1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
14.10.2005 N 20512/7/16-1417
Державні податкові
адміністрації в Автономній
Республіці Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
Про інвентаризацію платників податку на додану вартість
З метою забезпечення своєчасного та якісного виконання наказу ДПА України від 30.08.05 N 372 "Про затвердження Порядку проведення інвентаризації платників податку на додану вартість", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.09.05 за N 1039/11319 (далі - наказ 372), ДПА України направляє вказівки по організації його виконання.
Наказ підготовлено на виконання пункту 13 Перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" та вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30 червня 2005 року N 534 "Про делегування Державній податковій адміністрації повноваження на затвердження Порядку проведення інвентаризації платників податку на додану вартість".
1. Для проведення разової інвентаризації в кожному органі державної податкової служби з представників від структурних підрозділів податку на додану вартість, оподаткування фізичних осіб, реєстрації та обліку платників податку, підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань, інформатизації процесів оподаткування, контрольно-перевірочної роботи та податкової міліції створюється комісія з проведення інвентаризації, яку очолює заступник начальника інспекції, та яка за результатами інвентаризації приймає рішення щодо анулювання реєстрації платників податку на додану вартість, чи недоцільність або неможливість такого анулювання. Така ж комісія створюється також і на регіональному рівні облДПА, в АРК, мм. Києві та Севастополі.
Разова інвентаризація платників податку проводиться протягом двомісячного терміну після набрання чинності цим Порядком (наказ 372 набув чинності з 24 вересня 2005 року у відповідності до положень Указу Президента від 03.10.92 N 493/92, зокрема в період з 24.09.05 по 24.11.05.
8 грудня поточного року Комісія з проведення разової інвентаризації (ДПІ) направляє зведену інформацію (за змістом та формою, встановленими додатком до цього листа (не наводиться) та акт анулювання реєстрації платників до регіональної Комісії (до облДПА), яка після опрацювання та узагальнення такої зведеної інформації та зведеного акта в 5-денний термін (не пізніше 13 грудня) направляє її до ДПА України.
Зведена інформація в частині платників-юридичних осіб (згідно з додатком 1.1 (не наводиться) направляється до Департаменту податку на додану вартість, в частині платників - фізичних осіб (згідно з додатком 1.2 (не наводиться) - до Департаменту оподаткування фізичних осіб для проведення аналітичної роботи. До Управління реєстрації та обліку платників податку для проведення звірки результатів інвентаризації надсилається зведена інформація (додатки 1.1 та 1.2) та інформацію про анульовані свідоцтва платників податку на додану вартість (у вигляді dbf-файлу згідно з додатками 2.1 та 2.2 (не наводяться).
Взаємодія структурних підрозділів.
Структурні підрозділи інформатизації процесів оподаткування станом на 1 жовтня 2005 року формують окремі для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців підреєстри платників податку на додану вартість за критеріями, встановленими пунктом 2 Порядку.
Структурні підрозділи інформатизації процесів оподаткування передають в електронному вигляді підреєстри до структурних підрозділів:
до підрозділу податку на додану вартість по платниках - юридичних особах та окремо до підрозділу оподаткування фізичних осіб по платниках - фізичних особах - підприємцях, передаються наступні підреєстри:
- платник податку, який до місяця, в якому подає заяву про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з положеннями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних місяців, включаючи місяць реєстрації, та має за останні дванадцять поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій, менші за 61,2 тис. грн;
- платники податку, що реєструються (подана заява для реєстрації) чи зареєстровані як платники єдиного податку за ставкою 10%;
- платники податку не надають податковому органу декларацію з ПДВ протягом дванадцяти послідовних податкових місяців;
- платники податку подають декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом дванадцяти послідовних податкових місяців (відсутнє заповнення р. 5.1 декларації з ПДВ, а також тих платників, які декларують лише податковий кредит протягом вказаного періоду);
- платники податку звільнені від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин;
- платники податку обирають спеціальний режим оподаткування за іншими ставками, ніж 20% чи нульова ставка;
- платники податку, зареєстровані за договорами про спільну діяльність, по якій термін дії договору закінчився;
- платники податку, що підлягають виключенню з Реєстру і які не увійшли до жодного з перелічених підреєстрів (інші).
До підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань
- платники податку оголошені банкрутами та по яких закінчує роботу ліквідаційна комісія;
- платники податку, що підлягають виключенню з Реєстру і які не увійшли до жодного з перелічених підреєстрів (інші).
До підрозділу реєстрації та обліку платників:
- платники податку ліквідуються за власним бажанням;
- платники податку ліквідуються за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання);
- термін дії Свідоцтва про його реєстрацію, в тому числі зареєстрованого за договорами про спільну діяльність, закінчився (дія яких припинена);
- платники податку, що підлягають виключенню з Реєстру і які не увійшли до жодного з перелічених підреєстрів (інші).
До комісії з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платників податку на додану вартість подаються всі вищезазначені підреєстри платників податку.
Комісія з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платників податку передає підреєстри до структурного підрозділу обліку та звітності, працівники якого проставляють стан розрахунків з бюджетом такого платника.
Анулювання реєстрації може здійснюватися як за ініціативою платника, так в інших випадках за ініціативою відповідного податкового органу.
У тих випадках, коли анулювання реєстрації платника здійснюється за самостійним рішенням платника, який подав заяву на анулювання реєстрації його як платника ПДВ, відповідний структурний підрозділ, до якого надійшла заява, передає її до Комісії з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платників ПДВ. В свою чергу члени Комісії опрацьовують заяву та здійснюють процедуру анулювання реєстрації у порядку, визначеному пунктом 1.4 Порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації обліку платників податків, ствердженого наказом ДПА України від 09.06.2003 N 280. Процедури, визначені нормами Порядку, здійснюють члени комісії - працівники відповідних підрозділів.

................
Перейти до повного тексту