- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
28.04.2009 N 8885/7/25-0017 |
(Витяг)
На виконання планів роботи у частині аналізу роботи з розгляду скарг платників податків ДПАУ інформує. У цілому по Україні за результатами розгляду первинних і повторних скарг платників податків у січні - березні 2009 р. скасовано 771 податкове повідомлення-рішення (рішення) або 20,1% від розглянутих оскаржених на суму 446,9 млн. грн.
1. Рішенням ДПАУ, прийнятим за розглядом скарги ВАТ, скасовано податкові повідомлення-рішення ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя від 01.09.2008 р. про визначення податкових зобов'язань з податку на прибуток і ПДВ відповідно, оскільки перевіркою неправомірно донараховано 45,5 тис. грн. податку на прибуток за рахунок зменшення валових витрат за III квартал 2007 р. на 182,2 тис. грн. витрат на придбання металевих виробів для будівництва бази відпочинку, що відноситься до невиробничих фондів. При цьому в акті перевірки не доведено, що вартість металевих виробів була віднесена товариством до складу валових витрат.
2. Також перевіркою неправомірно донараховано 74,6 тис. грн. ПДВ, оскільки при розрахунку завищення податкового кредиту за грудень 2007 р. не враховано поданий ВАТ розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з ПДВ за січень 2008 р., а також всупереч нормам Закону України
"Про податок на додану вартість" зменшено податковий кредит з ПДВ ВАТ лише на підставі невідображення контрагентом-продавцем у складі податкових зобов'язань відповідних сум ПДВ.
3. ДПАУ рішенням від 19.02.2009 р. N 1494/6/25-0315, прийнятим за розглядом повторної скарги сільгоспкооперативу, скасувала податкове повідомлення-рішення Білгород-Дністровської ОДПІ від 13.10.2008 р. про сплату 16667 грн. 55 коп. ПДФО та 33335 грн. 10 коп. застосованої штрафної санкції. При розгляді первинної і повторної скарг не враховано, що СГК при оподаткуванні нарахованих сум орендної плати у натуральному вигляді (не грошових формах) фактично було дотримано вимоги п. 3.4 ст.
3 Закону України
"Про податок з доходів фізичних осіб", тобто об'єкт оподаткування визначався за звичайними цінами з урахуванням коефіцієнта.
4. Матеріали розгляду скарг та аналіз звітності свідчать, що працівники підрозділів розгляду скарг платників податків та уповноважені по розгляду первинних скарг ДПІ не завжди об'єктивно та принципово виконують свої функції. Аналіз розгляду повторних скарг, які надійшли до Департаменту апеляцій ДПАУ, та проведені перевірки ДПА свідчать про наявність окремих порушень і недоліків, які мали місце при здійсненні та реалізації матеріалів податкового контролю і прийнятті ДПІ та ДПА рішень за розглядом первинних і повторних скарг платників податків і громадян.
Зокрема, ДПІ у м. Сєверодонецьку, Алчевська ОДПІ і ДПІ у м. Свердловську при перевірці платників податків без врахування положень пп. 15.1.1 ст.
15 Закону України від 21.12.2000 р.
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо права податкових органів визначати суму податкових зобов'язань не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, здійснювали безпідставне донарахування ПДВ та податку на прибуток.
5. ДПІ Дніпропетровської області без урахування положень п. 3.3 Порядку направлення органами ДПС України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПАУ від 21.06.2001 р.
N 253, зареєстрованим у Мін'юсті України 06.07.2001 р. за N 567/5758 (далі - Порядок N 253), яким передбачено, що якщо податковий орган здійснив розрахунок сум податкових зобов'язань за декількома податками, то складається відповідна кількість податкових повідомлень, приймали одне податкове повідомлення-рішення про визначення платникам податків податкового зобов'язання з податку на прибуток і податкового зобов'язання з ПДВ.
................Перейти до повного тексту