- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 12-0217/10-2410 від 31.03.97 м.Київ |
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві і Севастополі
Про набуття чинності Угодою з ФРН про уникнення подвійного оподаткування
Угода застосовується в Україні на:
- податок на прибуток підприємств,
- прибутковий податок з громадян.
Угода буде також застосовуватися на:
- податок на майно підприємств і
- податок на нерухоме майно громадян, коли відповідні закони набудуть чинності.
При застосуванні Угоди слід мати на увазі, що положення законодавства України застосовуються до оподаткування доходів, одержаних резидентами ФРН із України тією мірою, яка не суперечить Угоді.
При практичному застосуванні Угоди належить враховувати нижчевикладене.
1. Оподаткування прибутку, отримуваного резидентом ФРН через постійне представництво.
Закон України від 28.12.94 р.
"Про оподаткування прибутку підприємств" дає узагальнене визначення терміну "постійне представництво". Угода (стаття 5) цей термін розглядає детальніше, обумовлюються випадки, коли діяльність нерезидента в Україні не буде створювати постійне представництво. Так, згідно з Угодою термін "постійне представництво" не включає будівельний майданчик або монтажний, або складальний об'єкт, якщо вони існують не більше дванадцяти місяців; не розглядається як така, що створює постійне представництво, діяльність, яка має підготовчий або допоміжний характер, а також комерційна діяльність, здійснювана в Україні через брокера, комісіонера чи будь-якого іншого агента з незалежним статусом. Той факт, що компанія-резидент України контролюється компанією-резидентом ФРН, сам по собі не перетворює цю українську компанію у постійне представництво німецької компанії. Таким чином будь-яке спільне підприємство з участю німецького капіталу само по собі не створює постійне представництво. Для вирішення питання, чи є це спільне підприємство постійним представництвом чи ні, повинні бути враховані інші положення цієї статті, а також положення чинного законодавства України.
При застосуванні
Угоди необхідно враховувати, що відповідно до Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств" термін "нерезидент" включає не лише юридичні особи, але також будь-які інші суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи України. Таким чином постійне місце діяльності будь-якого з нерезидентів, як вони визначені в п.1.8 статті 1 Закону, що відповідає критеріям постійного представництва, викладеним у Законі та Угоді, створює постійне представництво.
Стаття 7 Угоди встановлює правила стосовно оподаткування прибутку від підприємницької діяльності, що одержуються нерезидентом через це постійне представництво.
Прибуток, одержуваний підприємством, яке керується резидентами ФРН від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, оподатковується в ФРН, якщо фактичний керівний орган розміщений в ФРН. Але якщо фактичний керівний орган розміщений в Україні, то прибуток оподатковується лише в Україні (стаття 8).
2. Оподаткування пасивних доходів в Україні.
Згідно з положеннями статей
10,
11 і
12 Угоди та відповідно до чинного законодавства України щодо оподаткування пасивних прибутків резидентів ФРН, які не здійснюють діяльність в Україні через постійне представництво, при їх репатриації за межі України встановлено такі ставки:
1. Стосовно дивідендів:
1.1. 5 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України компанії (на відміну від партнерства), що є резидентом ФРН, за умови, що така німецька компанія є фактичним власником дивідендів і володіє принаймні 20 відсотками статутного фонду української компанії, яка сплачує дивіденди (стаття 10, пункт 2a);
1.2. 10 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України резиденту ФРН, який є їх фактичним власником в усіх інших випадках (стаття 10, пункт 2b).
2. Стосовно процентів:
2.1. звільнення від українського податку процентів, що виникають в Україні і сплачуються як відшкодування за позиками, що гарантовані Hennes-Deckung або сплачуються Уряду ФРН, Deutsche Bundesbank, Kreditanstalt fur Wiederaufbau або Deutsche Investitions und Entwicklungsgesellschaft (стаття 11, пункт 3a);
................Перейти до повного тексту