1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
20.07.2006 N 3921/С/17-0715
Щодо пільг з оподаткування доходів фізичних осіб - учасників бойових дій на території інших країн
(Витяг)
Державна податкова адміністрація України розглянула... лист..., який надійшов з Міністерства праці та соціальної політики України щодо пільг з оподаткування доходів фізичних осіб - учасників бойових дій на території інших країн, і в межах своєї компетенції повідомляє.
Згідно із статтями 67 та 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися законів України та сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З 1 січня 2004 року прийнятим Верховною Радою України Законом України від 22.05.2003 р. N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон N 889-IV) змінено порядок оподаткування доходів фізичних осіб та порядок надання пільг з оподаткування.
Законом N 889-IV значно знижено податковий тиск на всіх платників податку. Так, замість п'яти ставок оподаткування доходів фізичних осіб (з максимальною - 40%), передбачених Декретом про прибутковий податок з громадян , який був чинним до Закону N 889-IV, установлена одна ставка податку - 15 відсотків (до 1 січня 2007 року - 13 відсотків).
Крім того, на відміну від Декрету , Закон N 889-IV носить більш соціально спрямований та справедливий характер, оскільки при вирішенні питання щодо надання пільги з оподаткування, по-перше, розглядається вид та розмір одержаного особою доходу, а вже в другу чергу - належність такої особи до певної професії чи категорії платників. Закон N 889-IV зберіг і навіть розширив обсяг пільг для соціально вразливих і малозабезпечених верств суспільства.
Закон N 889-IV передбачає надання пільги всім громадянам (незалежно від розміру одержаного доходу) - у вигляді невключення до об'єкта оподаткування окремих видів доходів, а для малозабезпечених платників - ще й у вигляді податкової соціальної пільги.
Так, у будь-якої особи незалежно від рівня її доходів, не підлягають оподаткуванню суми державної матеріальної та соціальної допомоги у вигляді адресних виплат коштів та надання соціальних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи допомогу по вагітності та пологах), винагород та страхових виплат, які отримуються платником податку, відповідно, з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування згідно з законом (пп. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону N 889-IV.
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата виключно за одним місцем його нарахування (виплати). Визначення заробітної плати наведено в п. 1.1 та пп. "д" п. 1.3 ст. 1 Закону.
До доходів, відмінних від заробітної плати, застосування податкової соціальної пільги Законом N 889-IV не передбачено.
Відповідно до ст. 6 Закону N 889-IV ця пільга встановлюється залежно від категорій платників у розмірах 100, 150 та 200 відсотків мінімальної заробітної плати та застосовується до нарахованого місячного доходу платника податку у вигляді заробітної плати у разі, якщо її розмір не перевищує суми місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на 1 січня звітного податкового року, помноженої на 1,4 та округленої до найближчих 10 грн. З врахуванням того, що на 2004 рік прожитковий мінімум було встановлено у розмірі 365 грн., на 2005 рік у розмірі 453 грн., на 2006 рік - 483 грн., сума доходу (заробітної плати), що дає право на одержання податкової соціальної пільги у 2004 році, становила 510 грн. на місяць, у 2005 році - 630 грн. на місяць, у 2006 році - 680 грн. на місяць. У разі перевищення місячної заробітної плати понад встановлений розмір питання щодо надання податкової соціальної пільги не розглядається, незалежно від категорії платника податку, що її одержує.

................
Перейти до повного тексту