- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ФОНДУ ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи ФДМУ та його регіональних відділень у 2006 році, основні завдання на 2007 рік (у тому числі щодо аналізу підсумків соціально-економічного розвитку галузей економіки у 2006 році відповідно до доручення КМУ від 31.01.2007 N 2584/9/1-07)
Чинна на сьогодні
Державна програма приватизації на 2000-2002 роки не встановлює на 2006 рік завдання з обсягів надходження коштів від приватизації державного майна до державного, місцевих бюджетів та надходження інвестицій в економіку України. Планові завдання з надходження коштів від приватизації державного майна до державного бюджету у 2006 році були встановлені Законом України від 20.12.2005
N 3235-IV, "Про Державний бюджет України на 2006 рік" у розмірі 2121,53 млн.грн. (до загального фонду державного бюджету - 2100,19 млн.грн.).
Однак, за несприятливих умов з надходження коштів від приватизації державного майна, Фонду разом з регіональними відділеннями протягом звітного періоду доводилося вирішувати інші не менш важливі та складні задачі, для забезпечення виконання яких Фонд доклав значних зусиль.
Насамперед, це стосується виконання завдань, встановлених Законом України
"Про Державний бюджет України на 2006 рік", з оренди державного майна та перерахування до Державного бюджету дивідендів, нарахованих на державні акції (паї), що знаходяться у сфері управління Фонду державного майна.
Так, у 2006 році Фонд мав забезпечити загальні надходження до державного бюджету від управлінських рішень стосовно завдань з приватизації, оренди та дивідендів у сумі майже 2835,65 млн.грн. Фактично за звітний період було отримано коштів загальним заліком в сумі 1841,98 млн.грн., що склало майже 65% запланованого завдання. Тоді як окремо: виконання завдань з надходження коштів від оренди склало 117,3%, від приватизації державного майна становить 26,3%, а надходження дивідендів забезпечено на 216%.
Значний обсяг робіт протягом 2006 року Фонд забезпечив стосовно надходження інвестицій на підприємства, відповідно до договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації. Так, протягом звітного періоду надійшло 1220,0 млн.грн.
Регіональними відділеннями Фонду у 2006 році забезпечено надходження коштів від приватизації комунального майна у сумі 197,66 млн.грн., які надійшли до місцевих бюджетів.
Крім того, слід зазначити, що Фондом у 2006 році проведена значна робота щодо застосування штрафних санкцій (штрафи та пені) за несвоєчасно перераховану орендну плату, що забезпечило надходження до бюджету 622,47 тис.грн., а також за невиконання інвестиційних зобов'язань, що забезпечило надходження до бюджету 576,88 тис.грн. (загальним заліком 1199,35 тис.грн.).
Таким чином, у 2006 році Фонд за попередньою оцінкою забезпечив загальним заліком надходження коштів до державного та місцевих бюджетів, а також в економіку України (інвестзобов'язання) від управлінських рішень щодо приватизації, оренди, дивідендів, штрафних санкцій та інвестиційних зобов'язань у сумі 3,26 млрд.грн.
Також на виконання ст.
67 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2006 рік", Фондом виконано значний обсяг робіт щодо сприяння перерахування частини прибутку (доходу) господарськими товариствами, у яких державі належить контрольний пакет акцій. За оперативними даними, ця сума склала 198,6 млн.грн.
Крім того, протягом 2006 року Фондом реалізовано управлінських рішень щодо 7744 об'єктів державного майна.
Фонд постійно працює над усуненням можливих ризиків отримання коштів від приватизації державного майна шляхом компенсації їх за рахунок інших джерел надходження.
За 2006 рік від приватизації державного майна та інших надходжень, безпосередньо пов'язаних з процесом приватизації, надійшло 574,83 млн.грн. До загального фонду державного бюджету перераховано 552,92 млн.грн., що становить 26,3% річного планового завдання.
Слід зазначити, що вжиті Фондом заходи на виконання рішення колегії від 23 листопада за підсумками 9-ти місяців 2006 року забезпечили у IV кварталі звітного року надходження коштів від приватизації державного майна та інших надходжень, безпосередньо пов'язаних з процесом приватизації, у сумі 235,61 млн.грн. До загального фонду державного бюджету у IV кварталі було перераховано 217,48 млн.грн., що становить 40% річних надходжень.
Регіональними відділеннями Фонду за 2006 рік забезпечено надходження коштів від приватизації державного майна в сумі 175,32 млн.грн., що становить 221% виконання планового завдання. Найбільше коштів перераховано регіональними відділеннями по Дніпропетровській (22,33 млн.грн.), Чернівецькій 12,68 млн.грн.), Київській (13,89 млн.грн.) та Запорізькій (15,58 млн.грн.) областях.
Протягом 2006 року державну форму власності змінили 672 об'єкти, місцевими органами приватизації та регіональними відділеннями за угодами з органами місцевого самоврядування змінено комунальну форму власності 4504 об'єктів.
На фондових біржах та ПФТС у 2006 році Фондом до продажу було запропоновано 189 пакетів акцій 173 ВАТ. Номінальна вартість запропонованих до продажу пакетів акцій склала 598,91 млн.грн. За підсумками торгів було продано 52 пакети акцій загальною вартістю 332,27 млн.грн. по укладених контрактах.
Фондом протягом 2006 року було оголошено 47 конкурсів з продажу пакетів акцій ВАТ загальною початковою вартістю 1261,96 млн.грн. По центральному апарату Фонду оголошено 22 конкурси на суму 972,55 млн.грн. За результатами конкурсів укладено 4 договори купівлі-продажу пакетів акцій ВАТ загальною ціною продажу 57,11 млн.грн. Регіональними органами приватизації було оголошено 25 конкурсів з продажу пакетів акцій ВАТ загальною початковою вартістю 289,40 млн.грн. За результатами конкурсів укладено 1 договір купівлі-продажу.
Одним із найвагоміших джерел надходження коштів від приватизації до державного бюджету у 2006 році мали стати кошти, отримані від продажу пакета акцій ВАТ "Холдингова компанія "Луганськтепловоз". При проведенні конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону ціна пакета акцій могла зрости до 1 млрд.грн. Однак, на виконання постанови Михайлівського районного суду Запорізької області від 15.09.2006 по справі N 2а-2б та ухвали господарського суду м. Києва від 02.10.2006 N 32/632а конкурс було зупинено.
На виконання рішення Спеціальної контрольної комісії ВРУ від 11.10.2006 про хід приватизації ВАТ "Комсомольське рудоуправління" та з урахуванням листа ВАТ "Комсомольське рудоуправління" від 26.10.2006 N 1/4680 наказом Фонду від 27.10.2006 N 1641 було відмінено конкурс з продажу 38,14% пакета акцій ВАТ "Комсомольське рудоуправління".
Крім того, на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 17.10.2006 N 35454/4/1-06 щодо необхідності проведення фінансового аудиту діяльності АХК "Укрнафтопродукт" наказом Фонду від 09.11.2006 N 1699 конкурс відмінено.
Слід відмітити, що конкурсний продаж пакетів акцій зазначених ВАТ міг би забезпечити виконання завдань з надходження коштів до Державного бюджету України у 2006 році, а зупинення їх стало реальною причиною зриву виконання встановлених річних завдань.
Жорсткий контроль виконання інвестиційних зобов'язань є непорушним принципом, яким керується Фонд у своїй діяльності. Це служить запорукою поліпшення інвестиційного клімату в державі, заохоченням для вибору спрямування коштів інвесторів, а також захисту прав трудових колективів. Завдяки такій політиці Фонду загальні показники виконання покупцями інвестиційних зобов'язань значно поліпшилися. За 2006 рік порушення умов договорів виявлене лише за 574 договорами, що становить 11% загальної кількості перевірених договорів.
У кожному випадку встановлення порушення до покупців були застосовані відповідні санкції, передбачені законодавством та умовами договорів. Тобто жодне відхилення від сформульованих договором заходів або від визначених договором термінів їх виконання не залишилося без відповідного реагування з боку органів приватизації. Загальна сума штрафів та пені, стягнутих органами приватизації (за накопичувальним підсумком за всі роки), становить 11,92 млн.грн. та 149,94 тис.дол.США, в тому числі протягом 2006 року - 576,88 тис.грн. При цьому вжиттю найбільш радикального заходу - розірванню договору завжди передувала спільна з покупцем (підприємством, заінтересованими сторонами) робота, спрямована на пошук можливості врегулювання проблеми, що виникла у досудовому порядку.
Станом на 01.01.2007 у власність держави повернуто 227 об'єктів приватизації (з яких 81 пакет акцій, 42 цілісних майнових комплекси і 104 об'єкти незавершеного будівництва); ще за 174 договорами претензійно-позовна робота щодо їх розірвання (визнання недійсними) і повернення об'єктів приватизації у державну власність продовжується (з них 22 - пакети акцій, 25 - цілісні майнові комплекси та 127 - об'єкти незавершеного будівництва).
З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації повторно продано 138 об'єктів. У їх числі: 46 пакетів акцій, 68 об'єктів незавершеного будівництва, 24 цілісних майнових комплекси. Загальна сума коштів, отриманих від повторного продажу повернутих державі за рішеннями судів об'єктів, склала 93,87 млн.грн. (для порівняння: від першого продажу цих об'єктів було одержано 45,19 млн.грн.).
Як свідчить аналіз структури корпоративних прав держави за підсумками 2006 року у порівнянні з 2005 роком, загальна кількість господарських товариств зменшилась на 181 господарське товариство. Зокрема, загальна кількість ВАТ, створених в процесі приватизації та корпоратизації, зменшилась на 177 ВАТ, а саме: з державною часткою до 10% - на 45 ВАТ, від 10% до 25% - на 40 ВАТ, від 25% до 50% - на 75 ВАТ та з державною часткою від 50% до 100% - на 17 ВАТ.
Завдяки вжитим протягом 2006 року Фондом заходам, корпоративний портфель держави в основному зменшився на кількість пакетів акцій ВАТ, які не дають державі права вирішального впливу на прийняття управлінських рішень. Так, із загальної кількості ВАТ, на яку зменшився корпоративний портфель держави (181), ВАТ з державною часткою до 25% склали 48 % товариств, а до 50% - 90% товариств.
З метою виконання встановлених завдань по надходженню дивідендів до державного бюджету протягом 2006 року постійно вівся пошук нових шляхів та можливостей по наповненню державного бюджету грошовими коштами, вживалися конкретні заходи по збільшенню дивідендних надходжень, в тому числі і по підприємствах, які є найбільшими потенційними платниками. Проведено значну роботу по вдосконаленню нормативної бази.
Протягом 2006 року до Державного бюджету України перераховано дивідендів у сумі 938,7 млн.грн., що становить 216% річного плану. Зокрема, протягом 2006 року найбільші перерахування дивідендів до Державного бюджету України були здійснені ВАТ "Укртелеком" (235,84 млн.грн.), ВАТ "Одеський припортовий завод" (142,12 млн.грн.) та ВАТ "Міттал Стіл Кривий Ріг" (80,45 млн.грн.). У тому числі до доходної частини державного бюджету Фондом було перераховано 400,24 млн.грн. компенсації за недоотримані дивіденди на державні корпоративні права, стягнуті з ВАТ "Міттал Стіл Кривий Ріг" відповідно до умов Угоди від 30.11.2006.
Фондом та його регіональними відділеннями постійно проводиться робота по проведенню перевірок стану утримання, зберігання та використання державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі. Постійно проводиться робота з органами місцевого самоврядування щодо прискорення передачі житлового фонду, який не увійшов до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, до комунальної власності.
З метою підвищення ефективності орендних відносин та забезпечення виконання бюджетних завдань з надходження орендної плати Фондом проводиться системна робота щодо удосконалення та розширення нормативно-методологічної бази з питань оренди державного майна.
................Перейти до повного тексту