1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА МІЖВІДОМЧА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ З ЕККА
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 3 від 20.10.95
м.Київ
Затверджено
рішенням Державної міжвідомчої
експертної комісії з електронних
контрольно-касових апаратів
Протокол N 3 від 20.10.95 р.
Положення про порядок продажу, технічного обслуговування та ремонту електронних контрольно-касових апаратів в Україні
Положення має на меті створення ефективно діючої мережі підприємств, що здійснюють продаж, ремонт і технічне обслуговування електронних контрольно-касових апаратів (далі - ЕККА), захист інтересів фізичних та юридичних осіб, які використовують ЕККА при проведенні розрахунків із споживачами за готівку.
1. Загальні положення
1.1. Положення підготовлено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1995 року N 398 "Про Державну міжвідомчу експертну комісію з електронних контрольно-касових апаратів".
1.2. В Положенні використовуються такі основні поняття:
заявник ЕККА (далі - заявник) - юридична особа, з ініціативи якого конкретна модель ЕККА занесена до Державного реєстру ЕККА, дозволених до реалізації та використання на території України (далі - Державний реєстр ЕККА);
постачальник ЕККА (далі - постачальник) - юридична особа, що організує продаж, технічне обслуговування і ремонт конкретних моделей ЕККА;
центр сервісного обслуговування і ремонту ЕККА (далі - ЦСО) - юридична особа, що надає послуги по введенню ЕККА в експлуатацію, їх технічному обслуговуванню та ремонту;
продавець ЕККА (далі - продавець) - юридична особа, що здійснює продаж ЕККА;
користувач ЕККА (далі - користувач) - суб'єкт підприємницької діяльності, юридична чи фізична особа, яка відповідно до чинного законодавства України застосовує ЕККА;
еталонний зразок ЕККА - зразок моделі ЕККА, яка занесена до Державного реєстру, відповідає технічним вимогам до ЕККА, витримала технічні випробування, сертифікацію і зберігається в лабораторії еталонних зразків.
1.3. До організацій і установ, що беруть участь у встановленні порядку продажу, технічного обслуговування і ремонту ЕККА, а також здійснюють безпосередній продаж, технічне обслуговування, ремонт ЕККА і контроль за цими видами діяльності, відносяться:
Державна міжвідомча експертна комісія по електронних контрольно-касових апаратах (далі - Державна комісія);
Державний комітет України із стандартизації, метрології і сертифікації (далі - Держстандарт України) і його територіальні органи;
Головна державна податкова інспекція України і державні податкові інспекції;
місцеві органи виконавчої влади;
заявники;
постачальники;
продавці;
ЦСО;
користувачі.
2. Державна міжвідомча експертна комісія по електронних контрольно-касових апаратах:
розглядає заявки про дозвіл на експлуатацію на території України моделей ЕККА, визначає моделі ЕККА, допущені до використання на території України;
формує і веде Державний реєстр ЕККА;
вирішує міжвідомчі проблеми, пов'язані з використанням ЕККА;
координує роботу міністерств, інших центральних органів державної влади щодо застосування ЕККА, проведення ними єдиної технічної політики стосовно ЕККА;
забезпечує здійснення контролю за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності законодавства щодо впровадження ЕККА;
організовує випробування і експертизу ЕККА на відповідність вимогам державних стандартів України, технічним вимогам до ЕККА для здійснення розрахунків зі споживачами за готівку в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також вимогам інших нормативних актів, які визначають умови застосування ЕККА;
організовує перевірки використання ЕККА в організаціях і підприємствах, що здійснюють розрахунки зі споживачами за готівку, а також перевіряє достовірність поданих до комісії документів і наведених у них відомостей;
приймає рішення і здійснює контроль за проведенням експериментів з ЕККА з метою виявлення ефективності їх застосування під час здійснення розрахунків зі споживачами за готівку;
подає Кабінету Міністрів України інформацію про застосування ЕККА на території України;
погоджує нормативні акти і рішення міністерств, інших органів державної виконавчої влади з питань, що входять до її компетенції;
розглядає скарги та заяви щодо продажу, технічного обслуговування і ремонту ЕККА.
3. Територіальні органи Держстандарту України - центри стандартизації, метрології і сертифікації:
проводять перевірку засобів вимірювання, які застосовуються в ЦСО для ремонту, налагодження та контролю ЕККА;
подають рекомендації до Державної комісії про виключення з Державного реєстру ЕККА моделей ЕККА у випадках, коли вони не відповідають сертифікаційним параметрам;
за дорученням Державної комісії здійснюють постійний контроль на відповідність ЕККА щодо параметрів сертифікації (техніки безпеки, радіозавадам, функціональним характеристикам) і технічних вимог до ЕККА.
4. Державні податкові інспекції:
забезпечують контроль за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності встановленого порядку застосування ЕККА;
накладають фінансові санкції на суб'єктів підприємницької діяльності, які порушують порядок проведення розрахунків зі споживачами за готівку;
ставлять на облік і знімають з обліку ЦСО відповідно до рішень органів виконавчої влади України, ведуть облік відбитків пломбіраторів та печаток, які використовуються в ЦСО;
реєструють ЕККА, які внесені до Державного реєстру ЕККА, допущені до використання в Україні і поставлені на технічне обслуговування в ЦСО;
знімають з реєстрації ЕККА, які виведені із Державного реєстру ЕККА і не допущені до використання в Україні;
ведуть реєстраційні картки щодо обліку зареєстрованих або знятих з реєстрації ЕККА;
перевіряють наявність на ЕККА пломб, встановлених ЦСО;
контролюють фіскальну пам'ять у процесі експлуатації ЕККА, пломбують її, якщо вона розпломбовувалась при виконанні ремонту;
перевіряють справність ЕККА, в разі необхідності залучають для перевірки фахівців ЦСО, де ЕККА знаходиться на обслуговуванні;
надсилають зауваження та пропозиції щодо якості технічного обслуговування та ремонту ЕККА до Державної комісії, органів виконавчої влади України;
подають рекомендації до Державної комісії щодо виведення з Державного реєстру ЕККА моделей ЕККА, які не забезпечують повноту контролю обліку виручки;
розглядають скарги, пов'язані з використанням ЕККА;
проводять навчання працівників державних податкових інспекцій;
подають пропозиції до органів виконавчої влади України про зняття з реєстрації ЦСО у випадках, якщо з вини працівників ЦСО сталося порушення законодавства, інших нормативних документів про застосування ЕККА.
5. Органи виконавчої влади України:
вживають заходи щодо забезпечення виконання цього Положення;
забезпечують контроль за впровадженням ЕККА;
реєструють в обов'язковому порядку підприємства ЦСО, якщо вони відповідають вимогам, встановленим цим Положенням;
знімають ЦСО з реєстрації у випадках порушення вимог цього Положення за власною ініціативою, за поданням державних податкових інспекцій, Держстандарту України та його територіальних органів.
6. Заявники:
укладають договори з постачальником на постачання ЕККА;
виконують функції постачальників заявлених ними моделей ЕККА на території України, якщо вони внесені до Державного реєстру ЕККА як постачальники;
здійснюють постачання ЕККА, що відповідають еталонним зразкам, які занесені до Державного реєстру ЕККА;
несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України, включаючи виведення моделі ЕККА з Державного реєстру ЕККА, за невідповідність еталонним зразкам ЕККА моделей ЕККА, які вони постачають;
надають Головній державній податковій інспекції України щомісячну інформацію щодо вироблених (завезених на територію України) та реалізованих ЕККА;
забезпечують доробку ЕККА, що постачаються, на відповідність технічним вимогам до ЕККА у випадках зміни останніх;
забезпечують через ЦСО гарантійний ремонт ЕККА, несуть відповідальність за забезпечення ЦСО стендовим обладнанням, тестовим програмним забезпеченням, а також запасними частинами та комплектуючими, ремонтною і експлуатаційною документацією протягом всього терміну використання ЕККА, встановленого Державним реєстром ЕККА;
можуть виконувати функції продавця і ЦСО за умови виконання вимог, встановлених цим Положенням.
7. Постачальники:
здійснюють постачання ЕККА, що відповідають еталонним зразкам, занесеним до Державного реєстру ЕККА;
несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України, включаючи виведення моделі ЕККА з Державного реєстру ЕККА, за невідповідність еталонним зразкам ЕККА моделей ЕККА, які вони постачають;
надають Головній державній податковій інспекції України щомісячну інформацію щодо вироблених (завезених на територію України) та реалізованих ЕККА;
створюють на договірній основі мережу продавців і ЦСО, координують та контролюють їх діяльність;
укладають договори з продавцями на продаж ЕККА;
укладають договори з ЦСО на технічне обслуговування і ремонт ЕККА;
Примітка. Один постачальник має право укладати договори на технічне обслуговування і ремонт ЕККА з декількома ЦСО на території одного регіону;
несуть відповідальність за незадовільну організацію продажу і ЦСО, яка передбачає скорочення терміну первинної реалізації і реєстрації моделі ЕККА в Державному реєстрі ЕККА;
укладають з заявниками договори на постачання ЕККА;
забезпечують доробку ЕККА, що постачаються, на відповідність технічним вимогам до ЕККА у випадках зміни останніх;
забезпечують через ЦСО гарантійний ремонт ЕККА, несуть відповідальність щодо забезпечення ЦСО стендовим обладнанням, тестовим програмним забезпеченням, а також запасними частинами та комплектуючими, ремонтною й експлуатаційною документацією протягом всього терміну використання ЕККА, встановленого Державним реєстром ЕККА;
проводять навчання продавців та працівників ЦСО, їх атестацію, видають їм відповідні посвідчення;
беруть участь у проведенні навчання працівників державних податкових інспекцій щодо застосування ЕККА;
надають методичну допомогу ЦСО в організації навчання працівників державних податкових інспекцій та користувачів щодо застосування ЕККА;
накопичують та узагальнюють інформацію про експлуатацію ЕККА, що постачаються, і передають її заявникам та Державній комісії за вимогою;
мають право виконувати функції продавця і ЦСО за умови виконання вимог, встановлених цим Положенням;
контролюють якість виконання функцій: продавцями - щодо продажу ЕККА, ЦСО - щодо технічного обслуговування і ремонту ЕККА, дають обов'язкові вказівки щодо організації продажу, технічного обслуговування та якості ремонту ЕККА;
виконують рішення Державної комісії, звітують перед нею про свою діяльність, подають щорічно, станом на 1 березня поточного року, інформацію про існуючу мережу продавців і ЦСО щодо обслуговування відповідних моделей ЕККА;
несуть відповідальність за пломбування фіскальної пам'яті ЕККА у випадку її ремонту без дозволу державних податкових інспекцій;
несуть відповідальність за незанесення в розділи паспорта чи формуляра ЕККА інформації, яка визначає гарантійні зобов'язання та приймання по якості. Крім цього, паспорт ЕККА повинен містити: повну назву і поштову адресу постачальника, інформацію про регіональні ЦСО, які виконують гарантійний ремонт ЕККА;
постачальники ЕККА, які є заявниками, повинні виконувати крім функцій постачальника також функції заявника, встановлені цим Положенням;
зобов'язані у випадку розриву договору з ЦСО забезпечити користувачів послугами іншого ЦСО.
8. Продавці:
здійснюють продаж ЕККА при наявності договору з постачальниками щодо продажу ЕККА відповідних моделей та технічне обслуговування і ремонт ЕККА даних моделей при наявності договору з ЦСО;
Примітка. Продавці мають право продавати ЕККА тільки в ті регіони, де є ЦСО, з якими продавець уклав договір на технічне обслуговування і ремонт відповідних моделей ЕККА;
сприяють користувачам ЕККА в укладанні договорів з ЦСО на технічне обслуговування та ремонт ЕККА;
Примітка. У випадку необхідності продажу ЕККА одним користувачем іншому такий продаж здійснюється через ЦСО, де ЕККА поставлений чи повинен бути поставлений на технічне обслуговування і ремонт, або через продавців ЕККА при наявності в паспорті ЕККА відмітки державної податкової інспекції про зняття з обліку за місцем попередньої реєстрації;

................
Перейти до повного тексту