- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
25.07.2006 N 14008/7/25-0017 |
Про стан роботи з розгляду скарг платників податків за I півріччя 2006 року
(Витяг)
<...> До Департаменту апеляцій ДПАУ за січень-червень 2006 р. надійшло 2044 повторні скарги, або на 0,5% менше порівняно з відповідним періодом минулого року, в яких оскаржено 2971 податкове повідомлення-рішення (рішень). Найбільше скарг надійшло від платників податків Дніпропетровської (247) області, м. Києва (245), Запорізької (222), Львівської (105) і Донецької (130) областей та АР Крим (139), або 57,6% від загальної кількості скарг.
За розглядом Департаментом апеляцій 2711 оскаржених платниками податків податкових повідомлень-рішень (рішень) ДПАУ скасовано 203 (7,5%) на загальну суму 78621,8 тис. грн. і у 27 випадках збільшено суми податків та штрафних (фінансових) санкцій на 38193,0 тис. грн. Залишено без змін 2508 оскаржених податкових повідомлень-рішень (рішень) на загальну суму 2378281,7 тис. грн.
Неякісні перевірки та невиконання спеціалістами окремих ДПІ вимог нормативних актів щодо оформлення матеріалів перевірок призводять до збільшення кількості обгрунтованих скарг платників податків і додаткової втрати робочого часу на розгляд скарг платників податків та на здійснення додаткових перевірок. Начальники деяких ДПІ, їх заступники, керівники структурних підрозділів та працівники, уповноважені розглядати первинні скарги, в ряді випадків недостатньо і не завжди об'єктивно та принципово розглядали матеріали перевірок і скарги платників податків, іноді не враховували податкових роз'яснень ДПАУ.
Зокрема, незважаючи на те, що до ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська 15.11.2005 р. (вхідний N 1680/5) надійшла ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 11.11.2005 р. (справа N Б24/257/05) про порушення провадження у справі про банкрутство обласного комунального підприємства і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, начальником зазначеної ДПІ в порушення вимог Закону України
"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і роз'яснення ДПАУ від 02.06.2005 р.
N 10902/7/23-1117 неправомірно прийнято 46 податкових повідомлень-рішень про визначення підприємству штрафних санкцій на загальну суму 106709 грн. 5 коп. за порушення граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань з ПДВ.
Крім цього, суми штрафних санкцій не відповідали дійсному стану розрахунків підприємства з бюджетом з ПДВ і за результатами звірення розрахунків, здійсненого за дорученням ДПАУ, з'ясовано, що у 28 із 46 податкових повідомлень-рішень неправильно були визначені суми штрафних санкцій, а також при складанні розрахунку штрафних санкцій не були враховані порушення підприємством граничних строків сплати ПДВ у січні-липні 2003 р. та липні 2004 р.
У порушення вимог п.3 пп.6.1.7 п.6 Інструкції про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПАУ від 17.03.2001 р.
N 110 (зареєстрованої в Мін'юсті України 23.03.2001 р. за N 268/5459), яким чітко визначено, що податкове повідомлення приймається одне на всю суму сплаченого (погашеного) податкового боргу за період від 91 календарного дня до дня фактичного погашення всієї суми податкового зобов'язання, незалежно від кількості випадків сплати за цей період, Енергодарською ОДПІ (Запорізька обл.) з посиланням на пп.17.1.7 ст.17 Закону України від 21.12.2000 р.
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181) застосовано до Кам'янець-Дніпровського міського комунального підприємства штрафні санкції за затримку більше 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. ДПАУ скасувала податкове повідомлення-рішення Енегодарської ОДПІ в частині 1,3 тис. грн. застосованої штрафної санкції.
Без врахування норм пп.6.1.7 п.6 зазначеної
Інструкції, яким визначено, що штрафні (фінансові санкції) не поширюються на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, та з посиланням на пп.17.1.7 ст.
17 Закону
N 2181 ДПІ у м.Трускавець (Львівська обл.) неправомірно застосовано до комунального підприємства штрафну санкцію за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища, визначеного в уточнюючому розрахунку, у тому числі на несвоєчасно сплачену штрафну санкцію у розмірі 5% від суми недоплати, самостійно нарахованої платником відповідно до п.17.2 ст.17 зазначеного Закону. З ціє причини ДПАУ скасувала податкове повідомлення-рішення ДПІ у м.Трускавець в частині штрафної санкції, нарахованої на штрафну санкцію.
Перевірками не було доведено порушення Закону України
"Про податок на додану вартість" ТОВ (м. Кривий Ріг) при віднесенні до податкового кредиту сум ПДВ по придбаних і переданих в оренду основних фондах, а також приватним підприємством (м. Дніпродзержинськ), яке є платником єдиного податку за ставкою 6% і заявило до відшкодування шляхом зарахування на рахунок платника у банку суми ПДВ. ДПАУ рішеннями від 18.04.2006 р. N 4367/6/25-0115 (7283/7) скасувала податкове повідомлення-рішення Центральної МДПІ у м. Кривий Ріг від 03.11.2005 р. N 0003382340/0 в частині визначених ТОВ 42.1 тис. грн. ПДВ і 21 тис. грн. штрафних санкцій та від 06.04.2006 р. N 3859/6/25-0115 (6509/7) визнала право на бюджетне відшкодування приватним підприємством сум ПДВ і скасувала податкове повідомлення-рішення ДПІ у м.Дніпродзержинську від 09.11.2005 р. N 1191600/46749/10/24986129.
................Перейти до повного тексту