1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Статут


СТАТУТ
Міжнародної організації кримінальної поліції - Інтерпол



ДАТА ПІДПИСАННЯ:

13.06.56



ДАТА НАБРАННЯ ЧИННОСТІ:

13.06.56



ДАТА НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ДЛЯ УКРАЇНИ:

04.11.92
( Про вступ України до Міжнародної організації кримінальної поліції - Інтерпол див. Постанову КМ № 555 від 30.09.1992 )
Офіційний переклад.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1.
Організація, що іменується "МІЖНАРОДНОЮ КОМІСІЄЮ КРИМІНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ", віднині називається: "МІЖНАРОДНА ОРГАНІЗАЦІЯ КРИМІНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ - ІНТЕРПОЛ". Місце її розташування знаходиться у Франції.
Стаття 2.
Її цілями є:
(1) забезпечувати та підтримувати найширшу взаємну допомогу між усіма органами кримінальної поліції в межах законодавства різних країн та в дусі Загальної декларації прав людини;
(2) створювати та розвивати всі інституції, які можуть ефективно сприяти попередженню та припиненню загальнокримінальних злочинів.
Стаття 3.
Організації суворо заборонено здійснювати будь-яке втручання або діяльність політичного, військового, релігійного або расового характеру.
Стаття 4.
Будь-яка країна може уповноважити як Члена Організації будь-який офіційний поліцейський орган, функції якого відповідають основам діяльності Організації.
Звернення про набуття членства подається Генеральному секретареві уповноваженим урядовим органом. Рішення про набуття членства ухвалюється Генеральною Асамблеєю більшістю у дві третини голосів.
СТРУКТУРА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ
Стаття 5.
Міжнародна організація кримінальної поліції - ІНТЕРПОЛ складається з:
- Генеральної Асамблеї;
- Виконавчого комітету;
- Генерального секретаріату;
- Національних центральних бюро;
- Радників;
- Комісії з контролю файлів.
ГЕНЕРАЛЬНА АСАМБЛЕЯ
Стаття 6.
Генеральна Асамблея є найвищим органом Організації. Вона складається з делегатів, яких призначають Члени Організації.
Стаття 7.
Кожний Член Організації може бути представлений одним або декількома делегатами; однак кожна країна може мати лише одного керівника делегації, який призначається компетентним урядовим органом цієї країни.
Ураховуючи спеціальний характер діяльності Організації, її Члени повинні намагатися включати до складу своїх делегацій:
(a) вищих посадових осіб тих відомств, які виконують поліцейські функції;
(b) посадових осіб, службові обов'язки яких пов'язані з діяльністю Організації;
(c) фахівців з питань, що внесені до порядку денного.
Стаття 8.
Функціями Генеральної Асамблеї є:
(a) виконувати обов'язки, передбачені цим Статутом;
(b) визначати принципи та запроваджувати загальні заходи, які сприятимуть досягненню цілей, визначених у статті 2 цього Статуту;
(c) розглядати та затверджувати загальну програму діяльності, підготовлену Генеральним секретарем на наступний рік;
(d) встановлювати інші регламентуючі положення, які вважаються необхідними;
(e) обирати осіб для виконання визначених Статутом функцій;
(f) ухвалювати резолюції та надавати рекомендації Членам з питань, які належать до компетенції Організації;
(g) визначати фінансову політику Організації;
(h) розглядати та затверджувати будь-які угоди, які мають бути укладені з іншими організаціями.
Стаття 9.
Члени Організації в межах своїх повноважень та з урахуванням їхніх власних зобов'язань мають здійснювати всі можливі заходи для виконання рішень Генеральної Асамблеї.
Стаття 10.
Генеральна Асамблея Організації проводить чергову сесію один раз на рік. Позачергова сесія може бути скликана на вимогу Виконавчого комітету або більшості Членів Організації.
Стаття 11.
(1) Генеральна Асамблея під час сесії може створювати спеціальні комітети для опрацювання окремих питань.
(2) Вона може також прийняти рішення про проведення регіональних конференцій у період між двома сесіями Генеральної Асамблеї.
Стаття 12.
Генеральна Асамблея визначає порядок проведення кожної своєї сесії, в тому числі, коли обставини роблять неможливим або недоцільним проведення сесії, як було вирішено спочатку.
Стаття 13.
Лише один делегат від кожної країни має право голосувати на Генеральній Асамблеї.
Стаття 14.
Рішення приймаються простою більшістю голосів, за винятком тих випадків, коли Статутом вимагається більшість у дві третини голосів.
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Стаття 15.
До складу Виконавчого комітету входять Президент Організації, три Віцепрезиденти та дев'ять Делегатів.
Тринадцять членів Виконавчого комітету мають належати до різних країн з дотриманням принципу справедливого географічного розподілу.
Обрані члени Виконавчого комітету повинні обіймати офіційні посади у національній адміністрації протягом усього строку повноважень у Виконавчому комітеті.
Стаття 16.
Генеральна Асамблея обирає Президента та трьох Віцепрезидентів Організації з числа кандидатів, висунутих компетентними урядовими органами.
Для обрання Президента необхідна більшість у дві третини голосів; у разі, якщо така більшість не буде отримана після другого голосування, проста більшість буде достатньою.
Президент та Віцепрезиденти мають представляти різні континенти.
Стаття 17.
Президент обирається строком на чотири роки. Віцепрезиденти обираються строком на три роки. Вони не можуть бути одразу висунуті для переобрання на ті самі посади або як Делегати до Виконавчого комітету.
Якщо після обрання Президента не можуть бути застосовані або не узгоджуються положення статті 15 (пункт 2) або статті 16 (пункт 3), обирається четвертий Віцепрезидент для того, щоб на рівні Президента були представлені всі чотири континенти.
У такому випадку Виконавчий комітет тимчасово буде включати чотирнадцять членів. Ця виняткова ситуація закінчується тоді, коли обставини дозволять застосовувати положення статей 15 та 16.
Стаття 18.
Президент Організації:
(a) головує на сесіях Генеральної Асамблеї та Виконавчого комітету та керує дискусіями;
(b) забезпечує відповідність діяльності Організації рішенням Генеральної Асамблеї та Виконавчого комітету;
(c) підтримує, наскільки це можливо, безпосередній постійний зв'язок з Генеральним секретарем Організації.
Стаття 19.
Дев'ять Делегатів Виконавчого комітету обираються Генеральною Асамблеєю з числа кандидатів, висунутих компетентними урядовими органами.
Делегати обираються строком на три роки. Їх кандидатури не можуть бути одразу висунуті для переобрання на ті самі посади.
Стаття 20.
Виконавчий комітет проводить засідання щонайменше один раз на рік за скликанням Президента Організації.
Стаття 21.
Під час виконання своїх обов'язків усі члени Виконавчого комітету зобов'язані діяти як представники Організації, а не як представники своїх країн.
Стаття 22.
Виконавчий комітет:
(a) здійснює нагляд за виконанням рішень Генеральної Асамблеї;
(b) готує порядок денний сесій Генеральної Асамблеї;
(c) подає на розгляд Генеральній Асамблеї програми роботи або проєкти, які вважає корисними;
(d) здійснює нагляд за діяльністю Генерального секретаря;
(e) виконує всі повноваження, покладені на нього Асамблеєю.
Стаття 23.
Строк повноважень члена Виконавчого комітету на своїй посаді вважається закінченим, коли він або вона йде у відставку або припиняє обіймати офіційну посаду в своїй національній адміністрації, або більше не може виконувати свої обов'язки як член Виконавчого комітету.
Компетентний урядовий орган невідкладно повідомляє Генерального секретаря про дострокове припинення повноважень члена Виконавчого комітету.
Генеральна Асамблея обирає нового члена Виконавчого комітету на повний строк повноважень.
Стаття 24.
За виняткових обставин, на пропозицію Виконавчого комітету Генеральна Асамблея може достроково припинити повноваження члена Виконавчого комітету.
ГЕНЕРАЛЬНИЙ СЕКРЕТАРІАТ
Стаття 25.
Постійно діючі підрозділи Організації утворюють Генеральний секретаріат.
Стаття 26.
Генеральний секретаріат:
(a) упроваджує рішення Генеральної Асамблеї та Виконавчого комітету;
(b) діє як міжнародний центр боротьби із загальнокримінальними злочинами;
(c) діє як технічний та інформаційний центр;
(d) забезпечує ефективне управління діяльністю Організації;
(e) підтримує контакти з національними та міжнародними установами, беручи до уваги, що питання, пов'язані із розшуком злочинців, мають бути опрацьовані через Національні центральні бюро;
(f) видає будь-які публікації, які можуть вважатися корисними;
(g) організовує і виконує роботу секретаріату під час сесій Генеральної Асамблеї, Виконавчого комітету та будь-якого іншого органу Організації;
(h) розробляє проєкт програми роботи на наступний рік для розгляду та затвердження Генеральною Асамблеєю та Виконавчим комітетом;
(i) підтримує, наскільки це можливо, безпосередній постійний зв'язок з Президентом Організації.

................
Перейти до повного тексту