1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
14.10.2009 N 22499/7/24-0317
Про порядок призначення ліквідатора відсутнього боржника
ДПА України з метою вирішення проблемних питань, які виникають при призначенні арбітражних керуючих ліквідаторами у справах про банкрутство, ініційованих органами державної податкової служби, що вирішуються господарськими судами за ст. 52 Закону України від 14.05.92 р. N 2343-XII "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), повідомляє наступне.
Відповідно до положень цього Закону господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.
У разі якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язується протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.
Згідно роз'яснень Головного управління державної служби України від 21.11.2008 р. N 9466/12-08, а також Міністерства юстиції України від 10.09.2009 р. N 11276-0-33-09-19 державні службовці не мають права виконувати функції арбітражних керуючих (ліквідаторів) боржників, визнаних банкрутами, оскільки така підприємницька діяльність державних службовців відповідно до положень ст. 16 Закону України "Про державну службу", а також ст. 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією" може мати відповідні ознаки корупційних дій.
Закон України від 11.06.2009 р. N 1506-VI "Про засади запобігання та протидії корупції", який набирає чинності 1 січня 2010 року, також забороняє державним службовцям займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі спорту, що здійснюється у позаробочий час), безпосередньо або через інших осіб, якщо інше не передбачене законом.

................
Перейти до повного тексту