- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
01.08.2005 N 15141/7/23-0187 |
Про надання роз'яснення щодо сплати податку на додану вартість суднами, що прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази) України
На виконання доручення Президента України від 19.07.2005 N 1-1/708 стосовно надання офіційного роз'яснення щодо сплати податку на додану вартість суднами, що прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази) України, Державна податкова адміністрація України повідомляє наступне.
Законами України від 25.03.2005
N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" та від 03.06.2005
N 2642-IV "Про внесення змін до деяких законів України" внесено суттєві зміни до Закону України від 03.04.97
N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (далі - Закон). Такі зміни торкнулися і об'єкта оподаткування податком на додану вартість та підхід до його визначення.
Так, відповідно до пункту 3.1 статті
3 Закону об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку:
з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України;
ввезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі імпорту або реімпорту, а також прирівняні до імпорту операції з ввезення з-за меж митного кордону України на митну територію України товарів (супутніх послуг) за договорами, які не передбачають передання права власності на такі товари (майно), та в інших випадках, передбачених
Митним кодексом України;
вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту, а також прирівняні до експорту операції з вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митного кордону України за договорами, які не передбачають передання права власності на такі товари (майно), та в інших випадках, передбачених
Митним кодексом України (далі - МКУ).
Таким чином, з цього підпункту можна зробити висновок, що нова редакція не містить в складі об'єкту оподаткування таких операцій, як операції з "отримання робіт (послуг), що надаються нерезидентами для їх використання або споживання на митній території України" та "надання послуг (виконання робіт) для їх споживання за межами митної території України".
Разом з цим, в пункті 1.4 статті
1 Закону наводиться поняття "поставка товарів", під якою розуміються будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки, виконання робіт та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари (результати робіт) за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем на баланс орендаря згідно з договорами фінансової оренди або поставки майна згідно з будь-якими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.
Окремим дорученням Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В. від 10.06.2005 N 29961/0/1-05 рекомендовано при наданні роз'яснень з питань застосування законодавства щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з давальницькою сировиною та наданні послуг з ремонту нерезидентам керуватися позицією Міністерства фінансів України, що викладена в листах від 07.04.2005
N 131-17000-01-18/5976 та від 25.05.2005
N 31-17130-2-4/3611, в яких зазначається, що операції з поставки робіт, в результаті виконання яких створюється матеріальний актив, не відносяться до операцій з поставки послуг. При цьому до матеріальних активів відносяться основні фонди та оборотні активи у будь-якому виді, що відрізняється від коштів, цінних паперів, деривативів та нематеріальних активів. Якщо виконання робіт, пов'язаних з ремонтом товарів, передбачає передачу відремонтованого матеріального активу, то такі операції відносяться до поставки товарів, а не послуг.
................Перейти до повного тексту