- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
N 12-0117/10-1895 від 14.03.97 м.Київ |
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві і Севастополі
Про набуття чинності Угоди з Республікою Вірменія про уникнення подвійного оподаткування
Державна податкова адміністрація України надсилає до відома і керівництва в роботі
Угоду між Урядом України і Урядом Республіки Вірменія про уникнення подвійного оподаткування та попередження ухилень стосовно податків на доходи і майно, підписану 14.05.96 р. (надалі - Угода) і яка набула чинності з 19.11.96 р. При цьому звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до статті 29 Угоди про набуття чинності, її положення будуть мати дію стосовно податків, що утримуються у джерела - до сум, що сплачуються, починаючи з 01.01.97 року, стосовно податків, утримуваних з доходів - за оподатковувані періоди, починаючи з 01.01.97 року. При застосуванні Угоди слід мати на увазі, що положення законодавства України застосовуються до оподаткування доходів, одержаних резидентами Вірменії з України в тій частині, яка не суперечить Угоді.
В Україні Угода поширюється на податок на прибуток підприємств та прибутковий податок з громадян. Угода також буде поширюватись на податок на майно підприємств і на податок на нерухоме майно громадян, коли відповідні закони наберуть чинності (стаття 2, пункт 3, підпункт а).
При практичному застосуванні Угоди належить враховувати нижче викладене.
1.Оподаткування прибутку, який одержує резидент Вірменії через постійне представництво.
Закон України від 28.12.94 р.
"Про оподаткування прибутку підприємств" дає узагальнене визначення терміну "постійне представництво". Угода (стаття 5) цей термін розглядає детальніше, обумовлюються випадки, коли діяльність нерезидента в Україні не буде створювати постійне представництво. Так, згідно з Угодою термін "постійне представництво" не включає будівельний майданчик, монтажний або складальний об'єкт, а також наглядову діяльність, пов'язану із згаданими об'єктами, якщо вони існують не більше дванадцяти місяців; не розглядається як така, що створює постійне представництво, діяльність, яка має підготовчий або допоміжний характер, а також комерційна діяльність, здійснювана в Україні через брокера, комісіонера чи будь-якого іншого агента з незалежним статусом. Той факт, що компанія-резидент України контролюється компанією-резидентом Вірменії, сам по собі не перетворює цю українську компанію у постійне представництво вірменської компанії. Таким чином будь-яке спільне підприємство за участю вірменського капіталу само по собі не створює постійне представництво. Для вирішення питання, чи є це спільне підприємство постійним представництвом чи ні, повинні бути враховані інші положення цієї статті, а також положення чинного законодавства України.
При застосуванні Угоди необхідно враховувати, що відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" термін "нерезидент" включає не лише юридичні особи, але також будь-які інші суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи України. Таким чином постійне місце діяльності будь-якого з нерезидентів, як вони визначені в п.1.8 статті 1 Закону, що відповідає критеріям постійного представництва, викладеним у Законі та Угоді, створює постійне представництво.
Стаття 7 Угоди встановлює правила стосовно оподаткування прибутку від підприємницької діяльності, що одержується нерезидентом через це постійне представництво.
На відміну від чинного законодавства України прибуток, одержуваний резидентами Вірменії від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, а також доход від фрахтування (фрахт) звільняється від оподаткування в Україні (Стаття 8). При цьому прибуток, одержуваний через представництва авіа чи морських компаній Вірменії від міжнародних перевезень, також підпадає під дію цієї статті.
II. Оподаткування пасивних доходів в Україні.
Згідно із положеннями статей 10, 11 і 12 Угоди та чинного законодавства України щодо оподаткування пасивних прибутків резидентів Вірменії, які не здійснюють діяльність в Україні через постійне представництво, при їх репатріації за межі України встановлено такі ставки:
1. Стосовно дивідендів:
1.1. 5 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України компанії (на відміну від партнерства), що є резидентом Вірменії, за умови, що така вірменська компанія є фактичним власником дивідендів і володіє принаймні 25 відсотками статутного фонду української компанії, яка сплачує дивіденди (стаття 10, пункт 2а);
................Перейти до повного тексту