- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу
Відповідно до вимог статей
7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97
N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України від 24.06.2009
N 967 "Про затвердження змін до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації" та згідно з графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 03.07.2009
N 1013 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у третьому кварталі 2009 року", здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
У III кварталі перевірено стан виконання умов 592 договорів, що становить 26,3 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань становить 11,5 відсотка загальної кількості перевірених договорів. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися передбачені законодавством і договорами відповідні заходи впливу.
З 1995 року до кінця третього кварталу 2009 року, на виконання умов договорів, українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 8,67 млрд.грн., 1,32 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 15,95 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,28 млрд.грн., 698,98 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,07 млрд.грн., 1,05 млрд.дол. США при передбачених 4,66 млрд.грн. та 465,49 млн.дол. США.
Продовжувалася робота із розірвання договорів купівлі-продажу за невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота із повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 16.10.2009 у державну власність повернуто 279 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 149 об'єктів. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,4 млн.грн. і перевищує суму, отриману від їх першого продажу, майже у 2 рази.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів. Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів із регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Дніпропетровській, Луганській, Миколаївській, Тернопільській, Черкаській областях, ФДМУ в АР Крим та м. Севастополь.
У зв'язку з вищенаведеним
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом третього кварталу 2009 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у четвертому кварталі 2009 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Потімкова О.Ю.
В.о. Голови Фонду | Д.Парфененко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
22.10.2009 N 1653
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом третього кварталу 2009 року
Згідно з вимогами статей
7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97
N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 24.06.2009
N 967 та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 03.07.2009
N 1013 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у третьому кварталі 2009 року", проведено перевірку виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом третього кварталу 2009 року
На обліку органів приватизації знаходиться 12024 договори купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1043;
- об'єктів малої приватизації - 7868;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3113.
Із загальної кількості зазначених договорів станом на 13.10.2009 органами приватизації контролюється стан виконання умов 2255 договорів (решта 9769 договори - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 592 договорів, що становить 26,3 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином (майже 90 відсотків договорів).
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 72 випадках, що склало 11,5 відсотка від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (62,1 відсотка перевірених договорів), Житомирській (42,3 відсотка), Харківській (25,0 відсотків) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, а також переоформлення права забудовника на об'єкт. Але однією з причин такого порушення власниками приватизованих об'єктів є зволікання органів місцевого самоврядування з переоформленням документів.
У кожному з цих випадків до покупців були застосовані відповідні санкції, передбачені законодавством та договорами.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3113 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 207 договорами (6,6 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 29 договорами (0,9 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 722 договорами (23,2 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2155 договорів (69,2 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 7868 договорів - умови у повному обсязі виконано за 6765 договорами (85,9 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 38 договорами (0,5 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 25 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 1040 договорами (13,2 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1043 договори купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 940 договорами (90,1 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,6 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 33 договорами (3,2 відсотка). За 64 договорами (6,1 відсотка) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 125 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 101 договір, у регіональних відділеннях - 24.
Стан їх виконання є таким:
- за 116 договорами (92,8 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 7 договорами (5,6 відсотка) зобов'язання знаходяться в стадії виконання (інвестиційні зобов'язання та інші зобов'язання, виражені у грошовій формі виконані, а по інших зобов'язаннях кінцеві терміни виконання ще не закінчились);
- за 2 договорами (1,6 відсотка) зафіксовано невиконання умов.
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 36 договорами (5,7 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано Регіональними відділенням Фонду по Луганській області. Вказаними регіональними відділеннями розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 9 договорами цієї групи (1,4 відсотка перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Житомирській, Київській, Кіровоградській, Миколаївській, Одеській, Сумській та Волинській областях (по 1 договору) та по м. Києву (2 договори). Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності, придбаних покупцями об'єктів приватизації, виявлено за 1 договором (0,2 відсотка перевірених договорів) - Регіональним відділенням ФДМУ по Кіровоградській області.
Також зафіксовано порушення в частині збереження профілю діяльності за 3 договорами. Таке невиконання встановлено у Херсонській, Одеській областях та по ЦА ФДМУ (по 1 договору).
Порушень умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) в ході перевірки органами приватизації не встановлено.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 126 договорів (5,6 відсотка загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 117 договорів (5,2 відсотка) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 27 договорів (4,3 відсотка загальної кількості перевірених), що містять умову щодо збереження робочих місць та 23 договори (3,7 відсотка) щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 27 договори з умовою збереження робочих місць, становила 36264 одиниці. На сьогодні їх кількість складає 41464 одиниці, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 5200 нових робочих місць.
Наприклад, за договорами купівлі-продажу N 913 та N 914 від 14.07.2006 групи інвентарних об'єктів в Вінницькій області однією з умов є збереження 52 робочих місця. В результаті перевірки встановлено, що на підприємстві покупцем - ВАТ "Сільськогосподарське відкрите акціонерне товариство "Вінницьке обласне виробниче підприємство по племенній справі в тваринництві" фактично працює 65 осіб.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено 23 договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 497 робочих місць, що на 194 одиниці більше ніж передбачалось договорами.
Прикладом позитивного результату діяльності власника на приватизованому об'єкті є створення нових робочих місць у Львівській області за договором купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва (покупець - фізична особа). На даний час введено в експлуатацію першу чергу завершеного будівництвом об'єкта, відкрито навчальний швейний центр та створено 75 робочих місць.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, де умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. У звітному кварталі із загальної кількості перевірених такі приклади є на 11 об'єктах приватизації, де відмічено створення 159 нових робочих місць. Наприклад, в Автономній Республіці Крим, в т.ч. в м. Севастополі, створено 22 робочих місця:
................Перейти до повного тексту