1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
16.12.2005 N 25125/7/17-3117
Про розгляд листа щодо довідки від працедавця суми нарахованого доходу та суми нарахованого (утриманого) податку
Державна податкова адміністрація України розглянула листа і повідомляє.
Згідно з п. 1.16 Закону України від 22.05.2003 р. N 889 "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон) податковий кредит - це сума (вартість) витрат, понесених платником податку - резидентом у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на суму яких дозволяється зменшення суми його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року, в тому числі у зв'язку з компенсацією вартості середньої професійної або вищої форми навчання такого платника податку, іншого члена його сім'ї першого ступеня споріднення (чоловік, дружина, діти).
При цьому Законом встановлено обмеження щодо неперевищення сум нарахованого платником податку податкового кредиту понад суму загального оподатковуваного доходу платника податку, одержаного протягом року як заробітна плата. Згідно із визначенням поняття "заробітна плата", даним у п. 1.1 та 1.3 ст. 1 Закону, заробітна плата - це доходи, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати та винагороди, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв'язку з відносинами трудового найму згідно із законом працедавцем, незалежно від того, чи є такий працедавець резидентом або нерезидентом.
Крім того, незалежно від результату, фактично одержаного при проведенні розрахунку сум податку, які підлягають поверненню платнику податку у зв'язку з нарахуванням податкового кредиту, з бюджету платнику податку підлягає поверненню лише сума, що не перевищує фактичного розміру податку, який надійшов з заробітної плати такого платника податку протягом звітного року.
Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" (п. 1.16 ст. 1) визначено, що дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва іноземних держав, міжнародні організації та їх представництва, що мають дипломатичні привілеї та імунітети, а також представництва інших іноземних організацій і фірм, які не здійснюють господарської діяльності відповідно до законодавства України, розташовані на території України, є нерезидентами - юридичними особами.

................
Перейти до повного тексту