- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рекомендації
Рекомендація Ради 2001/458/ЄС
"Щодо вживання алкогольних напоїв молоддю, особливо дітьми та підлітками"
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги пропозицію Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського Парламенту(1),
----------------
(1) Висновок поданий 16 травня 2001 р.
Оскільки:
(1) Згідно з пунктом з 1 частини статті
3 Договору, діяльність Співтовариства передбачає здійснення внеску в досягнення високого рівня охорони здоров'я.
(2) Відповідно до статті
152 Договору, високий рівень охорони здоров'я людини забезпечується шляхом визначення та проведення всіх напрямків політики Співтовариства та вжиття відповідних заходів.
(3) Освіта й надання інформації з питань охорони здоров'я чітко визначені статтею
152 Договору та становлять пріоритет у діяльності Співтовариства в галузі охорони здоров'я.
(4) У резолюції з питань зловживання алкоголем, ухваленій Радою та представниками урядів держав-членів, що провели зустріч у Раді 29 травня 1986 року(2), зазначається, що зростання числа випадків зловживання алкоголем викликає істотне занепокоєння відносно охорони здоров'я та соціального добробуту, що виробництво, продаж та розповсюдження алкогольних напоїв є важливим фактором економіки більшості держав-членів, що на європейському рівні бажаною є спільна ініціатива у сфері запобігання зловживанню алкоголем, а також що Комісія шляхом ретельного зважування усіх відповідних інтересів повинна проводити збалансовану політику з цією метою, а при необхідності - подавати пропозиції Раді.
----------------
(2) OB C 184 від 23.7.1986 р., C. 3.
(5) У Повідомленні Комісії Європейського Співтовариства з питань стратегії охорони здоров'я і пропозиції до Рішення Європейського Парламенту та Ради щодо ухвалення програми дій у сфері охорони здоров'я (2001-2006 рр.), алкоголь зазначається як одна із сфер, у якій необхідно вжити особливих заходів та дій(3).
----------------
(3) OB C 337 E від 28.11.2000 р., C. 122.
(6) Ця рекомендація є першим кроком у напрямку розробки більш комплексного підходу у Співтоваристві (згідно з висновками Ради від 5 червня 2001 року щодо стратегії Співтовариства з питань зменшення шкоди, зумовленої алкоголем).
(7) Однією з цілей програми діяльності Співтовариства з покращення здоров'я, надання інформації, освіти і навчань у сфері охорони здоров'я (Рішення Європейського Парламенту та Ради N 645/96/ЄС)(4) є перевірка, оцінка та обмін досвідом, а також підтримка діяльності, яка стосується заходів із запобігання зловживання алкоголем та його наслідків для здоров'я й соціальних наслідків. Таким чином, ця Програма пропонує основу для подальших дій та моніторингу запропонованих заходів.
----------------
(4) OB L 95 від 16.4.1996 р., C. 1.
(8) У рамках Програми діяльності Співтовариства з моніторингу здоров'я (Рішення Європейського Парламенту та Ради N 1400/97/ЄС)(5) однією зі сфер запровадження показників стану здоров'я є вживання алкоголю. Це може бути особливо корисним для підтримки при запровадженні запропонованих заходів.
----------------
(5) OB L 193 від 22.7.1997 р., C. 1.
(9) Відповідно до Програми діяльності Співтовариства із запобігання ушкоджень (Рішення Європейського Парламенту та Ради N 372/1999/ЄС)(6) до уваги братиметься шкода, зумовлена зловживанням алкоголю, як складова вжитих заходів, які можуть бути корисними для підтримки збору даних, необхідних для впровадження запропонованих заходів.
----------------
(6) OB L 46 від 20.2.1999 р., C. 1.
(10) У повідомленні Комісії "названі Пріоритети з правил безпеки дорожнього руху в ЄС"(7) вживання алкоголю під час керування визначено як одне з найбільш пріоритетних питань, при вирішенні якого узгодженні дії можуть зменшити значну кількість аварій зі смертельними наслідками на дорогах ЄС. У своєму висновку від 5 квітня 2001 року Рада звернула увагу на рекомендацію Комісії щодо максимального рівня алкоголю в крові водіїв моторних транспортних засобів, що особливо визначає проблему молодих водіїв транспортних засобів і мотоциклів, та закликає держави-члени уважно розглянути усі запропоновані заходи.
----------------
(7) OB L 43 від 14.2.2001 р., C. 31.
(11) Директива 2000/13/ЄС(8) Європейського Парламенту та Ради з питань наближення законів держав-членів стосовно маркування, зовнішнього вигляду та реклами продуктів харчування передбачає подальше визначення правил щодо переліку інгредієнтів на маркуванні алкогольних напоїв. Цей захід було запропоновано Комісією, оскільки, окрім іншого, на ринок за останні роки надійшло все більше алкогольних напоїв, склад та зовнішній вигляд яких орієнтовано для споживання молоддю. Важливо, щоб молоді люди, користуючись інформацією на товарах, могли знати, що вони п'ють. Окрім зазначеного, для розширення та збереження внутрішнього ринку цих товарів необхідне загальне законодавство з маркування алкогольних напоїв.
----------------
(8) OB L 109 від 6.5.2000 р., C. 29.
(12) Згідно зі статтею 15 Директиви 89/552/ЄЕС Ради з питань узгодження певних викладених у законодавстві положень, регулювання чи вжиття в державах-членах адміністративних заходів у сфері телевізійного мовлення, зі змінами, внесеними відповідно до Директиви Ради 97/36/ЄС(9), телевізійна реклама алкогольних напоїв повинна відповідати набору критеріїв із особливим наголосом на захист неповнолітніх.
----------------
(9) OB L 202 від 30.7.1997 р., C. 60.
(13) При виконанні рекомендованих заходів необхідно мати на увазі, що обмеження транскордонних рекламних служб мовлення повинне відповідати статті 49
Договору та бути пропорційним загальним цілям, які вони переслідують, такі як охорона громадського здоров'я та захист споживачів.
(14) Слід зазначити, що будь-яке рішення про вилучення товарів, що становлять порушення вимог, вироблених іншими державами-членами, повинне відповідати Рішенню 3052/95/ЄС(10), яким встановлено порядок обміну інформацію про національні заходи, що порушують принцип вільного переміщення товарів у межах Співтовариства. Відповідно до вимог, встановлених цим Рішенням, про ці заходи необхідно повідомляти Комісію з обґрунтуванням їх пропорційності.
----------------
(10) OB L 321 від 30.12.1995 р., C. 1.
(15) Без шкоди жодним положенням національного законодавства чи заходам слід закликати виробників та заклади роздрібної торгівлі запровадити або посилити контроль на основі саморегулювання над усіма формами розповсюдження, маркетингу та роздрібної реалізації алкогольних напоїв, а також узгодити стандарти для них, незалежно від використовуваних носіїв, в рамках кодексів поведінки.
(16) Саморегулювання реклами алкогольних напоїв, що користується підтримкою відповідних зацікавлених сторін, наприклад, виробників, рекламодавців та засобів масової інформації, яке при цьому вже діє в ряді держав-членів, часто в тісній співпраці з урядовими органами та неурядовими організаціями, здатне грати важливу роль у захисті дітей та підлітків від шкоди, зумовленої алкоголем. Молодіжні організації могли б також зробити значний внесок у цьому контексті.
(17) У деяких державах-членах існують статистичні докази змін моделі вживання алкогольних напоїв серед підлітків, які викликають особливе занепокоєння, а саме: збільшення випадків пиятики та надмірного вживання алкоголю серед неповнолітніх, тенденції до значного, безконтрольного вживання алкоголю за межами сім'ї на більш ранній стадії, збільшення випадків вживання алкоголю молодими дівчатами у деяких державах-членах, а також тенденція до вживання алкоголю в поєднанні з іншими наркотичними засобами. Обсяг наявної інформації, разом з тим, повинен розширюватись.
................Перейти до повного тексту