1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
10.01.2009 N 264/7/12-0117
Державним податковим
адміністраціям в Автономній
Республіці Крим, областях,
мм. Києві і Севастополі
Про набрання чинності Конвенцією про уникнення подвійного оподаткування з Йорданією
Державна податкова адміністрація України доводить до відома та врахування в роботі, що за повідомленням Міністерства закордонних справ України (лист від 19.12.2008 N 72/16-612/1-3859) 23 жовтня 2008 року набрала чинності Конвенція між Урядом України і Урядом Йорданського Хашимітського Королівства про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи та капітал і Протокол до неї, підписані 30 листопада 2005 р., ратифіковані Верховною Радою України 3 вересня 2008 р. (Закон України N 358-VI).
Положення цієї Конвенції застосовуються:
а) стосовно податків, що утримуються у джерела (дивіденди, проценти, роялті), щодо сум доходу, отриманих на або після 1 січня 2009 р.;
б) стосовно інших податків на доходи або капітал, що стягуються протягом будь-якого податкового періоду, що починається на або після 1 січня 2009 р.
В Україні положення Конвенції застосовуються до податків, що справляються згідно з Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб".
Ця Конвенція буде також застосовуватись до будь-яких ідентичних або значним чином подібних податків, які будуть справлятися в Україні після дати підписання цієї Конвенції на додаток до існуючих податків або замість них.
Конвенція застосовується до осіб (юридичних та фізичних), які є резидентами однієї з держав - України або Йорданії, або резидентами обох держав. Для цілей Конвенції вираз "резидент Договірної Держави" означає будь-яку особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця управління, місця реєстрації або іншого аналогічного критерію, а також включає цю Державу і будь-яку її адміністративно-територіальну одиницю чи місцевий орган влади. Цей термін, проте, не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі лише стосовно доходів із джерел у цій Державі або стосовно капіталу, що в ній знаходиться.
Якщо згідно з вищенаведеним визначенням фізична особа є резидентом обох Договірних Держав, Конвенцією встановлено відповідні правила, за якими можна визначити, резидентом якої з двох Держав буде вважатися ця особа для цілей оподаткування.
Відповідно до положень статті 7 Конвенції, якщо йорданське підприємство здійснює підприємницьку діяльність в Україні через розташоване в Україні постійне представництво, то прибуток цього підприємства може оподатковуватись в Україні, але тільки щодо тієї частини прибутку, яка стосується: 1) цього постійного представництва; 2) продажу в Україні товарів чи виробів такого самого або аналогічного характеру з товарами або виробами, що продаються через постійне представництво; 3) іншої підприємницької діяльності такого самого або аналогічного характеру, яка здійснюється в Україні через це постійне представництво. Причому до такого постійного представництва відносять прибуток, який воно могло б одержати, якби було окремим та самостійним підприємством, що здійснює таку саму або аналогічну діяльність у таких самих або аналогічних умовах, і діяло б в повній незалежності від підприємства, постійним представництвом якого воно є.
Податок на прибуток постійного представництва визначається відповідно до пункту 13.8 статті 13 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) та Порядку складання розрахунку податку на прибуток нерезидента, що проводить діяльність на території України через постійне представництво, затвердженого наказом ДПА України від 31.07.97 р. N 274 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 28 серпня 1997 р. за N 352/2156 (із змінами та доповненнями).
Чинне законодавство України дає узагальнене визначення терміна "постійне представництво" (п. 1.17 статті 1 Закону). В Конвенції цей термін розглядається більш детально, обумовлюються випадки, коли діяльність не розглядається як така, що утворює постійне представництво. Зокрема, будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об'єкт чи пов'язана з ними наглядова діяльність, утворюють постійне представництво, лише якщо тривалість робіт, пов'язана з таким майданчиком, об'єктом чи діяльністю, перевищує 9 місяців. Надання послуг, технічних послуг, у тому числі консультативних, підприємством через співробітників або інший персонал, найнятий підприємством для таких цілей, утворюють постійне представництво тільки у тому разі, якщо діяльність такого характеру (у рамках одного й того самого або пов'язаного з ним проекту) триває протягом періоду (періодів), які перевищують у сукупності шість місяців у будь-якому дванадцятимісячному періоді.
Доходи, що одержуються резидентом Йорданії від нерухомого майна, яке знаходиться в Україні, та доходи від відчуження такого майна будуть оподатковуватись в Україні. При цьому треба брати до уваги, що вищезазначене положення буде застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна. Морські, річкові та повітряні судна не розглядаються як нерухоме майно.
Прибутки, одержані підприємством Йорданії від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, не підлягають оподаткуванню в Україні.

................
Перейти до повного тексту