1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
30.10.2006 N 20164/7/25-0017
(Витяг)
До Департаменту апеляцій ДПАУ за січень - вересень 2006 року надійшло 3209 повторних скарг, або на 4,9 % більше порівняно з відповідним періодом минулого року, в яких оскаржено 4772 податкових повідомлень-рішень (рішень). У вересні поточного року мали місце негативні тенденції збільшення кількості надходження до ДПАУ повторних скарг платників податків.
За розглядом Департаментом апеляцій 4277 оскаржених платниками податків податкових повідомлень-рішень (рішень) ДПАУ скасовано 259 (6,1 %) на загальну суму 120041,7 тис. грн. і у 39 випадках збільшено суми податків та штрафних (фінансових) санкцій на 42264,2 тис. грн. Залишено без змін 4018 оскаржених податкових повідомлень-рішень (рішень) на загальну суму 3063388,4 тис. грн.
Слід зазначити, що у вересні 2006 року за розглядом Департаментом апеляцій ДПАУ повторних скарг платників податків скасовано 22 податкових повідомлень-рішень (рішень), що майже удвічі менше, ніж у вересні 2005 року (41 податкове повідомлення-рішення). По 17 регіональних ДПА ДПАУ не скасовано жодного оскарженого податкового повідомлення-рішення (рішення).
Як показують матеріали розгляду скарг платників податків і результати перевірок та звітності в окремих ДПІ, у поточному році не виконується в повному обсязі План заходів ДПАУ, спрямованих на зменшення кількості скарг платників податків та поліпшення роботи з апеляційного узгодження податкових зобов'язань в адмінпорядку (лист ДПАУ від 19.12.2005 р. N 25200/7/25-0017) в частині поліпшення роботи з розгляду первинних скарг платників податків.
Неякісні перевірки та невиконання спеціалістами окремих ДПІ вимог нормативних актів щодо оформлення матеріалів перевірок, зокрема вимог наказу ДПАУ від 10.08.2005 р. N 327 "Про затвердження Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", призводить до збільшення кількості обґрунтованих скарг платників податків і додаткової втрати робочого часу на розгляд скарг платників податків та на здійснення додаткових перевірок. Начальники деяких ДПІ, їх заступники, керівники структурних підрозділів та працівники, уповноважені розглядати первинні скарги, в багатьох випадках недостатньо і не завжди об'єктивно та принципово розглядали матеріали перевірок і скарги платників податків, іноді не враховували податкових роз'яснень ДПАУ. Має місце неузгодженість дій між структурними підрозділами ДПІ.
Зокрема, рішенням ДПАУ від 20.09.2006 р. за розглядом повторної скарги ТОВ скасовано податкове повідомлення-рішення Кіровоградської ОДПІ від 21.02.2006 р. в частині неправомірно застосованої штрафної санкції з посиланням на пп. 17.1.6 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181). Під час прийняття зазначеного податкового повідомлення-рішення та рішень за розглядом первинної і повторної скарг не було враховано, що розмір донарахованого перевіркою податкового зобов'язання з податку на прибуток не підпадає під визначення терміна "податкове зобов'язання у великих розмірах".
Рішенням ДПАУ від 27.09.2006 р. за розглядом повторної скарги ЗАТ скасовано неправомірно прийняте податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Херсоні від 27.04.2006 р. N 0001031703/0 на сплату 170 грн. штрафних санкцій за несвоєчасне подання розрахунку суми податку з власників водних транспортних засобів, застосованих з посиланням на пп. 17.1.1 ст. 17 Закону N 2181. При прийнятті зазначеного податкового повідомлення-рішення не було враховано те, що діючим законодавством не передбачено подання окремого розрахунку суми податку з власників водних транспортних засобів.
Мають місце випадки неправильного розрахунку штрафних (фінансових) санкцій за порушення строків декларування валютних цінностей та іншого майна. Так, за розглядом акта перевірки від 23.03.2006 р. ДПІ у м. Херсоні прийнято рішення від 30.03.2006 р. N 0002092301/0 про застосування до ВАТ штрафних (фінансових) санкцій у сумі 9333 грн. за порушення термінів декларування валютних цінностей. Однак при складанні розрахунку штрафних (фінансових) санкцій не враховано вимог Методичних рекомендацій щодо застосування в контрольно-перевірочній роботі законодавчих актів, якими регулюється порядок здійснення експортно-імпортних операцій у зовнішньоекономічній сфері. Суму штрафу необхідно було розраховувати за кожний звітний період починаючи з наступного дня після граничного терміну подання декларації про валютні цінності та майно і закінчуючи останнім днем звітного періоду. Неправомірно нараховану суму штрафу (2992 грн.) за розглядом повторної скарги ВАТ ДПАУ скасовано.
За розглядом повторної скарги ВАТ ДПАУ скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі від 23.03.2006 р. N 0003302301/0 в частині неправомірно донарахованих сум податку на прибуток за рахунок визначення приросту (убутку) балансової вартості запасів з урахуванням всієї суми залишку незавершеного виробництва і готової продукції без урахування вимог п. 5.9 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та не враховано поданих платником податку уточнюючих розрахунків.

................
Перейти до повного тексту