1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


30.06.2012
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 172/3
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво"
Глава 7. Транспорт)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ і Ради (ЄС) № 530/2012
від 13 червня 2012 року
про прискорене поетапне впровадження вимог щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції для нафтоналивних суден з одинарним корпусом
(нова редакція)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ і РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу, зокрема його статтю 100(2),
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Після передачі проекту законодавчого акта національним парламентам,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (-1),
Після консультацій з Комітетом регіонів,
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою (-2),
Оскільки:
(1) До Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 417/2002 від 18 лютого 2002 року про прискорене поетапне впровадження вимог до подвійного корпусу і еквівалентних конструкцій для нафтоналивних суден з одинарним корпусом (-3) декілька разів вносили суттєві зміни (-4). У зв'язку з необхідністю внести подальші зміни і доповнення, зазначений Регламент необхідно викласти в новій редакції для забезпечення ясності.
(2) У рамках спільної транспортної політики необхідно вжити заходів для підвищення рівня безпеки і запобігання забрудненню на морському транспорті.
(3) Союз серйозно занепокоєний аваріями з участю нафтоналивних суден та пов'язаним з цим забрудненням берегових ліній і завданням шкоди його флорі та фауні, а також іншим морським ресурсам.
(4) У повідомленні про спільну політику щодо безпеки морів Комісія наголосила на зверненні позачергового засідання Ради з питань довкілля і транспорту від 25 січня 1993 року підтримати у Міжнародній морській організації (ІМО) заходи зі зменшення розриву ступеня безпеки між новими та діючими суднами шляхом модернізації та/або виведення з експлуатації діючих суден.
(5) У своїй Резолюції від 8 червня 1993 року про спільну політику щодо безпеки морів (-5) Рада повністю підтримала цілі, викладені у повідомленні Комісії.
(6) У Резолюції від 11 березня 1994 року про спільну політику щодо безпеки морів (-6) Європейський Парламент схвалив повідомлення Комісії та закликав, зокрема, вжити заходів для підвищення стандартів безпеки для танкерів.
(7) У Резолюції від 20 січня 2000 року про катастрофу з розливом нафти, спричинену загибеллю танкера "Еріка" (-7) Європейський Парламент схвалив прагнення Комісії наблизити дату, з якої нафтоналивні судна повинні мати конструкцію з подвійним корпусом.
(8) У Резолюції від 21 листопада 2002 року про катастрофу з нафтоналивним судном "Престиж" біля берегів Галісії (-8), Європейський Парламент закликав до швидшого запровадження суворіших заходів і зазначив, що ця нова катастрофа ще раз підкреслила необхідність дієвих заходів на міжнародному рівні і на рівні Союзу з метою суттєвого вдосконалення морської безпеки.
(9) ІМО встановила - у Міжнародній конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року та пов'язаному з нею Протоколі 1978 року (МАРПОЛ 73/78) - узгоджені на міжнародному рівні правила запобігання забрудненню, які впливають на конструкцію та експлуатацію нафтоналивних суден. Держави-члени є сторонами МАРПОЛ 73/78.
(10) Відповідно до статті 3.3 МАРПОЛ 73/78, зазначену Конвенцію не застосовують до військових кораблів, допоміжних військових суден або інших суден, що є власністю держави або які вона експлуатуює, і використовуються лише для урядових некомерційних послуг.
(11) Порівняльний аналіз віку нафтоналивних суден та статистики аварій, показує зростання показників аварій для суден старшого віку. На міжнародному рівні узгоджено, що ухвалення змін і доповнень 1992 року до МАРПОЛ 73/78, згідно з якими застосування стандартів подвійного корпусу або еквівалентної конструкції до діючих нафтоналивних суден з одинарним корпусом, за умови досягнення ними певного віку, забезпечить такі нафтоналивні судна вищим ступенем захисту від ненавмисного забруднення нафтою під час зіткнення або посадки на мілину.
(12) Союз зацікавлений в ухваленні інструментів для забезпечення дотримання нафтоналивними суднами, які заходять у порти та морські термінали або стають на якір у зоні, що належить до юрисдикції держав-членів, та нафтоналивними суднами, що ходять під прапорами держав-членів, правила 20 додатка І до МАРПОЛ 73/78 зі змінами, внесеними у 2004 році Резолюцією МЕРС 117(52), ухваленою Комітетом ІМО з охорони морського середовища (МЕРС) з метою зменшення ризику ненавмисного забруднення нафтою у європейських водах.
(13) Резолюція MEPC 114(50), ухвалена 4 грудня 2003 року, внесла нове правило 21 у додаток І до МАРПОЛ 73/78 про запобігання забрудненню нафтою з нафтоналивних суден під час перевезення важких сортів нафти, яке забороняє перевезення важких сортів нафти нафтоналивними суднами з одинарним корпусом. Параграфи 5, 6 і 7 правила 21 передбачають можливість звільнення від застосування певних положень зазначеного правила. У заяві, зробленій під час головування Італії в Європейській Раді від імені Європейського Союзу, внесеній до офіційного звіту 50-ої сесії МЕРС (MEPC 50/3), висловлено політичне зобов'язання утриматися від використання таких звільнень.
(14) Зміни і доповнення до МАРПОЛ 73/78, ухвалені ІМО 6 березня 1992 року, набули чинності 6 червня 1993 року. Зазначені інструменти накладають вимоги щодо подвійного корпусу або еквівалентної конструкції для нафтоналивних суден, постачання яких мало місце починаючи з 6 липня 1996 року, що мають на меті запобігання забрудненню нафтою у випадку зіткнення або посадки на мілину. У межах зазначених змін і доповнень, схема поетапного виведення з експлуатації нафтоналивних суден з одинарним корпусом, постачання яких мало місце до вказаної дати, набула чинності з 6 липня 1995 року і передбачає виконання нафтоналивними суднами, постачання яких мало місце до 1 червня 1982 року, вимог щодо стандартів подвійного корпусу або еквівалентної конструкції не пізніше 25 років, а у деяких випадках - 30 років, з дати їх постачання. Експлуатація таких діючих нафтоналивних суден з одинарним корпусом після 2005 року, а у деяких випадках - після 2012 року, дозволятиметься тільки якщо вони відповідають вимогам щодо подвійного корпусу або еквівалентної конструкції, встановленим правилом 19 додатка І до МАРПОЛ 73/78. Для нафтоналивних суден з одинарним корпусом, що їх здали після 1 червня 1982 року або до 1 червня 1982 року та переобладнали із дотриманням вимог МАРПОЛ 73/78 щодо ізольованих баластних танків і їх захисного розташування, цей кінцевий термін настане не пізніше 2026 року.
(15) Важливі зміни і доповнення до правила 20 додатка І до МАРПОЛ 73/78 були ухвалені 27 квітня 2001 року в рамках 46-ої сесії МЕРС і внесені Резолюцією МЕРС 95(46), а також 4 грудня 2003 року - Резолюцією МЕРС 111(50), якими було запроваджено нову схему прискореного поетапного виведення з експлуатації нафтоналивних суден з одинарним корпусом. Відповідні кінцеві дати, станом на які нафтоналивні судна обов'язково повинні виконати вимоги правила 19 додатка І МАРПОЛ 73/78, залежать від розмірів і віку судна. Таким чином, нафтоналивні судна у такій схемі поділені на три категорії відповідно до їхньої тоннажності, конструкції і віку. Усі ці категорії, в тому числі найнижча - категорія 3, важливі для торгівлі в межах Союзу.
(16) Кінцевий термін, до якого нафтоналивне судно з одинарним корпусом підлягає виведенню з експлуатації - дата річниці постачання судна, згідно з графіком, що починається у 2003 році і триває до 2005 року для нафтоналивних суден категорії 1, та до 2010 року - для нафтоналивних суден категорій 2 і 3.
(17) Правило 20 додатка І МАРПОЛ 73/78 запроваджує вимогу, відповідно до якої експлуатацію всіх нафтоналивних суден з одинарним корпусом дозволено лише за умови дотримання вимог схеми оцінювання стану (CAS), ухваленої 27 квітня 2001 року Резолюцією MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними Резолюцією МЕРС 99(48) від 11 жовтня 2002 року та Резолюцією МЕРС 112(50) від 4 грудня 2003 року. CAS покладає на адміністрацію держави прапора обов'язок видавати Свідоцтво про відповідність і брати участь в оглядових процедурах CAS. CAS розроблена з метою виявлення слабких місць у конструкції старих нафтоналивних суден і застосовується до всіх нафтоналивних суден віком понад 15 років.
(18) Правило 20.5 додатка І до МАРПОЛ 73/78 передбачає виняток для нафтоналивних суден категорії 2 і 3, експлуатацію яких, за певних обставин, можна продовжити після закінчення терміну їх виведення з експлуатації. Правило 20.8.2 того самого додатка дає сторонам МАРПОЛ 73/78 право відмовити у вході до портів або морських терміналів, що належать до їхньої юрисдикції, нафтоналивним суднам, експлуатацію яких дозволено на підставі цього винятку. Держави-члени оголосили про свій намір скористатися цим правом. Про будь-яке рішення скористатися цим правом необхідно повідомити ІМО.
(19) Важливо забезпечити, щоб положення цього Регламенту не ставили під загрозу безпеку екіпажу або нафтоналивних суден, які шукають безпечну гавань або порт-притулок.
(20) Для того, щоб дозволити верфям у державах-членах ремонтувати нафтоналивні судна з одинарним корпусом, держави-члени мають право робити винятки, щоб дозволити вхід до їхніх портів таким суднам, за умови, що вони йдуть без вантажу.
(21) Малоймовірно, що ІМО внесе зміни до змісту відповідних правил МАРПОЛ 73/78 і Резолюцій MEPC 111(50) і 94(46), ухвалених MEPC, зазначених у цьому Регламенті. Проте несуттєві зміни і доповнення, такі як зміна нумерації, можуть бути внесені у зазначені тексти. З метою оновлення цього Регламенту на підставі останніх змін у відповідних нормах міжнародного права, повноваження ухвалювати акти згідно зі статтею 290 Договору про функціонування Європейського Союзу делеговано Комісії лише стосовно таких змін у тій мірі, в якій такі зміни не розширюють сферу застосування цього Регламенту. Особливо важливо, щоб Комісія проводила належні консультації під час своєї підготовчої роботи, в тому числі на рівні експертів. Комісія, готуючи і складаючи проекти делегованих актів, повинна забезпечити одночасну, своєчасну і належну передачу відповідних документів Європейському Парламенту і Раді,
__________
(-1) OВ C 43, 15.02.2012, с. 98.
(-2) Позиція Європейського Парламенту від 23 лютого 2012 року (ще не опублікована в Офіційному віснику) та Рішення Ради від 7 червня 2012 року.
(-3) ОВ L 64, 07.03.2002, с. 1.
(-4) Див. додаток I.
(-5) ОВ C 271, 07.10.1993, с. 1.
(-6) ОВ C 91, 28.03.1994, с. 301.
(-7) ОВ C 304, 24.10.2000, с. 198.
(-8) ОВ C 25 Е, 29.01.2004, с. 415.
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1. Мета
Мета цього Регламенту - встановити прискорене поетапне впровадження схеми застосування до нафтоналивних суден з одинарним корпусом вимог МАРПОЛ 73/78 щодо подвійного корпусу або еквівалентної конструкції, як визначено у статті 3 цього Регламенту, а також заборонити перевезення важких сортів нафти нафтоналивними суднами з одинарним корпусом до портів держав-членів та з цих портів.
Стаття 2. Сфера застосування
1. Цей Регламент застосовують до нафтоналивних суден з дедвейтом 5000 тонн і вище:
(a) що ходять під прапором однієї з держав-членів;
(b) які заходять до або виходять з порту або морського терміналу або стають на якір у зоні, що належить до юрисдикції однієї з держав-членів, незалежно від прапора, під яким вони ходять.
Для цілей статті 4(3), цей Регламент застосовують до нафтоналивних суден з дедвейтом 600 тонн і вище.
2. Цей Регламент не застосовують до військових кораблів, допоміжних військових суден або інших суден, що є власністю держави або експлуатуються нею, і використовуються, на даний момент, лише для урядових некомерційних послуг. Держави-члени, наскільки це доцільно і можливо, намагаються дотримуватися вимог цього Регламенту до суден, зазначених у цьому параграфі.
Стаття 3. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують такі терміни та означення:
(1) "МАРПОЛ 73/78" означає Міжнародну конвенцію по запобіганню забрудненню з суден 1973 року зі змінами та доповненнями, внесеними Протоколом 1978 року до цієї Конвенції, у їхніх оновлених редакціях;
(2) "нафтоналивне судно" означає нафтоналивне судно відповідно до його означення у правилі 1.5 додатка I до МАРПОЛ 73/78;
(3) "дедвейт" означає дедвейт відповідно до його означення у правилі 1.23 додатка I до МАРПОЛ 73/78;
(4) "нафтоналивне судно категорії 1" означає нафтоналивне судно з дедвейтом 20000 тонн або більше, який перевозить сиру нафту, паливо нафтове, важке дизельне паливо або олію мастильну як вантаж або з дедвейтом 30000 тонн або вище, який перевозить інші види нафти і який не відповідає вимогам правил 18.1 - 18.9, 18.12 - 18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 додатка I до МАРПОЛ 73/78;
(5) "нафтоналивне судно категорії 2" означає нафтоналивне судно з дедвейтом 20000 тонн або більше, який перевозить сиру нафту, паливо нафтове, важке дизельне паливо або олію мастильну як вантаж або з дедвейтом 30000 тонн або вище, який перевозить інші види нафти і який відповідає вимогам Правил 18.1 - 18.9, 18.12 - 18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 додатка I до МАРПОЛ 73/78 і оснащений ізольованими баластними танками із захисним розташуванням SBT/PL);
(6) "нафтоналивне судно категорії 3" означає нафтоналивне судно з дедвейтом 5000 тонн або більше, але менше за вказаний у пунктах (4) і (5);
(7) "нафтоналивне судно з одинарним корпусом" означає нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, встановленим правилами 19 і 28.6 додатка I до МАРПОЛ 73/78;
(8) "нафтоналивне судно з подвійним корпусом" означає нафтоналивне судно:

................
Перейти до повного тексту