- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
Рішення
про затвердження Концепції Єдиного реєстру правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав і Положення про Єдиний реєстр правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав
Офіційний переклад
( Рішення затверджено із застереженням Постановою КМ
N 583 від 27.04.2006 )
Рада глав урядів Співдружності Незалежних Держав вирішила:
1. Затвердити Концепцію Єдиного реєстру правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав і Положення про Єдиний реєстр правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав.
2. Це Рішення набуває чинності з дати підписання, а для держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав, законодавство яких вимагає виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття ним чинності, - з дати здачі відповідних повідомлень депозитарію.
Учинено в місті Астана 15 вересня 2004 року в одному дійсному примірнику російською мовою. Дійсний примірник зберігається у Виконавчому комітеті Співдружності Незалежних Держав, який надішле кожній державі, що підписала це Рішення, його засвідчену копію.
За Уряд За Уряд
Азербайджанської Республіки Республіки Молдова
За Уряд За Уряд
Республіки Білорусь Російської Федерації
За Уряд За Уряд
Республіки Вірменія Республіки Таджикистан
За Уряд За Уряд
Грузії Туркменістану
За Уряд За Уряд
Республіки Казахстан Республіки Узбекистан
За Уряд За Уряд
Киргизької Республіки України
Офіційний переклад
Затверджена
Рішенням Ради глав урядів
Співдружності Незалежних Держав про
Затвердження Концепції Єдиного реєстру
правових актів та інших документів
Співдружності Незалежних Держав і
Положення про Єдиний реєстр правових
актів та інших документів
Співдружності Незалежних Держав
від 15 вересня 2004 року
КОНЦЕПЦІЯ
Єдиного реєстру правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав
Розроблення Концепції зумовлене необхідністю створення інтегрованої системи формування, накопичення, систематизації та надання у користування правової інформації в рамках держав - учасниць СНД, єдиної системи обліку правових актів та інших документів СНД, а також створення й ведення відповідного електронного банку даних, яка включає дві основні підсистеми: міждержавну підсистему обміну правовою інформацією в рамках держав - учасниць СНД (зокрема як еталонні банки даних правової інформації, так і банки даних проектів законів) і підсистему надання правової інформації (правових актів та інших документів) СНД і створення Єдиного реєстру правових актів та інших документів Співдружності Незалежних Держав (далі - Єдиний реєстр).
У Концепції відображена сукупність поглядів на стан обліку правових актів та інших документів СНД, визначені цілі, завдання, принципи, критерії та основні напрями створення й ведення Єдиного реєстру.
Єдиний реєстр є складовою частиною інформаційної правової системи, спрямованої на забезпечення єдності інформаційно-правового простору СНД, і офіційним виданням СНД.
Єдиний реєстр - система обліку, реєстрації, та офіційного опублікування правових актів та інших документів СНД, яка ґрунтується на використанні сучасних комп'ютерних інформаційних технологій і застосовується для систематизації правових актів та інших документів СНД, включення до відповідного банку даних правової інформації та забезпечення інформаційних потреб користувачів правової інформації.
Облік і реєстрація правових актів та інших документів СНД здійснюється на основі їх збору, систематизації, оброблення, підтримання в актуальному стані, накопичення, зберігання, пошуку, розповсюдження й забезпечення доступності правової інформації, наявної в Єдиному реєстрі.
1. Аналіз стану обліку правових актів та інших документів СНД
Актуальність удосконалення системи обліку правових актів та інших документів СНД зумовлена в першу чергу необхідністю використання сучасних комп'ютерних технологій у галузі систематизації правових документів і створення єдиного банку даних правової інформації, надання зазначеної інформації всім державам - учасницям СНД, заінтересованим юридичним і фізичним особам.
Зараз створення зазначеної системи й ведення Єдиного реєстру потребують серйозного аналізу стану цієї роботи із метою застосування принципово нових підходів і використання сучасних технологій.
Упровадження комп'ютерної техніки й перспективних інформаційних технологій оброблення інформації для систематизації та обліку правових актів та інших документів СНД, системного аналізу інформації, зберігання й передачі даних, створення умов і механізму міждержавного обміну правовою інформацією дозволять на більш якісному рівні здійснювати цю діяльність.
Зараз проблема систематизації та обліку правових актів знаходить різні рішення. Починаючи з 1996 року в багатьох державах - учасницях СНД створено державні реєстри та регістри, в яких здійснюються як на паперових носіях, так і в електронному вигляді:
систематизація та ведення фонду національного законодавства; державна реєстрація нормативних правових актів органів
виконавчої влади;
облік нормативних правових актів
адміністративно-територіальних утворень.
Таким чином, зараз склалася певна практика в державах - учасницях СНД стосовно державної реєстрації та обліку правових актів.
Удосконалення процесів систематизації, обліку та реєстрації правових актів та інших документів СНД дозволить упорядкувати всі потоки правової інформації, здійснити інвентаризацію правових документів (інформаційних ресурсів), організувати їхню юридичну та іншу обробку й зберігання, а також забезпечити оперативний обмін правовою інформацією та передачу даних. Крім того, це дозволить забезпечити доступ користувачів до правової інформації з використанням принципово нових засобів роботи, у тому числі Інтернету.
2. Цілі, завдання та принципи ведення Єдиного реєстру
Складність виконання робіт з організації та реєстрації правових актів та інших документів СНД, значний обсяг цієї інформації потребують вирішення цього завдання із застосуванням сучасних інформаційних технологій, без яких зараз неможливо провести інвентаризацію та облік правових актів та інших документів СНД для подальшого акумулювання їхніх текстів у відповідну базу даних.
Метою виконання цієї роботи є:
утворення єдиної системи обліку правових актів та інших документів СНД і надання відповідної правової інформації;
утворення єдиного електронного банку даних правових актів та інших документів СНД і формування відповідного фонду правової інформації на паперових носіях;
інформаційне забезпечення правовими актами й іншими документами СНД держав - учасниць Співдружності, статутних і галузевих органів СНД, а також інших користувачів, визначених державами - учасницями Співдружності;
забезпечення доступу до електронного банку даних правових актів та інших документів СНД для оперативного отримання необхідної правової інформації;
опублікування правових актів та інших документів СНД, у тому числі і в електронному вигляді.
Відповідно до зазначених цілей необхідно вирішити такі завдання:
установити строки надання правових актів та інших документів
СНД для внесення їх до Єдиного реєстру;
проводити інвентаризацію (переоблік) правових актів та інших документів СНД;
розробити порядок обліку й унесення правових актів та інших документів СНД до Єдиного реєстру;
підготувати методичні рекомендації з юридичної обробки правових актів та інших документів СНД, їхньої систематизації і підтримання в актуальному стані;
визначити перелік додаткових відомостей, які підлягають унесенню до Єдиного реєстру;
визначити структурні підрозділи Виконавчого комітету СНД (далі - ВК СНД), відповідальні за організацію і проведення цієї роботи.
Створення й ведення Єдиного реєстру здійснюється на основі таких принципів:
дотримання загально визнаних принципів і норм міжнародного права, міжнародних зобов'язань між державами - учасницями СНД у галузі міждержавного обміну інформацією;
відкритості й доступності інформаційних ресурсів, які містяться в Єдиному реєстрі;
вироблення єдиних стандартизованих критеріїв (вимог) надання даних для формування Єдиного реєстру в електронному вигляді; взаємовигідності міждержавних інформаційних обмінів;
забезпечення відповідного рівня інформаційної безпеки;
ефективного використання існуючої інформаційної інфраструктури держав - учасниць СНД;
визначення рівності держав - учасниць СНД у праві на отримання й розповсюдження інформації про правові акти й інші документи СНД, що містяться в Єдиному реєстрі.
Основними критеріями формування й ведення Єдиного реєстру є повнота, офіційність, актуальність і достовірність правової інформації, що міститься в Єдиному реєстрі.
3. Правові акти й інші документи СНД, що підлягають унесенню до Єдиного реєстру
3.1 Обліку й унесенню до Єдиного реєстру підлягають: міжнародні договори, укладені в рамках Співдружності;
рішення Ради глав держав;
рішення Ради глав урядів;
рішення Ради міністрів закордонних справ;
рішення Економічного Суду СНД;
постанови Міжпарламентської Асамблеї держав - учасниць СНД;
інші документи, прийняті в рамках Співдружності, депозитарієм
яких є ВК СНД.
Правові акти й інші документи СНД, які містять відомості обмеженого доступу, уносяться до спеціального розділу Єдиного реєстру з відповідним грифом секретності. Види зазначених документів і порядок їхнього унесення до Єдиного реєстру визначаються відповідними органами Співдружності згідно з правилами діловодства ВК СНД стосовно документів обмеженого доступу.
3.2 Порядок подання (надсилання) правових актів та інших документів СНД для внесення до Єдиного реєстру встановлюється Положенням про Єдиний реєстр.
Для обліку й реєстрації в Єдиному реєстрі правові акти й інші документи СНД подаються у вигляді засвідчених копій оригіналу документа на паперовому носії та одночасно в електронному вигляді на магнітних носіях з даними про опублікування документа й відповідною додатковою інформацією.
Правові акти й інші документи СНД надсилаються до ВК СНД у строки, встановлені Положенням про Єдиний реєстр.
Унесення відомостей до Єдиного реєстру здійснюється відповідним структурним підрозділом ВК СНД.
3.3 Порядок обліку правових актів та інших документів СНД визначається Положенням про Єдиний реєстр.
До Єдиного реєстру вносяться такі дані:
реєстраційний номер правових актів та інших документів СНД;
реквізити правових актів та інших документів СНД (вид документа і найменування органу, що його прийняв, дата прийняття (підписання) акта, його номер і заголовок);
джерела офіційного опублікування правових актів та інших документів СНД;
текси правових актів та інших документів СНД;
додаткові відомості, перелік яких затверджується Положенням про Єдиний реєстр (дата набуття чинності; держави - учасниці СНД, що підписали, ратифікували й приєдналися до договору;
відомості про наявність застереження і його текст; дата включення правового акта або іншого документа СНД у Єдиний реєстр; інформація про припинення дії або визнання такими, що втратили чинність, та інші відомості).
4. Забезпечення інформаційної безпеки
4.1. Для побудови єдиної системи обліку та реєстрації правових актів та інших документів СНД велике значення має системне й прикладне програмне забезпечення.
У складі системного програмного забезпечення повинні бути використані операційні системи (у тому числі й мережеві), інструментальні засоби й системи управління базами даних.
Основними вимогами під час вибору операційних систем є сумісність, можливість перенесення, можливість масштабування, наявність однорідної системи безпеки, надійність і стійкість, можливість локалізації.
Вирішення завдань розроблення прикладного програмного забезпечення повинно здійснюватися з використанням спеціальних інформаційно-програмних засобів, які містять структурно-інформаційні, лінгвістичні й програмні компоненти.
................Перейти до повного тексту