1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
05.08.2004 N 1624
Щодо затвердження Положення про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України
З метою забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання, зміцнення і розширення зв'язків з громадськістю та на виконання ст. 40 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про державну службу ", Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Тимчасового регламенту ФДМУ та Інструкції по діловодству в ФДМУ, затверджених наказами Голови Фонду державного майна України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України (далі - Положення), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Фонду державного майна України (ФДМУ), Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіональних відділень ФДМУ:
організувати вивчення Положення з усіма працівниками і взяти під особистий контроль його виконання;
внести доповнення до функціональних обов'язків працівників, які залучаються до роботи зі зверненнями громадян.
3. Управлінню документального забезпечення:
надіслати Положення всім структурним підрозділам ФДМУ, Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіональним відділенням ФДМУ;
надати методичну допомогу в практичному впровадженні Положення в структурних підрозділах ФДМУ;
забезпечити дійовий контроль за додержанням вимог Положення працівниками ФДМУ.
4. Заступникам Голови ФДМУ, директорам департаментів, начальникам управлінь, керівникам Фонду майна Автономної Республіки Крим та регіональних відділень ФДМУ забезпечити безумовне виконання посадовими особами ФДМУ норм цього Положення.
5. Визнати такою, що втратила чинність, Інструкцію про облік, проходження, розгляд листів, заяв, скарг та звернень громадян і контроль за їх виконанням у структурних підрозділах ФДМУ, затверджену Головою ФДМУ 16.06.99.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду М.Чечетов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного майна
України
05.08.2004 N 1624
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до ст. 40 Конституції України та на підставі Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про державну службу", Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Тимчасового регламенту ФДМУ та Інструкції по діловодству в ФДМУ, затверджених наказами Голови ФДМУ.
1.2. Громадяни можуть звертатися до ФДМУ із зауваженнями і пропозиціями щодо діяльності органів приватизації, заявою про сприяння реалізації своїх прав і законних інтересів чи скаргою на їх порушення.
1.3. У роботі з письмовими та усними зверненнями громадян потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.
1.4. Усі звернення громадян, що надходять до ФДМУ, підлягають обов'язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" видами: пропозиції, заяви та скарги. Подальший розгляд пропозицій, заяв і скарг громадян проводиться з урахуванням особливостей їх розгляду, встановлених статтями 14 - 16 зазначеного Закону.
1.5. Звернення - це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Вимоги до форми звернення:
Звернення має містити: прізвище, ім'я та по батькові громадянина; місце проживання громадянина; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги); підпис заявника (заявників) із зазначенням дати; звернення має бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко.
Письмові звернення - це викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, надіслані поштою чи передані громадянином особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Усні звернення - це викладені в усній формі пропозиції, заяви, скарги, записані посадовою особою ФДМУ під час особистого прийому.
Звернення може бути:
індивідуальне - звернення, яке подано окремою особою;
колективне - звернення, яке подано групою осіб;
анонімне - письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство;
повторне - викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, зауваження винятково з тих питань, які вже були порушені громадянином у попередньому зверненні і на які громадянин отримав відповідь (по суті) від ФДМУ і при цьому відсутні нові дані чи факти, що потребують перевірки;
дублетне - пропозиції, заяви і скарги одного і того самого громадянина з одного і того самого питання, які надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд від державних органів вищого рівня чи інших установ, організацій, підприємств, засобів масової інформації за належністю до ФДМУ для їх вирішення по суті, якщо останнім вже отримані звернення відповідного змісту.
2. Розгляд звернень громадян
2.1. Усі звернення громадян безпосередньо розглядаються та порушені в них питання, по можливості, вирішуються посадовими особами ФДМУ під час особистого прийому громадян, який проводиться згідно із затвердженим графіком. Порядок особистого прийому громадян посадовими особами ФДМУ та графік особистого прийому громадян визначаються та затверджуються першими керівниками ФДМУ. Про результати розгляду звернення громадянин повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина. Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й у разі письмового звернення.
2.2. Письмові звернення, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковому первинному розгляду з метою визначення їх належності до компетенції ФДМУ та призначення за ними конкретного виконавця.
2.3. Звернення може бути подано особисто як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне), чи надіслано поштою. Громадянин може подати звернення також через уповноважену на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Колективні звернення розглядаються в тому ж порядку, як і індивідуальні звернення громадян.
2.4. Звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками ФДМУ особисто.
2.5. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів та інших непрацездатних осіб, а також осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.6. Звернення, оформлене без дотримання встановлених вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями у термін не пізніше 10 днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України "Про звернення громадян". Копія такого звернення залишається у впровадженні того органу чи установи, до яких звернувся заявник. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, вважається анонімним і розгляду не підлягає. У разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою ФДМУ, воно в термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.
Рішення про визнання звернення необгрунтованим приймає посадова особа, яка прийняла резолюцію щодо виконання конкретного звернення. Не розглядаються і повторні звернення до одного й того самого органу від одного і того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше питання вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визначених судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особа, яка подала звернення.
2.7. Повторними вважаються звернення, в яких:
2.7.1. Оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням, що надійшло до ФДМУ.
2.7.2. Повідомляється про несвоєчасний розгляд питань попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь громадянину не надавалася.
2.7.3. Не вирішено по суті або вирішено не в повному обсязі питання, порушене в попередньому зверненні.
2.7.8. Керівник ФДМУ зобов'язаний ретельно розібратися в причинах повторного звернення громадянина. Якщо воно викликане порушенням встановленого порядку розгляду, то до посадових осіб, які допустили порушення прав громадянина, вживаються відповідні заходи реагування. Невирішення порушених у зверненні громадянина обгрунтованих питань, які належать до компетенції ФДМУ, посадової чи службової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, має глибоко аналізуватися і в разі виявлення ознак тяганини, формалізму та бюрократизму мати наслідком невідворотне притягнення відповідних осіб до встановленої законом відповідальності.
2.9. Якщо в черговому зверненні громадянин (поряд з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь або за якими прийнято відповідне рішення) звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не вважається повторним і розглядається ФДМУ у встановленому порядку.
2.10. Посадові особи ФДМУ під час розгляду звернень громадян зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місце для перевірки викладених у зверненні обставин, уживати інших заходів для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати та усувати причини і умови, які спонукають громадян скаржитись, якщо це не суперечить чинному законодавству.
2.11. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, не належать до повноважень ФДМУ, воно в термін не більш як 5 днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. Якщо порушені у зверненні питання частково належать до повноважень ФДМУ - відповідь з питань у межах компетенції ФДМУ надається громадянину в установленому порядку, а за рештою питань, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, у разі надання відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
2.12. Підрозділи ФДМУ та посадові особи ФДМУ розглядають звернення громадян без стягнення за це плати.
3. Розгляд звернень громадян, які надійшли від народних депутатів України, термін їх виконання
3.1. Відповідно до статті 15 Закону України "Про статус народного депутата України" депутатський запит - це вимога народного депутата України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції.
Орган або посадова особа, до яких звернувся заявник, зобов'язані дати офіційну відповідь не пізніше ніж у 15-денний термін або в інший термін, установлений Верховною Радою України. Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної Ради України та депутату, який його вніс.
3.2. Відповідно до статті 16 Закону України "Про статус народного депутата України" депутатське звернення - це викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернена до посадових осіб державних органів, керівників підприємств, установ та організацій, здійснити певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції. Депутатське звернення є обов'язковим для розгляду посадовими особами, яким воно адресовано, протягом не більше 10 днів з моменту одержання.
3.3. Звернення громадян, які надійшли з листами народних депутатів України, розглядаються в загальному порядку відповідно до Закону України "Про звернення громадян". Повідомлення народних депутатів України про результат розгляду такого звернення здійснюється у 10-денний термін від дня надходження до ФДМУ. Якщо в депутатському зверненні міститься прохання повідомити тільки заявника, тоді відповідь народному депутату не надається.
3.4. У разі неможливості розгляду у визначений термін звернень громадян, які надійшли до ФДМУ, в обов'язковому порядку виконавець до закінчення 10-денного терміну повідомляє народного депутата і громадянина офіційним листом з викладенням причин продовження терміну розгляду. Термін розгляду звернення з урахуванням продовження не може перевищувати 30 днів від моменту його реєстрації у ФДМУ.
3.5. Якщо розгляд звернення з об'єктивних причин не може бути проведено у визначений термін, депутата повідомляють про це офіційним листом з викладенням мотивів продовження терміну розгляду. Розгляд звернень та запитів народних депутатів України за зверненнями громадян береться під особливий контроль першими керівниками ФДМУ. Про наслідки розгляду питань таких звернень і запитів керівник ФДМУ повідомляє народного депутата. Максимальний час розгляду депутатського запиту чи звернення з урахуванням продовження не може перевищувати 30 днів з моменту його одержання.

................
Перейти до повного тексту