- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
31.01.2006 N 1736/7/25-0017 |
Про стан роботи з розгляду скарг платників податків за 2005 рік
(Витяг)
До підрозділів апеляцій ДПА в АР Крим, областях, м. Києві і Севастополі та ДПІ у містах з районним поділом у січні-грудні 2005 р. надійшло 7799 повторних скарг платників податків або на 2956 менше, ніж за 2004 рік.
За результатами розгляду підрозділами апеляцій регіональних ДПА 11698 оскаржених податкових повідомлень-рішень (рішень) скасовано - 2488 на загальну суму 1504743,0 тис. грн. (21,3% від розглянутих оскаржених податкових повідомлень-рішень (рішень), що на 4,6 пункта більше у порівнянні з 2004 роком (16,7%).
До Департаменту апеляцій ДПАУ за січень-грудень 2005 р. надійшло 3999 повторних скарг.
За розглядом повторних скарг платників податків, які раніше розглядалися на місцевому і регіональному рівні, ДПАУ скасовано 565 рішень (9,7% від розглянутих оскаржених податкових повідомлень-рішень) на суму 1463187,4 тис. грн.
Недотримання окремими ДПІ вимог законодавства та ДПАУ щодо здійснення контрольно-перевірочної роботи, оформлення і реалізації матеріалів перевірок та розгляду скарг платників податків призводить до звернення суб'єктів господарювання з повторними скаргами до регіональних ДПА і до ДПАУ. Начальники деяких ДПІ, їх заступники, керівники структурних підрозділів та працівники, уповноважені розглядати первинні скарги, в ряді випадків недостатньо і не завжди об'єктивно та принципово розглядали матеріали перевірок і скарги платників податків, іноді не враховували податкових роз'яснень ДПАУ.
Незадовільно розглядалися первинні скарги платників податків у податкових органах Рівненської, Харківської, Волинської, Дніпропетровської, Луганської, Закарпатської і Запорізької областей, в яких на місцевому рівні скасовано лише від 10,1 до 15,4% від розглянутих оскаржених податкових повідомлень-рішень (рішень).
Зокрема, без дотримання норм, визначених у п. 4.8 ст.
4 Закону України
"Про податок на додану вартість", та роз'яснень ДПАУ деякі ДПІ здійснювали донарахування податкових зобов'язань з ПДВ за операціями з передачі векселів в погашення заборгованості за отримані товари (з номіналу векселя, переданого підприємством у рахунок погашення зобов'язань за одержаний товар). ДПАУ скасовано податкове повідомлення-рішення, прийняте начальником СДПІ у м. Запоріжжі від 08.09.2004 р., виставлене ТОВ на сплату 1,1 млн. грн. ПДВ і штрафних санкцій; податкові повідомлення-рішення, прийняті заступником начальника ДПІ в Орджонікідзевському районі 05.01.2005 р. та виставлені ТОВ на зменшення заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ в сумі 433,5 тис. грн. та сплату 92,4 млн. грн. ПДВ і штрафних санкцій.
СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Дніпропетровську перевіркою ВАТ зменшила податковий кредит на суми ПДВ, сплачені у складі вартості сировини, не використаної на кінець звітного періоду, яка знаходиться у залишках на складі, та надіслала ТОВ податкове повідомлення-рішення на сплату 1,1 млн. грн. ПДВ та 0,6 млн. грн. штрафних санкцій.
Деякі податкові інспекції Дніпропетровської, Одеської та Рівненської областей під час перевірок платників податків без дотримання норм чинного законодавства не визнавали першу подію щодо дати збільшення валових витрат виробництва (обігу) та виникнення податкового кредиту з ПДВ і без вжиття заходів, передбачених п. 11 ст.
10 Закону України
"Про державну податкову службу в Україні", донараховували податки на прибуток і на додану вартість.
Мали місце випадки застосування штрафних санкцій до платників податків у розмірі 50% несвоєчасно внесених до бюджету узгоджених сум податкових зобов'язань з посиланням на пп. 17.1.7 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р.
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181) без врахування положень частини третьої пп. 6.1.7 п. 6 Інструкції про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами ДПС та податкового роз'яснення ДПАУ від 16.06.2004 р.
N 10930/7/24-1117, тобто без фактичного погашення всієї суми податкового зобов'язання. СДПІ у м. Києві по роботі з великими платниками податків неправильно застосувала до АК 37,2 млн. грн. штрафних санкцій з ПДВ та 8,6 млн. грн. штрафних санкцій з податку на прибуток.
Окремі ДПІ застосовували штрафні санкції з посиланням на пп. 17.1.6 ст.
17 Закону
N 2181 до платників, які декларували у повних обсягах об'єкти оподаткування, однак, посилаючись на норми інших законів, ніж закони про оподаткування, зазначали, що ці об'єкти звільнені від оподаткування, або у випадках, коли перевіркою зменшено суму податкового кредиту з ПДВ, яка була відшкодована (ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова неправомірно застосувала до ТОВ 168,4 млн. грн. штрафної санкції з ПДВ (податкове повідомлення-рішення від 18.05.2005 р. прийняте начальником ДПІ). Підпунктом 17.1.6 ст. 17 Закону N 2181 встановлено, що у разі коли платника податків (посадову особу платника податків) засуджено за скоєння злочину щодо ухилення від сплати податків або якщо платник податків декларує переоцінені або недооцінені об'єкти оподаткування, що призводить до заниження податкового зобов'язання у великих розмірах, такий платник податків додатково до штрафів, визначених цим пунктом, за наявності підстав для їх накладення сплачує штраф у розмірі 50% від суми недоплати, але не менше 100 нмдг сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
ДПАУ скасовано 105 (18,6% від загальної кількості скасованих) податкових повідомлень-рішень з питань неподаткових платежів на суму 259608,8 тис. грн. (17,7% від загальної суми скасованих). Зокрема, скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва від 14.06.2005 р. N 0002322340/0 про неправомірне застосування до регіонального виробничого управління філії дочірньої компанії штрафних (фінансових) санкцій у сумі 212063,5 тис. грн. за непроведення через РРО на автомобільній газовій компресорній станції відпуску споживачам стиснутого газу, вартість якого перерахована споживачем у безготівковому порядку на рахунок продавця. Крім того, штрафні (фінансові) санкції застосовані не до юридичної особи. Скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 14.03.2005 р. N 0000032303/0 про неправомірне застосування до приватної фірми штрафних (фінансових) санкцій у сумі 3341,9 тис. грн. за непроведення через РРО операцій з відпуску ПММ на АЗС, вартість яких була попередньо оплачена шляхом безготівкових розрахунків. Скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова від 14.03.2005 р. N 001242303/2106/0 про неправомірне застосування до АТЗТ штрафних (фінансових) санкцій у сумі 10621,2 тис. грн. за непроведення через РРО вартості нафтопродуктів на АЗС, попередньо оплачених у безготівковій формі.
ДПАУ скасовано 18 податкових повідомлень-рішень (3,2% від загальної кількості) з валютного законодавства на суму 229,8 тис. грн. Зокрема, з причин невірного визначення ДПІ кількості днів прострочення подання декларації про валютні цінності, доходи та інше майно, яке знаходиться за межами України, що призводило до завищення суми фінсанкцій (скасовано податкові повідомлення-рішення ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська про застосування до ТОВ штрафних санкцій).
................Перейти до повного тексту