1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
18.08.2006 N 494
Про затвердження Узагальнюючого податкового роз'яснення щодо упорядкування обліку плати за торгові патенти та порядку стягнення нарахованих чергових платежів за торгові патенти у разі їх несплати
(Витяг)
На виконання пункту 6 наказу Державної податкової адміністрації України від 14.07.2006 р. N 412 відносно підготовки Узагальнюючого податкового роз'яснення щодо упорядкування обліку плати за торгові патенти та порядку стягнення нарахованих чергових платежів за торгові патенти у разі їх несплати
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Узагальнююче податкове роз'яснення щодо упорядкування обліку плати за торгові патенти та порядку стягнення нарахованих чергових платежів за торгові патенти у разі їх несплати (додається).
Голова А.I.Брезвін
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ ДПА України
18.08.2006 N 494
УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ПОДАТКОВЕ РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо упорядкування обліку плати за торгові патенти та порядку стягнення нарахованих чергових платежів за торгові патенти у разі їх несплати
Частиною третьою статті 1 Закону України від 25.06.91 р. N 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" зі змінами та доповненнями (далі - Закон N 1251-XII) встановлено, що ставки, механізм справляння податків i зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, i пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.
Згідно з пунктом 18 статті 14 Закону до загальнодержавних податків i зборів (обов'язкових платежів) віднесено плату за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності.
Закон України від 23.03.96 р. N 98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" зі змінами та доповненнями (далі - Закон N 98/96-ВР) визначає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності.
Статтею 8 Закону N 98/96-ВР встановлено відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють торговельну діяльність, операції з торгівлі готівковими валютними цінностями, операції з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг у разі порушення вимог Закону N 98/96-ВР. До дня сплати штрафів, визначених цією статтею, а також до придбання торгового патенту або оформлення пільгового торгового патенту діяльність відповідних суб'єктів підприємницької діяльності зупиняється.
Штрафи, передбачені цією статтею, підлягають сплаті порушником у п'ятиденний термін відповідно до законодавства.
Посадові особи та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності у разі порушення вимог Закону N 98/96-ВР притягаються до адміністративної відповідальності згідно із законодавством.
Статтею 11 Закону N 1251-XII встановлено, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків i зборів (обов'язкових платежів) i додержання законів про оподаткування несуть платники податків i зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Відповідно до статті 11 Закону України від 04.12.90 р. N 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" зі змінами та доповненнями (далі - Закон N 509-XII) органи державної податкової служби мають право у межах компетенції та у порядку, встановленому законами України, здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням i сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування i сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки i збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також здійснювати контроль за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до законів, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

................
Перейти до повного тексту