те, що цілі цієї Директиви, а саме запровадження та імплементація належних інструментів у сфері політики морських перевезень, не можуть бути досягнуті державами-членами достатньою мірою і, таким чином, можуть, зважаючи на їхні масштаб та наслідки, бути краще досягнуті на рівні Співтовариства, Співтовариство може ухвалювати інструменти відповідно до принципу субсидіарності, як передбачено в статті 5 Договору. Згідно з принципом пропорційності, як передбачено у згаданій статті, ця Директива не виходить за межі необхідного для досягнення таких цілей,
УХВАЛИЛИ ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Стаття 1. Предмет
1. Мета цієї Директиви:
(a) забезпечити, щоб держави-члени ефективно і послідовно виконували свої зобов’язання як держави прапора; та
(b) посилити безпеку і запобігти забрудненню із суден, що плавають під прапором однієї з держав- членів.
2. Ця Директива не порушує морське законодавство Співтовариства, зазначене у статті 2(2) Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2099/2002 від 5 листопада 2002 року про заснування Комітету з безпеки морів і запобігання забрудненню із суден (КБМ) (-4), а також не порушує Директиву Ради 1999/63/ЄС від 21 червня 1999 року щодо Угоди про організацію робочого часу моряків, укладеної Асоціацією судновласників Європейського Співтовариства (ECSA) і Федерацією транспортних профспілок у Європейському Союзі (FST) (-5).
__________
(-4) OB L 324, 29.11.2002, с. 1.
(-5) OB L 167, 02.07.1999, с. 33.
Стаття 2. Сфера застосування
Ця Директива застосовується до адміністрації тієї держави, під прапором якої плаває судно.
Стаття 3. Терміни та означення
Для цілей цієї Директиви застосовуються такі терміни та означення:
(a) "судно" означає будь-яке судно, що плаває під прапором держави-члена, на яке поширюється дія відповідних Конвенцій Міжнародної морської організації (ММО) і якому необхідно отримати сертифікат;
(b) "адміністрація" означає компетентні органи держави-члена, під прапором якої плаває судно;
(c) "визнана організація" означає будь-яку організацію, визнану згідно з Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 391/2009 від 23 квітня 2009 року про спільні правила та стандарти для організацій, що здійснюють перевірки та огляди суден (нова редакція) (-6);

................
Перейти до повного тексту