1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


Меморандум
про взаєморозуміння між Міністерством оборони Республіки Болгарія, Міністерством оборони Королівства Данія, Міністром збройних сил Домініканської Республіки, Міністерством внутрішніх справ Республіки Острови Фіджі, Міністерством національної оборони Філіппін, Міністром оборони Республіки Гондурас, Міністерством оборони Республіки Угорщина, Міністерством оборони Республіки Казахстан, Міністерством оборони Республіки Корея, Республікою Латвія, Міністерством національної оборони Республіки Литва, Міністерством оборони Малайзії, Міністерством оборони Монголії, Міністром оборони Королівства Нідерланди, Міністерством оборони Республіки Нікарагуа, Міністерством оборони Королівства Норвегія, Міністерством національної оборони Румунії, Міністерством оборони Республіки Сальвадор, Міністром оборони Словацької Республіки, Міністерством оборони Королівства Іспанія, Міністерством оборони Королівства Таїланд, Міністерством оборони України, Міністром оборони Сполучених Штатів Америки та Міністром національної оборони Республіки Польща щодо управлінських заходів, уживаних для багатонаціональної дивізії (Центральний Південь), яка діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку, та щодо суміжних питань
Дата підписання: 24.07.2003 р.
Дата набуття чинності: 24.07.2003 р.
Стаття 1
Вступ
Міністерство оборони Республіки Болгарія, Міністерство оборони Королівства Данія, Міністр збройних сил Домініканської Республіки, Міністерство внутрішніх справ Республіки Острови Фіджі, Міністерство національної оборони Філіппін, Міністр оборони Республіки Гондурас, Міністерство оборони Республіки Угорщина, Міністерство оборони Республіки Казахстан, Міністерство оборони Республіки Корея, Республіка Латвія, Міністерство національної оборони Республіки Литва, Міністерство оборони Малайзії, Міністерство оборони Монголії, Міністерство оборони Королівства Нідерланди, Міністерство оборони Республіки Нікарагуа, Міністерство оборони Королівства Норвегія, Міністерство національної оборони Румунії, Міністерство оборони Республіки Сальвадор, Міністерство оборони Словацької Республіки, Міністерство оборони Королівства Іспанія, Міністерство оборони Королівства Таїланд, Міністерство оборони України, Міністр оборони Сполучених Штатів Америки та Міністр національної оборони Республіки Польща, які надалі спільно іменуються Учасниками;
беручи до уваги Резолюцію Ради Безпеки ООН N 1483 від 22 травня 2003 року, Женевські конвенції про захист жертв війни, підписані 1949 року, та Гаазькі конвенції про закони та звичаї війни, прийняті 1907 року ( 995_197, 995_444, 995_649, 995_192, 995_193, 995_194, 995_b83, 995_b84, 995_b85, 995_766, 995_222, 995_938);
звертаючи увагу на важливість підтримання безпеки в Іраку для забезпечення можливості Тимчасовій адміністрації Іраку та особовому складу контингентів держав виконувати свої обов'язки в безпечних умовах;
ураховуючи намір Уряду Республіки Польща взяти на себе повноваження провідної держави щодо багатонаціональної дивізії (Центральний Південь) в Іраку, яка в подальшому називається БД (ЦП), відразу в період формування дивізії;
бажаючи створити багатонаціональну угоду про розподіл тягаря в межах БД (ЦП);
ураховуючи потреби сил Учасників у тиловому забезпеченні, поставках та послугах під час перебування у складі БД (ЦП), а також беручи до уваги те, що хоча Королівство Іспанія зазначило свій намір надати свої сили для БД (ЦП), на безоплатній основі іспанські частини утримуватися не будуть, як і не будуть задовольнятись їхні інші потреби тилового забезпечення;
та визнаючи існуючі двосторонні меморандуми про взаєморозуміння, технічні угоди та обміни листами між ними;
досягли викладених нижче домовленостей.
Стаття 2
Визначення
2.1. Визначення:
a) "Адміністрація" - Сполучені Штати Америки й Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії, як це визначено Резолюцією Ради Безпеки ООН N 1483 від 22 травня 2003 року;
b) "цивільний компонент" - цивільні особи, які супроводжують військо Учасника, працюють у збройних силах за наймом або є невід'ємною частиною національного контингенту цього Учасника (це визначення не включає підрядчиків);
c) "командир БД (ЦП)" - командир БД (ЦП), яка діятиме у складі стабілізаційних сил, призначений Республікою Польща та вповноважений виконувати місію БД (ЦП);
d) "повноваження здійснювати координацію" - повноваження, що надані командиру чи особі, відповідальній за координування певних функцій чи різновидів діяльності, які здійснюються силами двох чи більше країн або частин, двома чи більше службами, двома чи більше загонами однієї й тієї самої служби. Він уповноважений вимагати проведення консультацій між відповідними службами чи їхніми представниками, але не вповноважений змушувати укладати угоду. У разі відсутності згоди між відповідними службами він повинен намагатися досягти сутнісної угоди шляхом обговорення. Якщо йому не вдається досягти сутнісної угоди, то він передає питання на розгляд відповідному органу влади;
e) "Коаліційна тимчасова адміністрація" - вищий адміністративний орган, створений в Іраку Адміністрацією;
f) "Міністерство оборони" - Міністерство оборони Сполучених Штатів Америки;
g) "фінансова група" - група, яка відповідає за керування багатонаціональними фінансовими питаннями й до складу якої входять командири національних контингентів або старші національні представники чи визначені ними особи;
h) "БД (ЦП)" - багатонаціональне військове з'єднання, що діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку в зоні оперативної відповідальності, визначеній у доданому до цього Меморандуму документі "Місія багатонаціональної дивізії (Центральний Південь)" (далі - Меморандум) (Додаток A);
i) "багатонаціональні спільні витрати" - витрати, які затверджені фінансовою групою і які призначені для утримання та забезпечення діяльності штабу, інших відділів чи підрозділів БД (ЦП), а також для забезпечення інших аспектів її діяльності, за які не несе відповідальності якийсь один Учасник;
j) "національний контингент" - особовий склад, наданий Учасником для БД (ЦП). Цей термін охоплює цивільний компонент;
k) "командир національного контингенту" - особа, призначена кожним Учасником на посаду командира національного контингенту відповідного Учасника;
l) "національний елемент забезпечення" - національний особовий склад, розміщений Учасником для здійснення забезпечення національного контингенту;
m) "оперативне керування" - делеговане командиру повноваження керувати наданими силами для виконання певних доручень або завдань, які зазвичай обмежуються метою, часом або місцем; розміщувати відповідні частини, а також зберігати чи передавати тактичне керування цими частинами. Воно не охоплює повноваження визначати порядок окремого використання компонентів відповідних частин. Воно само по собі також не охоплює адміністративного або тилового керування;
n) "Учасник" - країни, які першими підписали цей Меморандум, а також інші країни, які можуть пізніше приєднатися до БД (ЦП) шляхом подання ноти про приєднання або заяви про наміри;
o) "перевезення від порту" - перевезення техніки та особового складу від морського порту вивантаження або аеропорту вивантаження до місць розташування національних елементів забезпечення чи до іншого тилового району;
p) "морський порт вивантаження" та "аеропорт вивантаження" - пункти прибуття на театр дій;
q) "старший національний представник" - призначена відповідною країною старша посадова особа національного контингенту;
r) "стабілізаційні сили в Іраку" - усі військовослужбовці разом із літальними апаратами, транспортними засобами, майном, військовою технікою, засобами зв'язку, боєприпасами, зброєю та продовольством, а також цивільні компоненти таких сил, повітряні й сухопутні транспортні засоби та їхні допоміжні служби;
s) "стратегічні й тактичні лінії комунікацій" - повітряні та сухопутні шляхи розгортання та забезпечення. Термін "стратегічні лінії комунікацій" стосується транспортування від місця розташування національної бази до морських портів вивантаження та аеропортів вивантаження. Термін "тактичні лінії комунікацій" стосується транспортування від морських портів вивантаження та аеропортів вивантаження, у межах театру дій, до місць розташування частин і підрозділів;
t) "тактичне керування" - детальне керування, що зазвичай здійснюється на місцевому рівні, перевезеннями або маневрами, необхідними для виконання певних доручень або поставлених завдань;
u) "третя сторона" - будь-яка особа або організація, що не є Учасником цього Меморандуму;
v) "держава, яка надає війська", - Учасник, який надає війська для БД (ЦП).
Стаття 3
Мета й сфера застосування
3.1. Мета цього Меморандуму - чітко викласти домовленості, згідно з якими Учасники виконуватимуть місію й формуватимуть БД (ЦП), а також чітко викласти відповідні обов'язки, загальні принципи та процедури.
3.2. Існуючі двосторонні меморандуми про взаєморозуміння, технічні угоди та обміни листами залишатимуться чинними й можуть реалізовуватись для сприяння досягненню цілей цього Меморандуму. Учасники мають право підписувати двосторонній або інший меморандум про взаєморозуміння, технічну угоду та обміни листами для сприяння досягненню цілей цього Меморандуму.
3.3. Цей Меморандум повинен відповідати положенням національного законодавства й міжнародного права та не повинен суперечити існуючим двостороннім або багатостороннім міжнародним угодам між Учасниками. У випадку виникнення такої суперечності Учасники інформуватимуть про це один одного, при цьому превалюватимуть положення національного законодавства, міжнародного права або існуючої угоди.
Стаття 4
Мандат
4.1. Згідно з положеннями Резолюції Ради Безпеки ООН N 1483, мандат БД (ЦП), яка діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку, полягатиме в наданні допомоги Адміністрації в підтриманні стабільності й безпеки в Іраку шляхом надання особового складу, військової техніки та інших ресурсів для роботи під її єдиним командуванням відповідно до домовленостей, викладених у наведеній нижче статті 5. Головні завдання БД (ЦП) викладено в доданому до цього Меморандуму документі "Місія багатонаціональної дивізії (Центральний Південь)" (Додаток A).
4.2. Особовий склад БД (ЦП) виконуватиме свої обов'язки суворо неупереджено й справедливо та утримуватиметься від будь-якої дії, що є не сумісною з незалежним характером їхніх обов'язків. Це не заважає праву стабілізаційних сил в Іраку діяти для самооборони, самооборони на широкому фронті, а також для охорони сил та виконання місії.
Стаття 5
Командування БД (ЦП) та керування нею
5.1. Посаду командира БД (ЦП) обійматиме представник Республіки Польща. Республіка Польща координуватиме введення структури БД (ЦП) до бойового складу й відповідатиме за забезпечення поінформованості Учасників про хід формування цієї структури.
5.2. Особовий склад національних контингентів залишатиметься під повним командуванням відповідного Учасника, будучи підпорядкованим командиру національного контингенту або старшому національному представникові. Оперативне керування всіма національними контингентами, наданими для БД (ЦП), здійснюватиме старший начальник.
5.3. Учасники відповідають за планування та здійснення перевезень своїх сил від місць постійної дислокації до портів вивантаження стратегічними лініями комунікацій. Ці функції можуть бути передані іншим органам, які діють від імені Учасників. Роботи, що пов'язані з прийманням, зосередженням та перевезенням особового складу й вантажів, у тому числі перевезенням від порту, виконуватимуться згідно з постійно чинними інструкціями, якщо не буде прийнято інше рішення. Тактичне керування всіма аспектами стратегічних і тактичних ліній комунікацій буде покладено на відповідні частини, що здійснюють керування перевезеннями на рівні театру дій (CJTF-7).
5.4. Командир БД (ЦП) щодо тилових сил і засобів національного елемента забезпечення має повноваження здійснювати координацію для задоволення оперативних потреб або забезпечення безконфліктного використання обмеженої інфраструктури чи сил і засобів. За таких обставин можуть застосовуватися положення статті 11. Керування тими тиловими силами й засобами, які є всіма силами й засобами, наданими Учасником для БД (ЦП), або їхньою частиною, здійснюватиметься згідно з положеннями викладеного вище пункту 5.2.
5.5. Передача сил у підпорядкування командиру БД (ЦП) згідно з зазначеним вище порядком підпорядкування буде здійснена командирами національних контингентів після повідомлення про повну оперативну готовність. Учасники підтвердять порядок підпорядкування їхніх сил шляхом повідомлення командиру БД (ЦП) про передачу їх у підпорядкування.
5.6. Командири національних контингентів або старші національні представники несуть відповідальність за підтримання порядку та дисципліни в підпорядкованому йому чи їй національному контингенті.
5.7. Командир БД (ЦП) може звертатися з проханням вивести зі складу БД (ЦП) будь-який наданий особовий склад. Командири національних контингентів або старші національні представники розглядатимуть будь-яке подібне прохання й намагатимуться задовольнити його, якщо це можливо зробити згідно з їхніми національними нормами.
5.8. Командир БД (ЦП) несе відповідальність за координацію дій у зоні оперативної відповідальності БД (ЦП) із Коаліційною тимчасовою адміністрацією. Командири бригад після консультацій із відповідними Учасниками призначать військових представників, які відповідатимуть за підтримання зв'язку з Коаліційною тимчасовою адміністрацією в зонах оперативної відповідальності бригад, і поінформують про це командира БД (ЦП). Ці ж представники братимуть участь у роботі Об'єднаної координаційної комісії.
5.9. Офіційною робочою мовою та мовою керування БД (ЦП) від рівня дивізії до рівня батальйону, за винятком бойової групи 1, буде англійська мова.
Стаття 6
Об'єднана координаційна комісія
6.1. Об'єднана координаційна комісія проводитиме засідання регулярно. Об'єднана координаційна комісія складатиметься з місцевих іракських представників (призначених Коаліційною тимчасовою адміністрацією або командиром БД (ЦП)) та представників БД (ЦП). Мета Об'єднаної координаційної комісії полягатиме в обговоренні поточних питань і питань, що виникатимуть у подальшому, а також у вирішенні будь-яких спорів, які можуть виникнути. Коаліційна тимчасова адміністрація може також призначити свого представника для участі в засіданнях Об'єднаної координаційної комісії.
Стаття 7
Надання сил і засобів
7.1. Сторони нададуть для БД (ЦП), на національній або спільній основі, військові сили та засоби, у тому числі в разі необхідності цивільний компонент згідно з документом "Потреби БД (ЦП)". Про будь-який намір зробити зміни у складі наданих сил і засобів Учасників повідомлятиметься провідній державі якомога скоріше, але не пізніше, ніж за 30 днів.
7.2. Кожний Учасник нестиме відповідальність за організацію тилового забезпечення його національного контингенту. Учасники мають право укладати окремі двосторонні угоди з іншими Учасниками для налагодження такого тилового забезпечення.
7.3. Перед розгортанням увесь особовий склад національних контингентів за медичними, у тому числі стоматологічними, показниками буде придатним для виконання завдань і йому будуть зроблені необхідні щеплення.
Стаття 8
Фінансування
8.1. Кожний Учасник нестиме відповідальність за фінансування заходів, пов'язаних із наданням власного контингенту для БД (ЦП), його участю в її заходах та виведенням з її складу, якщо не буде досягнуто домовленості щодо іншого. Учасники будуть окремо відповідальними за:
a) здійснення всіх грошових виплат і надбавок їхнім силам, у тому числі цивільному компоненту;
b) покриття всіх витрат, у тому числі витрат, пов'язаних із розміщенням і перевезенням, та інших витрат, зумовлених діяльністю їхніх сил, у тому числі цивільним компонентом, далеко від штабу БД (ЦП); та
c) покриття всіх витрат, пов'язаних із введенням і виведенням їхніх сил, у тому числі цивільного компонента, на театр дій і з нього.
8.2. Транспортні витрати, здійснені Учасниками на етапі, що передує передислокації, можливо відшкодувати. Порядок відшкодування встановлено в Додатку B.
8.3. Попереднє фінансування військових частин і об'єднаних сил двох чи більше Учасників здійснюватиметься Учасником, який керує цими частинами або об'єднаними силами. Потім такі витрати розподіляються між Учасниками, і їм виставляються рахунки відповідно до квот, установлених у Додатку B.
8.4. Фінансова група, що складатиметься з командирів або старших національних представників чи призначених ними осіб, буде створена для керування багатонаціональними фінансовими справами. Витрати, які зумовлюватимуться реалізацією цього Меморандуму й будуть визнані фінансовою групою як спільні витрати, розподілятимуться між Учасниками відповідно до квот, детально визначених у Додатку B. Свої рішення фінансова група прийматиме шляхом досягнення консенсусу.
8.5. Багатонаціональні спільні витрати контролюватимуться фінансовою групою, яка матиме повноваження щодо та нестиме відповідальність за:
a) визначення того, чи є певні витрати спільними витратами;
b) визначення застосовуваної формули розподілу витрат;
c) забезпечення проведення національної перевірки усіх багатонаціональних спільних витрат, у тому числі багатонаціональних спільних витрат, пов'язаних із забезпеченням діяльності штабу БД (ЦП);
d) затвердження кошторисів усіх багатонаціональних спільних витрат;
e) отримання національного затвердження запропонованих витрат; та
f) здійснення контролю над усіма багатонаціональними спільними витратами.
8.6. Багатонаціональні спільні витрати, погоджені фінансовою групою, будуть розподілені між Учасниками пропорційно кількості особового складу, наданого для багатонаціональної частини (див. Додаток B).
8.7. Рахунки щодо покриття попередніх багатонаціональних витрат, зроблених Учасником, виставлятимуться цим Учасником через рівні періоди, які визначить фінансова група.
8.8. Без завдання шкоди положенням статті 21 будь-який фінансовий спір між Учасниками передаватиметься для вирішення фінансовій групі.
8.9. Провідна держава забезпечить створення при штабі БД (ЦП) підрозділу фінансового інспектора для забезпечення діяльності фінансової групи й керування всіма багатонаціональними спільними витратами від імені штабу. Учасникам пропонуватиметься виділити особовий склад для цього підрозділу.
8.10. Фінансово-ревізійне управління Міністерства національної оборони Республіки Польща відповідатиме за проведення щорічних аудиторських перевірок багатонаціональних спільних витрат і цих витрат після завершення виконання місії БД (ЦП). Звіти про аудиторські перевірки подаватимуться командиру БД (ЦП) та Учасникам. Національним аудиторським установам дозволено робити запити щодо надання всієї інформації та вивчати всі справи, які вони вважають необхідними для проведення аудиторської перевірки їхніх національних внесків та інформування їхніх відповідних урядів і парламентів; такі запити подаватимуться через командира БД (ЦП).
8.11. Фінансовий інспектор БД (ЦП) на вимогу фінансової групи надаватиме інформацію про керування фінансами та надаватиме підтримку.
8.12. Усі угоди, пов'язані з цим Меморандумом, остаточно врегульовуватимуться впродовж 90 днів після одержання рахунка шляхом здійснення банківського переказу або сплати готівкою. Валюта або валюти в БД (ЦП) для всіх видів угод та фінансових операцій указуватимуться фінансовим інспектором і прийматимуться фінансовою групою. Середній обмінний курс, тобто звичайний обмінний курс, установлений Польським національним банком першого дня місяця, використовуватиметься впродовж відповідного місяця під час конвертування валюти для цілей складання рахунків. Середній обмінний курс переглядатиметься щомісяця. Фінансовий інспектор установлюватиме нові обмінні курси й повідомлятиме про них усіх, кого це може стосуватися.
8.13. За кожним Учасником зберігається право власності щодо своїх ресурсів. Спільні активи не існуватимуть, якщо два чи більше Учасників не висловлять ясно свою згоду на таке придбання. Розпорядження будь-якими такими активами, або власністю, спільно придбаними згідно з цим Меморандумом, здійснюватиметься в спосіб, щодо якого відповідні Учасники досягнуть консенсусу.
8.14. Учасники нададуть командиру БД (ЦП) інформацію про своїх осіб, які відповідатимуть за підтримання зв'язку з фінансових питань.
Стаття 9
Комплектування штабу
9.1. На початковому етапі комплектування штабу БД (ЦП) ґрунтуватиметься на схемі організації, яку затвердить командир БД (ЦП). Для забезпечення найвищого ступеня співпраці Учасникам буде запропоновано призначити своїх представників до різних багатонаціональних відділів штабу.
9.2. Відповідальність за призначення кваліфікованого та підготовленого особового складу до багатонаціональних відділів покладатиметься на Учасника, якому будуть виділені відповідні посади.
Стаття 10
Забезпечення діяльності штабу
10.1. Забезпечення діяльності особового складу штабу та інших осіб у Вавилоні здійснюватиметься провідною державою. Подробиці такого забезпечення будуть викладені в окремих домовленостях.
Стаття 11
Тилове забезпечення
11.1. Відповідальність за тилове забезпечення частин і підрозділів, наданих Учасниками для БД (ЦП), покладається на відповідну державу.
11.2. Учасники мають право домовитися згідно з окремими угодами - або двосторонніми, або багатосторонніми - здійснювати взаємне тилове забезпечення.
11.3. Якщо не буде укладено інших двосторонніх угод, то підрозділи й частини, що будуть надані Учасниками для БД (ЦП), розгортатимуться разом із невід'ємними службами тилового забезпечення першого рівня.
11.4. Національні контингенти, які будуть надані Учасниками для БД (ЦП), відповідатимуть за такі види поставок:
- предмети постачання класу I (продукти харчування та вода); запас мінімум на 5 діб;
- предмети постачання класу II (одяг та особиста екіпіровка); відповідно до національних нормативів;
- предмети постачання класу III (безтарне пальне); запас на 15 діб;
- предмети постачання класу III (мастильні матеріали й мастильно-охолоджувальні рідини); запас на 30 діб;
- предмети постачання класу V (боєприпаси); відповідно до національних нормативів;
- предмети постачання класу VI (речі для задоволення особистих потреб); відповідно до національних нормативів;
- предмети постачання класу VIII (предмети медичного постачання); запас на 30 діб;
- предмети постачання класу IX (запасні частини); запас на 30 діб.
11.5. Відповідальність за обслуговування та ремонт техніки покладається на відповідні держави.
11.6. Республіка Польща візьме на себе відповідальність за координування тилового забезпечення БД (ЦП), яке також здійснюватиметься національними елементами держав, після досягнення БД (ЦП) повної оперативної готовності. Момент досягнення повної оперативної готовності буде визначений командувачем USCENTCOM.
11.7. Як тільки буде визнано, що БД (ЦП) досягла повної оперативної готовності, держави, які нададуть для неї війська, подадуть тилові заявки до штабу БД (ЦП). Республіка Польща подаватиме заявки щодо певного тилового забезпечення, поставок та послуг, яких потребуватиме вся БД (ЦП), згідно з Угодою про закупки й взаємне обслуговування, укладеною між Міністерством національної оборони Польщі та Міністерством оборони Сполучених Штатів Америки.
11.8. Ґрунтуючись на технічній угоді, укладеній між Міністерством національної оборони Польщі та Міністерством оборони Сполучених Штатів Америки, Республіка Польща зобов'язується надавати оперативну й фінансову підтримку, а також надавати чи давати для тимчасового використання окремі одиниці майна або спорядження.
11.9. Сполучені Штати Америки надаватимуть відповідно до оперативних вимог і можливостей USCENTCOM транспорт для розгортання та передислокації додаткового особового складу й техніки, які будуть надані державами для БД (ЦП). Сполучені Штати Америки організують повітряне перевезення, яке дозволить БД (ЦП) здійснювати ротацію особового складу, тилові поставки з національних елементів держав, які нададуть війська для БД (ЦП), повітряну медичну евакуацію до Німеччини, а також організують надання допомоги, пов'язаної з прийняттям, зосередженням, подальшим переміщенням та об'єднанням військ.
11.10. Сполучені Штати Америки постачатимуть до БД (ЦП) такі загальні предмети:
- предмети постачання класу I (продукти харчування та вода);
- предмети постачання класу III (безтарне пальне);
- предмети постачання класу IV (будівельні матеріали);
- предмети постачання класу V (вибухівка);
- предмети постачання класу VIII (предмети медичного постачання).
11.11. Заявки на зазначені в наведеному вище пункті 11.10 поставки та послуги подаватимуться і самі поставки й послуги координуватимуться БД (ЦП) через багатонаціональний центр тилового забезпечення згідно з положеннями Угоди про закупки й взаємне обслуговування, укладеної між Міністерством національної оборони Польщі та Міністерством оборони Сполучених Штатів Америки. Частинам і підрозділам, наданим учасниками для БД (ЦП), за винятком частин і підрозділів, наданих Іспанією, поставки та послуги, на які будуть зроблені заявки, здійснюватимуться й надаватимуться безоплатно.
11.12. Поставки здійснюватимуться безпосередньо до бойової групи (до рівня батальйону) або тиловими службами БД (ЦП), або цивільним підрядчиком. Відповідальність за розподіл поставок у межах бойової групи покладається на провідну державу цієї групи.
11.13. Для уникнення конкуренції у сфері використання обмежених внутрішніх ресурсів країни перебування укладання будь-яких договорів від імені БД (ЦП) здійснюватиметься через багатонаціональний центр тилового забезпечення у взаємодії з CJTF-7. Багатонаціональний об'єднаний центр тилового забезпечення розповсюджуватиме й оновлюватиме перелік тих необхідних ресурсів, до яких застосовуватиметься цей пункт.
11.14. Держави, які нададуть війська для БД (ЦП), повинні призначити по два офіцери зв'язку з числа особового складу їхніх національних контингентів, які, співпрацюючи з багатонаціональним центром тилового забезпечення, відповідатимуть за технічне обслуговування, ремонт, випробування й тилове забезпечення та укладання договорів.
11.15. Сполучені Штати Америки забезпечать БД (ЦП) сучасними географічними матеріалами й даними в кількостях, на які будуть зроблені заявки, та метеорологічними даними, що охоплюватимуть сектор Центральний Південь, а також у разі необхідності й даними, що охоплюватимуть інші райони Іраку. Узагальнені заявки на географічні матеріали й дані подаватимуться штабом БД (ЦП) до штабу CJTF-7. БД (ЦП) буде надане право розмножувати (копіювати) отримані матеріали й дані лише для задоволення потреб БД (ЦП). БД (ЦП) буде дозволено розповсюджувати вироблені в Сполучених Штатах Америки географічні матеріали й дані серед особового складу інших Учасників відповідно до визначених Сполученими Штатами Америки обмежень щодо оприлюднення. Метеорологічні служби БД (ЦП) матимуть постійний доступ до поточних метеорологічних баз даних Сполучених Штатів Америки через інфраструктуру інформаційно-комунікаційної системи або завдяки іншим засобам.
Стаття 12
Юрисдикція
12.1. Статус Коаліції, іноземних місій зв'язку, їхнього особового складу (як військовослужбовців, так і цивільних осіб) та підрядчиків проголошено в Наказі Коаліційної тимчасової адміністрації N 17 від 26 червня 2003 року, копію якого наведено в Додатку C. Згідно з цим керівним документом, особовий склад БД (ЦП), яка діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку, та допоміжний особовий склад, у тому числі відповідний особовий склад місій зв'язку, їхнє майно, фонди та активи матимуть імунітет від будь-якого іракського юридичного процесу впродовж періоду перебування на території Іраку. Від усього особового складу БД (ЦП), яка діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку, вимагатимуть дотримання законів, що застосовуються на території Іраку, наказів, інструкцій, меморандумів та публічних заяв Керівника Коаліційної тимчасової адміністрації.
12.2. Особовий склад БД (ЦП), яка діятиме у складі стабілізаційних сил в Іраку, залишатиметься під виключною юрисдикцією відповідних держав, які його відрядили. Він користуватиметься імунітетом від кримінального, цивільного та адміністративного переслідування та від будь-якої форми арешту або затримання, за винятком випадків, коли таке переслідування або арешт чи затримання здійснюватимуться особами, які діятимуть за наказом чи від імені держав, що відрядили відповідний особовий склад. Учасники інформуватимуть командира БД (ЦП) про результат будь-якого здійснення цієї юрисдикції.
Стаття 13
Установлені форми одягу, емблеми та прапори
13.1. Під час виконання службових обов'язків військовослужбовці БД (ЦП) зазвичай носитимуть національну військову форму з такими знаками розрізнення, які встановлені національними наказами. Командир БД (ЦП) у разі необхідності може дозволити носіння цивільного одягу.
13.2. Провідна держава, консультуючись з іншими Учасниками, розробить емблему та медаль БД (ЦП), які використовуватимуться як офіційні відзнаки дивізії.
Стаття 14
Правила застосування й носіння зброї та боєприпасів
14.1. Особовий склад БД (ЦП) в Іраку з дозволу командира БД (ЦП) може мати й носити зброю та боєприпаси для виконання місії БД (ЦП).
14.2. Правила застосування зброї особовим складом БД (ЦП) будуть частиною оперативного наказу БД (ЦП). Фундаментальним принципом визначення рівня напруженості, у разі досягнення якого, згідно з Правилами застосування зброї, дозволяється застосовувати зброю, є необхідність захисту сил, а не виконання місії БД (ЦП). Учасники можуть заявити про намір застосовувати до їхніх сил інші рівні напруженості, у разі досягнення яких дозволяється застосовувати зброю, шляхом надання відповідних вказівок і роз'яснень командирам національних контингентів або старшим національним представникам, якщо:
a) про первинні відмінності повідомлено командира БД (ЦП) перед передачею йому сил у підпорядкування. У разі потреби може бути повідомлено про інші відмінності;
b) немає жодної відмінності, яка передбачала б рівень напруженості, у разі досягнення якого дозволялося б застосовувати зброю і який був би нижчим, ніж рівень, установлений Правилами застосування зброї БД (ЦП).
Стаття 15
Затримання осіб
15.1. Як зазначено в наведеному в Додатку A документі "Місія багатонаціональної дивізії (Центральний Південь)", командир БД (ЦП) є єдиною посадовою особою, яка діє згідно з Четвертою Женевською конвенцією як затримувальна влада в межах зони оперативної відповідальності від імені Адміністрації.
15.2. Докладні вказівки щодо поводження з затриманими особами, яке дозволене правилами застосування й носіння зброї та боєприпасів, будуть розроблені командиром БД (ПЦ) у співпраці зі Сполученими Штатами Америки.
Стаття 16
Позови
16.1. За винятком інших положень цього Меморандуму, кожний Учасник відмовляється від будь-якого позову, який він міг би висунути проти будь-якого іншого Учасника у зв'язку з ушкодженнями (у тому числі з ушкодженнями, що призводять до смерті), завданими особовому складу його національного контингенту, та у зв'язку з пошкодженням чи втратою його власності чи власності особового складу його національного контингенту, спричиненими упущеннями будь-якого іншого Учасника чи особовим складом його національного контингенту під час виконання офіційних обов'язків у зв'язку з цим Меморандумом.
16.2. У випадках, коли відповідні Учасники щодо будь-якого позову спільно визначать, що шкода, втрата, ушкодження або смерть стали результатом недбалих дій, недбалих упущень, навмисної неправомірної поведінки або грубої недбалості лише одного Учасника, його військовослужбовців, обслуговуючого персоналу чи агентів, витрати, що пов'язані з будь-якою відповідальністю, нестиме тільки цей Учасник.
16.3. У випадках, коли відповідальність за ушкодження, смерть, пошкодження чи втрату несе більш ніж один Учасник або коли відповідальність за ушкодження, смерть, пошкодження чи втрату неможливо покласти на лише одного Учасника, розгляд позову й прийняття рішення щодо нього схвалюватимуться відповідними Учасниками. Витрати, зумовлені розглядом позовів і прийняттям рішень щодо них, будуть розділені між відповідними Учасниками порівну.
16.4. Позови третіх сторін, у тому числі позови щодо пошкодження чи втрати майна та щодо ушкодження, захворювання чи смерті осіб або щодо будь-якого іншого питання, які спричинені особовим складом БД (ЦП) чи будь-якими особами, що працюють у БД (ЦП), або які приписані особовому складу БД (ЦП) чи будь-яким особами, що працюють у БД (ЦП), незалежно від того, чи мешкають вони зазвичай в Іраку чи ні, і які не виникають у зв'язку з бойовими операціями, подаються тому Учаснику й розглядаються тим Учасником, особовий склад національного контингенту, майно, діяльність чи активи якого, як вважається, спричинили відповідну шкоду, у спосіб, який відповідає національним законам держави Учасника.
16.5. Позови третіх сторін отримуватиме штаб БД (ЦП) й надсилатиме їх Учаснику, який, як вважається, є відповідальним. У випадках, коли за ушкодження, смерть, пошкодження чи втрату відповідальність несуть більш ніж один Учасник або коли відповідальність за ушкодження, смерть, пошкодження чи втрату неможливо покласти на лише одного Учасника, витрати, зумовлені розглядом позовів третіх сторін і прийняттям рішень щодо них, будуть розділені між відповідними Учасниками порівну.
Стаття 17
Безпека
17.1. Уся таємна інформація, обмін якою здійснюватиметься або яка створюватиметься у зв'язку з цим Меморандумом, буде використовуватись, передаватись, зберігатись, опрацьовуватись і захищатись відповідно до тих національних законів й інструкцій Учасників, які регулюють питання безпеки.
17.2. Кожний учасник вживатиме всіх можливих для нього законних заходів для забезпечення захисту інформації, яка надаватиметься або створюватиметься згідно з цим Меморандумом, від подальшого розголошення, якщо Учасник, який її створюватиме, не висловить своєї згоди щодо розголошення.
17.3. Отже, кожний Учасник забезпечуватиме існування:
a) становища, при якому отримувачі не розголошуватимуть таємну інформацію будь-якому уряду, національній організації або іншій організації - суб'єкту права без попередньої згоди Учасника, який створив відповідну інформацію;
b) становища, при якому отримувач не використовуватиме таємну інформацію в інших, не передбачених у цьому Меморандумі цілях;
c) становища, при якому отримувач дотримуватиметься будь-яких обмежень стосовно поширення інформації, яка надаватиметься відповідно до цього Меморандуму, та стосовно доступу до неї.
17.4. Кожний Учасник нестиме відповідальність за забезпечення існування такого становища, при якому його особовий склад перед призначенням на штабні посади БД (ЦП) матиме необхідні допуски до таємної інформації та робіт згідно з відповідними посадовими інструкціями й штатним розписом.
17.5. Кожний Учасник забезпечуватиме таке становище, при якому доступ до таємної інформації надаватиметься лише тим особам, які мають відповідні допуски і яким справді потрібно мати доступ до такої інформації, щоб брати участь у розгортанні.
17.6. Учасники вживатимуть усіх законних заходів для розслідування всіх випадків, коли невідомо, чи були втрачені або розголошені стороннім особам таємна інформація або матеріал, надані чи створені згідно з цим Меморандумом, або коли є підозра, що така інформація або такий матеріал були втрачені або розголошені стороннім особам. Кожний Учасник також негайно й у повному обсязі інформуватиме інших Учасників про подробиці таких випадків та про остаточні результати розслідування, а також про заходи, ужиті для унеможливлення повторення таких випадків.
17.7. Усі Учасники зобов'язуються призначити особу чи осіб для захисту таємної інформації або матеріалів, що мають стосунок до цього Меморандуму, будь-де, де їх можуть використовувати, які нестимуть відповідальність за обмеження доступу до такої інформації або матеріалів особами, яким належним чином санкціоновано допуск і яким конче необхідно бути обізнаними з відповідною інформацією чи матеріалами.

................
Перейти до повного тексту