1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
01.12.2004 N 23557/7/17-2117
Державні податкові
адміністрації
в Автономній Республіці
Крим, областях,
мм. Києві і Севастополі
Щодо оформлення угод продажу рухомого майна фізичними особами на біржі
Державна податкова адміністрація України розглянула окремі питання, пов'язані з практичним застосуванням положень Закону України від 22.05.2003 N 889 "Про податок з доходів фізичних осіб" щодо порядку оподаткування доходів фізичних осіб при оформленні між ними угод купівлі - продажу рухомого майна, зокрема транспортних засобів, які надавалися платникам податків за їх зверненнями і повідомляє наступне.
У зв'язку з введенням в дію Закону України від 22.05.2003 N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон) якісно змінився механізм справляння цього податку у порівнянні з прибутковим податком з громадян. Пунктом 1.18 статті 1 Закону визначено, що рухоме майно - це майно, відмінне від нерухомого. До рухомого майна, зокрема, відносяться транспортні засоби.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону термін "дохід" фізичної особи охоплює суму будь-яких коштів, одержаних платником податку у власність або нарахованих на його користь протягом відповідного звітного податкового періоду з різних джерел як на території України, так і за її межами. Пунктом 4.2.6 статті 4 Закону встановлено, що доходи від операцій з майном (включаючи і операції з рухомим майном) включаються до складу загального місячного оподатковуваного доходу фізичної особи.
Відповідно до статті 655 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ), за договором купівлі - продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державною майна України від 24.11.2003 N 142/5/2092, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.11.2003 за N 1074/8395 затверджено Методику товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів. Зазначена методика встановлює порядок оцінки (визначення вартості) дорожніх транспортних засобів, регламентує загальні принципи, методи оцінки та товарознавчих досліджень, а також вимоги до оформлення результатів оцінки, оціночні процедури визначення вартості транспортних засобів. Вимоги методики є обов'язковими під час проведення товарознавчих досліджень, зокрема, суб'єктами господарювання, до компетенції яких входить проведення судових автотоварознавчих експертиз, а також всіма суб'єктами оціночної діяльності під час оцінки транспортних засобів у випадках передбачених законодавством України або угодами суб'єктів цивільно-правових відносин.
Слід зазначити, що методика застосовується, зокрема, у разі визначення вартості відокремленого транспортного засобу для встановлення розміру обов'язкових платежів до бюджету.
В зазначеній методиці вживається поняття ринкової вартості транспортного засобу, яке визначає його як вартість, за яку можливе відчуження транспортного засобу на ринку подібного транспортного засобу на дату оцінки за угодою, укладеною між покупцем та продавцем, після проведення відповідного маркетингу за умови, що кожна із сторін діяла із знанням справи, розсудливо і без примусу. Поняття дійсної вартості, що вживається у судовій практиці, за своїм змістом і числовим значенням рівнозначне поняттю ринкової вартості.

................
Перейти до повного тексту