- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
23.07.2003 N 11500/7/25-0017 |
ДПА в АР Крим, областях,
м. Києві та м. Севастополі
Про стан роботи з розгляду скарг платників податків на рішення органів державної податкової служби
(Витяг)
За січень - червень 2003 року від платників податків до ДПА в АР Крим, областях, м. Києві і Севастополі та ДПІ у містах із районним поділом надійшло 4303 повторних скарг (заяв), у яких оскаржено 5905 рішень (постанов) органів ДПС. Порівняно з і півріччям 2002 року надходження скарг від платників податків у цілому збільшилося у 1,3 рази.
За результатами розгляду 5389 оскаржених рішень (постанов) скасовано 1008, або 18,7% від розглянутих, у тому числі 925 рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (18,4%) на суму 268749,3 тис. грн. Слід зазначити, що при збільшенні кількості оскаржених рішень, відсоток скасованих рішень у цілому по Україні порівняно з I півріччям 2002 року зменшився на 3,2 пункти (з 21,9 до 18,7%).
Більшість скасованих ДПА рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій прийнято за результатами перевірок, здійснених працівниками підрозділів податкового аудиту та валютного контролю, оподаткування фізосіб та податкової міліції. Неякісні перевірки та невиконання спеціалістами ДПІ вимог нормативних актів щодо оформлення матеріалів перевірок, неврахування при застосуванні штрафних (фінансових) санкцій податкових роз'яснень ДПА України, помилкове застосування норм чинного податкового законодавства призводять до збільшення кількості обгрунтованих скарг платників податків, значних витрат робочого часу для розгляду скарг та здійснення додаткових перевірок.
Зокрема, приватному підприємцю, який є платником прибуткового податку за фіксованим розміром, ДПТ у м. Рівне податковим повідомленням-рішенням від 05.12.2002 р. N 0003122640/0/26-2 донараховано 24469 грн. 80 коп. прибуткового податку з громадян у зв'язку з тим, що підприємцем під час перевірки не надано документів щодо оцінки продукції рослинного походження, обов'язковість якої передбачена при здійсненні торгівлі продукцією тваринного та рослинного походження на ринку, а чеки про сплату ринкового збору на ринку не підтверджують продажу підприємцем продукції фірмі безпосередньо на ринку. ДПА України за розглядом повторної скарги визнано неправомірним донарахування прибуткового податку з громадян і зазначене податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Рівному скасовано.
За результатами розгляду повторної скарги фірми та з урахуванням проведеної додаткової перевірки ДПА у Волинській області скасувала податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Луцьку від 27.03.2003 р. N 0000491702/0 в частині сплати донарахованого перевіркою прибуткового податку з громадян (1,5 тис. грн.) Зазначене податкове повідомлення-рішення ДПІ було прийнято за наслідками розгляду неякісного акта перевірки, в якому перевіряючі не врахували те, що громадяни, яким фірма здійснювала виплати грошових коштів не за місцем основної роботи, є СПД і сплачували авансові платежі прибуткового податку.
Окремі державні податкові інспекції в порушення вимог п. 2.2 наказу ДПА України від 29.11.99 р. N 662 "Про стан роботи податкових органів з розгляду апеляцій платників податків" у разі, коли платник податків відмовляється визнати висновки перевірки податкового органу або має зауваження до них та оскаржує такі висновки у встановленому законом порядку, приймали рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій до розгляду або без розгляну такого оскарження.
ДПІ ряду областей при застосуванні до платників податків штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України
"Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не враховують положення Податкового роз'яснення щодо застосування пунктів 5, 6, 7 статті 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", затвердженого наказом ДПА України від 14.01.2002 р.
N 20, щодо застосування до фізосіб - платників єдиного, фіксованого податків та СПД, які придбали спеціальний торговий патент, фінсанкцій, передбачених ст. 17 Закону. Зокрема, Долинська МДПІ Кіровоградської області без урахування зазначених податкових роз'яснень прийняла податкове повідомлення-рішення про сплату застосованих до підприємця відповідно до п. 1 і 3 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" фінсанкцій за проведення розрахункової операції без використання розрахункової книжки.
При донарахуванні перевірками сум податків та прийнятті рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій окремі ДПІ на порушення вимог
Цивільного кодексу України і п. 11 ст.
10 Закону України
"Про державну податкову службу в Україні", замість подання до судів і господарських судів позовів про визнання угод недійсними, самостійно не враховували витрат, здійснених за угодами між СПД.
За січень - червень 2003 року за розглядом 279 оскаржених постанов про накладення адмінстягнень скасовано 70 постанов (25,1% від кількості розглянутих). Керівники і спеціалісти окремих ДПІ області не повною мірою виконували вимоги чинного законодавства щодо провадження справ про адмінправопорушення, не приділяли належної уваги оформленню та розгляду матеріалів перевірок платників податків, внаслідок чого допускали неправомірне накладення штрафів на посадових осіб підприємств і громадян. Допускалися випадки, коли справи про адмінправопорушення розглядалися за відсутності осіб, які притягувалися до адмінвідповідальності, без повідомлення про час і місце розгляду справ, не завжди перевірялася правильність складання протоколів та інших матеріалів по справах.
................Перейти до повного тексту