1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Концепція


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
N 9 від 05.04.2001
Схвалено
на засіданні Урядового
комітету економічного розвитку
Протокол N 9 від 05.04.2001
Концепція корпоративно-дивідендної політики держави
I. Загальні положення
Ця Концепція розроблена на виконання доручення Президента України від 20.12.2000 N 1-14/1605 щодо корпоративно-дивідендної політики держави і враховує диференційований підхід до напрямків використання прибутку і визначення розміру дивідендів, виходячи з фінансових можливостей та інвестиційних потреб підприємств і необхідності поповнення доходної частини Державного бюджету України, питання додаткової емісії, котирування акцій на біржах, використання акцій та облігацій для збільшення фондів акціонерних товариств з корпоративними правами держави.
Метою розробки цієї Концепції є впровадження механізмів планування фінансових результатів діяльності акціонерних товариств, встановлення чіткої та прозорої системи визначення частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів.
Застосування системи планування фінансового результату дозволить:
- підвищити прогнозованість неподаткових (дивідендних) доходів Державного бюджету України;
- забезпечити контроль за використанням коштів акціонерних товариств, які безпосередньо не впливають на збільшення випуску продукції та розвиток виробництва (непродуктивні витрати), а також за витратами, визначеними Указом Президента України від 16.11.2000 N 1242/2000 "Про додаткові заходи щодо посилення боротьби з корупцією, іншими протиправними діями в соціально-економічній сфері та забезпечення економного витрачання державних коштів".
Диференційований підхід до визначення частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, дозволить забезпечити інвестиційні потреби шляхом реінвестування прибутку господарських товариств, які беруть участь у реалізації Урядових програм підтримки галузей або регіонів.
Положення Концепції розповсюджуються на:
1. Акціонерні товариства, що пройшли стадію корпоратизації, але по яких ще не прийняте рішення про приватизацію;
2. Акціонерні товариства, що знаходяться у стадії приватизації та де держава має вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції вищого органу акціонерного товариства;
3. Акціонерні товариства, що входять до складу Холдингових компаній, Державних акціонерних компаній, Державних холдингових компаній, Лізингових компаній за умови:
- частка, що належить Холдинговій компанії, Державній акціонерній компанії, Державній холдинговій компанії, Лізинговій компанії у статутному фонді акціонерного товариства, дозволяє здійснювати вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції вищого органу акціонерного товариства;
- частка, що належить державі у статутному фонді Холдингової компанії, Державної акціонерної компанії, Державної холдингової компанії, Лізингової компанії, дозволяє державі здійснювати вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції їх вищого органу.
II. Система планування (прогнозування) розміру чистого прибутку (прибутку до розподілу) та контролю за його досягненням
Відповідно до п.4 ст.20 Закону України "Про підприємства в Україні" та повноважень, що належать до компетенції загальних зборів акціонерів, запроваджується механізм складання щорічних фінансових планів акціонерних товариств. Для цього необхідно:
1. Зобов'язати правління розробити та подати на затвердження до органу господарського товариства, який має повноваження на затвердження планів товариства, фінансовий план на поточний рік (з поквартальною його деталізацією) у порядку та за формою, визначеною Фондом державного майна України.
2. Встановити такі вимоги до фінансового плану:
2.1. Фінансовий план повинен забезпечувати отримання чистого прибутку.

................
Перейти до повного тексту