1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Офіційний переклад
Угода
про взаємну допомогу й співробітництво в митних справах між урядами держав - учасниць ГУУАМ
( Угоду затверджено Постановою КМ N 309 від 11.03.2004 )
Уряди держав - учасниць ГУУАМ, які далі називаються Сторони, ураховуючи важливість положень Ялтинської Хартії
ГУУАМ,
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, у тому числі фіскальним і комерційним інтересам їхніх держав,
ураховуючи важливість забезпечення правильного нарахування мита й інших податків, які стягуються під час імпорту й експорту товарів, а також правильного визначення митної вартості й походження товарів,
визнаючи необхідність міжнародного співробітництва в питаннях, що стосуються застосування й дотримання митного законодавства,
визнаючи, що боротьба з порушеннями митного законодавства може бути ефективнішою завдяки співробітництву між митними органами їхніх держав,
визнаючи необхідність забезпечення економічної безпеки, єдності митної території своїх держав і цілісності їхніх митних кордонів, а також
посилаючись на Рекомендації Ради митного співробітництва від 5 грудня 1953 року про взаємну адміністративну допомогу,
домовились про таке:
Стаття 1 ВИЗНАЧЕННЯ
Для цілей цієї Угоди:
1. "Митне законодавство" означає закони та інші нормативно-правові акти держав Сторін стосовно імпорту, експорту й транзиту товарів чи будь-якої іншої митної процедури, які регламентують стягнення митними органами мита, інших податків, зборів чи нарахувань або засоби застосування заборон, обмежень та контролю.
2. "Запитуючий орган" означає митний орган, який у межах своєї компетенції робить запит про допомогу згідно з цією Угодою або який отримує таку допомогу.
3. "Запитуваний орган" означає митний орган, який у межах своєї компетенції отримує запит про допомогу згідно з цією Угодою або який надає таку допомогу.
4. "Порушення митного законодавства" означає будь-яке порушення митного законодавства, а також будь-яку спробу порушення митного законодавства.
5. "Митний орган" означає орган, відповідальний за застосування та дотримання митного законодавства.
6. "Особа" означає будь-яку фізичну або юридичну особу.
7. "Персональні дані" означає будь-яку інформацію, що стосується ідентифікованих осіб або таких, що ідентифікуються.
8. "Наркотичні засоби" означає будь-які речовини, натуральні або синтетичні, які внесено до Переліків I і II Єдиної конвенції ООН про наркотичні засоби 1961 року (з доповненнями), а також речовини, що їх замінюють.
9. "Психотропні речовини" означає будь-які речовини, натуральні або синтетичні, чи будь-які природні матеріали, які внесено до Переліків I, II, III та IV Конвенції ООН про психотропні речовини 1971 року (з доповненнями).
10. "Прекурсори" означає хімічні речовини, що використовуються під контролем у виробництві наркотичних засобів і психотропних речовин, які внесено до Переліків I і II Конвенції ООН про боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів і психотропних речовин 1988 року.
11. "Контрольована поставка" означає метод, за яким допускається вивіз, транзит або ввіз на території держав Сторін незаконних партій наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів із відома й під наглядом компетентних органів Сторін для виявлення осіб, причетних до скоєння митних порушень.
Стаття 2 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Митні органи Сторін надають взаємну допомогу згідно з положеннями цієї Угоди, а також згідно з чинним законодавством держав Сторін для забезпечення належного дотримання митного законодавства, зокрема в галузі недопущення, виявлення, розслідування та припинення порушень митного законодавства.
Стаття 3 ДОПОМОГА НА ЗАПИТ
1. На запит запитуючого органу запитуваний орган надає йому всю необхідну інформацію, яка дає можливість переконатися, що митне законодавство застосовується правильно, у тому числі інформацію щодо переміщення через митний кордон товарів, їхньої митної вартості й походження, а також інформацію про вчинені або заплановані дії, якими порушується або може порушитися митне законодавство.
2. На запит запитуючого органу запитуваний орган повідомляє, що товари, вивезені з території держави однієї зі Сторін, були законно ввезені на територію держави іншої Сторони, зазначаючи характер митних процедур, які застосовувалися до товарів.
3. На запит запитуючого органу запитуваний орган вживає всіх необхідних заходів для забезпечення контролю за:
a) окремими особами, стосовно яких існують серйозні підстави вважати, що вони порушили митне законодавство або які підозрюються в його порушенні на території держави запитуючої Сторони;
b) місцями зберігання товарів, якщо є серйозні підстави вважати, що вони призначені для незаконного ввозу на територію держави запитуючої Сторони;
c) переміщенням товарів, про яке запитуючим органом повідомлено, що воно може бути здійснене з серйозним порушенням митного законодавства держави запитуючої Сторони;
d) транспортними засобами, стосовно яких є серйозні підстави вважати, що вони використовувалися або можуть бути використані для скоєння порушення митного законодавства держави іншої Сторони.
Стаття 4 ДОПОМОГА ЗА ВЛАСНОЮ ІНІЦІАТИВОЮ
Митні органи Сторін у межах своєї компетенції надають взаємну допомогу для цілей правильного застосування митного законодавства, зокрема якщо вони володіють інформацією щодо:
a) дій, які можуть призвести до порушення митного законодавства держави іншої Сторони і можуть становити для неї інтерес;
b) нових методів і засобів, які застосовуються для скоєння порушень митного законодавства;
c) товарів, ввіз, транзит або вивіз яких із території держави іншої Сторони є суттєвим порушенням її митного законодавства;
d) окремих осіб, стосовно яких відомо, що вони порушили митне законодавство держави іншої Сторони, або які підозрюються в його порушенні;
e) транспортних засобів і контейнерів, про які відомо або щодо яких є серйозні підстави вважати, що вони використовувались, використовуються або можуть бути використані під час скоєння порушень митного законодавства на території держави іншої Сторони.
Стаття 5 ФОРМА Й ЗМІСТ ЗАПИТУ ПРО ДОПОМОГУ
1. Згідно з цією Угодою запити складаються в письмовій формі й засвідчуються підписом уповноваженої посадової особи запитуючого митного органу. До запитів додаються необхідні для їхнього виконання документи. У невідкладних випадках можуть прийматися запити в усній формі, які підлягають негайному підтвердженню в письмовій формі.
2. Запити згідно з пунктом 1 цієї статті повинні містити таку інформацію:
a) назву запитуючого органу;
b) запитувані заходи;
c) об'єкт запиту й підстави для нього;
d) закони, правила та інші правові норми, які стосуються цього випадку;
e) по можливості точні й вичерпні дані щодо фізичної або юридичної особи, яка є об'єктом запиту;
f) стислий виклад фактів;
g) зв'язок між запитуваною допомогою і справою, якої вона стосується.
3. Запити подаються англійською або російською мовою.
4. Якщо запитуваний орган не є органом, до компетенції якого належить виконання запиту, він негайно передає запит компетентному відомству, яке реагує на запит у межах своїх повноважень і відповідно до національного законодавства своєї держави або повідомляє запитуючому органу про умови виконання такого запиту.
5. Якщо запит не відповідає переліченим вище вимогам, запитуваний орган може висувати вимоги щодо його зміни або доповнення. При цьому запитуваний орган по можливості вживає невідкладних заходів для виконання запиту.
Стаття 6 ВИКОНАННЯ ЗАПИТІВ
1. Запитуваний орган вживає всіх необхідних заходів для виконання запитів.
2. Митний орган однієї Сторони на запит митного органу іншої Сторони здійснює необхідні дії, у тому числі опитування експертів і свідків або осіб, які підозрюються в скоєнні порушення, а також здійснює перевірку й розслідування фактів у зв'язку з питаннями, зазначеними в цій Угоді.
3. На запит запитуваний митний орган може дозволяти посадовим особам запитуючого органу бути присутніми під час проведення його посадовими особами розслідування порушення митного законодавства, про яке йдеться в запиті запитуючого органу.
4. Запитуючому органу на його прохання повідомляється про час і місце проведення дій, про які йдеться в запиті.

................
Перейти до повного тексту