1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


Рішення
про Корпус сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру (укр/рос)
( Зміни та доповнення до Рішення додатково див. Рішення від 30.05.2002 )
Дата підписання Україною: 09.12.1994
Набуття чинності для України: 09.12.1994
Рада глав урядів Співдружності Незалежних Держав з метою практичної реалізації Угоди про взаємодію в області попередження і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру від 22 січня 1993 року вирішила:
1. Створити Корпус сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру з національних підрозділів держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав відповідно до додатку 1.
2. Затвердити Положення про Корпус сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, додаток 2.
3. Міждержавній раді із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру в двомісячний термін визначити керівництво Корпусу сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру та у тримісячний термін прийняти до складу Корпусу сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру підрозділи національних сил.
4. Запропонувати Російській Федерації створити на своїй території міждержавний центр по спільній підготовці фахівців для підрозділів Корпусу сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру за рахунок пайової участі держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав.
Вчинено в місті Москві 9 грудня 1994 року в одному дійсному примірнику російською мовою. Дійсний примірник зберігається в Архіві Уряду Республіки Білорусь, що направить кожній державі, яка підписала дійсне Рішення, його засвідчену копію.
За Уряд За Уряд
Азербайджанської Республіки Республіки Молдова
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Білорусь Російської Федерації
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Вірменія Республіки Таджикистан
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Грузія Туркменистану
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Казахстан Республіки Узбекистан
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Киргизької Республіки України
(підпис) (підпис)
Додаток 1
до Рішення Ради глав урядів
Співдружності про Корпус сил
Співдружності Незалежних
Держав для ліквідації
наслідків надзвичайних
ситуацій природного і
техногенного характеру
від 9 грудня 1994 року
РЕЄСТР
формувань, що виділяються від держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав до складу Корпусу сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру
N
пор.
Найменування підрозділів,
що виділяються від держав-
учасниць Співдружності
Незалежних Держав
до складу Корпусу
Чисельний склад сил і засобів
за спеціальностями і видами
технічних засобів
1 2 3
АЗЕРБАЙДЖАНСЬКА РЕСПУБЛІКА
Посилена механізована рота
полку цивільної оборони
Чисельність - 110 чол.
(спеціальності: загальна
розвідка, зв'язок, аварійно-
рятувальні роботи, хімічний
захист). Техніка - відповідно до
табеля до штату механізованого
полку
РЕСПУБЛІКА ВІРМЕНІЯ
1 Підрозділу полку цивільної
оборони (в/ч 52431)
Взвод РХР - 8 чол. (хіміки-
дозиметристи, розвідники),
прилади: ДП-5 - 2 од., ВПХР -
2 од., КЗО - 2 компл.
Взвод рятувальників - 16 чол.
(рятувальники і рятувальники-
альпіністи), апарат ПРКІЧ
(рятувальник) - 2 од., шанцевий
інструмент і приналежності
2 Підрозділу протипожежної
служби
Група пожежогасіння - 11 чол.,
спецавтомобілі - 3 од.
3 Підрозділ рятувального
загону "СПИТАК"
Група рятувальників загального
призначення - 20 чол.
Спецтехніка (підйомники, різаки,
домкрати і т. ін.), автомобілі:
УРАЛ КШМ - 1 од., Нива з
причепом -2 од., мікроавтобус -
1 од., КАМАЗ - 1 од.
4 Спеціалізовані медичні
бригади швидкого
реагування
Травматологічна - 7 чол.,
хірургічна - 7 чол.,
анестезіолого-реанімаційна -
5 чол., педіатрична - 5 чол.,
санітарно-протиепідемічна -
5 чол.
РЕСПУБЛІКА БІЛОРУСЬ
1 Аварійно-рятувальний
батальйон окремої
мобільної механізованої
бригади
Чисельність - 183 чол.,
40 одиниць техніки (18 -
інженерної, 8 - спецпризначення,
14 - загального призначення)
2 Травматологічна бригада
швидкої медичної допомоги
(м. Мінськ)
Чисельність - 7 чол. (лікарі),
автомобіль УАЗ-452 - 1 од.
3 Пошуково-рятувальні
повітряні судна з групами
повітряного і наземного
пошуку об'єднання
"БелАВІА"
Кількість повітряних суден і
пошукових груп залежно від
складності і масштабів
надзвичайної ситуації
РЕСПУБЛІКА ГРУЗІЯ
Батальйон швидкого
реагування Корпусу
рятувальників
Чисельність - 224 чол., вертоліт
- 1 од., інженерної, спеціальної
та автомобільної техніки -
52 од.
РЕСПУБЛІКА КАЗАХСТАН
1 Узунагазький полк
цивільної оборони.
Дислокований в
Алмаатинській області
Штатна чисельність - 1000 чол.,
фактична чисельність - 662 чол.,
інженерна техніка - 28 од.,
автотехніка - 29 од.,
протихімічна техніка - 32 од.,
техніка зв'язку - 6 од.
2 Республіканський
оперативно-рятувальний
загін. Дислокований у
м. Алмати
Штатна чисельність - 66 чол.,
вертоліт МИ-8-МГА-1 - 1 од.,
автомобілі - 11 од., причепи до
автомобілів - 10 од.,
устаткування та інструменти
більше 20 найменувань
3 Аварійно-рятувальний загін
акціонерного товариства
"АКПО" держ. холдингової
компанії Хімпром.
Дислокований у м. Актау
Мангистауської обл.
Штатна чисельність - 108 чол.,
автомобілі - 7 од., система
життєзабезпечення "Ендтроллей" -
1 од., апарат штучної вентиляції
легень ГС-11 - 4 од.,
рятувальний комплект "Едельвейс"
- 8 од., радіостанції різні -
23 од.
КИРГИЗЬКА РЕСПУБЛІКА
1 Загін швидкого реагування
Держкомісії із
надзвичайних ситуацій і
цивільної оборони
Чисельність - 10-15 чол.
(рятувальники)
2 Рота швидкого реагування
від 945 окремого
механізованого полку
цивільної оборони
Чисельність - 60 чол.
РЕСПУБЛІКА МОЛДОВА
1 Аварійно-рятувальна рота Чисельність - 100 чол., вантажні
автомобілі - 12 од., інша
техніка та агрегати - 10 од.
2 Група спеціальної
екстреної розвідки та
оцінки наслідків
надзвичайних ситуацій
Чисельність - 20 чол.
РОСІЙСЬКА ФЕДЕРАЦІЯ
1 Центральний аеромобільний
загін Міністерства
Російської Федерації у
справах цивільної оборони,
надзвичайних ситуацій і
ліквідації наслідків
стихійних лих (м. Москва)
1. Рятувальна служба - 70 чол.
Спеціальна техніка: спец.
автотранспорт, спеціальна
інженерна техніка пошуку і
порятунку в різних умовах.
2. Транспортна служба - 20 чол.
Транспортні засоби: спеціальні
машини підвищеної прохідності,
евакуаційні, санітарні та ін.
3. Інженерна служба - 15 чол.
Спеціальні засоби пошуку і
порятунку в різних умовах.
4. Служба зв'язку та інформації
- 5 чол. Техніка зв'язку,
аудіовізіонні засоби, оргтехніка
і т. ін.
5. Відділ авіаційно-
транспортного забезпечення ЦАМО
2 233 окрема рятувальна
бригада цивільної оборони
Міністерства Російської
Федерації у справах
цивільної оборони,
надзвичайних ситуацій і
ліквідації наслідків
стихійних лих (м. Ногинськ
Московської обл.)
1. Окремий механізований
батальйон - 150 чол. Спеціальна
техніка - 69 од. (без
автомобілів), у т. ч.:
шляхопрокладчики, бульдозери,
екскаватори, крани,
навантажувачі,
електрозварювальні агрегати,
дизель-компресори, тягачі і т.
ін.
2. Окремий аварійно-рятувальний
батальйон - 200 чол.
Спеціальна техніка аналогічно
окр. мех. батальйону та
автотранспорт.
3. Окремий батальйон хімічного
захисту - 150 чол.
Спеціальна техніка: машини
хімрозвідки, рухомі лабораторії,
авторозливні станції,
дезинфекційні установки і т. ін.
3 Всеросійський центр
"Медицина катастроф"
Мінздравмедпрому Росії
(м. Москва)
Бригади спеціальної медичної
допомоги постійної готовності.
Усього - 35 бригад загальною
чисельністю 200 чол.
У тому числі: хірургічних - 2,
нейрохірургічних - 2,
травматологічних - 2,
гемотрансфузійних - 1,
токсикотерапевтичних - 2,
радіологотерапевтичних - 2,
терапевтичних - 3, опікових - 2,
психо-терапевтичних - 2,
судово-медичної експертизи - 2,
анестезіолого-реанімаційних - 2,
урологічних - 1,
офтальмологічних - 1,
отоларингологічних - 2, торако-
абдомінальньїх - 2, педіатричних
- 2, інфекційних - 2,
акушерсько-гінекологічних - 2
і санітарно-епідеміологічний
загін - 1.
2. Ліжок у лікувально-
профілактичних установах Росії -
2200 од., у т. ч.: хірургічних і
терапевтичних - по 1000 од.,
інфекційних - 200 од.
3. Запасів медикаментів,
медичного майна, медичної
техніки та ін. на 2 тис.
потерпілих
РЕСПУБЛІКА ТАДЖИКИСТАН
Механізований батальйон
в/ч 52196 Комітету з
надзвичайних ситуацій і
справ цивільної оборони
Чисельність - 127 чол.,
52 од. техніки
ТУРКМЕНИСТАН
Окрема механізована група
окремого механізованого
полку цивільної оборони
Чисельність- 100 чол.,
5 од. техніки
РЕСПУБЛІКА УЗБЕКИСТАН
1 Республіканський
спеціалізований загін
воєнізованої пожежної
охорони УПО МВС по
проведенню першочергових
аварійно-рятувальних робіт
Чисельність - 30 чол., автомашин
- 3 од., похідна кухня - 1 од.,
причіп - 1 од., аварійно-
рятувальне устаткування
2 Республіканський центр
медичної допомоги при
надзвичайних ситуаціях
Чисельність - 43 чол.:
бригада N 1 (на базі ТашДержМІ -
2) - 15 чол.,
бригада N 2 (на базі ТашДержМІ -
2) - 14 чол.,
бригада N 3 (на базі клінічної
лікарні швидкої допомоги) -
14 чол.
Бригади оснащені набором
необхідних медичних інструментів
Додаток 2
до Рішення Ради глав урядів
Співдружності про Корпус сил
Співдружності Незалежних
Держав для ліквідації
наслідків надзвичайних
ситуацій природного і
техногенного характеру
від 9 грудня 1994 року
ПОЛОЖЕННЯ
про Корпус сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру
1. Основи організації і функціонування Корпусу сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру
1.1. Корпус сил Співдружності Незалежних Держав для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру (далі Корпус) призначається для швидкого реагування об'єднаними міждержавними силами і коштами або частиною цих сил на надзвичайні ситуації, викликані стихійними лихами і катастрофами природного і техногенного характеру в державах-учасницях Співдружності Незалежних Держав.
1.2. Дійсне Положення визначає основи діяльності Корпусу і порядок поділу функцій органів управління держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав при залученні міждержавних сил до дій по ліквідації надзвичайних ситуацій.
1.3. Підрозділи Корпусу застосовуються:
у надзвичайних ситуаціях, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї держави-учасниці Співдружності Незалежних Держав, і тільки на прохання цієї держави;
у надзвичайних ситуаціях, що мають трансдержавний вплив і потребуючі здійснення погоджених дій по ліквідації наслідків стихійних лих і катастроф природного і техногенного характеру за погодженням з цими державами;
для нарощування зусиль по ліквідації надзвичайної ситуації, що ліквідувалася силами і засобами держави-учасниці Співдружності Незалежних Держав.
1.4. Організаційна структура, чисельний склад сил і засобів Корпусу, їхні наступні зміни визначаються рішеннями Ради глав урядів Співдружності Незалежних Держав за поданням Міждержавної ради із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.
Кількість сил і засобів Корпусу, залучених до ліквідації конкретної надзвичайної ситуації, визначається Міждержавною радою із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру за погодженням з державою, на території якої виникла надзвичайна ситуація.
1.5. Корпус складається з органу управління і виділених у його склад підрозділів національних сил.
Аварійно-рятувальні формування, що входять до складу Корпусу, дислокуються у своїх державах. Для особового складу і техніки цих формувань Радою глав урядів Співдружності Незалежних Держав затверджуються додаткові знаки відмінності та інша символіка.
1.6. Підрозділи, що входять до складу сил Корпусу, затверджуються Радою глав урядів Співдружності Незалежних Держав і вносяться до Реєстру Корпусу. У Реєстрі відображається кількість особового складу по спеціальностях і укомплектування по видах технічних засобів.
1.7. Усі формування, що входять до складу Корпусу, при повсякденній діяльності керуються національним законодавством своїх держав, а також дійсним Положенням.
При виконанні задач із ліквідації надзвичайних ситуацій підрозділи Корпусу зобов'язані дотримуватись договорів і угод, укладених в рамках Співдружності Незалежних Держав, національного законодавства, у тому числі двосторонніх угод, а також виконувати накази і розпорядження органів управління силами і засобами в районі дій.
1.8. Орган управління Корпусу є колегіальним, створюється Міждержавною радою із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру і підпорядковується цій Раді. До складу органу управління призначаються не менше двох представників від кожної держави Співдружності, що постійно працюють у своїх державах. Міждержавною радою по надзвичайних ситуаціях природного і техногенного характеру призначається Координатор органу управління з її складу.
1.9. Застосування сил Корпусу здійснюється на прохання уряду держави-учасниці Співдружності Незалежних Держав, яка, звертаючись за необхідною допомогою, вказує конкретні види і обсяги запитуваної допомоги. При необхідності залучення додаткових сил і засобів для нарощування зусиль із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рішення питань життєзабезпечення держава звертається в Раду глав урядів Співдружності Незалежних Держав.
1.10. Рішення про застосування сил і засобів Корпусу приймає Голова Президії Міждержавного економічного Комітету Економічного союзу за поданням Міждержавної ради у надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру на підставі звернення уряду держави, у якій виникла надзвичайна ситуація.
1.11. Організація передислокації підрозділів Корпусу в райони майбутніх дій покладається на держави, від яких ці сили виділяються. Кордони держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав підрозділи Корпусу перетинають безперешкодно на усіх видах транспортних засобів.
1.12. Загальне керівництво силами Корпусу в районі операції по ліквідації надзвичайної ситуації здійснюється органом управління, призначеним урядом держави, на території якої виникла надзвичайна ситуація. Застосування сил Корпусу не за прямим призначенням не допускається.
1.13. Матеріально-технічне забезпечення сил Корпусу здійснюється за рахунок держави, у якій виникла надзвичайна ситуація.
Підрозділи, що направляються в район дій, забезпечуються постачанням не менше чим на троє діб.
Військові формування, виділені до складу Корпусу, можуть озброюватися відповідно до Женевської конвенції 1949 року тільки для своєї охорони (особистою стрілецькою зброєю).
1.14. Страхування особового складу Корпусу, а також компенсація витрат і збитків, пов'язаних зі смертю або пораненнями, отриманими при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, здійснюються направляючою державою відповідно до її національного законодавства.
2. Функції Міждержавної ради із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру й органу управління Корпусу
2.1. На Міждержавну раду із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру покладаються функції:
а) підготовка пропозицій Раді глав урядів Співдружності по організації діяльності Корпуса;
б) визначення організаційної структури Корпуса, чисельності його особового складу і технічних засобів;
в) організація всебічного забезпечення Корпуса;
г) експертна оцінка надзвичайних ситуацій з метою визначення необхідних сил і засобів Корпуса, що вимагаються для їхньої ліквідації.
2.2. Міждержавна рада із надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру здійснює контрольні функції за діяльністю Корпуса і вирішує питання підготовки кадрів для Корпуса.
2.3. Функції органу управління Корпуса:
а) керує силами Корпуса в районах дій по ліквідації надзвичайних ситуацій;
б) погоджує дії по екстреному зосередженню сил у районах надзвичайних ситуацій;
в) розробляє оперативні і планові документи, плани операцій, звітні документи про діяльність Корпуса;
г) здійснює попередню оцінку виниклих надзвичайних ситуацій і виробляє пропозиції по участі в їхній ліквідації силами Корпуса;
д) здійснює всебічне забезпечення підрозділів Корпуса в ході дій у районах надзвичайних ситуацій;
е) розробляє пропозиції по складу сил і засобів Корпуса, порядку їхнього застосування;
ж) здійснює постійне взаємне інформування про передумови можливого виникнення надзвичайних ситуацій;
з) здійснює контроль за готовністю сил Корпуса до дій;
і) організує спеціальну підготовку сил Корпуса до дій у надзвичайних ситуаціях;

................
Перейти до повного тексту