- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Міжнародна угода
по цукру 1992 року
( Про приєднання до Угоди див. Закон
N 178/94-ВР від 22.09.94 )
Глава I
Цілі
Стаття 1
Цілі
Цілі Міжнародної угоди по цукру 1992 року (яка надалі буде називатись "дана Угода"), виходячи з положень резолюції 93 (IV), прийнятою Конференцією Організації Об'єднаних Націй з торгівлі і розвитку, такі:
а) забезпечувати розширення міжнародного співробітництва в сфері світового ринку цукру і пов'язаних з цим питань;
b) забезпечувати форум для міжурядових консультацій з питань цукру і шляхів поліпшення становища у світовій економіці цукру;
с) сприяти розвитку торгівлі шляхом збирання і надання інформації про стан на світовому ринку цукру та інших підсолоджуючих речовин;
d) сприяти підвищенню попиту на цукор, особливо для використання в нетрадиційних цілях.
Глава II
Визначення
Стаття 2
Визначення
Для цілей даної Угоди:
(1) "Організація" означає Міжнародну організацію по цукру, згадану в Статті 3;
(2) "Рада" означає Міжнародну раду по цукру, згадану в пункті (3) Статті 3;
(3) "учасник" означає Сторону даної Угоди;
(4) "спеціальна більшість голосів" означає більшість голосів, яка становить не менше двох третин голосів присутніх і голосуючих учасників за умови, що ці голоси подані не менш як двома третинами із числа присутніх і голосуючих учасників;
(5) "проста більшість голосів" означає більшість голосів, яка становить більшу половину загальної кількості голосів присутніх і голосуючих учасників за умови, що ці голоси подані не менш як половиною із числа присутніх і голосуючих учасників;
(6) "рік" означає календарний рік;
(7) "цукор" означає цукор у всякому із його прийнятих у торгівлі видів, отриманих із цукрової тростини чи цукрових буряків, включаючи харчову мелясу і мелясу вищих сортів, сиропи і всякі інші види рідкого цукру, однак не включає кінцеві меляси чи низькосортні види нецентрифугованого цукру, виробленого примітивними методами;
(8) "набути чинності" означає дату вступу даної Угоди в силу тимчасово чи остаточно, як це передбачається в Статті 40;
(9) "вільний ринок" означає загальний обсяг нетто-імпорту на світовому ринку, за винятком нетто-імпорту, який є результатом дії спеціальних угод, як вони визначаються у главі IX Міжнародної угоди по цукру 1977 року;
(10) "світовий ринок" означає міжнародний ринок цукру і включає як торгівлю цукром на вільному ринку, так і торгівлю цукром у рамках спеціальних угод, як це передбачається у главі IX Міжнародної угоди по цукру 1977 року.
Глава III
Міжнародна організація по цукру
Стаття 3
Продовження діяльності, штаб-квартира і структура Міжнародної організації по цукру
(1) Міжнародна організація по цукру, заснована в рамках Міжнародної угоди по цукру 1968 року і збережена в рамках Міжнародних угод по цукру 1973, 1977, 1984 і 1987 років, продовжує свою діяльність з метою здійснення даної Угоди і контролю за її виконанням, при цьому склад учасників, повноваження і функції Організації визначаються дійсною Угодою.
(2) Штаб-квартира знаходиться у Лондоні, коли Рада спеціальною більшістю голосів не прийме іншого рішення.
(3) Організація здійснює свої функції через Міжнародну раду по цукру, її Адміністративний комітет і її Виконавчого директора та персонал.
Стаття 4
Участь в Організації
Кожна Сторона даної Угоди є учасником Організації.
Стаття 5
Участь міжурядових організацій
Усяке посилання в даній Угоді на "уряд" чи "уряди" розглядається як таке, що включає посилання на Європейське економічне співтовариство і на будь-яку іншу міжурядову організацію, яка має повноваження стосовно ведення переговорів, укладання і застосування міжнародних угод, зокрема товарних угод. Відповідно, будь-яке посилання у даній Угоді на її підписання, ратифікацію, прийняття чи затвердження, на повідомлення про її тимчасове застосування чи на приєднання до неї розглядається стосовно таких міжурядових організацій як таке, що включає посилання на підписання, ратифікацію, прийняття чи затвердження, на повідомлення про тимчасове застосування чи на приєднання з боку таких міжурядових організацій.
Стаття 6
Привілеї та імунітети
(1) Організація є міжнародною юридичною особою.
(2) Організація має право укладати договори, придбавати рухоме і нерухоме майно, розпоряджатись ним і порушувати справи у суді.
(3) Статус, привілеї та імунітети Організації на території Сполученого Королівства продовжують регулюватись Угодою про штаб-квартиру між урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії і Міжнародною організацією по цукру, підписаною в Лондоні 29 травня 1969 року, із такими поправками, які можуть бути необхідними для належного здійснення діяльності Угоди.
(4) Якщо місцезнаходження Організації переводиться в країну, котра є учасником Організації, то названий учасник у найкоротший строк укладає з Організацією угоду, яка підлягає затвердженню Радою відповідно до статусу, привілеїв та імунітетів Організацій, її Виконавчого директора, персоналу та експертів, а також представників учасників у період їх перебування в цій країні з метою здійснення своїх функцій.
(5) При відсутності інших домовленостей стосовно оподаткування, застосовуваних відповідно до угоди, передбаченої у пункті (4) цієї Статті, а також у період укладання такої угоди нова країна-учасниця, яка приймає:
а) звільняє від оподаткування суми винагород, що виплачує Організація своїм співробітникам, за тим винятком, що зазначене звільнення не поширюється на громадян країни-учасниці, що приймає;
b) звільняє від оподаткування активи, доходи та інше майно Організації.
(6) Якщо місцезнаходження Організації переводиться в країну, котра не є учасником Організації, то Рада до цього переводу отримує письмове запевнення від уряду цієї країни про те, що:
а) він у найкоротший строк укладе з Організацією угоду відповідно до пункту (4) цієї Статті; і
b) у період до укладення такої угоди надасть звільнення від податків, згадане в пункті (5) цієї Статті.
(7) Рада докладає зусиль для того, щоб зазначена в пункті (4) цієї Статті угода з урядом країни, в яку переводиться місцезнаходження Організації, була укладена до цього переводу.
Глава IV
Міжнародна рада по цукру
Стаття 7
Склад Міжнародної ради по цукру
(1) Вищим органом Організації є Міжнародна рада по цукру, до складу якої входять всі учасники Організації.
(2) Кожний учасник має в Раді одного представника і, якщо вважає за необхідне, одного чи кількох заступників представника. Учасник може, крім того, призначити одного чи кількох радників при своєму представнику чи заступниках представника.
Стаття 8
Повноваження і функції Ради
(1) Рада має всі повноваження і виконує чи забезпечує виконання всіх функцій, які необхідні для впровадження в життя положень даної Угоди і продовження ліквідації фонду фінансування запасів, заснованого відповідно до Статті 49 Міжнародної угоди по цукру 1977 року, згідно з повноваженнями, які були передані Радою за цією угодою Раді по Міжнародній угоді по цукру 1984 року і Міжнародній угоді по цукру 1987 року відповідно до пункту (1) Статті 8 останніх.
(2) Рада спеціальною більшістю голосів затверджує правила і положення, які необхідні для виконання положень даної Угоди і не заперечують їй, включаючи правила процедури Ради і її комітетів, Фінансові правила і правила про персонал Організації. Рада може передбачити у своїх правилах процедури таку процедуру, на основі якої рішення з окремих питань можуть бути прийняті Радою без скликання засідання.
(3) Рада веде таку документацію, яка необхідна для виконання нею функцій по дійсній Угоді, а також будь-яку іншу документацію, яку вона вважає необхідною.
(4) Рада публікує річний звіт і будь-яку іншу інформацію, яку вона вважає необхідною.
Стаття 9
Голова і заступник Голови Ради
(1) На кожний рік Рада вибирає з кількості делегацій Голову і заступника Голови, які можуть бути перевибрані і виконують свої обов'язки без винагороди з боку Організації.
(2) У випадку відсутності Голови його обов'язки виконує заступник Голови. У випадку тимчасової відсутності як Голови, так і заступника Голови або постійної відсутності одного з них чи обох Рада може вибрати з кількості делегацій нових посадових осіб для тимчасового або постійного виконання обов'язків, залежно від обставин.
(3) Ні Голова, ні якась інша посадова особа, що головує на засіданні Ради, не бере участі у голосуванні. Проте вони можуть призначити іншу особу для здійснення права голосу учасника, якого вони представляють.
Стаття 10
Сесії Ради
(1) Рада, як правило, проводить одну чергову сесію щорічно.
(2) Крім того, Рада збирається також на спеціальні сесії в усіх випадках, коли вона приймає рішення про це, або за проханням:
а) будь-яких п'яти учасників;
b) двох або більше учасників, які мають разом 250 голосів чи більше на підставі Статті 11, як передбачається у Статті 25; або
с) Адміністративного комітету.
(3) Повідомлення про скликання сесій розсилається учасникам принаймні за 30 календарних днів до їх відкриття, за винятком екстрених випадків, коли таке повідомлення розсилається принаймні за 10 календарних днів до відкриття сесії.
(4) Сесії проводяться у штаб-квартирі Організації, якщо Рада спеціальною більшістю голосів не приймає інше рішення. Якщо якийсь учасник пропонує Раді провести сесію не у штаб-квартирі Організації, а в іншому місці і Рада згодна так учинити, то такий учасник оплачує пов'язані з цим додаткові витрати.
Стаття 11
Розподіл голосів
(1) У цілях голосування по даній Угоді учасники мають у цілому 2000 голосів, які розподілені відповідно з положеннями Статті 25.
(2) У випадку тимчасового позбавлення учасника права голосу на підставі пункту (2) Статті 26 даної Угоди його голоси розподіляються між іншими учасниками відповідно до часток, як передбачається у Статті 25. Така ж процедура застосовується при відновленні учасником свого права голосу, тобто цього учасника включено у розподіл голосів.
Стаття 12
Процедура голосування у Раді
(1) Кожний учасник має право подавати ту кількість голосів, які він має згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25. Він не має права ділити ці голоси.
(2) Шляхом письмового повідомлення Голови кожний учасник може уповноважити будь-якого іншого учасника представляти його інтереси і подавати його голоси на будь-якому засіданні або засіданнях Ради. Копію таких повноважень розглядає будь-який комітет під час перевірки, що може бути створений відповідно з правилами процедури Ради.
(3) Учасник, уповноважений іншим учасником подавати голоси, які останній має згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25, подає ці голоси відповідно до даних йому повноважень і до пункту (2) цієї Статті.
Стаття 13
Рішення Ради
(1) Усі рішення і всі рекомендації Ради приймаються у принципі консенсусом. При відсутності консенсусу рішення та рекомендації приймаються простою більшістю голосів, якщо тільки даною Угодою не передбачається спеціальна більшість голосів.
(2) При підрахунку кількості голосів, необхідної для прийняття Радою будь-якого рішення, голоси учасників, що утримались від голосування, не враховуються і ці учасники не вважаються "тими, що голосують" у цілях визначень 4 чи 5 Статті 2 залежно від конкретного випадку. Якщо будь-який учасник використає положення Статті 12 і його голоси подано на засіданні Ради, то такий учасник для цілей пункту (1) цієї Статті вважається присутнім і голосуючим.
(3) Усі рішення Ради, прийняті відповідно до даної Угоди, є обов'язковими для учасників.
Стаття 14
Співробітництво з іншими організаціями
(1) Рада приймає будь-які належні заходи для організації консультацій або співробітництва з Організацією Об'єднаних Націй та її органами, зокрема з Конференцією Організації Об'єднаних Націй з торгівлі та розвитку і з Продовольчою та сільськогосподарською організацією, а також іншими спеціалізованими установами Організації Об'єднаних Націй і міжурядовими організаціями в міру необхідності.
(2) Враховуючи особливу роль Конференції Організації Об'єднаних Націй з торгівлі та розвитку в міжнародній торгівлі сировинними товарами, Рада належним чином інформує Конференцію Організації Об'єднаних Націй з торгівлі та розвитку про свою діяльність і програми роботи.
(3) Рада може також вживати будь-які необхідні заходи для підтримки ефективних контактів з міжнародними організаціями постачальників сировини для цукрової промисловості, торговельних фірм та виробників цукру.
Стаття 15
Взаємовідносини із Загальним фондом для сировинних товарів
(1) Організація повною мірою використовує засоби Загального фонду для сировинних товарів.
(2) У відношенні будь-якого проекту згідно з пунктом цієї Статті Організація не виступає як установа-виконавець і не несе ніяких фінансових зобов'язань по гарантіях, представлених індивідуальними учасниками або іншими утвореннями. Ніякий учасник не несе відповідальності через своє членство в Організації за будь-які зобов'язання, що виникають у зв'язку із запозиченням засобів або наданням кредитів будь-яким іншим учасником чи утворенням у зв'язку з такими проектами.
Стаття 16
Запрошення спостерігачів
(1) Рада може запросити будь-яку державу, що не є учасницею, бути присутньою на будь-якому із своїх засідань як спостерігач.
(2) Рада може також запросити будь-яку з організацій, згаданих у пункті (1) Статті 14, бути присутньою на будь-якому із своїх засідань як спостерігач.
Стаття 17
Кворум на засіданнях Ради
Кворум на будь-якому засіданні Ради становить присутність більше двох третин усіх учасників, при цьому учасники, що присутні, повинні мати не менше двох третин загальної кількості голосів усіх учасників згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25. Якщо в призначений день відкриття сесії Ради кворум відсутній або якщо під час роботи сесії Ради кворум відсутній на трьох засіданнях підряд, то засідання Ради відкладається на сім днів, із зазначеного моменту і до кінця даної сесії кворум становить присутність більше половини всіх учасників, при цьому учасники, що присутні, повинні представляти більше половини загальної кількості голосів усіх учасників згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25. Представництво згідно з пунктом (2) Статті 12 розглядається як присутність учасника.
Глава V
Адміністративний комітет
Стаття 18
Склад Адміністративного комітету
(1) Адміністративний комітет складається з 18 членів. Десять з них у принципі є десятьма учасниками, що вносять найбільші фінансові внески кожного року, і вісім членів обираються з решти учасників Ради.
(2) Якщо один або декілька учасників з числа десяти учасників, що вносять найбільші фінансові внески кожного року, не хочуть бути автоматично призначеними до складу Адміністративного комітету, то кількість членів, що бракує, заповнюють призначенням учасника або учасників, що вносять наступні за розмірами великі фінансові внески і бажають входити до його складу. Після того як таким чином будуть призначені ці десять членів Адміністративного комітету, решту вісім членів Комітету обирають з кількості учасників Ради, що залишилась.
(3) Вибори додаткових восьми членів відбуваються щороку на основі голосування згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25. Учасники, призначені до складу Адміністративного комітету згідно з положеннями пункту (1) або (2) цієї Статті, не мають права голосу в ході цих виборів.
(4) Жоден учасник не має права брати участі у засіданні Адміністративного комітету, якщо він не сплатив повністю своїх внесків згідно із Статтею 26.
(5) Кожний член Адміністративного комітету призначає одного представника і, крім того, може призначити одного або більше заступників представника і радників. Окрім цього, всі учасники Ради мають право бути присутніми на засіданнях Комітету як спостерігачі, і їм може бути запропоновано виступити.
(6) Адміністративний комітет вибирає свого Голову і заступника Голови на кожний рік. Голова не має права голосу і може бути переобраний. Під час відсутності Голови його обов'язки виконує заступник Голови.
(7) Адміністративний комітет, як правило, засідає три рази на рік.
(8) Адміністративний комітет проводить свої засідання у штаб-квартирі Організації, якщо він не прийме інше рішення. Якщо будь-який учасник пропонує Адміністративному комітету провести засідання не у штаб-квартирі Організації, а в іншому місці і Адміністративний комітет згодний зробити таким чином, то такий учасник оплачує пов'язані з цим додаткові витрати.
Стаття 19
Вибори в Адміністративний комітет
(1) Члени, яких обирають з кількості учасників, що вносять найбільші фінансові внески у кожному році, відповідно до процедури, визначеної у пунктах (1) або (2) Статті 18, призначаються до складу Адміністративного комітету.
(2) Вибори додаткових восьми членів Адміністративного комітету проводять у Раді. Кожний учасник, що має на це право, згідно з положенням пунктів (1), (2) і (3) Статті 18 віддає всі голоси, які він має згідно із Статтею 11, як передбачається у Статті 25, тільки одному кандидату. Будь-який учасник може віддати іншому кандидату будь-які голоси, які він має право використовувати згідно з пунктом (2) Статті 12. Обраними вважаються вісім кандидатів, що отримали найбільшу кількість голосів.
(3) Якщо будь-який член Адміністративного комітету тимчасово позбавлений права голосу через будь-яке з відповідних положень даної Угоди, то кожний учасник, який проголосував за нього або передав йому свої голоси відповідно до цієї Статті, може протягом періоду, коли діє таке тимчасове позбавлення права голосу, передати свої голоси будь-якому іншому члену Комітету.
(4) Якщо будь-який учасник, призначений у Комітет відповідно до положень пунктів (1) або (2) Статті 18, перестає бути учасником Організації, то він замінюється учасником, що вносить наступний за розміром найбільший фінансовий внесок і бажає входити до складу Комітету, і тоді, якщо це необхідно, проводиться голосування з метою обрання члена комітету, що додатково обирається. Якщо який-небудь учасник, обраний до Комітету, перестає бути учасником Організації, то проводяться вибори з метою заміщення цього учасника, що входить у Комітет. Будь-який учасник, який проголосував за учасника, що перестав бути учасником Організації, або передав йому свої голоси і який не голосує за учасника, якого обирають для заповнення вакансії у Комітеті, може передавати свої голоси іншому члену Комітету.
(5) За особливих обставин та після проведення консультацій з членом Адміністративного комітету, за якого він проголосував або якому він передав свої голоси відповідно до положень цієї Статті, учасник може відкликати свої голоси у цього члена на частину року, що залишилася. Такий учасник може потім передати ці голоси іншому члену Адміністративного комітету, але не може відкликати ці голоси у такого іншого члена на частину даного року, що залишилась. Член Адміністративного комітету, у якого були відкликані голоси, зберігає своє місце в Адміністративному комітеті на частину даного року, що залишилась. Будь-яка дія, здійснена відповідно до положень цього пункту, набуває чинності після того, як Голову Адміністративного комітету буде проінформовано про неї в письмовій формі.
Стаття 20
Передача Радою своїх повноважень Адміністративному комітету
(1) Рада може спеціальною більшістю голосів передати Адміністративному комітету здійснення будь-яких або всіх своїх повноважень, за винятком таких:
а) місцезнаходження штаб-квартири Організації згідно з пунктом (2) Статті 3;
b) призначення Виконавчого директора та будь-якої старшої посадової особи згідно із Статтею 23;
с) затвердження адміністративного бюджету та встановлення розміру внесків згідно із Статтею 25;
d) будь-які звернення з проханням до Генерального секретаря Конференції Організації Об'єднаних Націй з торгівлі та розвитку про скликання конференції по проведенню переговорів відповідно до пункту (2) Статті 35;
е) рекомендації про внесення поправки згідно із Статтею 44;
f) продовження або припинення дії даної Угоди згідно із Статтею 45.
(2) Рада може в будь-який момент анулювати передачу будь-якого повноваження Адміністративному комітету.
Стаття 21
Процедура голосування і прийняття рішень в Адміністративному комітеті
(1) Кожний член Адміністративного комітету має право подавати ту кількість голосів, яка була ним одержана відповідно до положень Статті 19, і не може ділити ці голоси.
(2) Будь-яке рішення, що приймає Адміністративний комітет, вимагає такої більшості голосів, якої було б потрібно Раді для прийняття цього рішення, і доводиться до відома Ради.
(3) Будь-який учасник має право оскаржити у Раді будь-яке рішення Адміністративного комітету при додержанні таких умов, які Рада може передбачити у своїх правилах процедури.
Стаття 22
Кворум на засіданнях Адміністративного комітету
Кворум на будь-якому засіданні Адміністративного комітету становить присутність більше половини всіх членів Комітету, при якому члени повинні представляти якнайменше дві третини загальної кількості голосів усіх членів комітету.
Глава VI
Виконавчий директор і персонал
Стаття 23
Виконавчий директор і персонал
(1) Рада призначає Виконавчого директора спеціальною більшістю голосів. Умови призначення Виконавчого директора встановлюються Радою.
(2) Виконавчий директор є головною адміністративною посадовою особою Організації і несе відповідальність за виконання обов'язків, що на нього покладають, по здійсненню положень даної Угоди.
(3) Рада після консультацій з виконавчим директором призначає будь-яку старшу посадову особу спеціальною більшістю голосів на таких умовах, які він установить.
(4) Виконавчий директор призначає інших співробітників персоналу відповідно до постанов і рішень Ради.
(5) Рада, відповідно до Статті 8, приймає правила і положення, що визначають головні умови служби, а також головні права, обов'язки і зобов'язання всіх співробітників секретаріату.
(6) Ні Виконавчий директор, ні співробітники персоналу не можуть мати ніяких фінансових інтересів у цукровій промисловості або торгівлі цукром.
(7) Ні Виконавчий директор, ні співробітники персоналу не запитують і не одержують ніяких вказівок відносно своїх обов'язків по даній Угоді від якого-небудь учасника або від будь-якого органу поза Організацією. Вони утримуються від будь-яких дій, які могли б позначитись на їхньому статусі міжнародних посадових осіб, відповідальних тільки перед Організацією. Кожний учасник поважає виключно міжнародний характер обов'язків Виконавчого директора та персоналу і не намагається на них впливати при виконанні ними своїх обов'язків.
Глава VII
Фінанси
Стаття 24
Витрати
(1) Витрати делегацій, що беруть участь у роботі Ради, Адміністративного комітету або будь-якого з комітетів Ради чи Адміністративного комітету, сплачуються відповідними учасниками.
(2) Витрати, що необхідні для здійснення положень даної Угоди, сплачуються за рахунок щорічних внесків учасників, розмір яких встановлюється відповідно до Статті 25. Проте, якщо який-небудь учасник просить про надання спеціальних послуг, Рада може зажадати від цього учасника їхньої оплати.
(3) Для здійснення положень даної Угоди ведеться відповідна звітність.
Стаття 25
Затвердження адміністративного бюджету та встановлення розмірів внесків учасників
(1) Для цілей цієї Статті учасники мають 2000 голосів.
(2) а) Кожний учасник має зазначену в Додатку кількість голосів, яка коректується відповідно до підпункту d) нижче.
b) Жодний з учасників не має менше 6 голосів.
................Перейти до повного тексту