1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


2010R0912 - UA - 23.05.2014 - 001.001
Цей документ слугує суто засобом документування, і установи не несуть жодної відповідальності за його зміст
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 8. Космос)
( Щодо скасування Регламенту див. Регламент 2021/696 від 28 квітня 2021 року на офіційному вебсайті Європейського Союзу https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0696 )
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 912/2010
від 22 вересня 2010 року
про створення Європейського агентства Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС), скасування Регламенту Ради (ЄС) № 1321/2004 про створення структур управління Європейськими супутниковими радіонавігаційними програмами та внесення змін і доповнень до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 683/2008
(ОВ L 276, 20.10.2010, с. 11)
Зі змінами і доповненнями, внесеними:
Офіційний вісник
сторінка дата
РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС)
№ 512/2014 від 16 квітня 2014 року
L 150 72 20.05.2014
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 912/2010
від 22 вересня 2010 року про створення Європейського агентства Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС), скасування Регламенту Ради (ЄС) № 1321/2004 про створення структур управління Європейськими супутниковими радіонавігаційними програмами та внесення змін і доповнень до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 683/2008
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу, зокрема його статтю 172,
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (- 1),
Після консультації з Комітетом регіонів,
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою (- 2),
Оскільки:
(1) Європейську супутникову радіонавігаційну політику наразі імплементують за допомогою програм Європейської геостаціонарної служби навігаційного покриття (EGNOS) та Галілео (далі - "програми").
(2) Регламентом Ради (ЄС) № 1321/2004 від 12 липня 2004 року про заснування структур управління Європейськими супутниковими радіонавігаційними програмами (- 3), засновано агентство Співтовариства під назвою "Європейський наглядовий орган Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС)" (далі - "Орган").
(3) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 683/2008 від 9 липня 2008 року про подальшу імплементацію Європейських супутникових навігаційних програм (EGNOS та Галілео) (- 4) визначає нові рамки для державного управління та фінансування програм. Він встановлює принцип суворого розподілу зобов’язань між Європейським Союзом, представленим Комісією, Органом та Європейським космічним агентством (далі - "ЄКА"), покладаючи на Комісію відповідальність за управління програмами та доручаючи їй завдання, початково закріплені за Органом. Він також передбачає, що Орган, під час виконання доручених йому завдань, забезпечуватиме дотримання ролі Комісії як керуючого програмами, а також, що Орган діятиме відповідно до настанов, виданих Комісією.
(4) У Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 683/2008 Комісію закликають внести пропозицію щодо формального приведення структур управління програмами, як викладено у Регламенті (ЄС) № 1321/2004, у відповідність з новими ролями Комісії та Органу, як викладено у Регламенті (ЄС) № 683/2008.
(5) З огляду на свою обмежену сферу діяльності, Орган не повинен більше називатися "Європейський наглядовий орган Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС)", а натомість він повинен називатися "Європейське агентство Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС)" (далі - "Агентство"). Однак безперервність діяльності Органу, у тому числі безперервність стосовно прав та обов’язків, персоналу та чинності будь-яких ухвалених рішень, повинно забезпечувати Агентство.
(6) Цілі та завдання Регламенту (ЄС) № 1321/2004 також необхідно врегулювати з метою відображення того факту, що Агентство більше не відповідає за управління державними інтересами стосовно програм Європейської глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС) та за регулювання таких програм.
(7) Правовий статус Агентства повинен бути таким, що дозволяє йому діяти в якості юридичної особи при виконанні своїх завдань.
(8) Також важливо змінити завдання Агентства та, з огляду на це, забезпечити, щоб його завдання визначалися згідно із завданнями, встановленими в статті 16 Регламенту (ЄС) № 683/2008, включаючи можливість Агентства здійснювати іншу діяльність, на яку його може уповноважити Комісія, для того, щоб підтримати Комісію в імплементації програм. Згідно зі статтею 54(2)(b) Регламенту Ради (ЄС, Євратом) № 1605/2002 від 25 червня 2002 року про Фінансовий регламент, застосовний до загального бюджету європейських співтовариств (- 5), така діяльність може включати, наприклад, після розробки процедур координування та консультування з питань, пов’язаних з безпекою, проведення дослідження переваг для розвитку та просування програм і надання підтримки у розробці та імплементації пілотного проекту Державної регульованої служби (PRS).
(9) У межах своєї сфери діяльності, цілей та на виконання своїх завдань, Агентство повинно дотримуватися, зокрема, положень, застосовних до установ Союзу.
(10) Комісія повинна, з огляду на свій середньостроковий перегляд програми Галілео, запланований на 2010 рік, як вказано у статті 22 Регламенту (ЄС) № 683/2008, також розглянути питання управління програмами на етапі функціонування та експлуатації і ролі Агентства в цьому контексті.
(11) З метою забезпечення ефективного виконання завдань Агентства, держави-члени та Комісія повинні бути представлені в Адміністративній раді, наділеній необхідними повноваженнями для визначення бюджету, перевірки його виконання, ухвалення відповідних фінансових правил, встановлення прозорих робочих процедур для вироблення й ухвалення рішень Агентством, затвердження його робочої програми та призначення виконавчого директора.
(12) Також доцільно включити до складу Адміністративної ради представника Європейського Парламенту як члена без права голосу, з огляду на те, що у Регламенті (ЄС) № 683/2008 підкреслюється корисність тісної співпраці між Європейським Парламентом, Радою та Комісією.
(13) З метою забезпечення виконання Агентством своїх завдань, дотримуючись ролі Комісії як керуючої програмами, та відповідно до настанов, виданих Комісією, також важливо чітко заявити про те, що Агентством повинен керувати виконавчий директор під наглядом Адміністративної ради, згідно з настановами, виданими Агентству Комісією. Так само важливо уточнити, що Комісія повинна мати п’ять представників в Адміністративній раді, а також, що рішення стосовно обмеженої кількості завдань Адміністративної ради не повинні ухвалюватися без схвального голосу представників Комісії.
(14) Безперебійне функціонування Агентства вимагає призначення його виконавчого директора, виходячи з його заслуг та документально підтверджених адміністративних та управлінських навичок, а також відповідної компетенції та досвіду, і виконання ним своїх обов’язків з абсолютною незалежністю та гнучкістю стосовно організації внутрішнього функціонування Агентства. За винятком деякої діяльності та заходів, що стосуються акредитації безпеки, виконавчий директор повинен готувати та вживати всіх необхідних заходів для забезпечення належного виконання робочої програми Агентства, повинен щороку готувати проект загального звіту для подання Адміністративній раді, розробляти проект кошторису доходів та витрат Агентства та виконувати бюджет.
(15) Адміністративна рада повинна мати повноваження ухвалювати будь-яке рішення, яке може забезпечити виконання Агентством своїх завдань, за винятком завдань з акредитації безпеки, які повинні бути покладені на Раду з акредитації безпеки Європейських систем ГНСС (далі - "Рада з акредитації безпеки"). Стосовно таких завдань з акредитації, Адміністративна рада повинна відповідати лише за питання, пов’язані з ресурсами та бюджетом. Належне управління програмами також вимагає, щоб завдання Адміністративної ради відповідали новим місіям, покладеним на Агентство згідно зі статтею 16 Регламенту (ЄС) № 683/2008, а саме стосовно функціонування центру з безпеки Галілео та інструкцій, наданих згідно зі Спільними діями Ради 2004/552/СЗБП від 12 липня 2004 року про аспекти функціонування Європейської супутникової радіонавігаційної системи, що впливає на безпеку Європейського Союзу (- 6).
(16) Процедури для призначення посадових осіб повинні бути прозорими.
(17) З огляду на обсяг завдань, покладених на Агентство, які включають акредитацію безпеки, Науково-технічний комітет, створений згідно зі статтею 9 Регламенту (ЄС) № 1321/2004, повинен бути розформований, а Комітет з питань безпеки та захисту системи, створений згідно зі статтею 10 зазначеного Регламенту, повинен бути замінений Радою з акредитації безпеки, яка відповідатиме за акредитацію безпеки і складатиметься з представників від держав-членів та Комісії. Верховний представник ЄС із закордонних справ і політики безпеки (далі - "Верховний представник") та ЄКА повинні виконувати роль спостерігача у Раді з акредитації безпеки.
(18) Діяльність з акредитації безпеки необхідно здійснювати незалежно від органів, відповідальних за управління програмами, зокрема Комісії, інших органів Агентства, ЄКА та інших установ, відповідальних за імплементацію положень, що стосуються безпеки. Для забезпечення такої незалежності, Рада з акредитації безпеки повинна бути утворена як орган з акредитації безпеки для Європейських систем ГНСС (далі - "системи") та для приймачів технології PRS. Вона повинна бути автономним органом, який, в межах Агентства, незалежно та об’єктивно ухвалює свої рішення в інтересах громадян.
(19) З огляду на те, що Комісія згідно з Регламентом (ЄС) № 683/2008 керує усіма аспектами, що стосуються безпеки системи, а також з метою забезпечення ефективного управління питаннями безпеки та дотримання принципу суворого поділу обов’язків, передбачених зазначеним Регламентом, вкрай важливо, щоб діяльність Ради з акредитації безпеки чітко обмежувалася діяльністю з акредитації безпеки систем, а також, щоб вона за жодних обставин не торкалася завдань, покладених на Комісію згідно зі статтею 13 Регламенту (ЄС) № 683/2008.
(20) Рішення, ухвалені Комісією відповідно до процедур із залученням Комітету Європейських програм ГНСС, жодним чином не впливатимуть на існуючі правила стосовно бюджетних питань або конкретної компетенції держав-членів з питань безпеки.
(21) Згідно зі статтею 13(4) Регламенту (ЄС) № 683/2008 у випадках, якщо на безпеку Союзу або держав-членів може вплинути функціонування систем, застосовуються процедури, встановлені в Спільних діях 2004/552/СЗБП. Зокрема, у випадку загрози безпеці Союзу або держави-члена, що виникає з функціонування чи використання систем, або у випадку загрози функціонуванню систем, зокрема, внаслідок міжнародної кризи, Рада, діючи одностайно, може ухвалити рішення щодо надання необхідних інструкцій Агентству та Комісії. Будь-який член Ради, Верховний представник або Комісія можуть вимагати проведення обговорення Радою для погодження таких інструкцій.
(22) На виконання принципу субсидіарності, рішення з акредитації безпеки повинні, відповідно до процесу, визначеного у стратегії з акредитації безпеки, базуватися на місцевих рішеннях з акредитації безпеки, ухвалених відповідними національними органами з акредитації безпеки держав-членів.
(23) З метою швидкого та результативного здійснення своєї діяльності, Рада з акредитації безпеки повинна мати можливість утворювати відповідні підпорядковані органи, які діятимуть за її інструкціями. Відповідно, вона повинна утворити колегію, що допомагатиме їй у підготовці її рішень, та Орган розподілу криптографічних продуктів, відповідальний за управління та підготовку випуску криптоматеріалів, у тому числі Підрозділ ключів польоту, відповідальний за операційні ключі польоту для запусків, а також, за необхідності, інші органи для роботи над конкретними питаннями. При здійсненні такої діяльності, особливу увагу необхідно приділяти відповідній безперервності роботи таких органів.
(24) Також важливо, щоб діяльність з акредитації безпеки координували з роботою органів, відповідальних за управління програмами, та інших установ, відповідальних за імплементацію положень з безпеки.
(25) Враховуючи особливий характер та комплексність систем, вкрай важливо, щоб діяльність з акредитації безпеки здійснювалась у контексті колективної відповідальності за безпеку Союзу та держав-членів, докладаючи зусиль для досягнення консенсусу та залучаючи всі заінтересовані в безпеці сторони, та за постійний моніторинг ризику. Також важливо, щоб діяльність з акредитації технічної безпеки покладалась на професіоналів, які мають належну кваліфікацію в галузі акредитації комплексних систем та належний рівень допуску в системі безпеки.
(26) Для забезпечення виконання Радою з акредитації безпеки своїх завдань, необхідно також передбачити, щоб держави-члени надавали зазначеній Раді всю необхідну документацію, а також надавали доступ до конфіденційної інформації та до будь-яких зон, які підпадають під їхню юрисдикцію, належним чином уповноваженим особам, та щоб вони відповідали на місцевому рівні за акредитацію безпеки зон, розташованих на їхній території.
(27) Системи, створені в рамках програм, є елементами інфраструктури, використання яких розповсюджується за межі національних кордонів держав-членів, та які створені як транс’європейські мережі відповідно до положень статті 172 Договору про функціонування Європейського Союзу. Більше того, послуги, надані за допомогою таких систем, сприяють розвитку транс’європейських мереж в галузях транспортних, телекомунікаційних та енергетичних інфраструктур.
(28) Комісія здійснює оцінку бюджетних наслідків фінансування Агентства для відповідних статей витрат. На підставі інформації та без обмеження відповідної законодавчої процедури, два підрозділи бюджетного органу повинні досягнути, в рамках бюджетної співпраці, своєчасної домовленості щодо фінансування Агентства. Бюджетна процедура Союзу застосовна до внесків Союзу до загального бюджету Європейського Союзу. Крім того, аудит звітності повинна проводити Європейська Рахункова Палата згідно з Розділом VIII Регламенту (ЄС, Євратом) № 1605/2002.
(29) Агентство повинне застосовувати відповідне законодавство Союзу щодо публічного доступу до документів та захисту осіб стосовно обробки персональних даних. Воно повинне також дотримуватися принципів безпеки, застосовних до служб Ради та Комісії.
(30) Треті країни повинні мати змогу брати участь у діяльності Агентства за умови, що вони уклали попередню угоду з Союзом про це, зокрема, якщо такі країни були залучені до попередніх етапів програми Галілео через свої внески до програми ЄКА Galileosat.
(31) Оскільки цілей цього Регламенту, а саме заснування та забезпечення функціонування агентства, відповідального, зокрема, за акредитацію безпеки систем, не можна належним чином досягнути зусиллями держав-членів, а тому з огляду на масштаб та наслідки дій вони можуть бути краще досягнуті на рівні Союзу, Союз може ухвалити інструменти відповідно до принципу субсидіарності, як це викладено у статті 5 Договору про Європейський Союз. Відповідно до принципу пропорційності, встановленого в зазначеній статті, цей Регламент не виходить за межі необхідного для досягнення таких цілей.
(32) Оскільки назву Агентства буде змінено, до Регламенту (ЄС) № 683/2008 необхідно внести відповідні зміни.
(33) Регламент (ЄС) № 1321/2004 попередньо було змінено. Враховуючи зміни і доповнення, які наразі вносяться, доцільно, заради ясності, скасувати зазначений Регламент та замінити його на новий Регламент,
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
ГЛАВА I
ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, ОРГАНИ
Стаття 1. Предмет
Цей Регламент засновує агентство Союзу під назвою "Європейське агентство Глобальної навігаційної супутникової системи (ГНСС)" (далі - "Агентство").
Стаття 2. Завдання
Завдання Агентства визначені у статті 14 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1285/2013 (- 7).
Стаття 3. Органи
1. Органами Агентства є:
(a) Адміністративна рада;
(b) виконавчий директор;
(c) Рада з акредитації безпеки Європейських систем ГНСС (далі - "Рада з акредитації безпеки").
2. Органи Агентства виконують свої завдання як визначено в статтях 6, 8 та 11 відповідно.
3. Адміністративна рада та виконавчий директор, Рада з акредитації безпеки та її голова співпрацюють для забезпечення функціонування Агентства та координування діяльності його органів відповідно до процедур, визначених внутрішніми правилами Агентства, такими, як процедурні правила Адміністративної ради, процедурні правила Ради з акредитації безпеки, фінансові правила, застосовні до Агентства, імплементаційні правила для статусу працівників та правила, що регулюють доступ до документів.
Стаття 4. Організаційно-правова форма, місцеві офіси
1. Агентство є органом Союзу. Воно має правосуб’єктність.
2. У кожній державі-члені Агентство володіє найширшою правоздатністю, що надається юридичним особам згідно із законодавством. Воно може, зокрема, набувати або розпоряджатися рухомим та нерухомим майном і виступати учасником судових проваджень.
3. Агентство може ухвалювати рішення про утворення місцевих офісів у державах-членах за їхньою згодою або у третіх країнах, що беруть участь у роботі Агентства, відповідно до статті 23.
4. Вибір розміщення таких офісів здійснюють на основі об’єктивних критеріїв, визначених для забезпечення безперебійного функціонування Агентства.
Положення, що стосуються створення та функціонування Агентства у приймаючих державах-членах та приймаючих третіх країнах, а також ті, що стосуються переваг, наданих ними виконавчому директору, членам Адміністративної ради і Ради з акредитації безпеки, та працівникам Агентства і їхнім сім’ям, є предметом спеціальних домовленостей між Агентством і зазначеними державами-членами та третіми країнами. Спеціальні домовленості затверджує Адміністративна рада.
5. Приймаючі держави-члени та приймаючі треті країни забезпечують, за допомогою спеціальних домовленостей, вказаних у параграфі 4, необхідні умови для безперебійного функціонування Агентства.
6. Згідно з пунктом (f) статті 11a(1), Агентство представляє виконавчий директор.
Стаття 5. Адміністративна рада
1. Відповідно до цього Регламенту Адміністративну раду створюють для виконання завдань, перелічених у статті 6.
2. Адміністративна рада складається з:
(a) одного представника, призначеного кожною державою-членом;
(b) чотирьох представників, призначених Комісією;
(c) одного представника без права голосу, призначеного Європейським Парламентом.
Членів Адміністративної ради та Ради з акредитації безпеки призначають на підставі їхнього рівня відповідного досвіду та компетенції.
Строк дії повноважень членів Адміністративної ради оновлюється раз на чотири роки. Європейський Парламент, Комісія та держави-члени повинні докладати зусиль для обмеження ротації своїх представників в Адміністративній раді.
Голову або заступника голови Ради з акредитації безпеки, представника Верховного представника Союзу із закордонних справ і політики безпеки (далі - "Верховний представник") та представника Європейського космічного агентства (ЄКА) запрошують до участі у засіданнях Адміністративної ради в якості спостерігачів відповідно до умов, встановлених у процедурних правилах Адміністративної ради.
3. Де це доречно, участь представників третіх країн або міжнародних організацій та її умови необхідно встановлювати в угодах, вказаних у статті 23(1), та вони повинні відповідати процедурним правилам Адміністративної ради.
4. Адміністративна рада обирає голову та заступника голови з числа своїх членів. Заступник голови автоматично посідає місце голови, якщо голову позбавляють можливості виконувати його/її обов’язки. Строк дії повноважень голови та заступника голови становить два роки, оновлюється одноразово і кожен строк повноважень закінчується, коли така особа перестає бути членом Адміністративної ради.
Адміністративна рада має право звільняти голову, заступника голови або їх обох.
5. Засідання Адміністративної ради скликає її голова.
Виконавчий директор зазвичай бере участь у засіданнях, за винятком, якщо голова визначить інакше.
Адміністративна рада проводить чергові засідання двічі на рік. Крім того, вона збирається за ініціативи голови або на вимогу щонайменше однієї третини її членів.
Адміністративна рада може запрошувати будь-яку особу, чия думка може бути важливою, відвідувати свої засідання в якості спостерігача. Членам Адміністративної ради можуть, відповідно до процедурних правил, допомагати радники або експерти.
Секретаріат Адміністративної ради забезпечує Агентство.
6. Якщо цим Регламентом не передбачено інше, Адміністративна рада ухвалює свої рішення абсолютною більшістю членів з правом голосу.
Більшість у дві третини всіх членів з правом голосу вимагається для обрання та звільнення голови та заступника голови Адміністративної ради, як вказано в параграфі 4, та для затвердження бюджету та робочих програм.
7. Кожен представник держав-членів та Комісії має один голос. Виконавчий директор не голосує. Рішення на підставі пунктів (a)та (b) статті 6(2) та статті 6(5), за винятком питань, охоплених главою III, не ухвалюють, якщо відсутній схвальний голос представників Комісії.
Процедурні правила Адміністративної ради встановлюють більш детальний порядок та умови голосування, зокрема, умови для члена, який діє від імені іншого члена.
Стаття 6. Завдання Адміністративної ради
1. Адміністративна рада забезпечує виконання Агентством дорученої йому роботи згідно з умовами, встановленими в цьому Регламенті, та ухвалює з цією метою будь-яке необхідне рішення без обмеження компетенцій, покладених на Раду з акредитації безпеки для здійснення діяльності згідно із главою III.
2. Адміністративна рада також:
(a) ухвалює, до 30 червня першого року багаторічного фінансового рамкового плану, передбаченого статтею 312 Договору про функціонування Європейського Союзу, багаторічну робочу програму Агентства на період, який охоплює такий багаторічний фінансовий рамковий план, після включення, без жодних змін, секції, розробленої Радою з акредитації безпеки відповідно до пункту (a)статті 11(4), та після отримання позиції Комісії. З Європейським Парламентом проводять консультації стосовно багаторічної робочої програми, за умови, що метою консультації є обмін думками, а результат не є зобов’язальним для Агентства;
(b) ухвалює, до 15 листопада кожного року, робочу програму Агентства на наступний рік після включення, без жодних змін, секції, розробленої Радою з акредитації безпеки відповідно до пункту (b) статті 11(4), та після отримання позиції Комісії;
(c) виконує функції, пов’язані з бюджетом, встановлені в статті 13(5), (6), (10) та (11) та статті 14(5);
(d) спостерігає за функціонуванням Центру моніторингу безпеки Галілео, як вказано в пункті (a)(ii) статті 14(1) Регламенту (ЄС) № 1285/2013;
(e) ухвалює порядок та умови імплементації Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1049/2001 (- 8)відповідно до статті 21 цього Регламенту;
(f) погоджує порядок та умови, вказані в статті 23(2), після консультацій з Радою з акредитації безпеки щодо тих положень таких порядку та умов, які стосуються акредитації безпеки;
(g) ухвалює технічні процедури, необхідні для виконання її завдань;
(h) ухвалює річний звіт про діяльність та перспективи Агентства, після включення, без жодних змін, секції, розробленої Радою з акредитації безпеки відповідно до пункту (c) статті 11(4), та надсилає його до 1 липня Європейському Парламенту, Раді, Комісії та Рахунковій Палаті;
(i) забезпечує здійснення належних подальших кроків після отримання висновків та рекомендацій, що ґрунтуються на оцінках та аудиторських перевірках, вказаних у статті 26, а також тих, що виникають внаслідок розслідувань, проведених Європейським бюро боротьби з шахрайством (OLAF), та всіх внутрішніх або зовнішніх аудиторських звітах, і надає бюджетній установі всю інформацію, що стосується результату процедур оцінювання;
(j) отримує консультації виконавчого директора щодо угод про делегування, вказаних у статті 14(2) Регламенту (ЄС) № 1285/2013, до їх підписання;
(k) погоджує, на основі пропозиції виконавчого директора, робочі порядок та умови між Агентством та ЄКА, вказані у статті 14(4) Регламенту (ЄC) № 1285/2013;
(l) погоджує, на основі пропозиції виконавчого директора, стратегію боротьби із шахрайством;
(m) погоджує, якщо це необхідно та на основі пропозицій виконавчого директора, організаційні структури Агентства;
(n) ухвалює та публікує свої процедурні правила.
3. По відношенню до персоналу Агентства, Адміністративна рада здійснює повноваження, надані Положеннями про персонал для посадових осіб Європейського Союзу (- 9)(далі - "Положення про персонал") компетентному органу, та Умовами працевлаштування інших службовців органу, уповноваженому укладати трудові договори (далі - "повноваження компетентного органа").
Адміністративна рада ухвалює, згідно із процедурою, передбаченою в статті 110 Положень про персонал, рішення на підставі статті 2(1) Положень про персонал та статті 6 Умов працевлаштування інших службовців про делегування відповідних повноважень компетентного органа виконавчому директору та визначення умов, відповідно до яких таке делегування повноважень може бути призупинене. Виконавчий директор звітує Адміністративній раді про здійснення таких делегованих повноважень. Виконавчий директор уповноважений субделегувати такі повноваження.
На виконання другого підпараграфа цього параграфа, якщо цього вимагають виняткові обставини, Адміністративна рада може, прийнявши відповідне рішення, тимчасово призупинити делегування повноважень компетентного органа виконавчому директору та повноважень, субделегованих виконавчим директором, і здійснювати їх самостійно або делегувати їх одному зі своїх членів або члену персоналу, за винятком виконавчого директора.
Однак, як відступ від другого підпараграфа, від Адміністративної ради вимагається делегувати голові Ради з акредитації безпеки повноваження, вказані в першому підпараграфі стосовно наймання, оцінювання та рекласифікації персоналу, залученого до діяльності, яку охоплюєглава III, та дисциплінарних заходів, які необхідно вживати по відношенню до такого персоналу.
Адміністративна рада ухвалює імплементаційні інструменти Положень про персонал та Умов працевлаштування інших службовців відповідно до процедури, встановленої в статті 110 Положень про персонал. Спершу вона проводить консультації з Радою з акредитації безпеки та належним чином враховує її зауваження щодо наймання, оцінювання та рекласифікації персоналу, залученого до діяльності згідно із главою III, та відповідних дисциплінарних заходів, які необхідно вжити.
Вона також ухвалює рішення про встановлення правил щодо відрядження національних експертів до Агентства. Перед ухваленням такого рішення Адміністративна рада проводить консультації з Радою з акредитації безпеки стосовно відрядження національних експертів, залучених до діяльності з акредитації безпеки, вказаної у главі III, та належним чином враховує її зауваження.
4. Адміністративна рада призначає виконавчого директора та може продовжувати чи припиняти строк дії його повноважень відповідно до статті 15b(3) та (4).
5. Адміністративна рада здійснює дисциплінарні повноваження щодо виконавчого директора стосовно виконання ним своїх обов’язків, зокрема щодо питань безпеки, що підпадають під компетенцію Агентства, за винятком діяльності, яку здійснюють відповідно до глави III.
Стаття 7. Виконавчий директор
Агентством керує виконавчий директор, який виконує свої обов’язки під наглядом Адміністративної ради, без обмеження повноважень, наданих Раді з акредитації безпеки та голові Ради з акредитації безпеки згідно зі статтями 11 та 11а відповідно.
Без обмеження повноважень Комісії та Адміністративної ради, виконавчий директор є незалежним у виконанні своїх обов’язків та не повинен ні звертатися за отриманням інструкцій, ні отримувати їх від будь-якого уряду або від будь-якого іншого органу.
Стаття 8. Завдання виконавчого директора
Виконавчий директор виконує такі завдання:
(a) представляє Агентство, за винятком якщо це стосується діяльності та рішень, ухвалених відповідно до главII та III, та підписання угод про делегування, вказаних у статті 14(2) Регламенту (ЄС) № 1285/2013, відповідно до пункту (j) статті 6(2) цього Регламенту;
(b) готує порядок та умови роботи між Агентством та ЄКА, вказані у статті 14(4) Регламенту (ЄС) № 1285/2013, подає їх Адміністративній раді згідно з пунктом (k) статті 6(2) цього Регламенту та підписує їх після отримання погодження Адміністративної ради;
(c) готує роботу Адміністративної ради та бере участь, без права голосування, у роботі Адміністративної ради відповідно до другого підпараграфа статті 5(5);
(d) імплементує рішення Адміністративної ради;
(e) готує багаторічну та річну робочі програми Агентства та подає їх Адміністративній раді на погодження, за винятком частин, підготовлених та ухвалених Радою з акредитації безпеки відповідно до пунктів (a) та (b) статті 11(4);
(f) імплементує багаторічну та річну робочі програми, за винятком частин, імплементованих головою Ради з акредитації безпеки відповідно до пункту (b) статті 11а(1);
(g) готує оперативний звіт про імплементацію річної робочої програми та, якщо це доречно, багаторічної робочої програми для кожного засідання Адміністративної ради, включаючи, без жодних змін, секцію, підготовлену головою Ради з акредитації безпеки відповідно до пункту (d) статті 11а(1);
(h) готує річний звіт про діяльність та перспективи Агентства, за винятком секції, підготовленої та ухваленої Радою з акредитації безпеки відповідно до пункту (c) статті 11(4), щодо діяльності, яку охоплює глава III, та подає його Адміністративній раді на погодження;
(i) вживає всіх необхідних заходів, у тому числі ухвалення внутрішніх адміністративних інструкцій та публікування повідомлень, для забезпечення функціонування Агентства відповідно до цього Регламенту;
(j) розробляє проект звітності кошторисних доходів та витрат Агентства відповідно до статті 13 та імплементує бюджет згідно зі статтею 14;
(k) забезпечує, щоб Агентство як оператор Центру моніторингу безпеки Галілео могло відповідати інструкціям, передбаченим Спільними діями Ради 2004/552/СЗБП (- 10), та виконувало свою роль, вказану в статті 6 Рішення Європейського Парламенту і Ради № 1104/2011/ЄС(- 11);
(l) забезпечує обіг усієї необхідної інформації, зокрема щодо безпеки, між органами Агентства, вказаними в статті 3(1) цього Регламенту;
(m) повідомляє Комісії позицію Агентства щодо технічних та операційних специфікацій, необхідних для імплементації вдосконалення систем, вказаних у пункті (d) статті 12(3) Регламенту (ЄС) № 1285/2013, у тому числі для визначення процедур прийняття та перегляду, і дослідницької діяльності на підтримку таких вдосконалень;
(n) готує, у тісній співпраці з головою Ради з акредитації безпеки з питань діяльності з акредитації безпеки, яку охоплює глава III цього Регламенту, організаційні структури Агентства та подає їх на погодження Адміністративній раді;
(o) здійснює, стосовно персоналу Агентства, повноваження, вказані в першому підпараграфі статті 6(3), у тій мірі, в якій такі повноваження делеговані йому відповідно до другого підпараграфа вказаної статті;
(p) ухвалює, після погодження Адміністративною радою, заходи, необхідні для створення місцевих офісів у державах-членах або третіх країнах відповідно до статті 4(3);
(q) забезпечує, щоб секретаріат та всі ресурси, необхідні для його належного функціонування, були доступні Раді з акредитації безпеки, органам, вказаним у статті 11(11), та голові Ради з акредитації безпеки;
(r) готує план дій для забезпечення здійснення подальших кроків після отримання висновків та рекомендацій оцінювань та аудитів, вказаних у статті 26, за винятком секції плану дій, що стосується діяльності, яку охоплює глава III, та подає Комісії, після включення, без жодних змін, секції, розробленої Радою з акредитації безпеки, оперативний звіт, що готується двічі на рік, який також подається Адміністративній раді для ознайомлення;
(s) вживає такі заходи для захисту фінансових інтересів Союзу:
(i) превентивні заходи проти шахрайства, корупції або будь-якої іншої незаконної діяльності та використання дієвих наглядових заходів;
(ii) стягнення неналежно сплачених сум, якщо було виявлено невідповідності, та, якщо це доречно, застосування дієвих, пропорційних та стримуючих адміністративних та фінансових санкцій;
(t) розробляє стратегію боротьби із шахрайством для Агентства, яка є пропорційною до ризику шахрайства, беручи до уваги аналіз витрат і вигід заходів, які будуть імплементовані, та враховуючи висновки та рекомендації, що виникають внаслідок проведення розслідувань OLAF, та подає її Адміністративній раді на погодження.
Стаття 8а. Робочі програми та річний звіт
1. Багаторічна робоча програма Агентства, вказана в пункті (a) статті 6(2), встановлює дії, які повинне виконати Агентство протягом періоду, який охоплює багаторічний фінансовий рамковий план, передбачений в статті 312 Договору про функціонування Європейського Союзу, у тому числі дії, пов’язані з міжнародними зв’язками та комунікацією, за які воно відповідає. Зазначена програма визначає загальне стратегічне планування, включаючи цілі, віхи, очікувані результати та показники ефективності, а також планування ресурсів, у тому числі людських та фінансових ресурсів, виділених для кожного виду діяльності. Вона враховує оцінювання та аудити, вказані у статті 26 цього Регламенту. Для довідки, багаторічна робоча програма також містить опис передачі завдань, покладених на Агентство Комісією, у тому числі завдання з управління програмою, вказані у статті 14(2) Регламенту (ЄС) № 1285/2013.
2. Річна робоча програма, вказана в пункті (b) статті 6(2) цього Регламенту, ґрунтується на багаторічній робочій програмі. Вона встановлює дії, які повинне виконати Агентство протягом наступного року, у тому числі дії, пов’язані з міжнародними зв’язками та комунікацією, за які воно відповідає. Річна робоча програма містить детальні цілі та очікувані результати, у тому числі показники ефективності. Вона чітко вказує на те, які завдання були додані, змінені чи видалені у порівнянні з попереднім фінансовим роком, а також зміни у показниках ефективності та їхніх цільових значеннях. Програма також визначає людські та фінансові ресурси, виділені для кожного виду діяльності. Для довідки, вона містить завдання, покладені на Агентство Комісією шляхом укладення угоди про делегування, як це вимагається, згідно зі статтею 14(2) Регламенту (ЄС) № 1285/2013.
3. Виконавчий директор, після ухвалення Адміністративною радою, надсилає багаторічну та річну робочі програми Європейському Парламенту, Раді, Комісії та державам-членам і публікує їхній стислий виклад.
4. Річний звіт, вказаний у статті 8(h) цього Регламенту, містить інформацію про:
(a) імплементацію багаторічної та річної робочих програм, у тому числі беручи до уваги показники ефективності;
(b) імплементацію плану бюджетної та кадрової політики;
(c) системи управління та внутрішнього контролю Агентства, а також про хід імплементації систем і методів управління проектом, вказаних у статті 11(e) Регламенту (ЄС) № 1285/2013;
(d) будь-які заходи для покращення екологічних показників діяльності Агентства;
(e) результати внутрішнього та зовнішнього аудитів та подальші кроки після отримання рекомендацій аудиту та рекомендацій з виконання зобов’язань;
(f) заяву про гарантії виконавчого директора.
Стислий виклад річного звіту оприлюднюють.
ГЛАВА II
ПИТАННЯ, ЩО СТОСУЮТЬСЯ БЕЗПЕКИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ АБО ДЕРЖАВ-ЧЛЕНІВ
Стаття 9. Спільні дії
1. Згідно зі статтею 16 Регламенту (ЄС) № 1285/2013 у випадках, якщо на безпеку Союзу або держав-членів може вплинути функціонування систем, застосовуються процедури, встановлені в Спільних діях 2004/552/СЗБП.
2. Комісія повідомляє рішення з акредитації безпеки, ухвалені згідно із главою III, а також визначені залишкові ризики Раді для інформації.
ГЛАВА III
АКРЕДИТАЦІЯ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СИСТЕМ ГНСС
Стаття 10. Загальні принципи
Діяльність з акредитації безпеки для Європейських систем ГНСС, вказану в цій главі, здійснюють відповідно до таких принципів:
(a) діяльність з акредитації безпеки та рішення здійснюють у контексті колективної відповідальності за безпеку Союзу та держав-членів;
(b) докладають зусиль для ухвалення рішень консенсусом;
(c) діяльність з акредитації безпеки здійснюють, використовуючи підхід оцінювання та управління ризиками, беручи до уваги ризики безпеці Європейських систем ГНСС, а також вплив на вартість або графік будь-яких заходів зниження ризиків, враховуючи мету не знижувати загальний рівень безпеки систем;
(d) рішення з акредитації безпеки готують та ухвалюють професіонали, які мають належну кваліфікацію в галузі акредитації комплексних систем, які мають належний рівень допуску в системі безпеки та які діють об’єктивно;
(e) докладають зусиль для надання консультацій всім відповідним сторонам, зацікавленим у питаннях безпеки;
(f) діяльність з акредитації безпеки здійснюють всі відповідні стейкхолдери відповідно до стратегії з акредитації безпеки без обмеження ролі Європейської Комісії, визначеної в Регламенті (ЄС) № 1285/2013;
(g) рішення з акредитації безпеки, відповідно до процесу, визначеного у відповідній стратегії з акредитації безпеки, ґрунтуються на місцевих рішеннях з акредитації безпеки, ухвалених відповідними національними органами з акредитації безпеки держав-членів;
(h) постійний, прозорий та повністю зрозумілий процес моніторингу забезпечує виявлення ризиків для безпеки Європейських систем ГНСС, визначення заходів з безпеки для зменшення таких ризиків до прийнятного рівня з огляду на потреби у безпеці Союзу та його держав-членів і для безперебійного функціонування програм, а також, що такі заходи застосовують відповідно до концепції глибокої оборони. Дієвість таких заходів постійно оцінюють. Процес, що стосується оцінювання та управління ризиками безпеці, як ітераційний процес разом здійснюють стейкхолдери програм;

................
Перейти до повного тексту