- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
10.02.2006 N 1191/6/15-0316 |
Щодо податкового обліку витрат на поліпшення залізничних колій та їх амортизації
Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> щодо деяких питань податкового обліку витрат на поліпшення основних фондів і повідомляє.
Пунктом 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000
N 92 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за N 288/4509, визначено, що об'єктом основних засобів є: закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього; конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.
Якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об'єкт основних засобів.
Наказами Міністерства транспорту України від 20.12.1996
N 411 та від 31.08.2005
N 507 затверджено Правила технічної експлуатації залізниць України та Інструкцію з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України. Так, відповідно до зазначених наказів саме залізничною колією є дві рейкові нитки, що укладені одна від одної на визначеній відстані і прикріплені до шпал (брусів). Мережа залізничних колій є складною системою, до якої, зокрема, входять головні, станційні, бокові, приймально-відправні, з'єднуючі колії, а також колії спеціального призначення тощо.
Отже, мережа залізничних колій становить відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів (зокрема, колій або їх частин), які відрізняються за датою введення в експлуатацію та за строком корисного використання. При цьому, незважаючи на те що мережа залізничних колій може виконувати певну роботу в складі комплексу, кожна з колій може виконувати свої функції окремо.
Відповідно до підпункту 8.2.2 п. 8.2 ст. 8 Закону залізничні колії, елементами яких є земляне полотно, верхня будова та штучні споруди, відносяться до групи 1 основних фондів. Ураховуючи викладене, залізничні колії (їх частини) розподіляються між управлінням та його структурними підрозділами як окремі об'єкти групи 1 основних фондів залежно від дати введення в експлуатацію, строку корисного використання колій (їх частин) та витрат на їх будівництво.
Підпунктом 8.7.1 п. 8.7 ст. 8 Закону визначено, що платники податку мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10% сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду.
................Перейти до повного тексту