- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Принципи
Принципи
делегування та адміністрування доменів верхнього рівня кодів країн
(Урядовий консультативний комітет)
Офіційний переклад
1. Преамбула
За п'ять років із часу випуску RFC 1591 Інтернет перетворився з інструменту, призначеного для комп'ютерних та мережних досліджень, на світовий засіб для торгівлі, освіти й зв'язку. Нові реалії Інтернету, у тому числі його зростаюче значення як засобу розвитку національної економіки, розширення та більше різноманіття Інтернет-товариства, вимагали розвитку традиційних методів управління та адміністрування технічних функцій Інтернету.
Як наслідок, функції системи доменних імен, у тому числі адміністрування системи кореневих серверів системи доменних імен, розробка правил реєстрації та розподілу доменних імен, координування протоколів Інтернету й делегування номерів протоколів Інтернету, стають чіткіше окресленими та формалізованими завдяки діяльності ICANN. Так само процедури й структура звітності для делегування та адміністрування доменів верхнього рівня кодів країн також повинні перетворюватися на стійкішу, точнішу та надійнішу систему.
Незважаючи на необхідність розвитку, принципи RFC 1591 залишаються сталими: менеджер домену верхнього рівня коду країни надає послуги громадського характеру від імені відповідного місцевого товариства та, як такий призначений менеджер, зобов'язаний обслуговувати це товариство. Призначений менеджер також є відповідальним перед глобальним Інтернет-товариством. Під терміном "глобальне Інтернет-товариство" ми не маємо на увазі який-небудь юридичний або міжнародний суб'єкт, а швидше тлумачимо цей термін як такий, що стосується всіх тих, на кого впливає зараз чи впливатиме в майбутньому функціонування відповідного домену верхнього рівня, оскільки таке функціонування може порушувати більше ніж одну юрисдикцію та стосуватися інтересів окремих осіб та суб'єктів як у межах відповідної країни чи території, так і за її межами. Це наше розуміння терміна "глобальне Інтернет-товариство", що використовується в RFC 1591.
2. Мета цього документа
Метою цього документа є запропонування принципів, які допоможуть у розвиткові ліпшої практики для делегування та адміністрування доменів верхнього рівня кодів країн. Ці принципи призначені для сприяння розвиткові моделей:
- взаємодії між відповідним урядом або органом державної влади та ICANN;
- взаємодії між ICANN й уповноваженою адміністрацією, а також
- взаємодії між відповідним урядом або органом державної влади та уповноваженою адміністрацією.
3. Визначення
Для цілей цього документа наведені нижче терміни мають такі значення:
3.1. "Альтернативне вирішення спору" означає будь-яку систему вирішення спору, іншу, ніж судовий розгляд, та охоплює арбітраж, посередництво, примирення та процес адміністративного вирішення спору.
3.2. "Взаємодія" повинна охоплювати нормативно-правовий акт, угоду, документ, договір, меморандум про взаєморозуміння чи будь-який інший письмовий документ, де це доцільно.
3.3. "Домен верхнього рівня коду країни" означає домен верхнього рівня глобальної системи доменних імен, призначений відповідно до дволітерних кодів стандарту ISO 3166-1 "Коди для представлення назв країн та їхніх підрозділів".
3.4. "Делегування" означає делегування ICANN (IANA) відповідальності за адміністрування доменів верхнього рівня в кореневій системі доменних імен (DNS).
3.5 "Уповноважена адміністрація" означає організацію, підприємство або особу, призначену відповідним урядом або органом державної влади для виконання громадської довірчої функції стосовно домену верхнього рівня коду країни та в результаті визнану шляхом взаємодії між ICANN і призначеним суб'єктом для цієї мети. Уповноваженою адміністрацією для домену верхнього рівня коду країни може бути безпосередньо відповідний уряд або орган державної влади або наглядовий орган, призначений відповідним урядом або органом державної влади, оскільки функції адміністрування та управління домену верхнього рівня коду країни можуть бути передані уповноваженою адміністрацією іншій стороні і, отже, не будуть виконуватися безпосередньо уповноваженою адміністрацією.
3.6. "Призначення" означає призначення уповноваженої адміністрації відповідним урядом або органом державної влади.
3.7. "DNS" означає систему доменних імен.
3.8. "ICANN" означає Інтернет-корпорацію з призначення доменних імен та номерів.
3.9. "Відповідний уряд або орган державної влади" означає відповідний національний уряд або орган державної влади окремої структури, визнані на міжнародних форумах, ці терміни вживаються в Регламенті ICANN та "Принципах роботи" Урядового консультативного комітету.
3.10. "Відповідне місцеве товариство" означає місцеве товариство в контексті коду ISO 3166-1. Це визначення є характерним для цілей цього документа й не більше.
3.11. "Домен верхнього рівня" означає домен верхнього рівня глобальної системи доменних імен.
4. Роль уповноваженої адміністрації
4.1. Уповноважена адміністрація домену верхнього рівня коду країни є довіреною особою для делегованого домену, яка зобов'язана обслуговувати резидентів відповідної країни або території в контексті міжнародного стандарту ISO 3166-1 та глобальне Інтернет-товариство (цей термін пояснено в преамбулі цього документа). Її функції слід відрізняти від управління, адміністрування та маркетингу домену верхнього рівня коду країни. Ці функції можуть виконуватися тим самим або різними суб'єктами.
Однак делегування безпосередньо не може здійснюватися за субконтрактом, субліцензією або іншим чином обмінюватися без згоди відповідного уряду або органу державної влади та ICANN.
4.2. Безпосередньо доменові верхнього рівня коду країни не належать жодних приватних інтелектуальних прав або прав власності, уповноважена адміністрація в результаті делегування чи будь-який суб'єкт у результаті управління, адміністрування або маркетингу домену верхнього рівня коду країни також не отримують цих прав.
4.3. Ринкові товари та послуги можуть виникати під час виконання інших функцій домену верхнього рівня коду країни, пов'язаних з управлінням та адмініструванням.
4.4. Уповноважена адміністрація повинна визнавати, що найвища влада державної політики стосовно відповідного домену верхнього рівня коду країни належить відповідному урядові або органові державної влади.
4.5. Уповноважена адміністрація повинна співробітничати з відповідним урядом або органом державної влади країни або території, для якої було встановлено домен верхнього рівня коду країни, у межах структури та цілей державної політики такого відповідного уряду або органу державної влади.
4.6. Уповноважена адміністрація та адміністративна контактна особа уповноваженої адміністрації повинні бути резидентами території чи бути зареєстрованими на ній та (або) перебувати під юрисдикцією відповідного уряду або органу державної влади. Якщо уповноважена адміністрація, адміністративна або технічна контактні особи не є резидентами території чи не є зареєстрованими на ній та (або) не перебувають під юрисдикцією відповідного уряду або органу державної влади, вони повинні працювати згідно із законами та державною політикою цього відповідного уряду або органу державної влади.
5. Роль уряду або органу державної влади
5.1. Відповідний уряд або орган державної влади зрештою представляють інтереси народу тієї країни або території, для якої було делеговано домен верхнього рівня коду країни. Таким чином роллю відповідного уряду або органу державної влади є гарантування, що адміністрування домену верхнього рівня коду країни здійснюється в громадських інтересах з урахуванням питань державної політики та відповідних нормативно-правових актів.
5.2. Уряди або органи державної влади несуть відповідальність за виконання цілей державної політики, як-от: прозорі та недискримінаційні дії; ширший вибір, нижчі ціни та ліпші послуги для всіх категорій користувачів; повагу до недоторканності приватного життя, питання захисту споживачів. Беручи до уваги їхню відповідальність за захист цих інтересів, уряди або органи державної влади підтримують найвищу владу державної політики стосовно їхніх відповідних доменів верхнього рівня кодів країн та повинні гарантувати, що управління ними здійснюється згідно із цілями внутрішньої державної політики, нормативно-правових актів, міжнародного права та застосовуваних міжнародних конвенцій.
5.3. Слід нагадати, що Урядовий консультативний комітет ICANN раніше прийняв загальний принцип, згідно з яким система найменувань в Інтернеті є громадським ресурсом у тому сенсі, що адміністрування функцій системи повинно здійснюватися в громадських або загальних інтересах.
5.4. Відповідний уряд або орган державної влади повинні гарантувати, що DNS-реєстрація в домені верхнього рівня коду країни отримує користь від ефективних та справедливих умов конкуренції на відповідних рівнях та у відповідних масштабах активності.
5.5. Для отримання ефекту в інтересах державної політики уряди або органи державної влади повинні гарантувати, що положення, викладені в пункті 9, будуть частиною взаємодії з уповноваженими адміністраціями.
5.6. Під час призначення уповноваженої адміністрації уряд або орган державної влади повинні враховувати важливість довгострокової стабільності в процесі адміністрування та управління домену верхнього рівня коду країни та в системі доменних імен. У більшості випадків таку стабільність можна ліпше забезпечити шляхом призначення організації або підприємства, а не окремої особи.
6. Роль ICANN
6.1. Основною функцією ICANN є встановлення й поширення технічних стандартів і дій, що стосуються керування глобальною системою доменних імен, а також спостереження за їхнім виконанням. У цій якості ICANN адмініструє низку функцій технічного управління в Інтернеті, у тому числі:
- введення правил розподілу блоків IP-адрес;
- адміністрування авторитетної системи кореневих серверів;
- створення правил для визначення обставин, за яких до кореневої системи додавалися б нові домени верхнього рівня;
- координування призначення інших технічних параметрів Інтернету, які є необхідними для підтримки універсальної зв'язності в Інтернеті, а також
- інші дії, необхідні для координування визначених функцій адміністрування системи доменних імен.
................Перейти до повного тексту