1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


31.03.2017 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 87/148
(До Розділу ІV : "Торгівля і питання, пов'язані з торгівлею" Глава 6 . Заснування підприємницької діяльності, торгівля послугами та електронна торгівля)
ДЕЛЕГОВАНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2017/574
від 7 червня 2016 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/65/ЄС стосовно регуляторних технічних стандартів щодо ступеня точності службових годинників
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Директиву Європейського Парламенту і Ради 2014/65/ЄС від 15 травня 2014 року про ринки фінансових інструментів та про внесення змін і доповнень до Директиви 2002/92/ЄС та Директиви 2011/61/ЄС (-1), зокрема третій підпараграф статті 50(2) зазначеної директиви,
Оскільки:
(1) Синхронізація годинників чинить безпосередній вплив у багатьох сферах. Зокрема, вона сприяє забезпеченню того, щоб дані щодо пост-торговельної прозорості легко ставали частиною надійної консолідованої системи інформації. Вона також є важливою для здійснення перехресного моніторингу заявок та виявлення випадків ринкових зловживань і дозволяє чіткіше порівнювати транзакцію з ринковими умовами, які переважали в момент їх вчинення.
(2) Кількість заявок, які щосекунди потрапляють на торговельний майданчик, може бути дуже великою, набагато більшою за кількість здійснених транзакцій. Кількість заявок може сягати кількох тисяч за секунду залежно від торговельного майданчика, категорії членів, учасників або клієнтів конкретного торговельного майданчика, а також від волатильності та ліквідності фінансових інструментів. В результаті, деталізації часу до секунди не достатньо для цілей дієвого нагляду за ринковими маніпуляціями в деяких видах торговельної діяльності. Тому необхідно встановити мінімальні вимоги до ступеня деталізації реєстрації дати та часу підзвітних подій операторами торговельних майданчиків та членами або учасниками таких майданчиків.
(3) Компетентні органи повинні мати змогу відтворювати всі події, пов'язані із заявкою, протягом усього життєвого циклу кожної заявки в точній часовій послідовності. Компетентні органи повинні мати змогу відтворювати ці події на декількох торговельних майданчиках на консолідованому рівні, щоб мати змогу проводити дієвий перехресний моніторинг торговельних майданчиків щодо ринкових зловживань. Тому необхідно встановити спільний референтний час та правила щодо максимального відхилення від референтного часу, щоб усі оператори торговельних майданчиків та члени або учасники таких майданчиків реєстрували дату й час на основі одного й того ж джерела часу та відповідно до узгоджених стандартів. Також необхідно забезпечити точне зазначення часу, щоб компетентні органи могли розмежовувати різні підзвітні події, які за інших обставин можуть видаватися такими, що трапилися одночасно.
(4) Проте, існують торговельні моделі, для яких підвищена точність може бути не актуальною або не здійсненною. Системи голосової торгівлі або системи запиту котирувань, у яких відповідь вимагає участі людини або не дозволяє здійснювати алгоритмічну торгівлю, чи системи, що їх використовують для укладання погоджених транзакцій, повинні відповідати різним стандартам точності. На торговельних майданчиках, які використовують такі торговельні системи, зазвичай, не відбувається великої кількості подій в одну секунду, а це означає, що не потрібно вимагати більшої деталізації зазначення часу таких подій, оскільки менш імовірно, що декілька подій стануться одночасно. До того ж, торги на таких торговельних майданчиках можуть погоджувати з використанням ручних методів, що може забирати багато часу на погодження. На таких торговельних майданчиках також існує неминуча затримка між моментом вчинення угоди і моментом її реєстрації в торговельній системі, а отже, застосування суворіших вимог до точності не обов'язково призведе до результативнішого й точнішого ведення обліку оператором торговельного майданчика, його членами або учасниками.
(5) Компетентним органам потрібно розуміти, як торговельні майданчики та їх члени або учасники забезпечують простежуваність за скоординованим універсальним часом (UTC). Це пояснюється складністю різних систем та кількістю альтернативних методів, які можуть бути використані для синхронізації зі шкалою UTC. З огляду на те, що на відхилення ходу годинника можуть впливати різні фактори, доцільно також визначити прийнятний рівень максимального відхилення від шкали UTC.
(6) З міркувань узгодженості та задля забезпечення безперебійного функціонування фінансових ринків необхідно, щоб положення, викладені в цьому Регламенті, та відповідні національні положення, що транспонують Директиву 2014/65/ЄС, застосовувались з тієї ж дати.
(7) Цей Регламент ґрунтується на проектах регуляторних технічних стандартів, наданих Комісії Європейським органом з цінних паперів і ринків (ESMA).
(8) ESMA провів відкриті публічні консультації щодо проектів регуляторних технічних стандартів, на яких ґрунтується цей Регламент, проаналізував потенційні пов'язані витрати й вигоди, а також запросив висновок Групи стейкхолдерів із сектора цінних паперів і ринків, заснованої відповідно до статті 37 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1095/2010 (-2),
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Референтний час
Оператори торговельних майданчиків та їхні члени або учасники повинні синхронізувати службові годинники, які вони використовують для реєстрації дати та часу будь-якої підзвітної події, зі скоординованим універсальним часом (UTC), який визначають та яким управляють центри точного часу, перелічені в останній щорічній доповіді Міжнародного бюро мір і ваг про діяльність щодо управління часом. Оператори торговельних майданчиків та їхні члени або учасники можуть також синхронізувати службові годинники, які вони використовують для реєстрації дати та часу будь-якої підзвітної події, з UTC, поширюваним супутниковою системою, за умови врахування будь-якого відхилення від шкали UTC та усунення цієї похибки з позначки часу.
Стаття 2
Ступінь точності для операторів торговельних майданчиків
1. Оператори торговельних майданчиків повинні забезпечити, щоб їхні службові годинники відповідали ступеням точності, зазначеними в таблиці 1 додатка, відповідно до часу затримки між шлюзами кожної з їхніх торговельних систем.
Час затримки між шлюзами - це час, вимірюваний від моменту отримання повідомлення зовнішнім шлюзом системи торговельного майданчика, пересилання його через протокол подання заявки, опрацювання інструментом співставлення заявок і відправлення назад до моменту, коли зі шлюзу відправлено підтвердження.

................
Перейти до повного тексту