1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


ДОДАТКОВА УГОДА № 1
між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, до Угоди про фінансування "U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку" (ENI/2015/038-739)
Дата підписання: 25.01.2018
26.09.2018
Дата набрання чинності для України: 26.09.2018
Європейська Комісія (далі - Комісія), що діє від імені Європейського Союзу (далі - ЄС),
з однієї Сторони, та
Уряд України (далі - Бенефіціар),
з іншої Сторони,
домовилися внести до Угоди про фінансування програми "U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку" (ENI/2015/038-739) від 22 квітня 2016 року такі зміни:
1. Особливі умови: Стаття 1 - Характер заходу
Стаття 1.2 Особливих умов викладається так:
1.2 Загальна кошторисна вартість цього заходу становить 101032746 євро, максимальний внесок з боку ЄС становить 95032746 євро.
2. Додаток I - Технічні та адміністративні положення
Оновлений Додаток I "Технічні та адміністративні положення" додається.
Всі інші терміни та умови Угоди про фінансування залишаються незмінними. Ця Додаткова угода набуває чинності з дати її підписання останньою із Сторін.
Ця Додаткова угода укладена у двох примірниках українською та англійською мовами, при цьому один з примірників переданий Комісії, а інший - Бенефіціару. Обидві мовні версії є однаково автентичними. У разі виникнення розбіжностей щодо тлумачення цієї Додаткової угоди, текст англійською мовою має переважну силу.
ЗА БЕНЕФІЦІАРА ЗА КОМІСІЮ
(підпис)
Степан КУБІВ Пітер ВАГНЕР
Перший віце-прем’єр-міністр України -
Міністр економічного розвитку
і торгівлі України
Директор - Керівник Групи
підтримки України
Генеральний директорат
у справах сусідства та переговорів
з питань розширення ЄС
Дата 26/09/2018 Дата 25/01/2018
(підпис)
Програма фінансується Європейським Союзом
ДОДАТОК I
до Угоди про фінансування № ENI/2015/038-739 "U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку"
1. Назва / основний акт/
номер у системі CRIS
"U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку", номер у системі CRIS ENI/2015/038-739, фінансується в рамках Європейського інструменту сусідства
2. Зона, що здобуває користь від проекту/ місцевість Україна
Місце реалізації проекту: Україна - по всій країні, центральний офіс з координації буде базуватись в Києві.
3. Програмний документ Не застосовується (це - спеціальний проект)
4. Сектор зосередження зусиль/ тематична сфера Не застосовується (це - спеціальний проект)
5. Відповідні суми Загальна розрахункова вартість: 101032746 євро.
Загальна сума внеску збюджету ЄС: 95032746 євро.
Внесок складається із 90000000 євро із загального бюджету Європейського Союзу на 2015 рік, 1000000 євро із загального бюджету Європейського Союзу на 2017 рік, 1344249 євро із загального бюджету Європейського Союзу на 2018 рік, 1344249 євро із загального бюджету Європейського Союзу на 2019 рік та 1344248 євро із загального бюджету Європейського Союзу на 2020 рік, обумовлений надходженням внесків від Польщі та Королівства Данії у вигляді зовнішнього цільового доходу на 2017, 2018, 2019 та 2020 роки.
Ця сума включає внески у вигляді зовнішнього цільового доходу від:
- Польщі: 1000000 євро
- Королівства Данії: 30000000 датських крон-1
Цей проект спів-фінансується через спільне спів-фінансування:
- Німеччина- на суму 6 млн євро
Комісія отримує право управління внесками у розмірі 1000000 євро отриманими від Польщі та 30000000 датських крон-2 отриманими від Королівства Данії після підписання відповідних трансфертних угод згідно з правилами, які застосовуються до видатків Європейського Союзу, а саме бюджету ЄС
6. Методика надання та реалізації допомоги Методика реалізація проекту
Пряме управління - закупівля послуг.
Непряме управління за участі Німецького товариства з міжнародної співпраці (Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH)
Непряме управління за участі Шведського агентства міжнародного розвитку та співробітництва SIDA
7. Код (и) DAC 15112 - Децентралізація та підтримка органів влади на регіональному і місцевому рівнях
8. Показники
(відповідно до форм у системі CRIS та DAC)
Загальне планове завдання Не визначено
як завдання
Важливе завдання Основне завдання
Розвиток з активною участю громадськості/ належне управління  x
Допомога у сфері охорони навколишнього середовища x  
Гендерна рівність (у тому числі участь жінок у суспільному розвитку)  x 
Розвиток торгівлі x  
Охорона репродуктивного здоров’я, здоров’я матерів, новонароджених та дітей x  
Показники відповідно до Конвенції Ріо-де-Жанейро Не визначено як завдання Важливе завдання Основне завдання
Біологічне різноманіття x  
Боротьба з опустелюванням x  
Пом’якшення наслідків зміни x  
Адаптація до кліматичних змін x  
9. Основні тематичні завдання
у рамках програми "Загальносвітові суспільні блага xта виклики (ЗСБВ)
Не застосовується
__________
-1 4032746 євро в еквіваленті за курсом INFOREURO від грудня 2016 р.
-2 4032746 євро в еквіваленті за курсом INFOREURO від грудня 2016 р. Виплати в рамках внеску Данії до цього заходу здійснюватимуться за таким графіком: по 10000000 датських крон щорічно у 2018, 2019 та 2020 роках.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД
Децентралізація є пріоритетним завданням в масштабній програмі реформ, яку Уряд України реалізує з весни 2014 року. Протягом 2014 і 2015 років були схвалені важливі нормативно-правові акти для забезпечення сприятливих умов для реформ. Тим не менше, для того, щоб досягти успіху, реформи з децентралізації потребують безпрецедентного посилення адміністративної спроможності на місцевому рівні - на рівні громади, на рівні району та на регіональному (обласному) рівні. Необхідними також є суттєві зміни у політичній та адміністративній культурі серед виборних посадових осіб і державних службовців, таким чином щоб вони були здатні адаптуватися до своєї нової ролі та обов’язків. Довіра і участь у формуванні політики громадян на різних рівнях врядування повинна бути посилена. Нарешті, ця програма сприятиме створенню багаторівневого врядування, прозорого, підзвітного і такого, що відповідає потребам населення.
Програма має 2 основних компоненти:
1) Компонент 1: Зміцнення спроможності для реалізації реформ децентралізації та регіональної політики; і,
2) Компонент 2: Центри надання адміністративних послуг та підвищення обізнаності громадян про місцеве самоврядування.
1. ОПИС ПРОГРАМИ
1.1 Цілі/результати
Загальна мета програми полягає в тому, щоб зробити внесок у створення багаторівневого врядування, яке є прозорим, підзвітним і відповідає потребам населення.
Конкретні цілі:
КЦ1) Зміцнити спроможність ключових зацікавлених сторін на центральному, регіональному та місцевому рівнях для реалізації регіональної політики та реформи децентралізації.
КЦ2) Покращити надання місцевих адміністративних послуг на користь громадян.
Очікувані результати:
Щодо КЦ1:
Р1.1 Обрані депутати рад та державні службовці різних рівнів управління набули навичок, що відповідають їх новій ролі (наприклад, щодо управлінської підзвітності, сучасних процесів управління відповідно до нових обов’язків в результаті процесу децентралізації).
Р1.2 Спроможність місцевої адміністрації щодо ефективного управління фінансами підвищено.
Р1.3 Покращено спроможність міністерств та ключових відомств із реалізації та моніторингу реформ децентралізації та регіональної політики, зокрема, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо його координаційної ролі.
Р1.4 Підвищено потенціал регіональних і місцевих органів влади з вироблення та реалізації політики, заснованої на фактичних даних.
Р1.5 Покращено здатність місцевої влади отримувати фінансування з міжнародних і національних джерел, у тому числі з Державного фонду регіонального розвитку.
Р1.6 Підвищено обізнаність громадян про реформи децентралізації і регіональної політики.
Щодо КЦ2:
Р2.1 Принаймні 600 центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) по всій країні функціонують і забезпечують громадянам якісні послуги.
Р2.2 Обізнаність громадян про права та доступ до інформації відносно їх місцевого самоврядування покращилась.
Р2.3 Прозорість та участь громадськості в процесі прийняття рішень у місцевих справах посилились.
1.2 Основні види діяльності
Компонент 1: Зміцнення потенціалу для реалізації реформ децентралізації та регіональної політики
А 1.1 Навчання та наставництво для місцевої влади на всіх рівнях (наприклад, з питань стратегічного планування, складання бюджету, моніторингу, електронного врядування, ефективного фінансового управління, включаючи державні закупівлі, внутрішній контроль, аудиторські процедури).
А 1.2 Тематичні консультації на запит з широкого кола питань, пов’язаних з регіональним/місцевим економічним розвитком, інвестиціями, наданням послуг (первинна охорона здоров’я; дошкільна та шкільна освіта, тендерна політика; культура; спорт; земельний і водний кодекси; реєстрація землі; благоустрій та комунальні послуги; поліція і громадський порядок; пожежна служба, соціальні послуги; інновації, підприємництво, міське планування; електронне врядування, навколишнє середовище, туризм, енергоефективність, транспортна інфраструктура і т. д.), підготовлені та надані під конкретні потреби та на запит певного рівня урядування (центральний рівень, обласний, районний, рівень Громади).
А 1.3 Навчання з етики та сумлінності для влади всіх рівнів з метою підвищення здатності державних службовців і місцевих депутатів поважати стандарти внутрішнього контролю, діяти сумлінно і справедливо збалансувати конкуруючі інтереси.
А 1.4 Підтримка професійної освіти для посадових осіб виконавчих органів місцевої і регіональної влади, у тому числі удосконалення навчальних програм для бакалаврату, магістр державного управління.
А 1.5 Підтримка платформ для горизонтальних обмінів, мережевих комунікацій і навчання між фахівцями-практиками; сприяння контактам з місцевими адміністраціями Європейського Союзу.
А 1.6 Підтримка центрального органу/секретаріату з децентралізації, відповідального за стратегічне планування, управління та моніторинг щодо децентралізації та реформи регіональної політики в Україні.
А 1.7 Навчання з управління проектним циклом: проектування, розробка проектних пропозицій, підтримка участі в міжнародних та національних конкурсах (у тому числі до Державного фонду регіонального розвитку), реалізація, моніторинг та оцінювання.
А 1.8 Діалог, комунікації та інформаційно-просвітницькі ініціативи, що пояснюють реформи децентралізації та регіональної політики, спеціально створені для різних цільових груп.
А 1.9 Підтримка консультативного діалогу з громадянами та іншими зацікавленими сторонами (економічні та соціальні партнери, громадянське суспільство, аналітичні центри, асоціації, університети і т. д.).
Компонент 2: Центри надання адміністративних послуг та підвищення обізнаності громадян про місцеве самоврядування
А 2.1 Комплексні відновлювальні роботи, і надання обладнання (меблі, і IT-обладнання) для окремих центрів надання адміністративних послуг. Центр буде спланований таким чином, щоб стимулювати прозорість і ефективність.
А 2.2 Підвищення кваліфікації персоналу окремих центрів надання адміністративних послуг.
А 2.3 Кампанія з підвищення обізнаності щодо конкретних видів діяльності місцевого самоврядування, що використовують мережу інформаційних пунктів, розміщених в центрах надання адміністративних послуг, муніципальні збори, шкільні дебати, кампанії в ЗМІ, кампанії соціальної реклами і т. д.
А 2.4 Підтримка ефективної участі громадян і нагляду в процесі прийняття рішень на місцевому рівні. Просування участі громадськості у всіх аспектах місцевого самоврядування.
1.3. Логіка реалізації
Проект має два основні компоненти у відповідності до конкретних цілей. Компонент 1 (який має бути реалізований GIZ) буде охоплювати координацію та зміцнення спроможності як по вертикалі так і по горизонталі від центрального органу/секретаріату з децентралізації, включно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства та іншими міністерствами - до рівня області, району і рівня Громади. Географічно програма буде охоплювати від 15 до 24 регіонів, залежно від домовленості з іншими донорами.
Компонент 2 (який повинний бути реалізований SIDA) буде зосереджений на створенні ефективних центрів надання адміністративних послуг, з пріоритетом на нових об’єднаних громадах і підвищенні обізнаності громадськості.
Загальна оперативна координація проекту здійснюватиметься однією центральною командою з координації для кожного компоненту під проводом GIZ і SIDA відповідно. Передбачається, що політичний нагляд і координація діяльності з іншими міжнародними донорами та зацікавленими сторонами з децентралізації будуть здійснюватися через центральний орган/секретаріат з децентралізації, який включатиме представників українського уряду, ЄС, держав-членів, міжнародних донорів, міжнародних організацій, і основних асоціацій місцевого самоврядування (наприклад, Асоціації міст України, Української асоціації обласних і районних рад та Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад).
2 РЕАЛІЗАЦІЯ
2.1 Умови реалізації
2.1.1 Закупівлі (пряме управління)
Предмет Тип (роботи, постачання, послуги) Індикативна кількість контрактів Квартал запуску процедури (індикативно)
Оцінювання та аудит Послуги 4 Q1 2018 та Ql 2020
Візуальна презентація та комунікація Послуги 1 Q2/Q3 2016
2.1.2 Непряме управління через агентство країни-члена
(Німецьке товариство з міжнародного співробітництва Gmbh, GIZ)
Частина цієї програми може бути реалізована через непряме управління GIZ відповідно до статті 58 (1) (c) Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012. Ця реалізація передбачає впровадження компонента 1 - Зміцнення спроможності для здійснення децентралізації та регіональної політики.
Це рішення виправдане з наступних причин:
GIZ має переконливий та ґрунтовний досвід в глобальному масштабі, в регіоні Східного партнерства і в Україні щодо успішної діяльності з усіх аспектів децентралізації, регіонального розвитку, місцевого самоврядування та управління державними фінансами, включаючи місцеві податки. GIZ працює більш ніж 20 років на регіональному та місцевому рівні по всій Україні, має розвинену мережу і в даний час близько 150 співробітників в країні. GIZ надає істотну підтримку в Україні Міністерству фінансів, Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства та іншим відповідним установам на національному, регіональному та місцевому рівні.
В якості агентства країни-члена GIZ схильний до розумної співпраці з надійними партнерами та до сприяння діалогу з питань вироблення політик, приділяючи особливу увагу політично чутливим темам реформи децентралізації та узгодження кроків з європейськими стандартами місцевого самоврядування. GIZ має визнану спроможність щодо технічного та фінансового управління процесом проведення реформ.
Цій організації доручається виконувати наступні завдання щодо виконання бюджету: закупівлі та гранти, адміністрування відповідних контрактів і платежів.
2.1.3 Непряме управління через агентство країни-члена
(Шведське агентство міжнародного розвитку та співробітництва, SIDA)
Частина цієї програми може бути реалізована через непряме управління SIDA відповідно до статті 58 (1) (c) Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012. Ця реалізація передбачає реалізацію Компонента 2 - центри надання адміністративних послуг та підвищення обізнаності громадськості.

................
Перейти до повного тексту