1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
29.12.2009 N 2084
Про затвердження Примірного положення про ревізійну комісію акціонерного товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків
Відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про ревізійну комісію акціонерного товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ФДМУ від 11 грудня 2007 року "Про внесення змін до Типового положення про ревізійну комісію господарського товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України С.Бухаленкова.
В.о. Голови Фонду Д.Парфененко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду
державного майна
України
29.12.2009 N 2084
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про ревізійну комісію акціонерного товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків
1. Загальна частина
1.1. Положення розроблено відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства".
1.2. Положення визначає правовий статус, порядок створення та діяльності ревізійної комісії акціонерного товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків (далі - Товариство), незалежно від кількості акціонерів.
1.3. Положення може застосовуватися також акціонерними товариствами, частка держави у статутному капіталі яких є меншою, ніж 50 відсотків.
1.4. Положення затверджується загальними зборами Товариства.
2. Правовий статус ревізійної комісії
2.1. Ревізійна комісія Товариства є органом, який здійснює перевірку фінансово-господарської діяльності Товариства та обирається виключно шляхом кумулятивного голосування з числа фізичних осіб, які мають цивільну дієздатність.
2.2. Ревізійна комісія підзвітна загальним зборам Товариства.
2.3. Ревізійна комісія може доповідати наглядовій раді про результати проведених планових та позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності Товариства, його філій та представництв.
3. Порядок формування ревізійної комісії
3.1. Кількісний склад ревізійної комісії визначається відповідно до статуту Товариства.
3.2. У разі, якщо загальні збори, які мали обирати ревізійну комісію, не відбулися, повноваження ревізійної комісії продовжуються до дати проведення наступних загальних зборів Товариства.
3.3. До складу ревізійної комісії Товариства обираються не менше ніж З особи. Кількість членів комісії повинна бути непарною.
3.4. Членами ревізійної комісії не можуть бути члени виконавчого органу, наглядової ради, корпоративний секретар, особи, які не мають повної цивільної дієздатності, члени інших органів Товариства, посадові особи.
3.5. Члени ревізійної комісії не можуть входити до складу лічильної комісії Товариства.
3.6. У разі, якщо корпоративні права держави перевищують 25 відсотків статутного капіталу Товариства, до складу ревізійної комісії обов'язково включається представник Фонду державного майна України.
3.7. До реалізації в процесі приватизації більш ніж 50 відсотків акцій держави у статутному капіталі Товариства до складу ревізійної комісії, крім представників Фонду державного майна України, обирається представник Головного контрольно-ревізійного управління України або Державної податкової адміністрації України.
3.8. Строк повноважень членів ревізійної комісії встановлюється на період до дати проведення чергових річних загальних зборів останнього року повноважень ревізійної комісії, якщо статутом Товариства, або Положенням про ревізійну комісію, або рішенням загальних зборів не передбачено іншого строку повноважень, але не більше ніж на п'ять років.
3.9. Член ревізійної комісії, який перебуває в трудових відносинах з Товариством, не може бути звільнений інакше, ніж за власною ініціативою, упродовж усього строку його участі в ревізійній комісії, а також протягом року після закінчення його повноважень як члена ревізійної комісії (крім випадку повної ліквідації Товариства, через погіршення стану здоров'я, що перешкоджає продовженню цієї роботи, або вчинення ним дій, за які законом передбачена можливість звільнення з роботи чи служби).
3.10. Член ревізійної комісії може бути відкликаний за наявності для цього підстав до закінчення строку повноважень ревізійної комісії за рішенням загальних зборів Товариства.
3.11. Повноваження члена ревізійної комісії припиняються достроково у разі:
1) виникнення обставин, які відповідно до чинного законодавства України перешкоджають виконанню обов'язків голови, члена ревізійної комісії;
2) прийняття загальними зборами рішення про відкликання голови, членів ревізійної комісії;
3) обрання загальними зборами нового складу ревізійної комісії на підставі п. 3.13 цього розділу;
4) в інших випадках, передбачених чинним законодавством України, статутом та внутрішніми положеннями.
3.12. У випадку, передбаченому пп. 1 п. 3.11 цього розділу, член ревізійної комісії зобов'язаний протягом тижня у письмовій формі повідомити ревізійну комісію, виконавчий орган та наглядову раду Товариства про настання цих обставин.
3.13. У разі, якщо в ході роботи ревізійної комісії кількість її членів стає меншою за 1/2 загальної кількості, члени ревізійної комісії, що залишилися у її складі, зобов'язані протягом 3 днів з дати, коли про це стало відомо, надати письмову вимогу до наглядової ради Товариства про скликання позачергових загальних зборів з метою обрання нового складу ревізійної комісії.
3.14. У разі визнання роботи ревізійної комісії незадовільною, загальні збори можуть прийняти рішення про дострокове припинення повноважень як персонального складу ревізійної комісії в цілому, так і окремих осіб, що входять до її складу. На найближчих загальних зборах розглядається питання про обрання нового складу ревізійної комісії або обрання осіб до персонального складу ревізійної комісії замість тих, чиї повноваження були припинені достроково.
4. Функції, права та обов'язки ревізійної комісії
4.1. Ревізійна комісія відповідно до покладених на неї завдань контролює, перевіряє та аналізує фінансово-господарську діяльність Товариства шляхом виконання таких функцій:
- перевірка стану виконання виконавчим органом затвердженого загальними зборами або наглядовою радою фінансового плану Товариства;
- перевірка стану виконання виконавчим органом рішень загальних зборів та наглядової ради в частині питань фінансово-господарської діяльності Товариства;
- перевірка відповідності фінансово-господарської діяльності статуту Товариства, рішенням загальних зборів та наглядової ради;
- перевірка своєчасності та повноти здійснення розрахунків з бюджетом;
- перевірка нарахування, своєчасності та повноти виплати дивідендів;
- перевірка одержання, використання та повернення кредитів;
- перевірка відповідності чинному законодавству та статуту Товариства використання коштів резервного та інших фондів Товариства, що формуються за рахунок прибутку Товариства;
- перевірка порядку відчуження майна Товариства щодо його відповідності чинному законодавству, статуту та внутрішнім положенням Товариства;
- перевірка бухгалтерської документації щодо фінансово-господарської діяльності Товариства;
- перевірка дотримання порядку оплати акцій акціонерами у разі проведення Товариством додаткової емісії акцій;
- аналіз фінансового стану Товариства, його платоспроможності, ліквідності активів, виявлення резервів для покращення економічного стану підприємства і розробка рекомендацій для органів управління Товариством;
- аналіз відповідності ведення в Товаристві бухгалтерського і статистичного обліку вимогам чинного законодавства;
- подання звітів про результати перевірок загальним зборам та надання рекомендацій на підставі цих звітів;
- надання загальним зборам або наглядовій раді Товариства рекомендацій щодо відбору незалежних аудиторів;
- ініціювання скликання позачергових загальних зборів у разі виникнення загрози суттєвим інтересам Товариства або виявлення зловживань з боку посадових осіб Товариства.
4.2. Ревізійна комісія має право:
- отримувати від органів управління Товариства, його підрозділів та служб, посадових осіб належні матеріали, бухгалтерські та інші документи протягом 3 днів після їх письмового запиту;
- вимагати скликання засідань виконавчого органу, наглядової ради, позачергових загальних зборів у разі виявлення порушень у фінансово-господарській діяльності, які потребують рішень відповідних органів управління Товариством;
- вимагати від посадових осіб Товариства пояснень з питань, що належать до компетенції ревізійної комісії;
- отримувати, розглядати звіти аудиторів, висновки контролюючих органів;
- в межах затвердженого кошторису та/або фінансового плану залучати на договірній основі до своєї роботи незалежних спеціалістів - аудиторів та консультантів з оплатою їх послуг за рахунок Товариства;
- ініціювати питання про відповідальність працівників Товариства у разі порушення ними положень, правил та інструкцій з питань фінансово-господарської діяльності Товариства;

................
Перейти до повного тексту