1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
26.12.2005 N 15454/5/23-2016/1479
(Витяг)
Державна податкова адміністрація України розглянула лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва <...> та лист <...> щодо роз'яснення законодавства з питань перевірок суб'єктів господарювання податковими органами та повідомляє наступне.
1. Питання щодо дії Указу Президента України від 23.07.98 N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності".
В даний час, після набрання чинності Законом України від 12.01.2005 N 2322-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканність, безпеку, повагу до гідності особи, правову допомогу, захист)" (далі - Закон N 2322) та Законом України від 25.03.2005 N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (далі - Закон N 2505), порядок організації та проведення планових і позапланових перевірок, підстави та терміни їх проведення регулюються Законом України від 04.12.90 N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509).
При цьому відповідно до п. 2 "Прикінцеві положення" Закону N 2322 до приведення законів та інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Тобто зазначений Указ Президента України діє в частині, що не суперечить Закону N 2322 та іншим законам України.
2. Щодо дії положення Закону N 2322 щодо здійснення позапланової виїзної перевірки лише на підставі рішення суду.
Законом N 2322 було внесено зміни до Закону N 509, якими, зокрема, було передбачено, що позапланові виїзні перевірки здійснюються лише за рішенням суду.
Проте Законом N 2505 були внесені зміни до Закону N 509 шляхом доповнення статті 11-1 частиною сьомою, відповідно до якої позапланові виїзні перевірки здійснюються за рішенням керівника податкового органу.
При цьому при внесенні зазначених змін виникла технічна помилка, яка призвела до виникнення двох сьомих частин у статті 11-1 Закону N 509, про що Міністерство фінансів України листом <...> повідомило Кабінет Міністрів України.
Відповідно до зазначеного листа на даний час розробляється законопроект, який передбачає усунення частини сьомої статті 11-1 цього Закону (в редакції Закону N 2322 щодо здійснення позапланових перевірок лише на підставі рішення суду.
Тобто на даний час позапланові виїзні перевірки здійснюються за рішенням керівника податкового органу відповідно до статті 11-1 Закону N 509.
3. Щодо участі працівників податкової міліції у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок, а також щодо оперативно-розшукової справи.
Відповідно до ст. 11-1 Закону N 509 працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами державної податкової служби, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків, що знаходяться в їх провадженні.
Перевірки платників податків органами податкової міліції проводяться у порядку, встановленому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінально-процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Щодо питання про надання інформації відносно існування оперативно-розшукової справи, то відповідно до ч. 9 ст. 9 Закону України від 18.02.92 N 2135-XII "Про оперативно-розшукову діяльність" громадяни України та інші особи мають право у встановленому законом порядку одержати від органів, на які покладено здійснення оперативно-розшукової діяльності, письмове пояснення з приводу обмеження їх прав і свобод та оскаржити ці дії.
Зазначене підтверджується ч. З ст. 9 Закону України від 02.10.92 N 2657-XII "Про інформацію", в якій зазначено, що кожному громадянину забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законами України. До зазначеної категорії випадків відносяться відомості, що містять державну таємницю.

................
Перейти до повного тексту