- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Конвенція
про соціальні наслідки нових методів обробки вантажів у портах N 137
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 6 червня 1973 року на свою п'ятдесят восьму сесію,
беручи до уваги важливі зміни, яким підлягають і продовжують підлягати методи обробки вантажів у портах - такі, як впровадження уніфікованих вантажів, застосування суден для перевезень навантажених автопоїздів, розширення механізації і автоматизації, - і системи руху вантажів, і що ці зміни вірогідно ще більше поширюватимуться в майбутньому,
беручи до уваги, що такі зміни, які призводять до росту швидкості руху вантажів, скорочення часу перебування суден у портах і зниження транспортних витрат, можуть принести вигоду всій економіці відповідної країни і можуть сприяти підвищенню життєвого рівня,
беручи до уваги, що такі зміни також відображають рівень зайнятості в портах і умови праці та життя портових робітників і що слід вжити заходів з метою запобігання і уникнення труднощів, які виникають таким чином,
беручи до уваги, що портові робітники повинні отримувати свою частку переваг від впровадження нових методів обробки вантажів і що через це, разом із плануванням і впровадженням нових методів, повинні плануватися і здійснюватися заходи щодо забезпечення постійного поліпшення становища портових робітників у такий спосіб, як регулювання зайнятості і стабілізація прибутку, та іншими шляхами в галузі умов їхньої праці та життя, а також у галузі техніки безпеки та гігієни праці на портових роботах,
ухваливши прийняти ряд пропозицій щодо соціальних наслідків нових методів обробки вантажів (у портах), що є п'ятим пунктом порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього двадцять п'ятого дня червня місяця тисяча дев'ятсот сімдесят третього року нижченаведену Конвенцію, яка називатиметься Конвенцією 1973 року про портові роботи:
Стаття 1
1. Ця Конвенція застосовується до тих осіб, які регулярно використовуються для роботи в якості портових робітників і для яких така робота є основним джерелом їхнього річного прибутку.
2. В цілях цієї Конвенції терміни "портові робітники" і "портові роботи" означають осіб і види діяльності, які визначаються як такі національним законодавством або практикою. Із зацікавленими організаціями роботодавців і працівників проводяться консультації, або тим чи іншим способом забезпечується їхня участь у розробці і перегляді таких визначень. При цьому враховуються нові методи обробки вантажів і їх вплив на різноманітні професії портових працівників.
Стаття 2
1. Заохочення всіх зацікавлених сторін у справі забезпечення всіх портових працівників, наскільки це практично можливо, постійною чи регулярною зайнятістю є національною політикою.
2. У будь-якому випадку портовим працівникам гарантуються мінімальні періоди зайнятості чи мінімальний прибуток, розмір і характер яких визначаються залежно від економічного і соціального стану відповідної країни і порту.
Стаття 3
1. Для всіх категорій портових працівників вводяться і ведуться реєстри відповідно до вимог, передбачених національним законодавством і практикою.
2. Зареєстровані портові працівники мають пріоритет при наймі на портові роботи.
3. Зареєстровані портові працівники повинні бути готовими виконувати роботу відповідно до вимог, передбачених національним законодавством чи практикою.
Стаття 4
1. Чисельність зареєстрованих портових працівників періодично переглядається з метою приведення її у відповідність до потреб порту.
2. Необхідне скорочення чисельності зареєстрованих портових працівників супроводжується заходами, які направлені на те, щоб запобігти або звести до мінімуму шкідливі наслідки такого скорочення для портових працівників.
Стаття 5
Для забезпечення найбільш повного використання соціальних переваг нових методів обробки вантажів заохочується співпраця між роботодавцями або їх організаціями, з одного боку, і організаціями працівників, з іншого боку, в справі підвищення ефективності роботи в портах, за участю, у відповідних випадках, компетентних органів влади, що є національною політикою.
................Перейти до повного тексту