1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


20.09.2011 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 242/2
(До Розділу IV "Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею" Глава 4. Санітарні та фітосанітарні заходи)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 931/2011
від 19 вересня 2011 року про вимоги щодо простежуваності, встановлені в Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 178/2002 для харчових продуктів тваринного походження
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 178/2002 від 28 січня 2002 року про встановлення загальних принципів та вимог законодавства про харчові продукти, створення Європейського органу з безпечності харчових продуктів та встановлення процедур, пов'язаних із безпечністю харчових продуктів (-1), зокрема його статтю 18(5),
Оскільки:
(1) Стаття 18 Регламенту (ЄС) № 178/2002 встановлює загальні принципи простежуваності харчових продуктів. Вона передбачає, що простежуваність харчових продуктів повинна бути запроваджена на всіх етапах виробництва, переробки та розповсюдження. В ній також передбачено, що оператори ринку харчових продуктів повинні бути здатні ідентифікувати осіб, які здійснили постачання їм харчових продуктів. Такі оператори повинні також бути здатні ідентифікувати підприємства, яким вони постачали свої продукти. Така інформація надається компетентним органам за їхнім запитом.
(2) Простежуваність є необхідною для гарантування безпечності харчових продуктів та надійності інформації, наданої споживачам. Зокрема, необхідно застосовувати простежуваність до харчових продуктів тваринного походження для того, щоб сприяти вилученню небезпечних харчових продуктів з ринку і, таким чином, захищати споживачів.
(3) Для досягнення простежуваності харчових продуктів, як передбачено в статті 18 Регламенту (ЄС) № 178/2002, необхідними є найменування та адреса як оператора ринку харчових продуктів, який постачає харчові продукти, так і оператора ринку харчових продуктів, якому було постачено харчові продукти. Ця вимога базується на підході "один крок назад" - "один крок вперед", який передбачає, що оператори ринку харчових продуктів мають систему, яка дозволяє їм ідентифікувати їхнього безпосереднього постачальника (постачальників) та їхнього безпосереднього споживача (споживачів), за винятком кінцевих споживачів.
(4) Продовольчі кризи в минулому показали, що документальних записів не завжди достатньо для забезпечення повної простежуваності підозрілих харчових продуктів. Під час імплементації Регламенту (ЄС) № 178/2002, Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 852/2004 від 29 квітня 2004 року про гігієну харчових продуктів (-2), Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 853/2004 від 29 квітня 2004 року про встановлення спеціальних правил гігієни для харчових продуктів тваринного походження (-3) та Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 854/2004 від 29 квітня 2004 року про встановлення спеціальних правил організації офіційних перевірок продуктів тваринного походження, призначених для споживання людиною (-4), досвід показав, що оператори ринку харчових продуктів в більшості випадків не мають інформації, необхідної для забезпечення адекватного рівня їхніх систем, які здійснюють ідентифікацію поводження з харчовими продуктами та їх зберігання, зокрема в секторі харчових продуктів тваринного походження. Це призвело до невиправдано значних економічних втрат у цьому секторі внаслідок відсутності швидкої та повної простежуваності харчових продуктів.
(5) Отже, доцільно встановити деякі правила для конкретного сектора харчових продуктів тваринного походження для того, щоб забезпечити правильне застосування вимог, викладених у статті 18 Регламенту (ЄС) № 178/2002. Ці правила повинні передбачати (певну) гнучкість щодо формату, в якому надається відповідна інформація.

................
Перейти до повного тексту