- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.06.2009 N 12263/7/15-0717 |
Про ринковий збір
(Витяг)
<...>
Щодо повноти обліку платників ринкового збору
З метою повноти обліку платників ринкового збору, уникнення можливих втрат при його адмініструванні та збереження постійних темпів росту надходжень нагадуємо, що відповідно до пункту 2
Правил торгівлі на ринках ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій.
Разом з тим наявні випадки, коли платники ринкового збору не є самостійними власниками землі чи землекористувачами, а лише орендарями майна і тому не відповідають статусу ринку.
Зважаючи на це, просимо провести звірки з органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, а також землевпорядними органами щодо цільового використання земельних ділянок всіма об'єктами ринкового господарства, визначеними наказом Міністерства економіки України від 28.07.04 р.
N 281 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо базових моделей ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів" та наявності їх державної реєстрації відповідно до вимог Закону України від 15.05.03 р.
N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" і перевірити повноту сплати ними земельного податку та орендної плати за земельні ділянки, на яких здійснюється ринкова торгівля.
Щодо встановлення ставок ринкового збору
На теперішній час розміри ставок ринкового збору встановлюються двома чинними нормативними актами, а саме Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р.
N 56-93 "Про місцеві податки і збори" та Указом Президента України від 28.06.99 р.
N 761/99 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору", причому ці документи встановлюють різні бази оподаткування вказаним збором при однаковому об'єкті оподаткування.
Відповідно до статті
1 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.91 р.
N 1251-XII (у редакції Закону України від 18.02.97 р.
N 77/97-ВР, із змінами та доповненнями) ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів).., а також пільги щодо оподаткування не можуть установлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.
Законом України від 18.11.92 р.
N 2796-XII "Про тимчасове делегування Кабінету Міністрів України повноважень видавати декрети в сфері законодавчого регулювання" Верховна Рада України надала Кабінету Міністрів України повноваження видавати декрети, зокрема, в сфері законодавчого регулювання з питань оподаткування.
Отже, Декрет Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р.
N 56-93 "Про місцеві податки і збори" діє на правах Закону України про оподаткування і Указ Президента України від 28.06.99 р.
N 761/99 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору" не відміняє його положень про встановлення граничних розмірів ставок ринкового збору.
Таким чином,
Декрет надає право органам місцевого самоврядування встановлювати розміри ринкового збору в межах, що не перевищують 20 відсотків мінімальної заробітної плати для громадян і трьох мінімальних заробітних плат для юридичних осіб, як передбачено частиною 2 статті 4.
................Перейти до повного тексту