1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.12.2007 N 1929
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 2084 від 29.12.2009 )
Про затвердження Типового положення про ревізійну комісію господарського товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків
Відповідно до Закону України "Про господарські товариства", Закону України "Про управління об'єктами державної власності", постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2007 р. N 536 "Деякі питання реалізації статті 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності"
НАКАЗУЮ:
1. Вважати таким, що втратило чинність, Зразкове положення про ревізійну комісію акціонерного товариства, в статутному фонді якого державна частка перевищує 50 відсотків, яке було затверджено наказом ФДМУ від 17.12.2003 р. N 2297.
2. Затвердити Типове положення про ревізійну комісію господарського товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків (додається).
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду державного майна України Петрова В.М.
Голова Фонду В.Семенюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ФДМУ
11.12.2007 N 1929
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про ревізійну комісію господарського товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків
1. Загальна частина
1.1. Положення розроблено відповідно до Закону України "Про господарські товариства", Закону України "Про управління об'єктами державної власності", постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2007 р. N 536 "Деякі питання реалізації статті 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності".
1.2. Положення визначає правовий статус, порядок створення та діяльності Ревізійної комісії господарського товариства, в статутному капіталі якого державна частка перевищує 50 відсотків (далі - Товариство).
1.3. Положення може застосовуватися також господарськими товариствами, частка держави у статутному капіталі яких є меншою, ніж 50 відсотків.
1.4. Положення затверджується органом управління Товариства, до компетенції якого, згідно з Статутом Товариства, віднесене дане повноваження.
2. Правовий статус Ревізійної комісії
2.1. Ревізійна комісія Товариства є органом, який здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Виконавчого органу Товариства та обирається з числа акціонерів (учасників) відповідно до чинного законодавства та Статуту Товариства.
2.2. До складу Ревізійної комісії може обиратися юридична особа. В цьому випадку керівник обраної юридичної особи сам виконує функції члена Ревізійної комісії або видає іншій особі відповідну довіреність юридичної особи, обраної до складу Ревізійної комісії, або своїм внутрішньо-розпорядчим документом призначає свого представника (або своїх представників).
2.3. Ревізійна комісія підзвітна Загальним зборам акціонерів (учасників) Товариства.
2.4. Ревізійна комісія може доповідати Наглядовій раді про результати проведених планових та позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності Товариства, його філій та представництв. Наглядова рада не є у відношенні до Ревізійної комісії керівним органом.
2.5. Компетенція та порядок діяльності Ревізійної комісії визначається відповідно до чинного законодавства, Статуту Товариства та цього Положення.
2.6. Ревізійна комісія обирається Загальними зборами акціонерів (учасників) Товариства в порядку та на строк, визначений чинним законодавством та Статутом Товариства.
3. Порядок формування Ревізійної комісії
3.1. Кількісний склад Ревізійної комісії визначається відповідно до Статуту Товариства. Кількісний та персональний склад Ревізійної комісії затверджується Загальними зборами акціонерів (учасників).
3.2. У випадку, якщо Загальні збори акціонерів (учасників), які мали обирати Ревізійну комісію, не відбулися, повноваження Ревізійної комісії продовжуються до скликання наступних Загальних зборів акціонерів (учасників).
3.3. У період між проведенням Загальних зборів акціонерів (учасників) акціонер Товариства - юридична особа, представника якого обрано до Ревізійної комісії, може змінити свого представника на іншу особу шляхом письмового повідомлення Виконавчого органу та Голови Ревізійної комісії Товариства.
3.4. До складу Ревізійної комісії Товариства обираються не менше ніж 3 особи. Кількість членів комісії повинна бути непарною.
3.5. Кількість членів Ревізійної комісії, які представляють інтереси держави, залежить від розміру державної частки у статутному капіталі Товариства і не може бути меншою, ніж 50 відсотків від загальної кількості членів Ревізійної комісії.
3.6. До складу Ревізійної комісії включається представник Головного контрольно-ревізійного управління України або Державної податкової адміністрації України.
3.6.1. Представник Головного контрольно-ревізійного управління України включається у разі наявності одного з таких критеріїв:
- Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави та/або займає монопольне становище на ринку товарів (робіт, послуг);
- Товариство має непогашений кредит, залучений державою або під державні гарантії;
- дохід Товариства за результатами останнього звітного року перевищує 5 млн. гривень.
3.6.2. Представник Державної податкової адміністрації України включається в усіх інших випадках.
3.7. Членами Ревізійної комісії не можуть бути члени Виконавчого органу, Наглядової ради та інші посадові особи Товариства, а саме ті, які постійно або тимчасово на підприємстві займають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальними повноваженнями.
Членами Ревізійної комісії не можуть бути особи, службову або іншу діяльність яких визнано Конституцією України та законом несумісною з перебуванням на цій посаді, а також особи, яким перебування на даній посаді заборонено рішенням суду.
3.8. Одна і та сама особа може обиратися членом Ревізійної комісії необмежену кількість разів.
3.9. Член Ревізійної комісії, який перебуває в трудових відносинах з Товариством не може бути звільнений інакше, як за власною ініціативою протягом всього строку його участі в Ревізійній комісії, а також протягом року після закінчення його повноважень як члена Ревізійної комісії (крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, у зв'язку із станом здоров'я, що перешкоджає продовженню даної роботи, або вчинення ним дій, за які законом передбачена можливість звільнення з роботи чи служби).
3.10. Член Ревізійної комісії може бути відкликаний за наявності для цього підстав до закінчення терміну повноважень Ревізійної комісії за рішенням Загальних зборів акціонерів (учасників) Товариства.
3.11. Повноваження члена Ревізійної комісії припиняються достроково:
1) у разі одностороннього складання з себе повноважень членом Ревізійної комісії;
2) у разі втрати членом Ревізійної комісії або особою, інтереси якої він представляє в Ревізійній комісії, статусу акціонера Товариства;
3) у разі виникнення обставин, які відповідно до чинного законодавства України перешкоджають виконанню обов'язків Голови, члена Ревізійної комісії;
4) прийняття Загальними зборами акціонерів (учасників) рішення про відкликання Голови, членів Ревізійної комісії за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов'язків;
5) обрання Загальними зборами акціонерів (учасників) нового складу Ревізійної комісії на підставі п. 3.14 цього розділу;
6) в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
3.12. У випадках, передбачених пп. 2, 3 п. 3.11 цього розділу, член Ревізійної комісії зобов'язаний протягом тижня у письмовій формі повідомити Ревізійну комісію, Виконавчий орган та Наглядову раду Товариства про настання цих обставин.
3.13. У разі одностороннього складання з себе повноважень член Ревізійної комісії зобов'язаний письмово повідомити про це Ревізійну комісію, Виконавчий орган та Наглядову раду Товариства не пізніше як за місяць.
3.14. У разі, якщо в процесі роботи Ревізійної комісії кількість її членів стає меншою 1/2 від загальної кількості, члени Ревізійної комісії, що залишилися у її складі, зобов'язані протягом 3 днів з дати, коли про це стало відомо, надати письмову вимогу до Виконавчого органу Товариства про скликання позачергових Загальних зборів акціонерів (учасників) з метою обрання нового складу Ревізійної комісії.
3.15. У разі визнання роботи Ревізійної комісії незадовільною, Загальні збори акціонерів (учасників) можуть прийняти рішення про дострокове припинення повноважень як персонального складу Ревізійної комісії в цілому, так і окремих осіб, що входять до її складу.
3.16. На найближчих Загальних зборах акціонерів (учасників) розглядається питання про обрання (затвердження) нових осіб до персонального складу Ревізійної комісії замість тих, чиї повноваження були припинені достроково. Строк повноважень новообраних осіб до складу Ревізійної комісії припиняється із закінченням строку, на який обраний діючий персональний склад Ревізійної комісії.
3.17. Протягом місяця, з дати обрання нового персонального складу Ревізійної комісії, Ревізійна комісія попереднього персонального складу зобов'язана передати справи новообраній Ревізійній комісії. Передача документів має бути оформлена актом приймання-передачі.
3.18. У випадку неможливості здійснення своїх функцій представником держави у складі Ревізійної комісії, орган виконавчої влади, уповноважений управляти корпоративними правами держави в даному Товаристві, може замінити представника держави на іншу особу. Інформація про заміну представника держави у складі Ревізійної комісії надається органом виконавчої влади, який здійснив таку заміну, до Виконавчого органу Товариства.
4. Функції, права та обов'язки Ревізійної комісії
4.1. Ревізійна комісія, відповідно до покладених на неї завдань, контролює, перевіряє та аналізує фінансово-господарську діяльність Виконавчого органу Товариства шляхом виконання таких функцій:
- контроль за виконанням Виконавчим органом, затверджених Загальними зборами акціонерів (учасників) або Наглядовою радою, фінансових планів Товариства;
- контроль за виконанням Виконавчим органом рішень Загальних зборів акціонерів (учасників) та Наглядової ради щодо питань фінансово-господарської діяльності Товариства;
- контроль за виконанням Виконавчим органом законодавства України, Статуту Товариства та рішень Загальних зборів акціонерів (учасників) та Наглядової ради з питань фінансово-господарської діяльності, їх відповідності законодавству України та Статуту:
- контроль за своєчасним та повним здійсненням розрахунків з бюджетом;
- контроль за нарахуванням, своєчасністю та повнотою виплати дивідендів;
- контроль за одержанням, використанням та поверненням кредитів;
- контроль за відповідністю чинному законодавству та Статуту Товариства використання коштів резервного та інших фондів Товариства, що формуються за рахунок прибутку Товариства;
- перевірка порядку відчуження майна Товариства на предмет його відповідності чинному законодавству, Статуту та внутрішнім положенням Товариства;
- перевірка фінансової документації Товариства, ведення якої забезпечується Виконавчим органом;
- перевірка дотримання порядку сплати акцій акціонерами у випадку проведення Товариством додаткової емісії акцій;
- аналіз фінансового стану Товариства, його платоспроможності, ліквідності активів, виявлення резервів для поліпшення економічного стану підприємства і розробка рекомендацій для органів управління Товариства;
- аналіз відповідності ведення в Товаристві бухгалтерського і статистичного обліку вимогам чинного законодавства;
- подання звітів про результати перевірок на Загальні збори акціонерів (учасників) та надання рекомендацій Загальним зборам акціонерів (учасників) на підставі цих звітів;

................
Перейти до повного тексту