- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 12-0217/10-3591 від 12.05.97
м.Київ
Державній податковій адміністрації
в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві і
Севастополі
Про набуття чинності Конвенції з Норвегією про уникнення подвійного оподаткування
Конвенція застосовується в Україні на:
- податок на прибуток підприємств,
- прибутковий податок з громадян.
При застосуванні Конвенції слід мати на увазі, що положення законодавства України застосовуються до оподаткування доходів, одержаних резидентами Норвегії із України тією мірою, яка не суперечить Конвенції.
При практичному застосуванні Конвенції належить враховувати нижче викладене.
I. Оподаткування прибутку, отримуваного резидентом Норвегії через постійне представництво.
Закон України від 28.12.94 р.
"Про оподаткування прибутку підприємств" дає узагальнене визначення терміну "постійне представництво". Конвенція (стаття 5) цей термін розглядає детальніше, обумовлюються випадки, коли діяльність нерезидента в Україні буде створювати постійне представництво. Так, згідно з Конвенцією, термін "постійне представництво" не включає будівельний майданчик, споруду, монтажний або складальний об'єкт, або керівну чи консультативну діяльність, пов'язану з ними, якщо такі майданчик, об'єкт або діяльність існують не більше дванадцяти місяців; не розглядається як така, що створює постійне представництво, діяльність, яка має підготовчий або допоміжний характер, а також комерційна діяльність, здійснювана в Україні через брокера, комісіонера чи будь-якого іншого агента з незалежним статусом. Той факт, що компанія - резидент України контролюється компанією - резидентом Норвегії, сам по собі не перетворює цю українську компанію у постійне представництво норвезької компанії. Таким чином будь-яке спільне підприємство з участю норвезького капіталу само по собі не створює постійне представництво. Для вирішення питання, чи є це спільне підприємство постійним представництвом чи ні, повинні бути враховані інші положення цієї статті, а також положення чинного законодавства України.
При застосуванні Конвенції необхідно враховувати, що відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" термін "нерезидент" включає не лише юридичні особи, але також будь-які інші суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи України. Таким чином постійне місце діяльності будь-якого з нерезидентів, як вони визначені в п.1.8 статті 1 Закону, що відповідає критеріям постійного представництва, викладеним у Законі та Конвенції, створює постійне представництво.
Стаття 7 Конвенції встановлює правила стосовно оподаткування прибутку від підприємницької діяльності, що одержується нерезидентом через це постійне представництво.
Прибуток, одержуваний підприємством, яке керується резидентами Норвегії від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, оподатковується тільки в Норвегії (стаття 8).
II. Оподаткування пасивних доходів в Україні
Згідно з положеннями статей 10, 11 і 12 Конвенції та відповідно до чинного законодавства України щодо оподаткування пасивних прибутків резидентів Норвегії, які не здійснюють діяльність в Україні через постійне представництво, при їх репатріації за межі України встановлено такі ставки:
1. Стосовно дивідендів:
1.1. 5 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України компанії (на відміну від товариства), що є резидентом Норвегії, за умови, що така норвезька компанія є фактичним власником дивідендів і володіє принаймні 25 відсотками статутного фонду української компанії, яка сплачує дивіденди (стаття 10, пункт 2а);
1.2. 15 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України резиденту Норвегії, який є їх фактичним власником в усіх інших випадках (стаття 10, пункт 2b).
2. Стосовно процентів:
2.1. звільнення від українського податку процентів, що виникають в Україні, якщо:
- проценти сплачуються щодо облігацій, заборгованостей або інших подібних зобов'язань Уряду України, або її політико-адміністративного підрозділу, або місцевого органу влади за умови, що резидент Норвегії фактично має право на ці проценти;
................Перейти до повного тексту