- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 252/12
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2020/1148
від 31 липня 2020 року
про встановлення методологічних і технічних специфікацій згідно з Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2016/792 щодо гармонізованих індексів споживчих цін та індексу цін на житло
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2016/792 від 11 травня 2016 року про гармонізовані індекси споживчих цін та індекс цін на житло і скасування Регламенту Ради (ЄС) № 2494/95 (-1), зокрема його
статті 3(6), 3(8), 3(9), 3(10), 4(4), 7(6) та 9(4),
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС)
2016/792 встановлює спільні рамки для вироблення гармонізованого індексу споживчих цін (ГІСЦ), гармонізованого індексу споживчих цін із постійними податковими ставками (ГІСЦ-ПП), індексу цін на житло, яке займають власники (ЖЗВ), та індексу цін на житло (ІЦЖ).
(2) Згідно зі
статтею 12(3) Регламенту (ЄС) 2016/792, Комісія повинна, тією мірою, якою це відповідає зазначеному Регламенту, включити відповідні положення регламентів Комісії (ЄС) № 1749/96 (-2) та (ЄС) № 2214/96 (-3), Регламенту Ради (ЄС) № 1687/98 (-4), регламентів Комісії (ЄС) № 2646/98 (-5) та (ЄС) № 1617/1999 (-6), Регламенту Ради (ЄС) № 2166/1999 (-7), регламентів Комісії (ЄС) № 2601/2000 (-8), (ЄС) № 2602/2000 (-9), (ЄС) № 1920/2001 (-10), (ЄС) № 1921/2001 (-11) та (ЄС) № 1708/2005 (-12), Регламенту Ради (ЄС) № 701/2006 (-13), регламентів Комісії (ЄС) № 330/2009 (-14), (ЄС) № 1114/2010 (-15) та (ЄС) № 93/2013 (-16), ухвалених на основі Регламенту Ради (ЄС) № 2494/95 (-17), зменшивши, наскільки це доцільно, загальну кількість імплементаційних актів.
(3) Держави-члени повинні щорічно оновлювати ваги субіндексів для гармонізованих індексів. У зв’язку з цим необхідно визначити правила отримання таких ваг.
(4) Оскільки неможливо спостерігати за всіма операціями у цільовій генеральній сукупності ГІСЦ, необхідно встановити правила формування вибірки.
(5) ГІСЦ вимірює зміни споживчих цін. Щоб забезпечити гармонізоване застосування поняття "ціна" в державах-членах, необхідно встановити правила щодо опрацювання цін.
(6) ГІСЦ повинен надавати оцінку чистої зміни цін, на яку не впливає зміна якості. У зв’язку з цим необхідно встановити правила щодо замін і коригувань на якість.
(7) Гармонізовані індекси повинні бути річними ланцюговими індексами типу Ласпейреса. Відповідно, необхідно визначити елементарні агрегати та методи комбінування спостережених цін для формування елементарних індексів цін.
(8) Щоб забезпечити високу якість оперативних оцінок ГІСЦ і надати Комісії (Євростату) можливість отримувати необхідні агрегати, держави-члени, валютою яких є євро, повинні передавати оперативні оцінки з таким самим розподілом, який застосовується для ГІСЦ.
(9) Гармонізовані індекси та їхні субіндекси, які вже були опубліковані, можуть бути переглянуті. У зв’язку із цим необхідно визначити умови, за яких проводяться такі перегляди.
(10) Щоб отримувати надійні та порівнянні результати від усіх держав-членів, необхідно встановити та підтримувати спільні методологічні рамки для складання ГІСЦ-ПП.
(11) Держави-члени повинні передавати індекс цін на ЖЗВ та ІЦЖ із визначеним розподілом.
(12) Держави-члени повинні передавати дані та метадані до Комісії (Євростату) згідно з визначеними стандартами та процедурами обміну.
(13) У Європейській статистичній системі необхідно розробити практичні настанови та рекомендації стосовно відповідних питань визначення та складання ГІСЦ, зокрема стосовно коригування на якість, складання індексу та опрацювання цін.
(14) Регламенти (ЄС) № 1749/96, (ЄС) № 2214/96, (ЄС) № 1687/98, (ЄС) № 2646/98, (ЄС) № 1617/1999, (ЄС) № 2166/1999, (ЄС) № 2601/2000, (ЄС) № 2602/2000, (ЄС) № 1920/2001, (ЄС) № 1921/2001, (ЄС) № 1708/2005, (ЄС) № 701/2006, (ЄС) № 330/2009, (ЄС) № 1114/2010 та (ЄС) № 93/2013 повинні бути скасовані.
(15) Інструменти, передбачені в цьому Регламенті, відповідають висновку Комітету Європейської статистичної системи,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
ГЛАВА 1
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Предмет
Цей Регламент встановлює однакові умови для вироблення:
(a) гармонізованого індексу споживчих цін (ГІСЦ) і гармонізованого індексу споживчих цін із постійними податковими ставками (ГІСЦ-ПП); та
(b) індексу цін на житло, яке займають власники (ЖЗВ), та індексу цін на житло (ІЦЖ).
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують такі терміни та означення:
(1) "частка витрат" означає відсоток загальних кінцевих споживчих грошових витрат домогосподарства, як вказано в додатку;
(2) "вага субіндексу" означає вагу для будь-якої категорії Європейської класифікації індивідуального споживання за цілями (ECOICOP), як визначено в додатку I до Регламенту (ЄС)
№ 2016/792 , включену в ГІСЦ;
(3) "цільова генеральна сукупність" ГІСЦ означає всі операції, включені до складу кінцевих споживчих грошових витрат домогосподарства;
(4) "пропонований продукт" означає продукт, який визначається його характеристиками, часом і місцем придбання та умовами постачання і за ціною якого ведеться спостереження;
(5) "однорідний продукт" означає набір пропонованих продуктів, між якими відсутні значні якісні відмінності та для яких розраховують середню ціну;
(6) "окремий продукт" означає пропонований продукт або однорідний продукт;
(7) "цільова вибірка" означає набір окремих продуктів, які характерні для операцій із цільової генеральної сукупності і дані про ціни яких повинні використовуватися для складання ГІСЦ;
(8) "якісна відмінність" означає різницю між характеристиками, часом, місцем придбання або умовами постачання двох окремих продуктів, якщо вона є релевантною з точки зору споживача;
(9) "продукт-замінник" означає окремий продукт, який замінює собою інший окремий продукт у цільовій вибірці;
(10) "коригування на якість" означає процедуру збільшення або зниження спостереженої ціни продукту-замінника або заміненого продукту на вартість якісної відмінності між ними;
(11) "спостережена ціна" означає споживчу ціну окремого продукту, що використовується державою-членом для складання ГІСЦ;
(12) "розрахункова ціна" означає ціну, в основі якої лежить належна процедура оцінювання;
(13) "елементарний агрегат" означає найменший агрегат, що використовується в індексі типу Ласпейреса;
(14) "елементарний індекс цін" означає індекс для елементарного агрегату або індекс для страти в межах елементарного агрегату;
(15) "транзитивність" означає властивість, згідно з якою індекс, що порівнює періоди (a) та (b) опосередковано через період (c), ідентичний індексу, що прямо порівнює періоди (a) та (b);
(16) "оборотність у часі" означає властивість, згідно з якою індекс між періодами (a) та (b) дорівнює оберненому значенню того самого індексу між періодами (b) та (a);
(17) "відшкодування" означає повну або часткову оплату державними або некомерційними організаціями, що обслуговують домогосподарства, дозволених купівель домогосподарствами визначених продуктів, як означено в параграфах 4.108-4.110 додатка А до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 549/2013 (- 18) (ESA 2010);
(18) "заохочення" означає, часто тимчасову, зміну характеристик окремого продукту шляхом збільшення кількості продукту, безкоштовного додавання іншого окремого продукту або пропонування споживачу інших вигід;
(19) "фактичні премії" означає суми, сплачені за визначений страховий поліс для отримання страхового покриття на визначений період часу;
(20) "умовно нарахована плата за послуги" означає випуск страхових компаній, як означено в параграфі 16.51 додатка А до ESA 2010;
(21) "страхові відшкодування, крім страхування життя" означає відшкодування, як означено в параграфі 4.114 додатка А до ESA 2010;
(22) "сезонний продукт" означає окремий продукт, який доступний для купівлі або який купують у значних кількостях тільки протягом частини року, і цей процес постійно повторюється. У будь-якому конкретному місяці продукт вважається сезонним або несезонним продуктом. Сезонний період може відрізнятися з року в рік;
(23) "типова ціна" означає розрахункову ціну сезонного продукту, що не є винятковою, як наприклад ціна продажу наприкінці сезону;
(24) "метод сезонної імпутації" означає підхід, згідно з яким ціни сезонних продуктів поза сезоном оцінюють із використанням міжсезонного або всесезонного оцінювання.
(25) "міжсезонне оцінювання" означає процедуру отримання розрахункової ціни сезонного продукту таким чином, що:
(a) у перший несезонний місяць використовують типову ціну з попереднього сезонного періоду;
(b) у наступні несезонні місяці розрахункова ціна дорівнює ціні в попередньому місяці, скоригованій на середню зміну спостережених цін у розрізі всіх сезонних продуктів у сезоні в рамках тієї самої групи, класу, підкласу ECOICOP або того самого агрегату на будь-якому рівні нижче підкласу;
(26) "всесезонне оцінювання" означає процедуру отримання розрахункової ціни сезонного продукту таким чином, що:
(a) у перший несезонний місяць використовують типову ціну з попереднього сезонного періоду;
(b) у наступні несезонні місяці розрахункова ціна дорівнює ціні в попередньому місяці, скоригованій на середню зміну спостережених цін у розрізі всіх окремих продуктів у рамках тієї самої групи, класу, підкласу ECOICOP або того самого агрегату на будь-якому рівні нижче підкласу;
(27) "метод сезонних ваг" означає підхід до сезонних продуктів, згідно з яким ваги сезонних продуктів поза сезоном дорівнюють нулю або встановлюються на рівні нуля;
(28) "тариф" означає перелік цін і умов для продукту, що диференціюється залежно від придбаних кількостей, часу споживання або характеристик покупців;
(29) "перегляд" означає зміну індексів або ваг, опублікованих Комісією (Євростатом). Зміна між оперативною оцінкою та ГІСЦ для того самого референтного місяця не вважається переглядом;
(30) "попередні дані" означає індекси або ваги, які держава-член повинна остаточно визначити в наступному місяці;
(31) "сектор державного управління" означає центральний уряд, регіональний уряд, місцевий уряд і фонди соціального забезпечення, як означено в параграфах 2.113-2.117 додатка A до ESA 2010;
(32) "податки на продукти" означає податки, які підлягають сплаті за одиницю певного продукту або послуги, що є предметом виробництва або операції, як означено в параграфах 4.16-4.20 додатка А до ESA 2010;
(33) "окремі податки у сфері охоплення ГІСЦ-ПП" означає окремі податки на продукти, які пов’язані зі споживанням домашніх господарств і які включені до зазначених нижче категорій, визначених у таблиці 9 (Детальні дані про надходження від податків і соціальних внесків за видом податку або соціального внеску та підсектором-отримувачем, включно з переліком податків і соціальних внесків згідно з національною класифікацією) у додатку B до ESA 2010:
(a) D.211 Податки, еквівалентні податку на додану вартість (ПДВ);
(b) D.2122e Податки на конкретні послуги;
(c) D.214a Акцизні податки та податки на споживання (крім тих, які включені в податки та мита на імпорт);
(d) D.214d Податки на реєстрацію автомобілів;
(e) D.214e Податки на розваги;
(f) D.214g Податки на страхові премії;
(g) D.214h Інші податки на конкретні послуги;
(h) D.214l Інші податки на продукти, не віднесені до інших категорій.
ГЛАВА 2
ГАРМОНІЗОВАНИЙ ІНДЕКС СПОЖИВЧИХ ЦІН ТА ГАРМОНІЗОВАНИЙ ІНДЕКС СПОЖИВЧИХ ЦІН ІЗ ПОСТІЙНИМИ ПОДАТКОВИМИ СТАВКАМИ
Стаття 3. Ваги
1. Держави-члени повинні отримувати ваги субіндексів і елементарних агрегатів, які використовуються для індексу за рік t таким чином:
(a) До 31 грудня 2022 року необхідно використовувати дані про національні рахунки за рік t-2 і будь-яку доступну та релевантну інформацію з обстежень бюджету домогосподарств та інших джерел даних для отримання часток витрат для підкласів та їх розподілу між елементарними агрегатами підкласу. З 01 січня 2023 року необхідно використовувати дані про національні рахунки за рік t-2, які можуть доповнюватися даними з останнього обстеження бюджету домогосподарств та інших джерел, для отримання часток витрат для підкласів та їх розподілу між елементарними агрегатами підкласу;
(b) Частки витрат за рік t-2 підлягають перегляду та оновленню, щоб вони стали репрезентативними для року t-1;
(c) Частки витрат для елементарних агрегатів коригують на відповідну зміну цін між роком t-1 і груднем року t-1.
2. Ваги субіндексів залишаються незмінними протягом календарного року.
3. Вага елементарного агрегату залишається незмінною протягом календарного року, крім випадків коригування переліку елементарних агрегатів у рамках підкласу для відображення змін у цільовій генеральній сукупності.
4. Вага субіндексу для будь-якого розділу, групи або класу ECOICOP дорівнює сумі ваг субіндексів складових категорій. Сума всіх ваг субіндексів на будь-якому рівні ECOICOP повинна дорівнювати 1 000.
5. Вага субіндексу для будь-якого підкласу дорівнює сумі ваг субіндексів елементарних агрегатів такого підкласу.
6. Ваги субіндексів, які стосуються видів страхування, інших ніж страхування життя, отримують на основі сукупних витрат домогосподарств на умовно нараховану плату за послуги.
7. Споживчі витрати, які фінансуються зі страхових відшкодувань, крім страхування життя, у тому числі з виплат, здійснених безпосередньо страховими компаніями, повинні бути включені у ваги субіндексів для відповідних категорій ECOICOP.
Стаття 4. Формування вибірки та репрезентативність
1. Держави-члени повинні сформувати цільову вибірку, що є репрезентативною щодо цільової генеральної сукупності, шляхом визначення елементарних агрегатів і відбору окремих продуктів для таких елементарних агрегатів.
2. Кількість окремих продуктів і елементарних агрегатів залежить від ваги підкласу і дисперсії змін цін окремих продуктів, які до нього входять.
3. Держави-члени повинні забезпечити, щоб цільова вибірка залишалася репрезентативною в часі щодо цільової генеральної сукупності, шляхом проведення принаймні щорічного перегляду та оновлення цільової вибірки і відбору продуктів-замінників.
4. Продукти, частка витрат на які складає принаймні одну тисячну, повинні бути представлені в цільовій вибірці.
Стаття 5. Опрацювання цін
1. Держави-члени повинні використовувати спостережені ціни для складання ГІСЦ. Вони повинні використовувати розрахункові ціни тільки для цілей, встановлених у статтях 9, 11 та 14.
2. Спостережені ціни продуктів у сферах охорони здоров’я, освіти та соціального захисту повинні бути без урахування відшкодування.
3. Зміни спостережених цін або умов тарифу відображаються у ГІСЦ як зміни цін.
4. Якщо спостережені ціни прив’язані до індексу, зміни, які виникають у результаті змін індексу, відображаються у ГІСЦ як зміни цін.
5. Якщо дохід домогосподарства є умовою, що визначає ціну, зміни спостережених цін, які виникають у результаті змін доходу домогосподарства, відображаються у ГІСЦ як зміни цін.
6. Спостереженими цінами у сфері страхування є фактичні премії.
7. Якщо окремий продукт надають споживачам безкоштовно, а ціну встановлюють пізніше, це відображається в ГІСЦ як збільшення ціни. І навпаки, у разі встановлення ціни на окремий продукт, який пізніше надається споживачам безкоштовно, це відображається в ГІСЦ як зниження ціни.
Стаття 6. Знижки та заохочення
1. Держави-члени повинні враховувати знижки, які:
(a) можуть бути віднесені на рахунок окремого продукту; та
(b) можуть вимагатися на момент придбання.
Якщо це можливо, необхідно враховувати знижки, які доступні тільки обмеженій групі споживачів.
2. До заохочень застосовується підхід згідно зі статтями 10 та 11.
Стаття 7. Плата за послуги, пропорційна до цін операцій
1. ГІСЦ повинен включати плату, яка прямо стягується зі споживачів в обмін за надану послугу і яка може виражатися у вигляді фіксованої винагороди або частки ціни операції. Якщо ціна послуги визначається як частка ціни операції, у якості спостереженої ціни використовують частку, помножену на ціну репрезентативної одиничної операції.
2. Зміни плати за послуги, які виникають у результаті змін ціни репрезентативної одиничної операції, відображаються в ГІСЦ як зміни цін.
3. Якщо зміну ціни репрезентативної одиничної операції неможливо виміряти, вона підлягає оцінюванню з використанням відповідного індексу цін.
................Перейти до повного тексту