1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ФОНДУ ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
22.02.2007 N 1/3
Про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом 2006 року
У 2006 році на контролі державних органів приватизації знаходилось 4453 договори купівлі-продажу об'єктів приватизації. Фактична кількість здійснених перевірок стану виконання їх умов - 5171.
Результати контролю показали таке. Частка договорів, за якими при перевірках виявляються порушення їх умов, стійко знижується: з 36,6 відсотка у 1996 році до 11,1 відсотка у звітному. Цьому сприяло забезпечення принциповості, публічності в роботі органів приватизації, в тому числі більш тісна співпраця з громадськими, профспілковими організаціями, судовими та правоохоронними органами.
На виконання взятих зобов'язань власники приватизованих об'єктів (починаючи з 1995 року) до кінця 2006 року внесли в підприємства України 6,054 млрд.грн., 572,084 млн.дол. США та 72 млн.євро, що у перерахунку на національну грошову одиницю становить 8,094 млрд.грн. Це перевищує заплановані умовами договорів на цей період обсяги інвестицій (6,36 млрд.грн., 521,6 млн.дол. США та 19,26 млн.євро).
Збільшується кількість прикладів поліпшення роботи підприємств, де новими власниками належним чином реалізуються взяті за договорами купівлі-продажу зобов'язання.
Так, протягом року при перевірках встановлено створення майже 8 тисяч нових робочих місць. Інвесторами внесено 157,6 млн.грн. на погашення боргів підприємств перед працівниками із заробітної плати (при планових обсягах, передбачених договорами, 149 млн.грн.).
Поряд із загальним перевищенням фактичних інвестиційних надходжень у приватизовані підприємства заборгованість із внесення інвестицій у зв'язку з неналежним виконанням цієї умови склала 466,6 млн.грн., 6,65 млн.дол. США. З них тільки за договором купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "ЕК "Херсонобленерго" - 392,41 млн.грн.
Є приклади неналежного виконання інших умов договорів.
За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися до покупців передбачені законодавством і договорами відповідні заходи впливу. Загальна сума штрафів та пені, стягнутих органами приватизації (за накопичувальним підсумком за всі роки), становить 11,92 млн.грн. і 149,94 тис.дол. США, в тому числі протягом 2006 року - 576,88 тис.грн.
Станом на 01.01.2007 у власність держави повернуто 227 об'єктів приватизації.
З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації повторно продано 138 об'єктів. Загальна сума коштів, отриманих від повторного продажу повернутих державі за рішеннями судів об'єктів, склала 93,869 млн.грн. (для порівняння: від першого продажу цих об'єктів було одержано 45,198 млн.грн.).
У 2006 році виконувалася вимога рішення колегії щодо забезпечення посиленого контролю та постійного моніторингу стану виконання умов договорів купівлі-продажу стратегічно важливих для економіки і безпеки держави об'єктів, особливо металургійної, електроенергетичної, нафтопереробної та вугледобувної галузей промисловості.
Постійною практикою був спільний пошук з іншими міністерствами і відомствами шляхів подолання проблем, які виникали під час контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій стратегічно важливих для економіки і безпеки держави підприємств, як наприклад: ВАТ "Херсонський бавовняний комбінат", ВАТ "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат", ДАХК "Чорноморський суднобудівний завод", ВАТ "ЕК "Херсонобленерго", ВАТ "Криворіжсталь", ВАТ "Павлоградвугілля". За результатами проведеної Фондом спільно з покупцем пакета акцій ВАТ "Криворіжсталь", підприємством та його профкомом, роботи, спрямованої на досудове врегулювання спірних питань, які виникли під час контролю за виконанням умов договору купівлі-продажу, від підприємства до держбюджету додатково надійшли кошти у сумі 400,238 млн.грн.
Протягом року фахівці з питань контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу почали залучатися у якості експертів до роботи комісій з конкурсного продажу об'єктів приватизації. Метою є конкретизація положень договорів, що є необхідним для підвищення ефективності контролю.
Одержала подальший розвиток робота з участі фахівців департаменту у судових провадженнях щодо застосування санкцій до покупців об'єктів приватизації за результатами перевірок. Це стало додатковим напрямком роботи департаменту і потребує доукомплектування департаменту відповідними фахівцями.

................
Перейти до повного тексту