- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про підсумки роботи в органах ДПС зі зверненнями громадян за I квартал 2009 року
У сучасних умовах до пріоритетних напрямів діяльності держави слід віднести забезпечення й охорону конституційних прав і свобод людини та громадянина.
Реалізація конституційних прав, свобод людини і громадянина посідає чи не найперше місце у системі розвитку демократичної соціально-правової держави.
Конституцією України та Законом України
"Про звернення громадян" гарантовано право громадян на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування, яке забезпечує можливість відстоювати, а у разі порушення - відновлювати права та законні інтереси.
Державна податкова адміністрація України постійно приділяє увагу зверненням громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи.
Так, у I кварталі до ДПА України надійшло 973 письмові звернення. Це на 45,7 відсотка менше, ніж у відповідному періоді 2008 року, з них 80,8 відс. складають заяви, 11,4 відс. - скарги, 5,3 відс. - інформаційні запити, 2,5 відс. - пропозиції.
Щодо тематики інших звернень, то найбільш актуальними були питання:
відмова від присвоєння (поновлення) ідентифікаційного номера - 27,8 відсотка (240 звернень). Найбільше звернень надійшло із Волинської, Київської, Харківської та Черкаської областей;
оподаткування доходів фізичних осіб - 21,3 відсотка (184 звернення). Чимала частка таких звернень надійшла з Донецької, Дніпропетровської та Луганської областей;
податок на додану вартість - 14,4 відсотка (124 звернення). Найбільша кількість таких звернень надійшла з Харківської області.
Зменшилась у загальній структурі звернень і кількість скарг від громадян. Так, протягом I кварталу до ДПА України надійшло скарг на 32,7 відс. менше, ніж у відповідному періоді 2008 року (111 - у 2009 році проти 165 - у 2008).
З 111 скарг підтвердилися повністю або частково лише 8, або 7,2 відсотка загальної кількості скарг, з них 2 скарги - на недоліки в роботі працівників ОДПС та 5 - на неправомірні дії органів ДПС, 1 - стосувалася інших питань.
Щодо звернень громадян до регіональних органів ДПС України, то протягом I кварталу надійшло трохи більше 3,5 тис. письмових звернень громадян:
91 відсоток складають заяви;
6,7 відсотка - скарги;
1,9 відсотка - інформаційні запити;
0,2 відсотка - пропозиції.
Кількість звернень громадян до органів ДПС у I кварталі 2009 року зменшилася на 9,7 відсотка (3734 - у 2009 році проти 4137 - у 2008). Значно менше надходило і повторних письмових звернень.
Кількість скарг до регіональних органів ДПС у звітному періоді також зменшилася (надійшло на 2,3 відсотка менше, ніж за відповідний період 2008 року: 253 - у 2009 році, 259 - у 2008).
Окремі факти, викладені у скаргах громадян, підтвердилися (із загальної кількості скарг (253) підтвердилися повністю або частково 9, що становить майже 4 відсотки загальної кількості). Про неправомірні дії працівників органів ДПС йшлося у 6 (66,7 відс.) з них, а саме:
Харківська область - 3 випадки (Нововодолазька МДПІ, Куп'янська ОДПІ, ДПІ у Київському районі м. Харкова),
АР Крим (ДПІ у м. Феодосії), Запорізька (Мелітопольська ОДПІ), Луганська (ДПІ у м. Сєверодонецьку) області - по 1 скарзі.
Про недоліки у роботі йшлося у 3 скаргах (21,5 відс.), які підтвердилися у: Вінницькій (Липовецька МДПІ), Львівській (ДПІ у Сихівському районі), Хмельницькій (ДПІ у м. Хмельницькому) областях.
У зверненнях до регіональних органів ДПС громадяни порушували переважно такі питання:
контрольно-перевірочна робота - 36,3 відсотка. Найбільша кількість таких звернень зафіксована у Харківській області та АР Крим;
................Перейти до повного тексту