1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
24.02.2005 N 3445/7/15-1117
Щодо розгляду листа
Державна податкова адміністрація України розглянула лист Державної податкової адміністрації в м. Києві від 11.01.2005 N 158/8/25-005 щодо деяких питань, пов'язаних із податковим обліком видавничої діяльності, і повідомляє.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" від 17.06.2004 N 1801 з 01.07.2004 відновлено дію Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки книговидавничої справи в Україні" від 20.11.2003 N 1300 (далі - Закон N 1300). Згідно із Законом N 1300 підпункт 7.13.7 п. 7.13 ст. 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) було викладено у такій редакції:
"Тимчасово до 01.01.2009 звільняється від оподаткування прибуток видавництв, видавничих організацій, підприємств поліграфії та розповсюджувачів книжкової продукції, отриманий від видавничої діяльності, діяльності з виготовлення і розповсюдження книжкової продукції, виробленої в Україні, крім видань рекламного та еротичного характеру. При цьому прибуток, отриманий від надання рекламних послуг, оподатковується на загальних підставах.
Суми коштів, вивільнених у зв'язку з наданням податкових пільг, спрямовуються суб'єктом господарської діяльності - платником податків на переоснащення видавничо-поліграфічної бази, розроблення і запровадження новітніх технологій, розширення виробництва книжкової продукції в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України".
При цьому попередня редакція підпункту 7.13.7 п. 7.13 ст. 7 Закону, затверджена пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про державну підтримку книговидавничої справи" від 06.03.2003 N 601 (далі - Закон N 601) та призупинена на 2004 рік пунктом 50 ст. 80 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" від 27.11.2003 N 1344, встановлювала термін дії пільги до 01.01.2008, не поширювалась на розповсюджувачів книжкової продукції та мала абзац такого змісту:
"Платники податку ведуть окремий облік валових доходів та валових витрат, отриманих від видавничої діяльності, діяльності з виготовлення і розповсюдження книжкової продукції, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України".
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.2003 N 1478 було затверджено Порядок ведення обліку отриманих валових доходів і валових витрат під час провадження видавничої діяльності, виготовлення і розповсюдження книжкової продукції, відповідно до пункту 2 якого зазначено, що дія цього Порядку не поширюється на видавців, виготівників та розповсюджувачів засобів масової інформації.
При цьому для цілей податкового обліку видавничої справи під засобами масової інформації слід розуміти друковані засоби масової інформації. Друкованими засобами масової інформації (пресою) є періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію (стаття 1 розділу I Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" від 16.11.92 N 2782.
Таким чином, у період з 01.07.2004 діє нова редакція підпункту 7.13.7 п. 7.13 ст. 7 Закону, визначена Законом N 1300. При цьому пунктом 7.20 ст. 7 Закону, зокрема, встановлено, що платники податку, зазначені у пункті 7.13 цієї статті, ведуть окремий облік доходів, які не включаються до складу валових доходів або звільняються від оподаткування згідно з нормами зазначених пунктів.
Відповідно до статті 4 Закону N 601 дія цього Закону поширюється на суб'єктів видавничої справи, які провадять свою діяльність відповідно до Закону України "Про видавничу справу".
Статтею 10 розділу II Закону України "Про видавничу справу" від 05.06.97 N 318 (далі - Закон N 318) визначено, що до суб'єктів видавничої справи відносяться видавці, виготовлювачі та розповсюджувачі видавничої продукції. Видавничою справою, складовими частинами якої є видавнича діяльність, виготовлення видавничої продукції та розповсюдження видавничої продукції, є сфера суспільних відносин, що поєднує в собі організаційно-творчу та виробничо-господарську діяльність юридичних і фізичних осіб, зайнятих створенням, виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції (стаття 2 розділу I Закону N 318).
Під терміном "видавнича продукція" розуміють сукупність видань, призначених до випуску або випущених видавцем (видавцями), а під терміном "видання" - твір (документ), який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений друкуванням, тисненням або іншим способом, містить інформацію, призначену для поширення, і відповідає вимогам державних стандартів, інших нормативно-правових актів щодо видавничого оформлення, поліграфічного і технічного виконання (стаття 1 розділу I Закону N 318. У свою чергу, згідно із статтею 1 розділу I Закону N 601 книжковою продукцією є сукупність книжкових видань, випущених видавцем (видавцями) або призначених до випуску, а книжковими виданнями є видання, особливістю матеріальної структури якого є скріплення аркушів у корінці з обкладинкою чи оправою. Тобто книжкова продукція є видом видавничої продукції. При цьому скріплені в корінці з обкладинкою чи оправою друковані засоби масової інформації, враховуючи періодичність їх виходу, не відносяться до книжкової продукції.

................
Перейти до повного тексту